Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."— Zapis prezentacji:

1 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine 5 listopada 2008 ASBISC Enterprises PLC Konferencja prasowa Siarhei Kostevitch, CEO Marios Christou, CFO Costas Tziamalis, IR

2 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 1 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Uwaga Niniejsza prezentacja zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości. Rzeczywiste wyniki mogą w istotny sposób odbiegać od przewidywanych ze względu na pewne czynniki ryzyka i niepewność, w tym ogólną sytuację ekonomiczną na rynkach, na których ASBIS prowadzi działalność, jak również ze względu na inne czynniki ryzyka, o których mowa w raportach i sprawozdaniach Spółki. Zobacz rozdział Czynniki ryzyka w prospekcie.

3 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 2 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Informacje o spółce i rynku

4 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 3 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Przedstawiamy ASBIS Wiodący dystrybutor sprzętu IT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Szczególnie silna obecność w krajach byłego Związku Radzieckiego (ponad 45% sprzedaży) i Europy Środkowo-Wschodniej (30% sprzedaży) Założona w 1992 r. w Mińsku, z siedzibą w Limassol (Cypr) od 1995 r. Dystrybutor pierwszego wyboru dla globalnych dostawców z branży Czołowy (od 1 do 3 miejsca), preferowany regionalny partner dystrybucyjny dla Intela, AMD, Seagate, Samsunga, Microsoft Szeroka oferta produktów i komponentów IT, dystrybuowany na zasadzie jednego sklepu Silna pozycja w sprzedaży laptopów, komputerów osobistych i serwerów Rosnący udział własnych marek, produktów o wyższej marży oraz akcesoriów sprzedawanych pod markami Prestigio oraz Canyon Sieć dystrybucyjna fizycznie istniejąca w 26 krajach Dotarcie do klientów w 70 krajach dzięki wyjątkowemu rozwiązaniu dystrybucji internetowej B2B, na które przypada ponad 50% wartości sprzedaży Doświadczony zespół managerski oraz ścisła kontrola operacyjna i finansowa

5 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 4 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Droga rozwoju Stworzenie własnych marek Canyon i Prestigio Utworzenie platformy IT4Profit Prywatna oferta akcji o wartości 10 mln USD dla inwestorów instytucjonalnych Spółka ASBIS zawiązana na Cyprze Centralna przeniesiona do Limassol (Cypr) Agresywna ekspansja w regionie Europy Środkowo- Wschodniej Umowa dystrybucyjna z Intelem Wprowadzenie strategii w segmencie laptopów Umowa dystrybucyjna z AMD Wejście na giełdę AIM w październiku 2006 Przychody ze sprzedaży przekraczają poziom 1 mld USD Wejście na GPW Umowa dystrybucyjna z firmami Toshiba i Dell Spółka powstaje w Mińsku (Białoruś) Umowa dystrybucyjna z Seagate Ośrodek dystrybucji w Amsterdamie CAGR = 25.5%

6 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 5 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Źródła przewagi konkurencyjnej Szeroki zasięg geograficzny w Europie Środkowo-Wschodniej i obecność lokalna Silna obecność lokalna Grupy w wielu krajach odróżnia ją od wielu międzynarodowych konkurentów Niższe koszty transportu i egzekucji należności, spójne podejście do marketingu Rosnąca skala działalności i bezpieczeństwo dzięki dywersyfikacji rynków Doświadczony zespół menadżerski, znajomość lokalnych rynków Kluczowi menadżerowie pracują w Grupie od wielu lat Działalnością regionalną kierują doświadczeni lokalni menadżerowie o dogłębnej znajomości krajowego rynku Przychody ze sprzedaży w 2007 r. wyniosły 1,4 mld USD, sprzedaż w ok. 70 krajach, działalność operacyjna w 26 krajach Autoryzowany dystrybutor dzięki skali i zasięgowi działalności – wymierne korzyści handlowe Masa krytyczna Dostawcy gwarantują ochronę przed zmianami cen i niską rotacją towarów Korzystne warunki umów zapewniają ochronę przed spadkiem cen lub niską rotacją towarów Ważniejsi konkurenci krajowi kupują zwykle na wolnym rynku Podejście typu jeden sklep Kompleksowe rozwiązania dla producentów i integratorów w segmentach serwerów, laptopów i desktopów

7 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 6 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Działalność

8 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 7 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Sieć dystrybucji Cztery ośrodki dystrybucji: Praga, Helsinki, Dubaj, Amsterdam 33 lokalne magazyny w 26 krajach System uzupełniania zapasów JIT Zespół 381 pracowników sprzedaży i marketingu we wszystkich krajach prowadzonej działalności operacyjnej Lokalne wsparcie techniczne Ballinloough Amsterdam Bratislava Casablanca Algiers Tunis Vilnius Ljubljana Zagreb Istanbul Warsaw Minsk Sofia Moscow Kiev Bucharest Limassol Almaty Prague Belgrade Tallinn Kosice Budapest Cairo Dubai Hong Kong Distribution centers Helsinki Riga Sarajevo Roma Jaelfaella Riyadh Jeddah

9 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 8 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Wyniki finansowe

10 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 9 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Czynniki wpływające na wyniki finansowe w III kw Światowy kryzys finansowy Kryzys kredytowy ujawnił się na wszystkich rynkach, jednak na region MEA wpływa słabiej niż na Europę Zachodnią Mniejsza dostępność kredytów spowodowała obniżenie popytu na niektórych rynkach Oczekiwany jest wpływ kryzysu kredytowego na wyniki finansowe w przyszłości, szczególnie jeśli potrwa dłużej Polityczna i ekonomiczna niestabilność na Ukrainie spowodowała niższy poziom przychodów Wahania kursów walut Duża zmienność kursów walut wpływa na wyniki finansowe spółki Szczególnie umacnianie USD wobec Euro, walut powiązanych z Euro oraz innych walut lokalnych, w których działamy powoduje zmniejszenie wielkości przychodów i zysku netto spółki, które raportowane są w USD Obserwowany jest wzrost stóp procentowych w związku z turbulencjami na rynku Niektóre banki pracujące dla Grupy zwiększyły spread (Rumunia, Słowacja) Wpłynęło to na wzrost kosztów kredytu Grupy Zmiany stóp procentowych

11 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 10 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Wyniki finansowe w III kw. i I-III. kw Przychody i zysk netto w III kw. i I-III kw Najważniejsze dane 1)W III kw przychody wzrosły o 8,7% do U.S.$ 427,254 z U.S.$ 393,072 w III kw Po 9m przychody wzrosły o 21,3% do U.S.$ 1,132,058 z U.S.$ 933,128 po 9m )W III kw zysk brutto wzrósł o 15,1% do U.S.$ 21,304 z U.S.$ 18,509 w III kw Po 9m zysk brutto wzrósł o 48,3% do U.S.$ 62,692 z U.S.$ 42,288 po 9m )W III kw marża zysku brutto wzrosła do 5.0% z 4.7% w Q Po 9m marża zysku brutto wzrosła do 5,5% z 4,5% po 9m. 2007

12 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 11 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Przychody wg regionów Przychody wg regionów w Q307 i Q308 (tys. USD) Przychody wg regionów w Q307 i Q308 (%) Przychody wg regionów po 9M07 i 9M08 (%)Przychody wg regionów po 9M07 i 9M08 (tys. USD)

13 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 12 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Przychody wg grup produktowych Przychody wg grup produktowych w Q307 i Q308 (t. USD) Przychody wg grup produktowych w Q307 i Q308 (%) Przychody wg grup produktowych po 9M07 i 9M08 (%)Przychody wg grup produktowych po 9M07 i 9M08 (t. USD)

14 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 13 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Perspektywy rozwoju

15 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 14 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Najbliższe plany Dalszy szybki rozwój działalności na Bliskim Wschodzie: -rozważane jest założenie nowej spółki zależnej w Królestwie Arabii Saudyjskiej w efekcie podpisania umowy z Toshiba, na mocy której Spółka została głównym dystrybutorem Toshiba w tym kraju -wykorzystanie niedawno rozpoczętej działalności w Turcji i nabytego magazynu w Emiratach Arabskich w celu wzmocnienia obecności w regionie. Dalsze wykorzystanie szybkiego wzrostu rynku rosyjskiego – rozważane jest podpisanie kontraktów dystrybucyjnych na oprogramowanie w innych krajach Wypracowanie dodatnich wyników z inwestycji w spółki zależne – Włochy, Turcja, Łotwa, Bośnia i Hercegowina Poprawa wydajności operacyjnej – Praga głównym europejskim centrum dystrybucyjnym. Likwidacja magazynu w Amsterdamie. Grupa oczekuje skorzystać na tych operacjach poprzez redukcję kosztów, np. logistyki, ze względu na położenie praskiego centrum dystrybucyjnego bliżej naszych głównych europejskich rynków zbytu. Dobre perspektywy rozwoju rynku komputerów przenośnych - mogą pozytywnie wpłynąć na wyniki Spółki, dzięki kontraktom z Toshiba zawartym w 2007 i 2008 roku. Kontynuacja strategii posiadania w portfolio po jednym najsilniejszym producencie z Japonii, Chin i USA. Światowy kryzys finansowy może wpłynąć na wyniki. W związku z tym oczekiwania niezależnych analityków co do poziomu zysku netto za cały rok 2008 mogą nie zostać wypełnione.

16 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 15 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Constantinos Tziamalis tel: fax: mail: Daniel Kordel tel: mob: mob (PL): mail: Relacje Inwestorskie ASBIS Group

17 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 16 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Załączniki

18 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 17 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Kluczowe historyczne dane finansowe Marże (%)Kluczowe historyczne dane finansowe (mln USD) ,000 1,200 1,400

19 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 18 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Rachunek wyników Note: Liczby zostały zaokrąglone, w związku z tym suma liczb w kolumnie może nie zgadzać się dokładnie z całkowitą wartością podaną dla danej kolumny.

20 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 19 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Bilans Note: Liczby zostały zaokrąglone, w związku z tym suma liczb w kolumnie może nie zgadzać się dokładnie z całkowitą wartością podaną dla danej kolumny.

21 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 20 2/26/2014 2:41 AM IBD\ING\War O\P\X Struktura akcjonariatu NazwaLiczba akcjiUdział w kapitaleLiczba głosówUdział w łącznej liczbie głosów KS Holdings Ltd25,676, %25,676, % Maizuri Enterprises Ltd4,800, %4,800, % Alpha Ventures S.A.3,200, %3,200, % Sangita Enterprises Ltd 2,800, %2,800, % W wolnym obrocie*19,023, %19,023, % Razem55,500, %55,500, % *Udziałowcy posiadający ponad 1% akcji podlegający zobowiązaniu do zachowania akcji do 30 października 2008 r. zostali wykazani w pozycji W wolnym obrocie. Około 15% akcji w wolnym obrocie podlega zobowiązaniu. Łączny udział akcji w wolnym obrocie na 31 grudnia 2007 r. wynosił ok. 20%.


Pobierz ppt "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."

Podobne prezentacje


Reklamy Google