Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Animacja kultury. antropologia i antropologiczne rozumienie kultury / wiedza punkt wyjścia: program uniwersytecki tekstowy, ale operujący szerokim rozumieniem.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Animacja kultury. antropologia i antropologiczne rozumienie kultury / wiedza punkt wyjścia: program uniwersytecki tekstowy, ale operujący szerokim rozumieniem."— Zapis prezentacji:

1 animacja kultury

2 antropologia i antropologiczne rozumienie kultury / wiedza punkt wyjścia: program uniwersytecki tekstowy, ale operujący szerokim rozumieniem kultury wiedza o świecie – antropologia w domu postawa poznawcza: przedmiotem poznania jest inny podmiot / praktyka antropologii wiąże się z sytuacją spotkania (metafora wizualna: pocztówka i zdjęcie osobiste) konieczność doświadczenia terenu – animacja jako pretekst do wyjścia z uniwersytetu w teren

3

4 warsztat: doświadczenie/umiejętności/inspiracja określona dziedzina: film, fotografia, teatr, edukacja przez sztukę, krytyka sztuki, opowiadanie, muzyka wymiar praktyczny: nauka przez doświadczenie osoba prowadzącego: praktyk – artysta/animator

5 staż: doświadczenie/umiejętności/inspiracja wymiar praktyczny: nauka przez doświadczenie program/działania angażujące uczestników wybrane – i sprawdzone – instytucje kultury: otwarte, twórcze, posiadające umiejętność uczenia się

6 media wobec globalnej wioski i medialnego zapośredniczenia doświadczeń: bierność, odtwórczość, receptywność, zmysłowość vs. kultura doświadczenia bezpośredniego: aktywność, kreatywność, samorealizacja, poznawcza, estetyczna i etyczna wrażliwość ale też określona dziedzina: film, fotografia, teatr, edukacja przez sztukę, krytyka sztuki, opowiadanie, muzyka rozpoznanie medialnego doświadczenia osób, z którymi się pracuje możliwość wprowadzenia pracy animacyjnej i jej efektów w widzialną sferę publiczną

7

8 projekt / struktura termin sugerujący otwartość, niegotowość nasz program: wobec centralnej sieci i standardowych metod działania – antystruktura i alternatywa projekt: logiczna konsekwencja procesu kształcenia / logiczna konsekwencja animacji kultury otwartość i niegotowość wpisane w strukturę (pewien porządek myślenia i działania)

9

10 partnerstwo/partner różnorodność instytucjonalna: uczelnie wyższe, ośrodki kultury, organizacje pozarządowe – fundacje i stowarzyszenia ludzie przede wszystkim: współpraca i kontakty z konkretnymi osobami (nawet jeśli reprezentują instytucje) określone, konkretne pola współpracy: wspólnie realizowane projekty, zakładające rzeczywiste zaangażowanie partnerów relacja animator – uczestnik projektu: partnerska

11 działanie / uczestnictwo All people – as groups, communities, or individuals – possess the right to participate in the creation of their own cultures. Declaration of Cultural Human Rights kultura czynna za Grotowskim / kultura partycypacji ku doświadczeniu niezapośredniczonemu

12 społeczność lokalna / kreowanie sytuacji spotkania uniwersalność wymiaru lokalnego w animacji kultury: stałe odwołanie do relacji bezpośrednich idealny rezultat pracy animatora kultury: społeczność lokalna, która nie potrzebuje profesjonalnego animatora warunki ideału: postawa twórcza i skuteczna komunikacja

13

14

15 twórczość/artysta/animator/inspiracja Każdy artystą – każdy człowiek jest twórczy i jest zdolny do ekspresji zniesienie podziału na kulturę wysoką i niską oraz na profesjonalną i amatorską etos amatora

16

17 animacja kultury

18


Pobierz ppt "Animacja kultury. antropologia i antropologiczne rozumienie kultury / wiedza punkt wyjścia: program uniwersytecki tekstowy, ale operujący szerokim rozumieniem."

Podobne prezentacje


Reklamy Google