Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podsumowanie działalności, prezentacja wyników finansowych Grupy EM&F w pierwszych III kwartałach 2006 roku oraz dalsze plany rozwoju Listopad 2006.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podsumowanie działalności, prezentacja wyników finansowych Grupy EM&F w pierwszych III kwartałach 2006 roku oraz dalsze plany rozwoju Listopad 2006."— Zapis prezentacji:

1 Podsumowanie działalności, prezentacja wyników finansowych Grupy EM&F w pierwszych III kwartałach 2006 roku oraz dalsze plany rozwoju Listopad 2006

2 2 Jesteśmy wiodącą, niezależną grupą lifestyle w regionie... Główny gracz na rynku lifestyle Oferujący media i rozrywkę, zabawki oraz akcesoria, markowe obuwie oraz modę Aktywna sprzedaż hurtowa w Polsce i w regionie Rosnąca sprzedaż oraz stabilne marże Dalsza ekspansja w Polsce oraz na rynkach międzynarodowych Operator największej sieci detalicznej w Polsce W ciągu III kwartałów 2006roku: wzrost sprzedaży o 20.9%, marża brutto na sprzedaży na poziomie 41%, co oznacza wzrost o 1.6 punktu. Operator 283 punktów w Polsce oraz 1 sklepu SMYK w Niemczech*, o łącznej powierzchni handlowej netto m2 * Marketing i dystrybucja wiodących kosmetycznych i optycznych marek w Polsce, Czechach i na Słowacji. Plany zakładają otwarcie ponad 120 nowych sklepów w Polsce w najbliższej przyszłości, ekspansję do krajów sąsiadujących, w szczególności na Ukrainie i w Niemczech. Zarządzający największym portfelem marek premium w regionie Ponad 40 marek premium (m.in. międzynarodowe - Zara, Boss, Esprit, Aldo, Mango, Mexx, Palmers, Chanel, Dior, Shiseido, Salvador Dali, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Cerruti, etc. – oraz własne marki). * Stan na koniec września 2006, podane powierzchnie włączając Zara Polska, bez szkół językowych

3 3...która zajmuje znaczącą część polskiego rynku dóbr lifestyle i zarządza znaczącym portfelem wiodących marek międzynarodowych i polskich września 2006 roku, EMF podpisał umowę sprzedaży 100% w Galeria Centrum. *

4 4 … która konsekwentnie realizuje obraną strategię rozwoju.

5 n/a n/a n/a Galeria Centrum 3Q Media & Rozrywka Razem *** Powierzchnia handlowa netto Sklepy 1Q 20062Q 2006 Sklepy EMPiK EMPiK Foto Szkoły językowe Smyk Marki franszyzowe ** * * * * 36 57n/a Moda & Uroda Wydatki inwestycyjne w ciągu pierwszych 3 kwartałów 2006r. wyniosły prawie 54 mln PLN. Realizacja strategii w obszarze wzrostu organicznego przekłada się na dalszy wzrost liczby sklepów i powierzchni sprzedaży … Powierzchnia handlowa netto * Całkowita powierzchnia EMPiK i EMPiK Foto ** Włączając Zara Polska *** Wyłączając 29 sklepów na Ukrainie, 50 sklepów Sephora Polska oraz 59 bary kawowe Coffeeheaven.

6 6 … umacniając wiodącą pozycję w Polsce i rozpoczynając ekspansję na rynki krajów ościennych Zrodło: Spółka.

7 7 58.0% Galeria Centrum – istniejące sklepy 2005 Media & Rozrywka Stopa wzrostu 3Q 20053Q 2006 Stopa wzrostu EMPiK – istniejące sklepy Marki franszyzowe – istniejące sklepy 11.5% Moda & Uroda 41.4% Smyk – istniejące sklepy EMPiK Sklepy Smyk Pozostała Media & Rozrywka Marki franszyzowe Galeria Centrum Zara %5.0% Sprzedaż … oraz na wzrost sprzedaży, także w istniejących sklepach 8.2% -0.3% 9.1% 2.4%

8 8 Grupa EMF kontynuuje pozyskiwanie nowych modeli biznesowych … Nowe biznesy w spółkach zależnych 1. Nowe marki w Ultimate Fashion: Spring, Palmers, BOSS Shoes & Accesories 2. Nowe marki w Optimum Distribution: SergioTacchini, Protest, Sun Valley, Bourjois, Matis, Ingrid Millet 3. Nowe linie towarowe w EMPIK: Bary kawowe, bileteria, sprzedaż usług (np. nauczanie języków), sprzedaż towarów i usług powiązanych z telefonią komórkową 4. Nowe linie towarowe w SMYK: Rozwój sieci Fabryki Misiów w istniejącej sieci SMYK 5. Nowe linie towarowe w językach obcych: Wprowadzenie na szeroką skale usług dla przedsiębiorstw, wprowadzenie nauczania początkowego (Kids Love English) Sprzedaż internetowa Ekspansja międzynarodowa Wzrost organiczny Rozwój modelu biznesowego

9 9 … oraz kształtuje swój portfel inwestycyjny Inwestycje/Sprzedaż Sprzedaż internetowa Ekspansja międzynarodowa Wzrost organiczny Rozwój modelu biznesowego 1.Sprzedaż Galerii Centrum Umowa inwestycyjna z Vistula & Wólczanka S.A. podpisana 22 września 2006r. Cena sprzedaży udziałów 10 mln PLN, oraz zwrot długu w wys mln PLN powiększonego o należne odsetki - w sumie 30.9 mln PLN 2.Powody sprzedaży Operacja GC zbyt mała dla szybkiego osiągnięcia rentowności, brak synergii z innymi firmami w grupie Wysokie nakłady szacowane dla osiągnięcia efektu skali (około 50 mln PLN w ciągu najbliższych dwóch lat) Strata netto w 2006 (pomimo polepszających się wyników) Sprzedaż GC pozwoli przeznaczyć środki finansowe (około 80 mln PLN) oraz skupienie uwagi Zarządu EMF na bardziej efektywnych inwestycjach.

10 10 Ukraina Empik podpisał z BUKVA umowę zakupu 65% udziału w spółce (27 sklepów w całej Ukrainie). Do 2011 roku poprzez wykonanie opcji kupna/sprzedaży może nabyć pozostałe 35% udziałów. Obecnie Empik prowadzi rozmowy na temat otwarcia kolejnych 2-3 sklepów. SMYK podpisał umowę zakupu 65% udziałów w Paritet Service – właściciela dwóch sklepów Kinderland w Kijowie (marka sklepów dla matek i dzieci). Do 2010 SMYK może nabyć 100% akcji. Obecnie sklepy są modernizowane na wzór modelu SMYKa. Na 2007 planowane jest otwarcie kolejnych 2-3 sklepów. EMF planuje rozszerzenie działalności franszyzowej na Ukrainie (np. poprzez rozszerzenie umowy franszyzowej z ALDO). Niemcy Pilotowy sklep Smyk został otworzony w Berlinie w marcu Podpisano już umowy najmu na kolejne 2 sklepy do otwarcia w 2007 roku a dwie kolejne lokalizacje na 2007 roku są w trakcie negocjacji. Grupa EMF kontynuuje plany ekspansji międzynarodowej Ekspansja międzynarodowa w regionie Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Rozwój modelu biznesowego Ekspansja międzynarodowa

11 11 Grupa EMF kontynuuje rozwój sprzedaży internetowej EMPIK.com Uruchomienie Empik.com w końcu 2005 Szybki rozwój EMPIK.com w 2006; obecnie w ofercie ponad 2 mln produktów EMPIK.com w tej chwili jest jedną z 5 najczęściej odwiedzanych witryn e-commerce w Polsce (Źródło: megapanel PBI/Gemius) Empik.com wybrany najlepszym sklepem w swoich kategoriach produktowych przez WPROST w Październiku 2006 Spodziewane mln PLN sprzedaży w 2006 Ważny element strategii w istniejących sklepach (system zamówień info-point) Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Rozwój modelu biznesowego Ekspansja międzynarodowa

12 12 Wyniki EMF za pierwsze 3 kwartały 2006* 3Q Q 2006 * bez perfumerii Sephora ** bez Zara Działalność kontynuowana Sprzedaż Marża brutto 40.0%41.0%41.0% EBITDA Marża EBITDA 11.2%6.3% EBIT Marża EBIT 6.0%3.0% Zysk netto z dział. kontynuowanej Marża zysku netto 5.4%2.5% Strata na Działalności Zaniechanej (25 765)(7 417) Razem Zysk Netto *Prezentacja zgodnie ze śródrocznymi sprawozdaniami skonsolidowanymi Grupy EMF. Działalność kontynuowana nie uwzględnia wyników Galerii Centrum.

13 13 Wyniki EMF za pierwsze 3 kwartały 2006 wskazują, po wyłączeniu transakcji jednorazowych, na dalszą poprawę efektywności Wyniki na działalności kontynuowanej, a więc po wyłączeniu wyników Galerii Centrum. Po wyłączeniu transakcji jednorazowych - w tym przede wszystkim w III kwartale 2005 roku, wyniku na sprzedaży udziałów ZARA oraz dokonanych odpisach aktualizacyjnych* Porównywalne wyniki EMF są następujące: 3Q Q 2005 Sprzedaż wył. ZARA Wzrost sprzedaży +20.9% Marża brutto wył. ZARA39.4%41.0% EBITDA Marża EBITDA 5.4%6.3% EBIT Marża EBIT 2.3%3.0%3.0% Zysk netto Marża zysku netto 1.6%2.6% *więcej informacji w notach do sprawozdań skonsolidowanych Grupy oraz w analizie finansowej Zarządu

14 14 Kontynuacja strategii Grupy – wstępne wyniki za październik 2006 Rozwój organiczny W październiku, wzrost sprzedaży z działalności kontynuowanej (wyłączając Galeria Centrum) o 29% w porównaniu do analogicznego okresu 2005r. W październiku otwarto 5 kolejnych sklepów o łącznej powierzchni handlowej netto ponad m2. Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Ekspansja międzynarodowa Rozwój nowych rodzajów działalności

15 15 Kontynuacja strategii Grupy - prognozy na IV kwartał Wzrost organiczny W listopadzie/grudniu planowane jest otwarcie kolejnych 7 punktów sprzedaży o łącznej powierzchni handlowej netto ponad m2. W 2006r. planowanie otwarcie w sumie 40 punktów, o łącznej powierzchni handlowej ponad m2. Dodatkowo 9 sklepów, o łącznej powierzchni handlowej ponad 4,000 m2, w Złotych Tarasach przesuniętych na 1Q 2007 Sfinalizowanie większości umów najmu na nowe sklepy w 2007 Dalszy pozytywny rozwój sprzedaży w istniejącej sieci sklepów 2.Rozwój modelu biznesowego Listy intencyjne z 1-2 nowymi markami franszyzowo – licencyjnymi Planowane zamknięcie obydwu transakcji na Ukrainie Planowane zamknięcie transakcji sprzedaży Galerii Centrum Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Ekspansja międzynarodowa Rozwój nowych rodzajów działalności

16 16 Kontynuacja strategii Grupy - prognozy na IV kwartał 2006 Sprzedaż internetowa Wzrost organiczny Rozwój modelu biznesowego Ekspansja międzynarodowa 3.Ekspansja międzynarodowa Planowane podpisanie dalszych 2 umów na nowe sklepy SMYK w Berlinie na 2007 Planowane podpisanie umów na 3-5 nowych sklepów EMPIK/SMYK na Ukrainie 4.Sprzedaż internetowa Pierwszy pełny sezon świąteczny w Empik.com Ekspansja międzynarodowa

17 17


Pobierz ppt "Podsumowanie działalności, prezentacja wyników finansowych Grupy EM&F w pierwszych III kwartałach 2006 roku oraz dalsze plany rozwoju Listopad 2006."

Podobne prezentacje


Reklamy Google