Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Style uczenia się i typy uczniów

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Style uczenia się i typy uczniów"— Zapis prezentacji:

1 Style uczenia się i typy uczniów

2 i w jaki sposób ułatwić i zwiększyć efektywność nauki.
Każdy z nas ma swoje strategie nauki, każdy uczy się na swój sposób. Niektórzy uczą się szybciej, kiedy coś słyszą, inni z kolei muszą to samo zobaczyć lub dotknąć. Dlatego ważne jest to, aby odkryć, który ze zmysłów jest u nas najbardziej wyostrzony i w jaki sposób ułatwić i zwiększyć efektywność nauki.

3 Wyróżnia się 3 główne typy uczniów:
wzrokowiec słuchowiec kinestetyk (czuciowiec)

4 Wzrokowiec: Ma potrzebę przebywania w ładnym środowisku.
Jest schludny, zwraca uwagę na wygląd zewnętrzny swój i innych ludzi.

5 Jest wrażliwy na elementy wizualne otoczenia- kolory
i kształty.

6 Najlepiej zapamiętuje to, co zobaczy w postaci materiałów graficznych , tekstów, zdjęć, filmów, programów.

7 Dobrze zapamiętuje twarze.

8 Mówi szybko, utrzymując z rozmówcą kontakt wzrokowy.

9 Nie przeszkadza mu w nauce muzyka, czy odgłosy rozmów, ale wizualna dezorganizacja, nieład
i niepasujące do siebie szczegóły wyglądu otoczenia bądź osoby skutecznie wytrącają go z równowagi i nie pozwolą się skoncentrować, dopóki niedoskonałość nie zostanie poprawiona.

10

11 Metody uczenia się: kolorowe karteczki
Wzrokowiec szybko przyswoi słownictwo dzięki karteczkom samoprzylepnym. Tak zwane „sticky notes” powinny znaleźć się w jego pobliżu. Powinien wypisać na karteczkach słowa, frazy, zwroty w języku obcym, a następnie umieścić je w miejscach, w które często zagląda, np. lodówka, okolice łóżka. Za każdym razem, kiedy spojrzy na zapisane tam zwroty, nieświadomie przeczyta je i tym samym szybciej je zapamięta np. gdy chce nauczyć się słówek po niemiecku związanych z jedzeniem, karteczki może umieścić na pożywieniu w lodówce. Sięgając po dany produkt będzie czytał jego nazwę co utrwali się w jego pamięci. zakreślacze Wzrokowiec powinien zakreślać ważne informacje flamastrami.

12 Słuchowiec: Mówi dużo i rytmicznie.
Pamięta to , co usłyszy lub sam opowie.

13 Potrzebuje nieustannych bodźców słuchowych.

14 Jeśli przez dłuższy czas przebywa w ciszy- sam wytwarza dźwięki( nuci, śpiewa, gwiżdże, mówi do siebie).

15 Łatwo uczy się języków obcych.

16 Przedłużony kontakt wzrokowy jest dla niego rozpraszający.

17 Najchętniej uczy się w grupie lub z druga osobą zadając pytania i odpowiadając na nie.

18 Muzyka lub hałas rozpraszają go podczas nauki.

19 Lubi słuchać siebie i innych, chętnie prowadzi dialogi i rozmowy.

20

21 Metody uczenia się: nagrywanie na dyktafon
Słuchowiec, aby nauczyć się danego materiału powinien nagrać wymagane informacje, a następnie odsłuchiwać je parokrotnie. w każdej wolnej chwili korzystanie z audiobooków oglądanie filmów (najlepiej z oryginalnym lektorem, np. niemieckojęzycznym i napisami) słuchanie piosenek obcojęzycznych śpiewanie nowych słówek słuchanie wszelkiego rodzaju nagrań np. ze słownictwem udzielanie się w dyskusjach grupowych

22 Kinestetyk: Jest wyczulony na ruch
i działanie w otoczeniu. Zapamiętuje nowe treści poprzez zaangażowanie w aktywność ruchową. Dekoncentruje go ruch innych osób.

23 Potrzebuje dużo przestrzeni, gdyż lubi dużo i często się poruszać.

24 Lubi dotykać przedmiotów, manipulować nimi.

25 Lubi zmieniać miejsca, podróżować.

26 Na muzykę żywo reaguje ruchem.

27 Ma dobrze rozwinięte zdolności manualne.

28 Mówi niewiele i lakonicznie, za to często gestykuluje.

29

30 Metody uczenia się: aktywność na lekcjach
ruch podczas nauki np. czytanie w momencie biegu na bieżni, klaskanie, pstrykanie palcami uczenie się poprzez odgrywanie scen w wyobraźni, pisanie notatek żywe gestykulacje, gesty pomogą zapamiętać i przypomnieć informacje na lekcjach wykonywanie niewielkiego ruchu np. ruszanie długopisem wyobrażanie sobie ruchu, zachowania bohatera podczas czytania książki

31 Gdy już zidentyfikujemy swoje preferencje
w zakresie uczenia się, możemy dobrać odpowiednie metody i materiały, które pomogą nam w osiągnięciu celu. Wiadomo, że nie zawsze jest to możliwe. Ale możemy sobie pomóc przekształcając dostępne pomoce naukowe na bardziej przystępne dla nas samych.

32 Test określający styl uczenia się:
Bibliografia: Edyta Pawlik „Skuteczne techniki zapamiętywania słówek i nauki języka niemieckiego”.


Pobierz ppt "Style uczenia się i typy uczniów"

Podobne prezentacje


Reklamy Google