Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach 20-21.10.2010. Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach 20-21.10.2010. Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International."— Zapis prezentacji:

1 Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior written consent of the copyright owner. All rights reserved

2 Opnie o rynku mieszkaniowym

3 Opinie o rynku mieszkaniowym Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Nowe inwestycje na rynku są do siebie podobne, brak jest wyróżniających się projektów Ogół Badanych Planuje zakup w ciągu najbliższych 12 mies. Nie planuje zakupu w ciągu najbliższych 12 mies. Nie wszyscy respondenci dostrzegają różnice w ofercie deweloperów. Dotyczy to przede wszystkim osób, które w chwili obecnej nie planują zakupu mieszkania. Natomiast wśród osób, które noszą się z takim zamiarem znacznie więcej jest tych, którzy dostrzegają różnorodność w aktualnej ofercie deweloperów. Choć nawet w tej grupie nie stanowią oni większości.

4 Opinie o rynku mieszkaniowym Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Wolę zapłacić za mieszkanie nieco więcej, ale kupić je od dewelopera, który jest godny zaufania Ogół Badanych Planuje zakup w ciągu najbliższych 12 mies. Nie planuje zakupu w ciągu najbliższych 12 mies. Połowa ankietowanych potwierdza, że jest gotowa zapłacić nieco więcej za mieszkanie, ale zakupić je od dewelopera o solidnej i sprawdzonej marce. Podobnie wygląda sytuacja wśród osób planujących dokonać zakupu w ciągu następnych 12 miesięcy. Świadczy to o tym, że dla sporej części klientów marka dewelopera ma znaczenie, a w związku z tym przedsiębiorstwa z tej branży nie powinny zaniedbywać działań skierowanych na budowanie wizerunku i promocję marki.

5 Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Kupując teraz nowe mieszkanie obawiałbym się, że deweloper, od którego je kupuję może zbankrutować przed zakończeniem inwestycji Ogół Badanych Opinie o rynku mieszkaniowym Planuje zakup w ciągu najbliższych 12 mies. Nie planuje zakupu w ciągu najbliższych 12 mies. W opiniach respondentów pobrzmiewają wciąż echa kryzysu. Obawy o stabilność deweloperów wyraża połowa ankietowanych. Identyczna tendencja występuje wśród osób planujących zakup mieszkania w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

6 Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Obecnie dostępnych jest wiele interesujących ofert z rynku pierwotnego i łatwo jest wybrać dla siebie odpowiednie mieszkanie. Ogół Badanych Opinie o rynku mieszkaniowym Planuje zakup w ciągu najbliższych 12 mies. Nie planuje zakupu w ciągu najbliższych 12 mies. Większość badanych jest przekonanych o tym, że obecnie rynek oferuje szeroką możliwość wyboru. Również wśród osób zainteresowanych zakupem mieszkania przeważa taka opinią.

7 Opierając się na swoich doświadczeniach i wiedzy na temat rynku mieszkaniowego proszę powiedzieć, na ile zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami. Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza, że całkowicie się Pan(i) nie zgadza z tym stwierdzeniem, a 5 oznacza, że całkowicie się Pan(i) z nim zgadza. Kupując teraz nowe mieszkanie rozważałbym wyłącznie inwestycje posiadające ogrodzenie Ogół Badanych Posiadający dzieci Nieposiadający dzieci Opinie o rynku mieszkaniowym W kwestii grodzenia osiedli respondenci wyrażali znacznie bardziej spolaryzowane opinie niż w przypadku wcześniejszych pytań. Niemal 40% nie dopuszcza mieszkania na nieogrodzonym osiedlu. Z drugiej strony co trzeci pytany nie ograniczałby się w wyborze wyłącznie do grodzonych inwestycji. Ta druga opinia jest bardziej popularna wśród osób nie posiadających dzieci.

8 Czynniki wyboru oferty

9 Jest wiele czynników, którymi klienci kierują się przy wyborze mieszkania. Oto pierwszy zestaw czynników, które inni klienci wskazali jako ważne przy wyborze mieszkania,. Proszę z poniższego zestawu wskazać ten czynnik, który był dla Pana(i) najważniejszy przy podejmowaniu decyzji o wyborze własnego mieszkania, a także ten który był najmniej ważny. NajważniejszyASPEKTNajmniej ważny Lokalizacja Cena za metr Metraż / Liczba pokoi Marka Dewelopera Układ mieszkania Architektura budynku i wygląd najbliższego otoczenia Zaawansowanie budowy Dostępność dodatkowych usług, np. programu wykończeniowego lub wsparcia prawno-kredytowego Jak pytaliśmy o ważność poszczególnych elementów Każdemu respondentowi prezentowaliśmy kilka zestawów z czynnikami wyboru oferty. W każdym zestawie znajdowały się 4 czynniki, spośród których respondent miał za zadanie wskazać czynnik jego zdaniem najważniejszy a także ten najmniej ważny. Badanie zostało zaprojektowane w ten sposób by każdy z czynników mógł być wskazany tyle samo razy.

10 Cena metra kwadratowego25,5% Lokalizacja inwestycji24,3% Metraż | liczba pokoi15,2% Architektura budynku i wygląd najbliższego otoczenia 12,5% Układ mieszkania 8,8% Zaawansowanie budowy 4,0% Marka dewelopera 2,3% Jest wiele czynników, którymi klienci kierują się przy wyborze mieszkania. Oto pierwszy zestaw czynników, które inni klienci wskazali jako ważne przy wyborze mieszkania,. Proszę z poniższego zestawu wskazać ten czynnik, który był dla Pana(i) najważniejszy przy podejmowaniu decyzji o wyborze własnego mieszkania, a także ten który był najmniej ważny. Hierarchia ważności 7,3% Dostępność dodatkowych usług np. programu wykończeniowego, wsparcia prawno-kredytowego Kluczowymi czynnikami wyboru oferty są cena metra kwadratowego oraz lokalizacja inwestycji. Można to interpretować w następujący sposób: gdy respondenci rozpoczynają przeszukiwanie ofert (np. w przeglądarce internetowej) najczęściej definiują właśnie te dwa kryteria. Należy też pamiętać, że prezentowane wyniki dotyczą przeciętnego respondenta. W rzeczywistości każdy z badanych nieco inaczej rozkłada wagi między poszczególnymi elementami, a prezentowany wynik jest efektem uśredniania tych odpowiedzi.

11 Struktura próby Targi mieszkaniowe

12 Obecne miejsce zamieszkania Struktura próby Dzielnica Warszawy, w której mieszka

13 Struktura próby Obecna sytuacja mieszkaniowaCzy planuje zakup mieszkania w najbliższych 12 miesiącach?

14 14


Pobierz ppt "Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach 20-21.10.2010. Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International."

Podobne prezentacje


Reklamy Google