Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Na czym polega strategia błękitnego oceanu?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Na czym polega strategia błękitnego oceanu?"— Zapis prezentacji:

1 Na czym polega strategia błękitnego oceanu?
mgr Łukasz Florczak Zakład Wyceny i Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego

2 Czy można określić świat biznesu za pomocą metafory oceanu?
Strategia czerwonego oceanu Strategia błękitnego oceanu Konkurowanie w istniejącej przestrzeni rynkowej Tworzenie wolnej przestrzeni rynkowej Zwalczanie konkurencji Konkurencja przestaje być istotna Wykorzystanie istniejącego popytu Tworzenie i przechwytywanie nowego popytu Konieczność znajdowania kompromisu między wartością a kosztem Przełamanie przymusu kompromisu między wartością a kosztem Uporządkowanie całego systemu działań firmy zgodnie z jej strategicznym wyborem między wyjątkowością a niskimi kosztami Uporządkowanie całego systemu działań firmy zgodnie z jej dążeniem do wyjątkowości i niskich kosztów

3 Co jest istotą strategii błękitnego oceanu?
Innowacja wartości jest tworzona w obsza-rze, w którym działania firmy korzystnie wpływają zarówno na strukturę kosztów, jak i na wartość oferowaną nabywcom. Oszczędności kosztowe są czynione przez eliminację i ograniczanie tych czynników, ze względu na które nasila się konkurencja w branży. Wartość dla nabywcy jest podnoszona poprzez wnoszenie i tworzenie elementów, których branża wcześniej nie oferowała. Z upływem czasu następuje dalsza redukcja kosztów dzięki efektowi ekonomii skali osiąganemu w miarę jak rośnie skala wolumenu sprzedaży tego, co generuje najwyższą wartość. Koszty Innowacja wartości Wartość dla nabywcy

4 Czym jest kanwa strategii?
W co inwestuje konkurencja? Wykres, który pozwala na jasne uchwycenie tradycyjnych czynników wpływających na konkurencję w branży oraz nowych czynników, prowadzących do stworzenia nowej przestrzeni rynkowej Jakie są najważniejsze czynniki konkurencji w branży? KANWA STRATEGII Co otrzymują klienci w ramach konkurencyjnej oferty na rynku? Jakie działania podjąć, aby zmienić logikę funkcjono-wania w branży?

5 Kanwa strategii Cirque du Soleil
Krzywa wartości Ringling Bros. and Barnum & Bailey Wysoki Poziom oferty kierowanej do nabywców Krzywa wartości Cirque du Soleil Mniejsze cyrki regionalne Niski Cena Pokazy ze zwierzętami Areny z wie-loma równo-czesnymi występami Napięcie i niebezpie-czeństwo Motyw przewodni Zróżnico-wanie spektakli Gwiazdy cyrkowe Sprzedaż towarzysząca (np. napoje) Zabawa i humor Wyjątkowe miejsce Wyrafino-wana widownia Muzyka i taniec artystyczny Zakres czynników konkurencji i inwestowania w branży

6 Jakie działania można podjąć, aby zmienić sposób funkcjonowania w branży?
ZREDUKUJ Które z czynników można zredukować znacznie poniżej standardów branży? Jak korzystnie w sto-sunku do konkurencji zmienić własną stru-kturę kosztów? WYELIMINUJ Które z czynników uważanych w branży za pewnik można wyeliminować? STWÓRZ Jakie czynniki nigdy dotychczas nie ofero-wane przez branżę należy stworzyć? Nowa krzywa wartości WZMOCNIJ Które z czynników należy wzmocnić znacznie powyżej standardów branży? Jak zwiększyć war-tość dla nabywcy i jak stworzyć nowy popyt?

7 Działania podjęte przez Cirque du Soleil
ZREDUKUJ Elementy rozrywkowe i humorystyczne Napięcie i niebezpieczeństwo WZMOCNIJ Wyjątkowe miejsce NOWA KRZYWA WARTOŚCI CIRQUE DU SOLEIL WYELIMINUJ Występy gwiazd Pokazy ze zwierzętami Towarzysząca sprzedaż butikowa Równoczesne pokazy na kilku arenach STWÓRZ Motywy przewodnie Wyrafinowaną atmosferę Zróżnicowanie spektakli Muzykę i taniec artystyczny

8 Chcesz wiedzieć więcej?
Autor: W. Chan Kim, R. Mauborgne Tytuł: Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna Wydawnictwo: MT Biznes, Warszawa 2005


Pobierz ppt "Na czym polega strategia błękitnego oceanu?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google