Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Profesjonalne zarządzanie szkoleniami językowymi a wizerunek pracodawcy Sylwia Pawska Kierownik Działu Szkoleń Leroy Merlin Polska Karol Granoszewski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Profesjonalne zarządzanie szkoleniami językowymi a wizerunek pracodawcy Sylwia Pawska Kierownik Działu Szkoleń Leroy Merlin Polska Karol Granoszewski."— Zapis prezentacji:

1

2 Profesjonalne zarządzanie szkoleniami językowymi a wizerunek pracodawcy Sylwia Pawska Kierownik Działu Szkoleń Leroy Merlin Polska Karol Granoszewski Country Manager Educational Testing Service Global BV, oddział w Polsce

3 Wprowadzenie Leroy Merlin Polska Sp. z o.o. - firma grupy Adeo –Jeden z liderów rynku hipermarketów budowlanych, oferujący szeroki asortyment produktów z dziedziny budownictwa, majsterkowania, wystroju wnętrz i ogrodnictwa. 24 sklepy w Polsce 5092 pracowników –Grupa Adeo: ponad pracowników na świecie ponad 800 sklepów Educational Testing Service ETS Global BV, oddział w Polsce –Niezależna organizacja zajmująca się testowaniem, zał. w 1947 r. –Produkty dostępne w ponad 180 krajach, ponad 2600 pracowników –Ponad testów rocznie – lider na rynku assessment –Twórca certyfikatów TOEFL, TOEIC, TFI, GRE, GMAT

4 Analiza przypadku Szkolenia językowe w Leroy Merlin Polska (przed zmianami): –Nauczane języki: angielski i francuski –Ilość uczestników szkoleń: 41 osób –Zajęcia indywidualne dla 90% uczestników, małe grupy –Zajęcia prowadzone w godzinach pracy –100% dofinansowanie ze strony pracodawcy

5 Wyzwania / przeszkody / problemy Frekwencja ok. 50% Znaczna ilość odwoływanych zajęć Koszty po stronie pracodawcy związane z zajęciami odwoływanymi tego samego dnia

6 Wyzwania / przeszkody / problemy Małe zaangażowanie uczestników w przebieg zajęć, brak wymagań w stosunku do lektorów Niska motywacja do nauki Brak jasno określonych celów nauki, brak jednolitego systemu odniesienia EFEKT: Decyzja Zarządu o zawieszeniu szkoleń ze względu na niekorzystną relację kosztów do efektów nauki

7 Rozwiązanie: wprowadzenie audytu językowego Analiza sytuacji Wprowadzenie nowych zasad uczestnictwa w szkoleniach –Nawiązanie współpracy z ETS, zewnętrzną firmą zajmującą się audytem językowym (nie prowadzącą szkoleń językowych) –Wsparcie ETS przy wyborze dostawcy szkoleń

8 Rozwiązanie: wprowadzenie audytu językowego Wprowadzenie nowych zasad uczestnictwa w szkoleniach (c.d.) –Wybór narzędzi do testowania pracowników: międzynarodowe certyfikaty TOEIC i TFI –Wprowadzenie testowania jako integralnego elementu szkoleń –Testowanie przed i po każdym etapie szkoleń – mierzalny sposób określania postępów w nauce –Określenie celów szkolenia dla każdego pracownika

9 Rozwiązanie: wprowadzenie audytu językowego Wprowadzenie nowych zasad uczestnictwa w szkoleniach (c.d.) –Lekcje odbywają się poza godzinami pracy –Uczestnicy partycypują w kosztach –W przypadku nie zrealizowania założonych celów – zwrot kosztu testowania i brak możliwości kontynuowania nauki –Nieuniknione testowanie –Brak wymówek – w trakcie szkoleń istnieje możliwość zmiany lektora i oceny przebiegu szkoleń

10 ETS – audyt językowy – egzaminy TOEIC & TFI ETS = Educational Testing Service – lider testowania i oceny w edukacji i biznesie, organizacja specjalizująca się w testowaniu Egzaminy TOEIC & TFI – profesjonalne, niezależne narzędzia testujące, uznane certyfikaty językowe, honorowane przez ponad 8000 firm i instytucji

11 Egzaminy TOEIC & TFI Egzaminy stworzone w 1979 roku z myślą o testowaniu pracowników w międzynarodowym środowisku pracy Testy poziomujące, wyniki na skali punktowej: Egzaminów się nie oblewa Egzaminy nie wymagają przygotowania po kątem zawartości egzaminu Wszyscy piszą ten sam test, nie deklarują poziomu Wyniki są znane średnio w 48h; max.: 10 dni Atrakcyjne cenowo w zależności od rozmiaru projektu

12 Test of English for International Communication TM (TOEIC ® ) Egzaminy rozwiązywane ołówkiem na karcie odpowiedzi, sprawdzane komputerowo, szybkie raportowanie wyników – 48h do 10 dni, eliminacja błędu ludzkiego podczas sprawdzania

13 Score Report – Zestawienie Wyników

14

15 Uznane na świecie certyfikaty… Certyfikaty TOEIC ® i TFI ® w 5-ciu kolorach, zależnie od wyniku, satysfakcja z otrzymanego dyplomu

16 Wprowadzenie testowania: reakcja pracowników Nastawienie pracowników do pomysłu testowania –Mentalność uczniów –Rozwiązanie: prezentacja audytu językowego dla pracowników, wewnętrzny marketing nowego systemu szkoleń Pracownicy zaczynają mierzyć siły na zamiary –Czy zdołam utrzymać się na szkoleniach? –Czy mam wystarczającą motywację? Wzrost świadomości pracowników, że firma aktywnie angażuje się w szkolenia

17 Wizerunek pracodawcy i prowadzonych szkoleń Leroy Merlin Polska poszukuje nowatorskich rozwiązań w zarządzaniu szkoleniami, wprowadza nowoczesne metody testowania i nauczania Pracodawca inwestuje w rozwój pracowników, daje uczestnikom szkoleń wszystkie potrzebne narzędzia, w zamian oczekując zaangażowania i odpowiedzialności ze strony osób szkolonych

18 Wizerunek pracodawcy i prowadzonych szkoleń Pracodawca (a nie szkoła językowa) sprawuje kontrolę nad szkoleniami Wyniki pracowników mierzą również efektywność nauczania

19 Wizerunek pracodawcy i prowadzonych szkoleń Menedżerowie mają wgląd w obiektywne i rzetelne wyniki testów, w oparciu o nie mogą podejmować decyzje i dodatkowo motywować swój zespół, omawiając wyniki z każdym z pracowników Pracownik staję się odpowiedzialny za rozwój swoich kompetencji językowych, jest zachęcany do zaangażowania się w proces szkolenia

20 Efekty wprowadzenia audytu językowego Zdecydowany wzrost frekwencji na zajęciach: z 50% do 93% Wzrost motywacji do uczestnictwa w szkoleniach –Zwiększone zainteresowanie uczestnictwem w szkoleniach, zwiększona atrakcyjność szkoleń w firmie –Wzrost liczby uczestników: z 41 do 116 osób

21 Efekty wprowadzenia audytu językowego (c.d.) Realizacja celów szkoleń ( ): –Przyrost o punktów: 71% –Przyrost o punktów: 13% –Przyrost > 300 punktów: 3% –Brak przyrostu lub przyrost poniżej oczekiwań: 13%

22 Efekty wprowadzenia audytu językowego (c.d.) Total (2006)ZałożeniaTotal (2007)Progresja Pracownik Pracownik Pracownik Pracownik Pracownik Pracownik Pracownik Pracownik Pracownik Pracownik Pracownik 11450przerwa

23 Efekty wprowadzenia audytu językowego (c.d.) Wyniki ankiety na temat zadowolenia z przebiegu zajęć: 4,75 punktów na 5 możliwych Jednolite narzędzie w całej firmie, wiedza na temat znajomości języków obcych w przekroju całej firmy

24 Efekty wprowadzenia audytu językowego (c.d.) Przedstawienie efektów szkoleń w przejrzysty, mierzalny i łatwy do zrozumienia sposób – skala punktowa Nad efektami szkoleń czuwa zewnętrzna firma specjalizująca się wyłącznie w testowaniu Dodatkowa motywacja dla zdających: międzynarodowe certyfikaty uznane w środowisku pracy

25 Podsumowanie Rozważne i zaplanowane zarządzanie szkoleniami buduje profesjonalny wizerunek pracodawcy Audyt językowy przynosi korzyści dla wszystkich uczestników projektu: –Pracownicy rozwijają się i mają wysoką motywację –Pracodawca ma kontrolę nad szkoleniami i zwrotem z inwestycji –Firma szkoleniowa podnosi swoją wiarygodność w oczach klienta

26 Pytania?

27 Kontakt Sylwia Pawska Kierownik Działu Szkoleń Leroy Merlin Polska Karol Granoszewski Country Manager ETS Global BV, oddział w Polsce


Pobierz ppt "Profesjonalne zarządzanie szkoleniami językowymi a wizerunek pracodawcy Sylwia Pawska Kierownik Działu Szkoleń Leroy Merlin Polska Karol Granoszewski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google