Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Doradztwo zawodowe dla młodzieży jako system profesjonalnego przygotowania do wejścia na rynek pracy mgr Mirosław Górczyński /psycholog, doradca zawodowy/

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Doradztwo zawodowe dla młodzieży jako system profesjonalnego przygotowania do wejścia na rynek pracy mgr Mirosław Górczyński /psycholog, doradca zawodowy/"— Zapis prezentacji:

1 Doradztwo zawodowe dla młodzieży jako system profesjonalnego przygotowania do wejścia na rynek pracy mgr Mirosław Górczyński /psycholog, doradca zawodowy/ Lubelskie Centrum Edukacji Zawodowej Szkolny Ośrodek Kariery

2 Znawcy tematu wskazują na: Potrzebę usytuowania profesjonalnej pomocy z zakresu doradztwa zawodowego, której celem jest zwiększenie trafności decyzji edukacyjnych i zawodowych ucznia blisko niego, a więc w szkolePotrzebę usytuowania profesjonalnej pomocy z zakresu doradztwa zawodowego, której celem jest zwiększenie trafności decyzji edukacyjnych i zawodowych ucznia blisko niego, a więc w szkole

3 Znawcy tematu wskazują na: Potrzebę usytuowania profesjonalnej pomocy z zakresu doradztwa zawodowego, której celem jest zwiększenie trafności decyzji edukacyjnych i zawodowych ucznia blisko niego, a więc w szkolePotrzebę usytuowania profesjonalnej pomocy z zakresu doradztwa zawodowego, której celem jest zwiększenie trafności decyzji edukacyjnych i zawodowych ucznia blisko niego, a więc w szkole Potrzebę dostosowania rozwiązań polskich do standardów pozostałych krajów UEPotrzebę dostosowania rozwiązań polskich do standardów pozostałych krajów UE

4 Znawcy tematu wskazują na: Potrzebę usytuowania profesjonalnej pomocy z zakresu doradztwa zawodowego, której celem jest zwiększenie trafności decyzji edukacyjnych i zawodowych ucznia blisko niego, a więc w szkolePotrzebę usytuowania profesjonalnej pomocy z zakresu doradztwa zawodowego, której celem jest zwiększenie trafności decyzji edukacyjnych i zawodowych ucznia blisko niego, a więc w szkole Potrzebę dostosowania rozwiązań polskich do standardów pozostałych krajów UEPotrzebę dostosowania rozwiązań polskich do standardów pozostałych krajów UE Potrzebę udzielania uczniom pomocy w wyborze i selekcji informacji dotyczących instytucji kształceniowych i rynku pracy zgodnie z planowanym przez nich kierunkiem rozwoju zawodowegoPotrzebę udzielania uczniom pomocy w wyborze i selekcji informacji dotyczących instytucji kształceniowych i rynku pracy zgodnie z planowanym przez nich kierunkiem rozwoju zawodowego

5 Znawcy tematu wskazują na: Potrzebę usytuowania profesjonalnej pomocy z zakresu doradztwa zawodowego, której celem jest zwiększenie trafności decyzji edukacyjnych i zawodowych ucznia blisko niego, a więc w szkolePotrzebę usytuowania profesjonalnej pomocy z zakresu doradztwa zawodowego, której celem jest zwiększenie trafności decyzji edukacyjnych i zawodowych ucznia blisko niego, a więc w szkole Potrzebę dostosowania rozwiązań polskich do standardów pozostałych krajów UEPotrzebę dostosowania rozwiązań polskich do standardów pozostałych krajów UE Potrzebę udzielania uczniom pomocy w wyborze i selekcji informacji dotyczących instytucji kształceniowych i rynku pracy zgodnie z planowanym przez nich kierunkiem rozwoju zawodowegoPotrzebę udzielania uczniom pomocy w wyborze i selekcji informacji dotyczących instytucji kształceniowych i rynku pracy zgodnie z planowanym przez nich kierunkiem rozwoju zawodowego Potrzebę działań w zakresie planowania wspólnie z uczniem jego kariery zawodowejPotrzebę działań w zakresie planowania wspólnie z uczniem jego kariery zawodowej

6 Na wybór zawodu składają się: Wiedza na temat siebieWiedza na temat siebie

7 Na wybór zawodu składają się: Wiedza na temat siebieWiedza na temat siebie Wiedza na temat zawodówWiedza na temat zawodów

8 Na wybór zawodu składają się: Wiedza na temat siebieWiedza na temat siebie Wiedza na temat zawodówWiedza na temat zawodów Wiedza na temat ścieżek edukacyjnychWiedza na temat ścieżek edukacyjnych

9 Na wybór zawodu składają się: Wiedza na temat siebieWiedza na temat siebie Wiedza na temat zawodówWiedza na temat zawodów Wiedza na temat ścieżek edukacyjnychWiedza na temat ścieżek edukacyjnych Wiedza na temat rynku pracyWiedza na temat rynku pracy

10 Wybór zawodu nie jest jedynie świadomym, pojedynczym aktem decyzyjnym, ale procesem rozwojowym stanowiącym sekwencję decyzji podejmowanych na przestrzeni wielu lat życia. Na wybór ten wpływają: Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/

11 Wybór zawodu nie jest jedynie świadomym, pojedynczym aktem decyzyjnym, ale procesem rozwojowym stanowiącym sekwencję decyzji podejmowanych na przestrzeni wielu lat życia. Na wybór ten wpływają: Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/ Posiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczeniaPosiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczenia

12 Wybór zawodu nie jest jedynie świadomym, pojedynczym aktem decyzyjnym, ale procesem rozwojowym stanowiącym sekwencję decyzji podejmowanych na przestrzeni wielu lat życia. Na wybór ten wpływają: Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/ Posiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczeniaPosiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczenia Wyznawane wartości i normyWyznawane wartości i normy

13 Wybór zawodu nie jest jedynie świadomym, pojedynczym aktem decyzyjnym, ale procesem rozwojowym stanowiącym sekwencję decyzji podejmowanych na przestrzeni wielu lat życia. Na wybór ten wpływają: Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/ Posiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczeniaPosiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczenia Wyznawane wartości i normyWyznawane wartości i normy WykształcenieWykształcenie

14 Wybór zawodu nie jest jedynie świadomym, pojedynczym aktem decyzyjnym, ale procesem rozwojowym stanowiącym sekwencję decyzji podejmowanych na przestrzeni wielu lat życia. Na wybór ten wpływają: Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/ Posiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczeniaPosiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczenia Wyznawane wartości i normyWyznawane wartości i normy WykształcenieWykształcenie Wychowanie i wpływy środowiskaWychowanie i wpływy środowiska

15 Wybór zawodu nie jest jedynie świadomym, pojedynczym aktem decyzyjnym, ale procesem rozwojowym stanowiącym sekwencję decyzji podejmowanych na przestrzeni wielu lat życia. Na wybór ten wpływają: Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/ Posiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczeniaPosiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczenia Wyznawane wartości i normyWyznawane wartości i normy WykształcenieWykształcenie Wychowanie i wpływy środowiskaWychowanie i wpływy środowiska Czynniki emocjonalneCzynniki emocjonalne

16 Wybór zawodu nie jest jedynie świadomym, pojedynczym aktem decyzyjnym, ale procesem rozwojowym stanowiącym sekwencję decyzji podejmowanych na przestrzeni wielu lat życia. Na wybór ten wpływają: Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/Predyspozycje osobowościowe jednostki /temperament, cechy charakteru, poziom inteligencji, zainteresowania, zdolności/ Posiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczeniaPosiadana przez nią wiedza, umiejętności i doświadczenia Wyznawane wartości i normyWyznawane wartości i normy WykształcenieWykształcenie Wychowanie i wpływy środowiskaWychowanie i wpływy środowiska Czynniki emocjonalneCzynniki emocjonalne Aktywność własna jednostki /jej wizja kariery/Aktywność własna jednostki /jej wizja kariery/

17 Celowość i zasadność doradztwa zawodowego w szkole Mocne strony doradztwa zawodowego w szkoleMocne strony doradztwa zawodowego w szkole

18 Celowość i zasadność doradztwa zawodowego w szkole Mocne strony doradztwa zawodowego w szkoleMocne strony doradztwa zawodowego w szkole Słabe strony doradztwa zawodowego w szkoleSłabe strony doradztwa zawodowego w szkole

19 Celowość i zasadność doradztwa zawodowego w szkole Mocne strony doradztwa zawodowego w szkoleMocne strony doradztwa zawodowego w szkole Słabe strony doradztwa zawodowego w szkoleSłabe strony doradztwa zawodowego w szkole Szanse rozwoju doradztwa zawodowego w szkoleSzanse rozwoju doradztwa zawodowego w szkole

20 Celowość i zasadność doradztwa zawodowego w szkole Mocne strony doradztwa zawodowego w szkoleMocne strony doradztwa zawodowego w szkole Słabe strony doradztwa zawodowego w szkoleSłabe strony doradztwa zawodowego w szkole Szanse rozwoju doradztwa zawodowego w szkoleSzanse rozwoju doradztwa zawodowego w szkole Zagrożenia rozwoju doradztwa zawodowego w szkoleZagrożenia rozwoju doradztwa zawodowego w szkole

21 Mocne strony doradztwa zawodowego w szkole Umocowanie prawne doradcy zawodowego w szkole, jego jasno określone zadaniaUmocowanie prawne doradcy zawodowego w szkole, jego jasno określone zadania

22 Mocne strony doradztwa zawodowego w szkole Umocowanie prawne doradcy zawodowego w szkole, jego jasno określone zadaniaUmocowanie prawne doradcy zawodowego w szkole, jego jasno określone zadania Aktywność działań już zatrudnionych w szkołach doradców zawodowych /pionierzy, pasjonaci/ Aktywność działań już zatrudnionych w szkołach doradców zawodowych /pionierzy, pasjonaci/

23 Słabe strony doradztwa zawodowego w szkole Mała ilość doradców zawodowych zatrudnionych w szkołachMała ilość doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach

24 Słabe strony doradztwa zawodowego w szkole Mała ilość doradców zawodowych zatrudnionych w szkołachMała ilość doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach Brak środków finansowych na tego typu działania w budżetach organów prowadzących szkołyBrak środków finansowych na tego typu działania w budżetach organów prowadzących szkoły

25 Słabe strony doradztwa zawodowego w szkole Mała ilość doradców zawodowych zatrudnionych w szkołachMała ilość doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach Brak środków finansowych na tego typu działania w budżetach organów prowadzących szkołyBrak środków finansowych na tego typu działania w budżetach organów prowadzących szkoły Słabe wyposażenie doradców zawodowych w potrzebny do działań doradczych sprzęt, narzędzia, metody, literaturęSłabe wyposażenie doradców zawodowych w potrzebny do działań doradczych sprzęt, narzędzia, metody, literaturę

26 Słabe strony doradztwa zawodowego w szkole Mała ilość doradców zawodowych zatrudnionych w szkołachMała ilość doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach Brak środków finansowych na tego typu działania w budżetach organów prowadzących szkołyBrak środków finansowych na tego typu działania w budżetach organów prowadzących szkoły Słabe wyposażenie doradców zawodowych w potrzebny do działań doradczych sprzęt, narzędzia, metody, literaturęSłabe wyposażenie doradców zawodowych w potrzebny do działań doradczych sprzęt, narzędzia, metody, literaturę Niewystarczający system szkoleń i wymiany doświadczeń dla już działających doradców zawodowychNiewystarczający system szkoleń i wymiany doświadczeń dla już działających doradców zawodowych

27 Szanse rozwoju doradztwa zawodowego w szkole Kształcenie nowych doradców zawodowych /granty na studia podyplomowe dla nauczycieli/Kształcenie nowych doradców zawodowych /granty na studia podyplomowe dla nauczycieli/

28 Szanse rozwoju doradztwa zawodowego w szkole Kształcenie nowych doradców zawodowych /granty na studia podyplomowe dla nauczycieli/Kształcenie nowych doradców zawodowych /granty na studia podyplomowe dla nauczycieli/ Standardy unijne /Rezolucja Rady UE dotycząca całożyciowego poradnictwa zawodowego z maja 2004/Standardy unijne /Rezolucja Rady UE dotycząca całożyciowego poradnictwa zawodowego z maja 2004/

29 Szanse rozwoju doradztwa zawodowego w szkole Kształcenie nowych doradców zawodowych /granty na studia podyplomowe dla nauczycieli/Kształcenie nowych doradców zawodowych /granty na studia podyplomowe dla nauczycieli/ Standardy unijne /Rezolucja Rady UE dotycząca całożyciowego poradnictwa zawodowego z maja 2004/Standardy unijne /Rezolucja Rady UE dotycząca całożyciowego poradnictwa zawodowego z maja 2004/ Oczekiwania co do konieczności prowadzenia działań w tym zakresie postulowane przez pracodawcówOczekiwania co do konieczności prowadzenia działań w tym zakresie postulowane przez pracodawców

30 Szanse rozwoju doradztwa zawodowego w szkole Kształcenie nowych doradców zawodowych /granty na studia podyplomowe dla nauczycieli/Kształcenie nowych doradców zawodowych /granty na studia podyplomowe dla nauczycieli/ Standardy unijne /Rezolucja Rady UE dotycząca całożyciowego poradnictwa zawodowego z maja 2004/Standardy unijne /Rezolucja Rady UE dotycząca całożyciowego poradnictwa zawodowego z maja 2004/ Oczekiwania co do konieczności prowadzenia działań w tym zakresie postulowane przez pracodawcówOczekiwania co do konieczności prowadzenia działań w tym zakresie postulowane przez pracodawców Powstający zewnętrzny system wsparcia doradców zawodowych w szkole /Platforma Programowa OHP dla szkoły, oferta fundacji i stowarzyszeń, inicjatywy lokalne w postaci forów na rzecz doradztwa i poradnictwa zawodowego/Powstający zewnętrzny system wsparcia doradców zawodowych w szkole /Platforma Programowa OHP dla szkoły, oferta fundacji i stowarzyszeń, inicjatywy lokalne w postaci forów na rzecz doradztwa i poradnictwa zawodowego/

31 Zagrożenia rozwoju doradztwa zawodowego w szkole Brak jasnego i klarownego systemu takich działań w polskiej oświacieBrak jasnego i klarownego systemu takich działań w polskiej oświacie

32 Zagrożenia rozwoju doradztwa zawodowego w szkole Brak jasnego i klarownego systemu takich działań w polskiej oświacieBrak jasnego i klarownego systemu takich działań w polskiej oświacie Marginalizacja działań w tym zakresie prowadzonych w szkole /Strategia Rozwoju Edukacji na lata /Marginalizacja działań w tym zakresie prowadzonych w szkole /Strategia Rozwoju Edukacji na lata /

33 Zagrożenia rozwoju doradztwa zawodowego w szkole Brak jasnego i klarownego systemu takich działań w polskiej oświacieBrak jasnego i klarownego systemu takich działań w polskiej oświacie Marginalizacja działań w tym zakresie prowadzonych w szkole /Strategia Rozwoju Edukacji na lata /Marginalizacja działań w tym zakresie prowadzonych w szkole /Strategia Rozwoju Edukacji na lata / Brak konsekwentnych i skoordynowanych działań na polu doradztwa zawodowego ze strony Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Edukacji NarodowejBrak konsekwentnych i skoordynowanych działań na polu doradztwa zawodowego ze strony Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Edukacji Narodowej

34 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży

35 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży dużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracydużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy

36 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży dużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracydużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru"lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru"

37 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży dużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracydużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru"lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru" lepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracylepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracy

38 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży dużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracydużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru"lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru" lepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracylepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracy wzrost mobilności zawodowej absolwentówwzrost mobilności zawodowej absolwentów

39 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży dużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracydużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru"lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru" lepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracylepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracy wzrost mobilności zawodowej absolwentówwzrost mobilności zawodowej absolwentów wyrównywanie szans na rynku pracywyrównywanie szans na rynku pracy

40 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży dużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracydużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru"lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru" lepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracylepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracy wzrost mobilności zawodowej absolwentówwzrost mobilności zawodowej absolwentów wyrównywanie szans na rynku pracywyrównywanie szans na rynku pracy właściwe ukierunkowanie i wsparcie samozatrudnienia /rozwijanie kompetencji do osiągnięcia w nim sukcesu/właściwe ukierunkowanie i wsparcie samozatrudnienia /rozwijanie kompetencji do osiągnięcia w nim sukcesu/

41 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży dużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracydużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru"lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru" lepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracylepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracy wzrost mobilności zawodowej absolwentówwzrost mobilności zawodowej absolwentów wyrównywanie szans na rynku pracywyrównywanie szans na rynku pracy właściwe ukierunkowanie i wsparcie samozatrudnienia /rozwijanie kompetencji do osiągnięcia w nim sukcesu/właściwe ukierunkowanie i wsparcie samozatrudnienia /rozwijanie kompetencji do osiągnięcia w nim sukcesu/ systemowe nawiązanie lokalnego trójstronnego dialogu pomiędzy pracodawcami, edukacją i władzami samorządowymisystemowe nawiązanie lokalnego trójstronnego dialogu pomiędzy pracodawcami, edukacją i władzami samorządowymi

42 Korzyści jakie niesie ze sobą doradztwo zawodowe prowadzone blisko ucznia, w szkole: kształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieżykształtowanie odpowiednich postaw, zachowań, umiejętności i wiedzy młodzieży dużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracydużo lepsze przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru"lepsze /dynamiczne i elastyczne/ dopasowanie ludzi do zawodów zapewniające m.in. mniejszą fluktuacje kadr, zmniejszoną konieczność przekwalifikowań, większą efektywność w pracy, większą ilość sukcesów w zawodzie, mniejszą ilość bezrobotnych "z wyboru" lepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracylepsze dopasowanie kompetencji zasobów ludzkich do potrzeb rynku pracy wzrost mobilności zawodowej absolwentówwzrost mobilności zawodowej absolwentów wyrównywanie szans na rynku pracywyrównywanie szans na rynku pracy właściwe ukierunkowanie i wsparcie samozatrudnienia /rozwijanie kompetencji do osiągnięcia w nim sukcesu/właściwe ukierunkowanie i wsparcie samozatrudnienia /rozwijanie kompetencji do osiągnięcia w nim sukcesu/ systemowe nawiązanie lokalnego trójstronnego dialogu pomiędzy pracodawcami, edukacją i władzami samorządowymisystemowe nawiązanie lokalnego trójstronnego dialogu pomiędzy pracodawcami, edukacją i władzami samorządowymi zapewnienie bardziej kompleksowego rozwiązania problemów z młodzieżą należącą do tzw. kategorii szczególnego ryzyka w tym zagrożonych marginalizacją społecznązapewnienie bardziej kompleksowego rozwiązania problemów z młodzieżą należącą do tzw. kategorii szczególnego ryzyka w tym zagrożonych marginalizacją społeczną

43 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Doradztwo zawodowe dla młodzieży jako system profesjonalnego przygotowania do wejścia na rynek pracy mgr Mirosław Górczyński /psycholog, doradca zawodowy/"

Podobne prezentacje


Reklamy Google