Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:"— Zapis prezentacji:

1

2 Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej w Zespole Szkół w Krzykosach ID grupy: 98/69_MF_G2_agnieszka.witczak Kompetencja: Matematyka i Fizyka Temat projektowy: Gęstość materii Semestr/rok szkolny: II semestr/ 2009/2010

3 W PROJEKCIE BRAŁY UDZIAŁ NASTĘPUJĄCE OSOBY:
Ambroży Joanna Dyczak Andrzej Grześkowiak Agata Grześkowiak Michał Jelewski Adam Lewandowska Anna Paterak Monika Pawlak Karola Stratyński Krzysztof Zbierska Klaudia Radoszewska Małgorzata Opiekun grupy Agnieszka Witczak

4 ZAJĘCIA ORGANIZACYJNE
Na pierwszych zajęciach poznaliśmy się bliżej. Dowiedzieliśmy się o sobie o wiele więcej, niż dotychczas. Poznanie ułatwiła nam zabawa. Poprzez tzw. „wizytówkę” wyszły na jaw nasze zainteresowania, ulubione potrawy, sporty, muzyka itd.

5 OTO NASZE WIZYTÓWKI Andrzej Adam Michał Agata Klaudia Joanna

6 Wybór lidera grupy Zabawa w koło- kwadrat ułatwiła przydzielenie funkcji uczniom

7 LIDEREM GRUPY ZOSTAŁA MONIKA PATERAK ZASTĘPCĄ ANDRZEJ DYCZAK

8 FUNKCJA E-KRONIKARZA PRZYPADŁA ADAMOWI JELEWSKIEMU

9 TEST KOMPETENCJI

10 WYPEŁNIANIE ANKIETY EWALUACYJNEJ

11 WSTĘP DO GĘSTOŚCI MATERII UCZNIOWIE PRACUJĄC W GRUPACH POZNAWALI DEFINICJE GĘSTOŚCI, JEJ JEDNOSTKI, ODNAJDYWALI TĘ WIELKOŚĆ FIZYCZNĄ W RÓŻNYCH STANACH MATERII

12 KLAUDIA, KAROLA, AGATA I ANDRZEJ ZAPROPONOWALI GĘSTOŚĆ CIECZY

13 ANIA, MICHAŁ I GOSIA WYJAŚNIALI POJĘCIE GĘSTOŚCI POPRZEZ MODELE O RÓŻNYCH MASACH

14 ADAM I KRZYSZTOF POSZUKIWALI GĘSTOŚCI KULI ZIEMSKIEJ

15 ZAJĘCIA W PRACOWNI CHEMICZNO-FIZYCZNEJ

16 WYKORZYSTANIE PRAWA ARCHIMEDESA
DOŚWIADCZENIE SKŁADAŁO SIĘ Z DWÓCH ETAPÓW a) Zanurzanie bryły w tej samej cieczy o różnych objętościach. WNIOSEK: Im większa objętość cieczy tym większa siła wyporu działająca na klocek b) Zanurzanie bryły w cieczach (oliwa, woda, nafta) o tych samych objętościach. WNIOSEK: Im większa gęstość cieczy tym większa siła wyporu działająca na klocek. Siłomierz wskazuje największą wartość siły wyporu w wodzie, następnie w oliwie a zaraz po niej w nafcie. KLAUDIA I MONIKA

17 Mieszanie cieczy o różnych gęstościach

18 GOSIA W ROLI LABORANTKI

19 Adam i andrzej dolna warstwa- nafta zabarwiona oranżem metylowym środkowa warstwa- woda zabarwiona NAD MANGANIANEM POTASU GÓRNA WARSTWA- OLEJ wniosek : ciecze o różnych gęstościach nie mieszają się ze sobą

20 CIECZE O RÓZNYCH GĘSTOŚCIACH NIE MIESZAJĄ SIĘ ZE SOBĄ

21 MONIKA PREZENTUJE U-RURKĘ, W KTÓREJ ZNAJDUJE SIĘ CIECZ O TEJ SAMEJ GĘSTOŚCI (WODA). POZIOM W OBU RAMIONACH U-RURKI JEST TAKI SAM, OZNACZA TO, ŻE MASY CIECZY W OBU RAMIONACH SĄ RÓWNE.

22 U-RURKĘ WYPEŁNIAMY DWOMA CIECZAMI O RÓŻNYCH GĘSTOŚCIACH (WODA- OLIWA ZABARWIONA ORANŻEM METYLOWYM).

23 Poziom cieczy w ramionach u-rurki jest nierówny
Poziom cieczy w ramionach u-rurki jest nierówny. Wyższy poziom składa się z oliwy i wody, wtedy masa w obu ramionach jest równa, wynika to z mniejszej gęstości oliwy od wody.

24 zamianA jednostek. PO ĆWICZENIACH UCZNIOWIE NAPISALI KRÓTKĄ KARTKÓWKĘ.

25 LICZYMY ZADANIA, SZUKAMY OBJĘTOŚCI KLOCKA

26 I ZNÓW MAŁA KARTKÓWECZKA TYM RAZEM TROCHę TRUDNIEJ
I ZNÓW MAŁA KARTKÓWECZKA TYM RAZEM TROCHę TRUDNIEJ... ROZWIĄZUJEMY ZADANIA

27 ANIA WRAZ Z MAGDĄ PREZENTUJĄ ZADANIE NA PLANSZY

28 GOSIA Z AGATĄ PRZEDSTAWIŁY NAM SYLWETKĘ UCZONEGO, KTÓRY OBLICZYŁ GĘSTOŚĆ ZIEMII

29 TABELE Z WYBRANYMI GĘSTOŚCIAMI CIECZY ZAPREZENTOWAŁY NAM KAROLA Z MONIKĄ

30 Pierwszy etap wykonania dźwigni
Adam i Andrzej piłują deski, które następnie zbiją na kształt rynny oraz obudowę ,,młyńskiego koła”.

31 Strumień wody wpada na ,,młyńskie koło”, które osadzone jest na wale
Strumień wody wpada na ,,młyńskie koło”, które osadzone jest na wale. Wał obraca się, podnosi do góry znajdującą się po lewej stronie ,,taczkę”.

32

33 PREZENTACJĘ WYKONALI UCZESTNICY PROJEKTU WRAZ Z OPIEKUNEM

34 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google