Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KRONIKA BIBLIOTEKI 2012/2013. Nasza witryna została pozytywnie oceniona przez jury Ogólnopolskiego Konkursu Bibliotecznego Pokaż swoją dobrą stronę Strona.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KRONIKA BIBLIOTEKI 2012/2013. Nasza witryna została pozytywnie oceniona przez jury Ogólnopolskiego Konkursu Bibliotecznego Pokaż swoją dobrą stronę Strona."— Zapis prezentacji:

1 KRONIKA BIBLIOTEKI 2012/2013

2 Nasza witryna została pozytywnie oceniona przez jury Ogólnopolskiego Konkursu Bibliotecznego Pokaż swoją dobrą stronę Strona internetowa naszej biblioteki została w lipcu 2012 r. laureatem Konkurs prowadzony na łamach ogólnopolskiego serwisu internetowego i miesięcznika nauczycieli bibliotekarzy Biblioteka w Szkole ma za zadanie zachęcanie bibliotekarzy do tworzenia ciekawych i przydatnych stron internetowych szkolnych bibliotek. Szczegółowe kryteria oceny obejmują nie tylko szatę graficzną strony www, takie obszary, jak informacja, edukacja, czy działania podejmowane przez bibliotekę, a w każdym z nich można otrzymać ocenę 0d 1 do 6 (jak w szkole). Pokaż swoją dobrą stronę

3 Jak co roku współuczestniczyłyśmy w przygotowaniach konkursu w ramach akcji "Sprzątanie świata" przeprowadzonego w ramach cyklu "RADY NA ODPADY". W tym roku międzyszkolny konkurs nosił tytuł "W świecie zwierząt i owadów". Koordynatorkami akcji były panie: E.Kulczyńska, B.Zabiegły. Prace oceniane były w trzech kategoriach: Gimnazja, SP kl.4-6, SP kl września odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie trzynastej edycji międzyszkolnego konkursu, a wystawę obejrzeć można było w bibliotece szkolnej. WYSTAWA "W ŚWIECIE ZWIERZĄT I OWADÓW"

4

5 Dnia 27 września w bibliotece szkolnej odbyły się wybory do Młodzieżowej Rady Miasta. Z siedmiu kandydatów uczniowie na godzinach wychowawczych wybrali czterech radnych. Głosowanie miało charakter oficjalny, każdy uczeń uprawniony do głosowania zaznaczał na karcie do głosowania swojego kandydata i wrzucał swój głos do urny. Nad przebiegiem głosowania czuwała komisja w składzie: Klaudia Wójcik 3c, Martyna Kość 3a, Angelika Guz 3f czuwała nad przebiegiem głosowania. W demokratycznym głosowaniu do Młodzieżowej Rady Miasta zostali wybrani: Angelika Małyska 3c, Michał Urban 3g, Jakub Brodzik 3e, Paweł Łopatyński 1f. Nad całością czuwały panie: Agnieszka Rakuzy-Wójcik, Monika Lechnio-Lewicka. A my przygotowałyśmy relację zdjęciową i służyłyśmy pomocą przy organizacji wyborów. WYBORY DO MŁODZIEŻOWEJ RADY MIASTA

6

7 W październiku obchodziliśmy Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Święto organizowane od 1999 roku przez:INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SCHOOL LIBRARIANSHIP - IASL Celem akcji jest zwrócenie uwagi na ogromną rolę bibliotek w życiu szkoły, w nauce i rozwijaniu zainteresować czytelniczych. W tym roku tematem przewodnim święta było hasło: BIBLIOTEKI SZKOLNE – KLUCZ DO PRZESZŁOŚCI, TERAŹNIEJSZOŚCI I PRZYSZŁOŚCI Z tej okazji odbyło się w bibliotece kilka ciekawych działań min.: - Konkurs plastyczny "Karta z manuskryptu" - Wystawa pokonkursowa "Z książką przez stulecia" - Konkurs literacki "Limeryk z książką w tle" - Kampania "Biblioteka - miejscem bezpiecznego Internetu" - możliwość ukończenia kursu na platformie e-learning

8 KONKURS PLASTYCZNY "KARTA Z MANUSKRYPTU" Celem konkursu było zapoznanie uczniów z pojęciem manuskrypt, z jego elementami graficznymi charakterystycznymi dla rękopisów średniowiecznych. W tym celu na naszej stronie internetowej została zamieszczona prezentacja multimedialna na ten temat. Zadaniem uczniów biorących udział w konkursie było stworzenie karty z manuskryptu z zachowaniem elementów kompozycji charakterystycznych dla rękopisu średniowiecznego: barwny inicjał, tekst pisany odręcznie, floratury, bordiury, wypełniacze linii itp (bez użycia technik komputerowych). Powstały naprawdę piękne manuskryptowe karty.

9 NAGRODZONE PRACE I miejsce Emilia Sieńko 3a II miejsce Klaudia Wójcik 3c III miejsce Katarzyna Niedziela 2e

10 WYSTAWA "Z KSIĄŻKĄ PRZEZ STULECIA"

11 Jak zmieniała się forma książki na przestrzeni stuleci? Jakiego materiału piśmienniczego używali nasi praprzodkowie? W październiku w bibliotece szkolnej uczniowie obejrzeli wystawę "Z książką przez stulecia". Wystarczyła jedna chwila i przenosimy się w odległą przeszłość, oglądamy malowidła naskalne w tajemniczej jaskini. Następną formę książki, którą można obejrzeć na wystawie jest kipu - pismo węzełkowe, służące przede wszystkim do zapamiętywania liczb. Przenosimy się do starożytnego Egiptu, gdzie króluje księga wstęga. Jako materiału piśmienniczego używano papirusu, wytwarzanego z włókien rośliny o tej samej nazwie. Sumerowie w Małej Azji pisali pismem klinowym na tabliczkach glinianych. Kolejną formą książki, która znalazła się na wystawie to tabliczka woskowa używana m.in. przez Greków. Zbiór związanych tabliczek przypominał pień drzewa - caudex, i stąd wzięła się nazwa późniejszej postaci książki. Na wystawie nie mogło więc zabraknąć kodeksu średniowiecznego, księgi przepisywanej ręcznie w skryptoriach, bogato zdobionej iluminacjami i ozdobnymi inicjałami. Od kodeksu średniowiecznego nie było daleko do ruchomej czcionki wynalezionej przez Jana Gutenberga. Ostatni dział wystawy został poświęcony formom książki współczesnej. Na wystawie można było obejrzeć również nagrodzone prace z konkursu plastycznego "Karta z manuskryptu".

12

13

14

15

16

17

18

19

20 Limeryk to krótka, ale wdzięczna forma literacka, która potrafi dostarczyć niebanalnych doświadczeń intelektualnych. Uczniowie na konkurs zgłaszali dwa utwory, których motywem przewodnim była szkoła, książka i biblioteka. Konkurs literacki I miejsce Agata Kowalska 2f Kiedyś książka z biblioteki, Nie miała czystej kartoteki. Kilka osób skaleczyła, Żadna tego nie wyleczyła Więc książkami krójmy steki Książki są niemodne, takie ciężkie, niewygodne. Lecz w czytaniu siła, jak łańcuchowa piła A e-booki są bardzo wygodne Mól książkowy z Osaki, dotarł do Itaki, a że chciał do Riuku, kapitanowi zrobił kuku, a chwalił się że dobry taki

21 II miejsce Monika Kalicka 1e W Świdniku, z Gimnazjum Trójki Wynosi się same dwójki W bibliotece mądre książki Obwiązane w żółte wstążki - Więc poprawię dwójki na czwórki Bo nasza szkolna biblioteka Uczy czytać każdego człeka A książki są mądre, Dzieci czasem krnąbrne, Więc jest tam ich kartoteka Ważną rzeczą książki w szkole. W bibliotece głodne mole. O przyrodę trzeba dbać, Pokarm tym stworzeniom dać I z tej przyczyny pani nasza Często prace nam ogłasza. Już książkami cieszą się wszystkie mole z pierwszej e III miejsce Klaudia Flis 1e

22 Nasza biblioteka włączyła się w kampanię "Biblioteka - miejsce bezpiecznego Internetu" prowadzoną przez Fundację Dzieci Niczyje, Fundację Orange, Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Microsoft. Ta akcja włącza biblioteki z całej Polski w działania edukacyjne na rzecz bezpiecznego korzystania z sieci. Uczniowie mieli możliwość skorzystać z oferowanego na platformie e-learning kursu dla klas I-III Gimnazjum i szkół PG "W sieci". Składał się on z 2 modułów, w których młodzież zapoznała się z historią Internetu oraz dwoma powszechnie występującymi zagrożeniami: niebezpiecznymi kontaktami z osobami poznanymi w sieci oraz cyberprzemocą. Po wykonaniu wyznaczonych modułów uczniowie otrzymali dyplomy ukończenia kursu e- learningowego. Kurs ukończyło 76 gimnazjalistów. BIBLIOTEKA - MIEJSCE BEZPIECZNEGO INTERNETU

23 Dominika Jaszczuk z kl.1c jako pierwsza ukończyła kurs e-learningowy "W sieci"

24 "BARWY WOLONTARIATU warsztaty artystyczne r W ramach projektu "Barwy wolontariatu" do naszego gimnazjum przyjechali uczniowie z Niemiec: Aleksandra Sikon, Emely Urzedowicz, Pascal Bohm, Julia Robbert, David Kaczmarek, Marek Kowalczyk, Nicole Brychlec. Opiekunami grupy niemieckiej były panie: Renata Kaczmarek, Milena Migut. Projekt został zorganizowany przez Klub Przyjaciół UNESCO, Fundacja Lab XXI, Zamek Ludwigstein, a współfinansowany przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży. My z zapałem włączyłyśmy się w projekt i we współpracy z panią Beatą Stachyrą pracownikiem MCUS (która nas wcześniej przeszkoliła z wykonania uzgodnionego modułu origami) zorganizowałyśmy młodzieży niemieckiej warsztaty origami. Z młodzieżą i opiekunami spotkałyśmy się w czytelni, po krótkim przywitaniu ruszyliśmy do MCUS. Nastroje wszystkim dopisywały. Ani się spostrzegliśmy, a już pukaliśmy do drzwi MCUS, które otworzyła nam uśmiechnięta pani Beata. Zajęcia czas zacząć! Dwie godziny minęły jak jedna chwila. Wszyscy uczestnicy warsztatów wykonali swoje kręciołki. Ręce były zajęte wykonywaniem modułów, ale my mogliśmy porozmawiać o realiach szkół w Niemczech. W warsztatach uczestniczyła również jedna z pensjonariuszek MCUS pani Mieczysława. Uczniowie mieli okazje zwiedzić MCUS, po którym dziarsko oprowadziła małą grupkę zwiedzających pani Beatka. Zajęcia były ciekawe i myślę, że młodzież dużo się nauczyła i ciekawie spędziła czas na warsztatach

25

26

27 Goście z Niemiec odwiedzili także naszą bibliotekę, gdzie przeprowadziłyśmy dla nich zajęcia, na których opowiadałyśmy co dzieje się w bibliotece szkolnej, jak pracujemy, czym się zajmujemy. Chętni uczniowie wzięli udział w konkursie filmowym ze znajomości sagi S.Meyer "Zmierzch". Dla najlepszych były nagrody.

28 WYSTAWA TRZECH POKOLEŃ spotkanie z pensjonariuszami MCUS r Dnia 21 listopada wystawę mieli okazję obejrzeć pensjonariusze MCUS. Seniorzy z zainteresowaniem wysłuchali przygotowanej przez panią Ulę prelekcji na temat historii książki i obejrzeli zrobioną prezentację przez panią Izę. Po wysłuchaniu wykładu seniorzy obejrzeli eksponaty zgromadzone na wystawie.

29

30 WYSTAWA TRZECH POKOLEŃ spotkanie z przedszkolakami z Przedszkola nr 6 w Świdniku w MCUS Nasza wystawa "Z książką przez stulecia" zagościła w zaprzyjaźnionym Miejskim Centrum Usług Społecznych im. Jana Pawła II. Nie wszystkie eksponaty mogłyśmy przenieść, ale większość jednak mogłyśmy zaprezentować w MCUS. Dnia 20 listopada wystawę mieli okazję obejrzeć "zerówkowicze" z przedszkola nr 6 w Świdniku. Młodzi uczniowie z zainteresowaniem obejrzeli zgromadzone przez nas eksponaty. Z przejęciem dotykali kamieni (wykonanych przez gimnazjalistów na zajęciach artystycznych) z rysunkami naskalnymi; oglądali kipu, papirus, tabliczkę glinianą i woskową oraz ruchome czcionki. Było wiele śmiechu przy odczytywaniu rebusów, które naśladowały starożytne hieroglify. A po omówieniu historii książki każdy z przedszkolaków dostał do pokolorowania zakładkę z rysunkami książki dawnej i współczesnej. Dziękujemy pani Beacie Stachyrze za zaproszenie nas do MCUS, a przedszkolakom i ich wychowawczyniom za aktywne uczestnictwo w zajęciach!

31

32 r odbył się Ogólnoszkolny Konkurs Wiedzy o Nagrodzie Nobla i Noblistach Polskich zorganizowany przez p. Ewę Rudnicką, p. Izabelę Koczkodaj, p. Agnieszkę Rakuzy – Wójcik, p. Urszulę Cygan. Uczniowie wszystkich poziomów klas mieli za zadanie wypełnienie tekstu z lukami związanych z życiem i twórczością Noblistów Polskich oraz samej Nagrody Nobla, rozpoznanie laureatów Nagrody Nobla na zdjęciach zamieszczonych w teście, przyporządkowanie medalom poszczególnych dziedzin NN. "KONKURS WIEDZY O NAGRODZIE NOBLA I NOBLISTACH POLSKICH" - etap szkolny Laureaci będą reprezentowali szkołę w etapie powiatowym konkursu: Klaudia Flis1e 2. Monika Kalicka1e 3. Natalia Karpiuk1g 4. Barbara Banaszek3d Wyróżnienia: Konrad Pucek1f 2. Agnieszka Szejgiec2e 3. Paweł Łopatyński1f 4. Katarzyna Niedziela2e

33

34 XI Powiatowy Konkurs "Recytujemy Utwory Polskich Noblistów"

35

36 W lutym ogłosiłyśmy konkurs na spot reklamujący naszą szkołę. Kryteriami oceny były przepisy prawa traktujące o reklamie, w szczególności Art. 16 Ustawy o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji, a także jakość, oryginalność, wyjątkowość spotu i niestandardowe podejście do tematu. Spośród nadesłanych prac Jury w składzie Danuta Chmielik, Urszula Cygan, Izabela Koczkodaj, Alina Kołtuniewicz, Dariusz Mironiuk nagrodziło spot Uczniowie prezentują Gim Nr 3, którego autorkami były: Izabela Wilk (3f), Weronika Cioch (3f), Ola Lewczuk (2c). KONKURSU ZRÓB SPOT

37 "IV Powiatowy Konkurs Wiedzy o Nagrodzie Nobla i Noblistach Polskich" IV Powiatowy Konkurs Wiedzy o Nagrodzie Nobla i Noblistach Polskich odbył się r.. Rywalizowało ze sobą pięć drużyn: 2 drużyny z Gimnazjum Publicznego im. Polonii Francuskiej w Trawnikach, drużyna z Zespołu Placówek Oświatowych w Biskupicach Gimnazjum Publiczne oraz 2 drużyny z naszej szkoły. W tym roku poziom przygotowania zespołów był nadzwyczaj wysoki, wszyscy byli dobrze przygotowani i bez większych trudności rozwiązywali przygotowane 8 konkurencji.

38 I miejsce Gimnazjum nr 3 w Świdniku Konrad Pucek Agnieszka Szejgiec Paweł Łopatyński Katarzyna Niedziela II miejsce Gimnazjum nr 3 w Świdniku Klaudia Flis Monika Kalicka Natalia Karpiuk Barbara Banaszek III miejsce Gimnazjum im. Polonii Francuskiej w Trawnikach Dominik Dziurka Izabela Cisz Eliza Wójcik Kinga Gruszka

39

40 KONKURS "W ŚWIECIE MAGII "

41 I etap r Do wyboru tematyki konkursu, którego bohaterem był Harry Potter, skłoniła nas niezwykła popularność książek o przygodach młodego czarodzieja. Warunkiem uczestnictwa w konkursie była znajomość wszystkich części serii o Harrym oraz ich ekranizacji. Okazało się, że w naszym gimnazjum mamy wielu fanów tego cyklu, o czym świadczył fakt, że do konkursu zgłosiło się 42 uczestników. Konkurs przebiegał w dwóch etapach. Podczas pierwszego etapu, nasi szkolni potteromaniacy musieli rozwiązać test wielokrotnego wyboru na platformie edukacyjnej. Test składał się z 20 pytań losowanych z puli 30 pytań, uczniowie mogli rozwiązać go dwa razy, a na każde podejście mieli tylko 10 minut. Liczył się lepszy z wyników. Konkurs na platformie edukacyjnej przygotowywałyśmy po raz pierwszy i był to dla nas prawdziwy debiut, który na szczęście okazał się udany. Platforma edukacyjna istnieje w naszej szkole od ubiegłego roku, niedawno ukończyłyśmy kurs i zdecydowałyśmy, że będziemy wykorzystywać zdobyte umiejętności we własnej pracy. Pomysł bardzo spodobał się uczestnikom konkursu. Część uczniów aktywnie korzysta już z platformy, a dla pozostałych utworzyłyśmy loginy z hasłami. Następnie zapoznałyśmy ich z zasadami poruszania się po platformie. Uczestnicy wykazali się tak dużą znajomością powieści J.K.Rowling, że do drugiego etapu zakwalifikowało się aż 30 osób. Pytania do I etapu konkursu przygotowała uczennica Agata Kowalska z klasy IIf oraz nauczyciele bibliotekarze.

42 Tematyka konkursu była interesująca nie tylko dla uczniów, ale również dla ich rodziców. Zadania do drugiej części konkursu opracowane były przez kilka osób : przez panią Dorotę Kowalską, mamę Agaty, 2 absolwentki naszego gimnazjum i przez nauczycieli bibliotekarzy. Tajemniczy nastrój konkursu podkreślała magiczna dekoracja przygotowana przez Klaudię Wójcik, uczennicę klasy 3c. Czytelnia zamieniła się w prawdziwy Hogwart. Uczestnicy konkursu przemienili się w uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa, a my w nauczycieli Hogwartu. Pojawiły się nawet czekoladowe żabki przysmak młodych czarodziejów. Pytania drugiego etapu ułożone w formie testu i krzyżówki dotyczyły między innymi znajomości zaklęć, życia bohaterów, ich nauczycieli. Ostatnie zadanie konkursu dotyczyło adaptacji filmowych magicznej serii. Uczestnicy musieli obejrzeć 15 fragmentów filmowych i podać, której części filmowej dotyczył dany fragment. Trzeba przyznać, że wszystkie osoby biorące udział w konkursie posiadały ogromną wiedzę o tajemniczym świecie Harrego Pottera. To prawdziwi pasjonaci tej literatury. Najlepszymi znawcami powieści J.K.Rowling okazali się : Bartłomiej Golon z kl.3d - I miejsce, Joanna Nurzyńska z kl. 3e - II miejsce, Marcin Groszek z kl. 3f - III miejsce. Mamy nadzieje, że kolejne konkursy organizowane przez szkolną bibliotekę będą cieszyły się takim samym powodzeniem. II etap r.

43

44

45

46

47 Międzynarodowa Wymiana Młodzieży – I grupa plastyczna Na początku maja, jak co roku, w ramach projektu Comenius przyjechała do naszego gimnazjum młodzież z kilku krajów Europy i USA. Podczas Międzynarodowej Wymiany Młodzieży ( r) prowadziłyśmy zajęcia I grupy plastycznej. W grupie dzielnie pracowały następujące dziewczęta: Ola Szydło 1e, Angelika Pranagal 1d, Karolina Machnikowska 1d, Paulina Choińska 3d, Agata Gigilewicz 3d oraz goszczące w ich domach uczennice z Belgii, Holandii oraz USA. Tematem tegorocznych zajęć były bransoletki i naszyjniki z makramy, starej sztuki wiązania sznurków. Dziewczęta szybko nauczyły się wiązać węzły i podczas węzeł każda samodzielnie wykonała swoje własne bransoletki oraz przynajmniej jeden naszyjnik. Tłumaczem grupy oraz instruktorem był pan Marcin Paśnikowski, który nie tylko tłumaczył, ale i pokazywał "operacje" z makramy. Ostatniego dnia zajęć spakowałyśmy wszystkie nasze prace i przeszłyśmy do MOK z wystawą biżuterii, którą można było oglądać podczas uroczystego podsumowania. projektu.

48

49

50

51

52

53 "OTO ZWIERZ!" VII Konkurs Powiatowy dla klas 6 Szkół Podstawowych VII Konkurs Powiatowy dla klas 6 Szkół Podstawowych "Oto zwierz!" r.W dn. 7 czerwca odbyła się VII Edycja Miejsko-Powiatowego Konkursu dla klas VI "Oto zwierz!". Jak co roku konkurs cieszył się dużą popularnością. Ogółem w kategoriach recytacja, wiersz, opowiadanie, fotografia (niejednokrotnie uczestnicy brali udział w kilku kategoriach) wzięło udział 29 osób. Mieliśmy okazję usłyszeć znane utwory Jana Brzechwy, Ignacego Krasickiego, a nawet ku naszemu zaskoczeniu Jacka Cygana. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy! Honorowy patronat nad konkursem objął burmistrz Waldemar Jakson i starosta Mirosław Król. Patronat medialny sprawuje "Głos Świdnika"Młodzi uczestnicy konkursu mieli okazję opowiedzieć o swoich pupilach i dowiedziałyśmy się naprawdę ciekawych historii z "psiego i kociego życia"

54 FOTOGRAFIA

55 RECYTACJA

56

57 Wielka Zbiórka Płyt oficjalnie została zakończona 24 czerwca. W akcji wzięło udział około 80 uczniów z naszej szkoły i 10 nauczycieli.. Wspólnymi siłami uzbieraliśmy dwa kartony (a w każdym kartonie ponad 2000!!!!) płyt. Za włączenie się do akcji i uzbieranie dwóch kartonów płyt otrzymaliśmy dwie serie z cyklu "Było sobie..." oraz wybrane odcinki programu popularnonaukowego Galileo. WIELKA ZBIÓRKA PŁYT 2012/2013

58 Nauczyciele bibliotekarze uczestniczyli w kursach prowadzonych przez Narodowe Biuro Kontaktowe Programu eTwinning. Kursy prowadzone były w systemie na odległość przez Internet z wykorzystaniem platformy portalu eTwinning i Moodle. Każdy trwał 7 dni i miał charakter zadaniowy. Uczestnicy mieli całodobowy dostęp do platformy, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W miarę potrzeb korzystali z pomocy trenera drogą internetową. Tydzień z Glogsterem Celem głównym kursu było utworzenie autorskiego Gloga i umieszczenie go w Internecie. Podczas trwania kursu korzystano z platformy Modle, poznałyśmy interfejs Glogstera, zapoznaliśmy się z obróbką filmów (zwłaszcza kompresji i konwersji plików), a także z nagrywaniem i edytowaniem plików dźwiękowych w Audacity. Tydzień z TIK dla najmłodszych Kurs pokazuje jak sformułować zadania projektu eTwinning w formie efektu (rezultatu współpracy partnerów projektu). Przećwiczone zostały różnorodne narzędzia TIK rozwijające kreatywność dziecka. Tydzień z mapą mentalną Głównym zadaniem kursu było utworzenie autorskiej mapy mentalnej wykorzystującej tekst, zdjęcia i filmy i umieszczenie do niej linku na forum Moja mapa mentalna". Aby wywiązać się z zadania należało zapoznać się i przećwiczyć interfejs SpicyNodes.

59 Nadszedł koniec roku szkolnego! Kto pracował, zostanie doceniony nagrodami książkowymi. W bibliotece są do odebrania książki przeznaczone na nagrody dla uczniów, którzy wykazali się wzorowym zachowaniem i bardzo dobrymi wynikami w nauce. Docenieni zostaną również sportowcy z klas III oraz osoby, które pracowały na rzecz szkoły. SEZAM Z NAGRODAMI


Pobierz ppt "KRONIKA BIBLIOTEKI 2012/2013. Nasza witryna została pozytywnie oceniona przez jury Ogólnopolskiego Konkursu Bibliotecznego Pokaż swoją dobrą stronę Strona."

Podobne prezentacje


Reklamy Google