Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TIK w szkole podstawowej Mapy myślowe na lekcjach w szkole podstawowej Konferencja regionalna projektu Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TIK w szkole podstawowej Mapy myślowe na lekcjach w szkole podstawowej Konferencja regionalna projektu Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego."— Zapis prezentacji:

1 TIK w szkole podstawowej Mapy myślowe na lekcjach w szkole podstawowej Konferencja regionalna projektu Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach Opracowanie: Małgorzata Rabenda

2 Dlaczego mapy myśli?

3 Mapy myśli a podstawa programowa MATEMATYKA: 2.7 Rozpoznaje liczby naturalne podzielne przez 2,3,5,9,10, Rozpoznaje i nazywa trójkąty, (podział ze względu na boki i kąty) 9.5 Zna najważniejsze własności kwadratu, prostokąta, rombu Rozpoznaje graniastosłupy proste, ostrosłupy, walce, stożki i kule... (przykłady z życia codziennego)

4 Mapy myśli a podstawa programowa

5 PRZYRODA: 1.5 (…) prawidłowo planuje i realizuje swój rozkład zajęć w ciągu dnia, tygodnia. 1.6 Nazywa zmysły człowieka i wyjaśnia ich rolę w poznawaniu przyrody 4.7 Rozpoznaje i nazywa warstwy lasu, charakteryzuje panujące w nich warunki abiotyczne

6 Mapy myśli a podstawa programowa

7 JĘZYK POLSKI: I.3.3 Rozpoznaje w wypowiedziach podstawowe części mowy (… ) i wskazuje różnicę między nimi. II.2.9 Omawia akcję, wyodrębnia wątki i wydarzenia III.2.5 Pisze poprawnie pod względem ortograficznym (…)

8 Mapy myśli a podstawa programowa

9

10 HISTORIA: 1.2 Podaje przykłady różnorodnych potrzeb człowieka oraz sposoby ich zaspokojenia 2.2 Zbiera informacje o rozmaitych formach upamiętniania postaci i wydarzeń z przeszłości 10.4 Opowiada historię zjazdu gnieźnieńskiego uwzględniając postacie: Św. Wojciecha, Ottona III i Bolesława Chrobrego.

11 Mapy myśli a podstawa programowa JĘZYK OBCY: 1.6 Żywienie, artykuły spożywcze, posiłki 1.10 Sport, popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy 8.1 Uczeń przetwarza tekst: przekazuje ustnie informacje uzyskane z teksu słuchanego lub czytanego

12 Kiedy nie stosować? Uczniowie nie znają zasad czytania i tworzenia map myśli Treści są bardziej czytelne w innej formie (np. diagram, tabela, wykres, notatka linearna) Trudności w posługiwaniu się aplikacją do tworzenia map myśli

13 Przydatne linki: - Opis programów i aplikacji do tworzenia map myśli: – Strona na temat tworzenia i wykorzystania map myśli – Darmowy kurs tworzenia map myśli Mapologia Mapologia – ebook na temat map myśli, autorstwa Katarzyny Szafranowskiej Mapy myśli Mapy myśli – społeczność fanów map myśli na Facebooku


Pobierz ppt "TIK w szkole podstawowej Mapy myślowe na lekcjach w szkole podstawowej Konferencja regionalna projektu Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google