Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudmita Kostyra Został zmieniony 10 lat temu
1
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach
2
Obszar: matematyka, przedsiębiorczość, ICT Cele: poznawanie świata finansów osobistych, uświadomienie sobie osobistych preferencji zawodowych, budowanie pozytywnego wizerunku samych siebie, planowanie, tworzenie biznes planu, projektowanie przychodów i rozchodów, ustalanie cen towarów, współpraca z innymi, ocenianie działalności przedsiębiorstwa, bilans zysków i strat
3
Metody: Ćwiczeniowe, Burza mózgów, Gry dydaktyczne, Prezentacja wytworów, Działania praktyczne, Praca z komputerem Uczestnicy: uczniowie klasy IV szkoły podstawowej
4
Na zajęcia koła przedsiębiorczości Biznesowcy uczęszczali uczniowie klasy 4. W czasie spotkań Działania: W czasie spotkań dowiedzieli się, jak w praktyczny sposób można ustalać ceny towarów, które wykonywali samodzielnie.
5
Uczniowie przeprowadzili rozmowy o zawodach wykonywanych przez ich rodziców i wykonali prezentacje multimedialne na temat Mój wymarzony zawód.
6
Poznali produkty bankowe, pod hasłem: Jak banki zdobywają klientów Oszczędzanie i jego formy, czyli co dla kogo najlepsze. W ramach zajęć samodzielnie przeliczali zyski własne na lokatach, zyski banku przy kredytach oraz planowali wydatki z własnych kieszonkowych.
7
Formą zajęć, która u uczniów zyskała dużą aprobatę była gra finansowa w Internecie – Wolni Farmersi. Do końca zajęć uczniowie grali, poznawali zasady i prawa rządzące światem finansów. Samodzielnie decydowali, co uprawiają będąc farmerami, kiedy, komu i za ile sprzedadzą własne uprawy.
8
Gra odbywała się głównie w domu, codziennie sami decydowali ile czasu poświęcają na nią. Pozwoliło to uczestnikom zajęć spędzać czas na grze w Internecie – ulubionej formie dzieci, ale także dokonywać wyborów, ponosić odpowiedzialność za nie / np. zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów, zdobywanie pieniędzy, zakup zwierząt, budynków gospodarczych itp./. W czasie zajęć rozmawiali o problemach z decyzjami, chwalili się swoimi osiągnięciami, wyjaśniali innym napotkane w grze trudności.
9
Podczas spotkań uczestnicy mogli także zapoznać się z pojęciem giełdy. Otrzymali wirtualne pieniądze, które musieli zainwestować na giełdzie, aby na kolejnych zajęciach sprawdzić czy zyskali, czy ponieśli straty. Zadanie to spowodowało u niektórych uczniów takie zainteresowanie, że w domach zaczęli poszukiwać informacji na temat akcji sprzedawanych na giełdzie, śledzić jej notowania.
10
Rezultaty: Uczeń nauczył się planowania, tworzenia schematu działań w przedsiębiorstwie poznał drogę zdobycia wymarzonego zawodu, nauczył się konsekwencji podejmowanych decyzji wzrosły aspiracje uczniów poprzez podniesienie samooceny staje się wrażliwy i odpowiedzialny za swoje środowisko zna i wykorzystuje TIK współpracuje w zespole jest aktywny, twórczy i poszukujący
11
Szkoła podnosi poziom nauczania i wychowania wzmacnia swój wizerunek w środowisku zyskuje ucznia z cechami przydatnymi w dalszym życiu promuje osiągnięcia uczniów
12
Dziękuję za uwagę prezentację opracowała mgr Iwona Idzikowska szkolny koordynator programu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.