Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opracował: Piotr Ślęczkowski

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opracował: Piotr Ślęczkowski"— Zapis prezentacji:

1 Opracował: Piotr Ślęczkowski

2 Zamiast wstępu Żeby było jasne: Z komputerem nie da się komunikować. Komputer to urządzenie, takie samo jak młockarnia, spychacz czy sokowirówka. Ale każde z tych urządzeń może przyjąć nasze polecenie pracy i wykonać ją. Pytanie brzmi: Przez jakie urządzenia komputer zadziała na nasze zmysły tak, abyśmy mogli odebrać i zinterpretować efekty jego działania? Za pomocą jakich urządzeń komputer, który tylko liczy otrzyma dane w formie cyfrowej?

3 Urządzenia wejścia To takie urządzenia, dzięki którym komputer otrzymuje od nas, dane, które ma przekształcić tak, żeby były nam użyteczne. Klawiatura Mysz komputerowa Trackball Joystick Rysownica Skaner Kamera internetowa Inne

4 Klawiatura Klawiatura, jest urządzeniem składającym się ze 100 albo większej liczby klawiszy, które reprezentują wszystkie litery alfabetu, cyfry, oraz klawisze funkcyjne. Dzięki klawiaturze możemy wprowadzać do komputera operacje do wykonania, polecenia lub wpisywać teksty. Komputer zareaguje bezpośrednio po tym, jak wydamy polecenie z klawiatury i wykona odpowiednie działanie przypisane wciśniętym klawiszom. Powrót do wszystkich urządzeń

5 Mysz komputerowa W czasie przesuwania myszki po płaszczyźnie ruch rejestrują czujniki, przekazują dane do komputera. Procesor analizuje te dane i steruje ruchem kursora myszy na ekranie monitora. Dziś najpopularniejsze są myszki optyczne. Zasada działania polega na emitowaniu światła, i rejestrowaniu przez odpowiednie czujniki przesunięcia. Standardowa myszka posiada dwa przyciski i rolkę do przewijania zawartości ekranu monitora. Powrót do wszystkich urządzeń

6 Trackball jest odpowiednio wyprofilowaną i odwróconą do góry myszką kulkową, której dużą kulkę odwraca się palcem. Urządzenie to przydaje się w aplikacjach, które wymagają bardzo dużej precyzji ruchu. Markowe myszki optyczne zapewniają już jednak taką jakość pracy, że używanie trackballi nie wydaje się być uzasadnionym. Powrót do wszystkich urządzeń

7 Joystick Joystick to wejściowe urządzenie peryferyjne, które najczęściej służy fanom gier komputerowych. Dzięki niemu możliwe jest sterowanie obiektami występującymi w grze. Każdy joystick jest wyposażony w drążek sterowniczy. Wyposażony jest również w kilka, a nawet kilkanaście przycisków, którym możemy przyporządkować określone akcje w danej grze. Powrót do wszystkich urządzeń

8 Rysownica Rysownica jest nazywana również tabletem graficznym lub digitizerem. Jest to płaska tabliczka, która wykrywa pozycję odpowiedniego rysika. Tablet umożliwia nam rysowanie w identyczny sposób, jak ma to miejsce na kartce papieru. Istotną różnicą jest fakt, że rysunek nie powstanie na tablecie, tylko na ekranie naszego monitora. Powrót do wszystkich urządzeń

9 Skaner Skaner jest urządzeniem służącym do wczytywania obrazów takich jak: rysunki, fotografie, teksty, pismo odręczne, z powierzchni skanowanej, do pamięci komputera. Oprogramowanie oraz sterowniki dostarczane do skanera odpowiadają za efektywność całego procesu skanowania. Umożliwiają one kalibrację, podgląd i wielozadaniowość urządzenia. Powrót do wszystkich urządzeń

10 Kamera internetowa jest niewielkim urządzeniem wyposażonym w soczewkę. Dzięki niej obraz widziany jest zamieniany na informacje cyfrowe przekazywane do komputera. Kamera internetowa pozwala na przeprowadzanie video-konferencji za pośrednictwem Internetu. Najczęściej ustawia się ją na jakimkolwiek podwyższeniu tak, aby odpowiednio umieścić się w kadrze kamery. Optymalnym miejscem do zamontowania kamery jest górna krawędź naszego monitora. Powrót do wszystkich urządzeń

11 Inne urządzenia przekazujące dane do komputera
Modemy zewnętrzne do zastosowań sieciowych Klawiatura MIDI Stosowana w obróbce dźwięku Telefony komórkowe z możliwością podłączenia do komputera klasy PC Powrót do wszystkich urządzeń

12 A czy komputer może pokazać nam efekty swej pracy?
Tak, potrzeba tylko urządzeń, które przekształcą cyfrowe dane tak, byśmy efekty pracy komputera mogli zobaczyć, usłyszeć, poczuć, albo otrzymać produkt, w którego wytworzeniu miał udział komputer.

13 Urządzenia wyjścia To takie urządzenia, dzięki którym komputer wysyła użytkownikowi przekształcone przez siebie dane Monitor Drukarka Głośniki Powrót do wszystkich urządzeń

14 Monitor Monitor jest urządzeniem wykorzystywanym do wyświetlania na ekranie kolorowych punktów, służy on więc do komunikacji wizualnej użytkownika komputera z komputerem. Obraz może się składać na przykład z 768 linii, z których każda liczy sobie 1024 punkty. Iloczyn tych wartości nazywamy rozdzielczością monitora. Obecnie korzysta się z monitorów pracujących w technologii LCD. Powrót do wszystkich urządzeń

15 Drukarka Drukarka, to urządzenie służące do przenoszenia efektów pracy z komputera na folię, arkusz papieru lub dowolny inny materiał, który pozwala na drukowanie na nim tekstu Drukarki można podzielić na trzy podstawowe rodzaje: laserowe, które swoim działaniem przypominają kserokopiarki. atramentowe, które wypluwają krople atramentu, z pojemnika zawierającego atrament, na kartkę papieru w miejscu, gdzie powinna ona być zadrukowana. igłowe. Drukarki te wykorzystują igły, w liczbie od 9 do 24, które uderzając w taśmę barwiącą, zostawiają na papierze ślad symbolizujący odpowiedni znak.

16 Głośniki Urządzenie elektryczne (odbiornik energii elektrycznej) przekształcające sygnał elektryczny w falę akustyczną. Idealny głośnik przekształca zmienny prąd elektryczny o odpowiedniej częstotliwości na falę akustyczną proporcjonalnie i liniowo. Właściwie nie można powiedzieć, że jest to urządzenie wyjścia, bo nie przetwarza sygnału cyfrowego na elektryczny (odpowiada za KARTA DŹWIĘKOWA) ale to dzięki nim słyszymy dźwięki-efekty pracy komputera. Powrót do wszystkich urządzeń

17 WSZYSTKIE URZĄDZENIA Trackball Mysz komputerowa Skaner Joystick
Rysownica Monitor Drukarka Głośniki Mikrofon Kamera internetowa Klawiatura Modemy Telefony komórkowe Klawiatura Urządzenia wejścia

18 Dziękujemy !!!


Pobierz ppt "Opracował: Piotr Ślęczkowski"

Podobne prezentacje


Reklamy Google