Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

S ZYBKI KURS PISANIA PROŚBY O WSPARCIE FINANSOWE Czeski Cieszyn, 16.12.2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "S ZYBKI KURS PISANIA PROŚBY O WSPARCIE FINANSOWE Czeski Cieszyn, 16.12.2010."— Zapis prezentacji:

1 S ZYBKI KURS PISANIA PROŚBY O WSPARCIE FINANSOWE Czeski Cieszyn,

2 1.Gymnázium s polským jazykem vyučovacím, Český TěšínGymnázium s polským jazykem vyučovacím, Český Těšín 2.Gymnázium BloviceGymnázium Blovice 3.Soukromá podnikatelská škola Česká LípaSoukromá podnikatelská škola Česká Lípa 4.Gymnázium Josefa Kainara, HlučínGymnázium Josefa Kainara, Hlučín 5.Gymnázium Dr. J. Pekaře, Mladá BoleslavGymnázium Dr. J. Pekaře, Mladá Boleslav 6.Gymnázium Mnichovo HradištěGymnázium Mnichovo Hradiště 7.Gymnázium a SOŠ Orlová - LutyněGymnázium a SOŠ Orlová - Lutyně 8.Hotelová škola PoděbradyHotelová škola Poděbrady 9.Gymnázium Nad Alejí, PrahaGymnázium Nad Alejí, Praha 10.MŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižené Valašské MeziříčíMŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí 1.Gymnázium s polským jazykem vyučovacím, Český TěšínGymnázium s polským jazykem vyučovacím, Český Těšín 2.Gymnázium BloviceGymnázium Blovice 3.Soukromá podnikatelská škola Česká LípaSoukromá podnikatelská škola Česká Lípa 4.Gymnázium Josefa Kainara, HlučínGymnázium Josefa Kainara, Hlučín 5.Gymnázium Dr. J. Pekaře, Mladá BoleslavGymnázium Dr. J. Pekaře, Mladá Boleslav 6.Gymnázium Mnichovo HradištěGymnázium Mnichovo Hradiště 7.Gymnázium a SOŠ Orlová - LutyněGymnázium a SOŠ Orlová - Lutyně 8.Hotelová škola PoděbradyHotelová škola Poděbrady 9.Gymnázium Nad Alejí, PrahaGymnázium Nad Alejí, Praha 10.MŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižené Valašské MeziříčíMŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí

3 P ODSTAWOWE PYTANIA I ODPOWIEDZI Kto wspiera realizację MG w RC? Ile lat przebiegają MG w RC? Ile projektów już zrealizowano? Kto organizuje MG w naszej szkole? Dla kogo? Kto otrzyma wsparcie finansowe? Ile? Ja, Kl, Klh, Ze, Dą, Ła, Kot

4 Kto zasiada w komisji decydującej o dotacji? Co jest wynikiem MG? Co uzyskuje szkoła? nowe spojrzenie na ucznia, nagłośnienie, świeże inicjatywy Czy mam sam również załatwić sponsora? Czy można się gdzieś inspirować? sny, marzenia, projekty zrealizowane wcześniej: Czy wypisanie projektu jest trudne? Czy warto się kłopocić?

5

6 P RZEBIEG SZKOLNEJ KAMPANII PROJEKTOWEJ Od do rejestracja pomysłodawców (zemenemu: kierownik zespołu, kontakt, o czym projekt) Od do promocja projektów: Gazetka ścienna Ulotki Radiowęzeł prezentacja w łączniku ?????? GŁOSOWANIE studentów na najfajniejszy projekt

7 WYPISANIE PROJEKTU Formularz - Język - wypisanie po czesku, nazwa dwujęzycznie Forma oddania projektu 1. 1x wydrukowany, w dużej kopercie (MG, podpis + nazwa) 2. wysłanie pocztą elektroniczną, adres: Termin oddania projektu : , do godz 12:00

8 P RÓBUJEMY WYPISAĆ FORMULARZ O WSPARCIE FINANSOWE Wiemy, co chcemy realizować Jestem krukiem Szukamy pomysłu i wsparcia Wolę w grupie

9 W OLĘ W GRUPIE ? Grupowe (do 10 osób) generowanie pomysłów w celu rozwiązania problemu 4 zasady: ilość rodzi jakość odroczona krytyka akceptacja pomysłów dziwnych i nietypowych kombinowanie i rozwij. wcześniej zgłoszonych pomysłów wszystko należy zapisywać pracować w wcześniej ustalonym czasie połączyć w całość nadać nazwę działaniom Burza mózgów (Brainstorming)

10 NAZWA: KRÓTKA, TRAFNA, CIEKAWA, ZAJMUJĄCA, SEKSOWNA Z MEDIALNĄ CZAPECZKĄ Pomozte psím andělům Sixtýská kaple Grilovaná Mona Lisa Ráj na zemi pro 2 ? Nechceme se sjet, chceme lepší svět Dědo, babi, já Vás žeru zabijačka

11 S TRUČNÁ CHARAKTERISTIKA VAŠEHO PROJEKTU O ČEM TO VLASTNĚ BUDE ? wykonać SWOT analizę - posegregowanie posiadanych informacji o danej sprawie na osobnej kartce i często do tego powracać S (Strengths) – mocne strony: co stanowi atut, przewagę, zaletę W (Weaknesses) – słabe strony: słabości, bariery, wady projektu O (Opportunities) – szanse: co stwarza szansę korzystnej zmiany T (Threats) – zagrożenia: co stwarza niebezpieczeństwo zmiany niekorzystnej Maks 10 zdań !!!!

12 Jaké jsou konkrétní cíle vašeho projektu? Co vlastně chcete, aby se stalo? 1-5 cílů Co vlastně budete dělat? vypište sled činností dobře promyslet !!! myšlenková mapa kdo, kde, s kým, časový průběh, zajištění prostor, zajištění techniky, odvozů, formu práce: workshopy, přednášky, výstavy, kvízy, soutěže, aukce, dotazníky, představení, natáčení, manifestace, sbírky, nahrávky, produkce, výroba, prodej, sběr, exkurze, úklid, vaření, závěrečná konference, vyhodnocování …..

13

14

15 KDO JE V PROJEKTOVÉM TÝMU? JAKÝ JE ČASOVÝ PLÁN VAŠEHO PROJEKTU ? Kolik vás bude? Kdo to celé řídí? Rozdělení funkcí. Kdy a kolik na to budete potřebovat času? Promyslet zasazení tématu do vhodného ročního období, do harmonogramu školy i kulturních akcí města nebo institucí.

16 PRO KOHO JE URČEN ? – CÍLOVÁ SKUPINA Pro kolik lidí, odkud jsou, přijdou?, kolik mají let, proč to bude pro ně prospěšné…

17 KDE BUDE PROJEKT PROBÍHAT ? třída, škola, město případně jeho část, region… Bude mít projekt dostatečnou odezvu okolí ?

18 C O VŠECHNO BUDETE POTŘEBOVAT, ABY SE VÁM TO POVEDLO ? Věci nemateriální povahy podpora, rady - od koho, převozy,… Věci materiální povahy kancelářský materiál, plakáty, míče, talíře, barvy, CD, motyky, ceny, audio-video techniku,…

19 B UDETE V ČINNOSTI POKRAČOVAT ? I PO SKONČENÍ PODPORY T-M OBILE ? Jakým způsobem? Jak dlouho? – udržitelnost projektu: web stránky tradice další ročníky s podobným zaměřením využití projektu v hodinách navázání spolupráce s …….. účelné využití případného zisku z projektu

20 ROZPOČET PROJEKTU kolik peněz budete potřebovat jednoduchá tabulka Ve skupině přijděte na všechny možné náklady Přepište položky do tabulky, doplňte množstvím, odhadujte, počítejte vždy s malou rezervou Rozdělte si mezi sebe zjištění nákladů na pořízení těchto položek, každý, kdo je tím pověřen, doplní údaje do tabulky do dalšího setkání Na setkání padne částka, kolik bude projekt stát

21 o ile nie sróbujecie, niczego Wam nie dadzą. nie jest przegraną, porażką ani wstydem, jeżeli Wam odmówią. Darczyńca ma prawo powiedzieć NIE Jeżeli naprawdę w coś wierzysz i jesteś wytrwały, to sukces murowany! Proście, próbujcie, nie wstydźcie się, Proście,… Bądźcie jak dzieci, one nie mają strachu przed opinią

22 REPETITIO EST MATER STUDIORUM 1. W y t w o r z y ć z d r o w e g r u p y r o b o c z e ( k o o r d y n a t o r + c h ę t n i ) 2. D o k ł a d n i e r o z p l a n o w a ć c z y n n o ś c i ( l o g o, m o t t o, h a s ł o, m a s k o t k a … ) 3. R e a l i z o w a ć s p o t k a n i a r o b o c z e ( + z a p i s y z a d a ń - c o, k t o, d o k i e d y ) 4. K o n s u l t o w a ć ( d o r a d c y f a c h o w i, r o d z i c e, R a, J a, K l, K l h, Z e, D ą, Ł a, K o t ) 5. O d d a ć ( , g o d z 1 2 : 0 0 ) + p r o m o c j a p o m y s ł u 6. P r z y g o t o w a ć s i ę d o z a p r e z e n t o w a n i a p r o j e k t u p r z e d k o m i s j ą 7. K o m i s j a z a s i a d a : l u t y

23 Z APREZENTOWANIE PRZED KOMISJĄ na jeden projekt 2 minuty odpowiedni język (polski) całokształt ogólnego wrażenia koordynatora (mirror!) komisja udziela punkty w kilku kategoriach wygłoszenie wyników do maks 3 dni

24 Z AMIAST POŻEGNANIA Z ASADA P ARETO Przykłady 20% klientów przynosi 80% zysków 20% kierowców powoduje 80% wypadków 20% powierzchni dywanu przypada na 80% zużycia 20% materiału zajmuje 80% egzaminu 20% ubrań nosimy przez 80% czasu 80% problemów sprawianych jest przez 20% uczniów Zastosowanie - Zasada pozwala wybierać priorytety ułatwia organizację czasu, przez co osiągamy maksymalne wyniki w minimalnym czasie. ułatwia organizację pracy w grupie, wg użyteczności i umiejętności jej członków.

25 Obwód zewnętrzny odczuwam widzę słyszę Obwód zewnętrzny chcęmówię myślę ? umiem

26 ODBIJ SIĘ !!!!!! Z REALIZUJ MARZENIE, SEN, WIZJĘ …!!!!! W YSKOCZ PONAD CODZIENNĄ SZAROŚĆ !!! Szczere życzenia powodzenia


Pobierz ppt "S ZYBKI KURS PISANIA PROŚBY O WSPARCIE FINANSOWE Czeski Cieszyn, 16.12.2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google