Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polska Spółka Medialna

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polska Spółka Medialna"— Zapis prezentacji:

1 Polska Spółka Medialna

2 o firmie :

3 Agora i "Gazeta Wyborcza" powstały przed wyborami do parlamentu w 1989 r. "Gazeta" stała się pierwszym niezależnym dziennikiem w kraju, a Agora wyrosła na jedną z największych i najbardziej znanych spółek medialnych w Polsce. Od 1999 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

4 Oferta medialna Agory:
Oferta medialna Agory obejmuje gazety, czasopisma, sieć kin, reklamę zewnętrzną, przedsięwzięcia internetowe i radiowe, a także sprzedaż wyjątkowych kolekcji książek z płytami muzycznymi i filmowymi.

5 Flagowym przedsięwzięciem spółki jest "Gazeta Wyborcza" - największa opiniotwórcza gazeta w Polsce. Czyta ją tygodniowo 4,3 mln osób (1), a jej średnia dzienna sprzedaż sięga 370 tys. egz. (2). Wyjątkowa, krajowo-lokalna formuła "Gazety" oraz jej liczne dodatki tematyczne zapewniają różnorodność tematów, rzetelną informację i wysoką jakość redakcyjną, a także oferują szeroki zasięg i bogate możliwości dla reklamodawców, w tym oferty dwumedialne i reklamę niestandardową. W 2009 r. przychody "Gazety" ze sprzedaży reklam wyniosły 343 mln zł, a jej udział w wydatkach na reklamę dzienników 38% (3).

6 Agora jest również wydawcą trzeciej średnio dziennie najbardziej poczytnej gazety ogólnopolskiej w Polsce (4) - bezpłatnego "Metra". Obecnie rozdawane jest ono w 18 największych miastach w średnim rozpowszechnianym nakładzie ponad 444 tys. egzemplarzy (5). "Metro" jest jedynym ukazującym się codziennie (6) bezpłatnym dziennikiem ogólnopolskim.

7 Działalność wydawnicza
Działalność wydawnicza spółki to także 14 ogólnopolskich kolorowych czasopism o bogatej ofercie tematycznej: od shoppingowej i wnętrzarskiej po kulinarną, parentingową i poradnikową. Łączna sprzedaż miesięczników Agory w 2009 r. wyniosła ponad 12 mln egzemplarzy (7).

8 Od 31 sierpnia 2010 r. Agora posiada większościowy pakiet akcji spółki Centrum Filmowe Helios S.A. Helios działa na rynku od 1993 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi własnej sieci kin i udanym przejęciom, m.in. nabytej w 2007 r. sieci 5 kin Kinoplex, CF Helios stało się trzecim największym operatorem kin w Polsce i stworzyło ogólnokrajową sieć kinową liczącą 26 obiektów. Sieć tę tworzą obecnie 24 multipleksy i 2 kina tradycyjne obecne w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku i Wrocławiu. Łącznie w kinach Grupy Helios (Helios i Kinoplex) znajduje się 140 sal kinowych i ponad 31 tys. miejsc siedzących (8).

9 Poprzez należącą do Grupy Agora spółkę AMS, jedną z wiodących firm reklamy zewnętrznej w Polsce, Agora jest również obecna na rynku reklamy Out-of-Home. Bogata oferta AMS obejmuje szeroką gamę ekskluzywnych nośników typu: backlight, citylight na wiatach przystankowych czy cityscrolle oraz klasyczne tablice billboardowe, powierzchnie na autobusach komunikacji miejskiej i powierzchnie wielkoformatowe na ścianach budynków, a także CityInfoTV (nośniki typu Out-of-Home) w wagonach warszawskiego metra. W 2009 r. przychody ze sprzedaży reklam w AMS wyniosły 166 mln zł, a jego udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną 27% (9).

10 Działalność internetowa
Dynamicznie rozwija się działalność internetowa spółki. Obecnie Agora posiada kilkadziesiąt serwisów tematycznych, ogłoszeniowych, rozrywkowych i społecznościowych skupionych w Grupie Gazeta.pl, które należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych min. portal Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Blox.pl , Sport.pl czy wortale ogłoszeniowe GazetaPraca.pl i GazetaDom.pl . Agora realizuje również innowacyjne projekty multimedialne związane m.in. z serialami internetowymi oraz udostępnia treści swoich serwisów internetowych w technologii mobilnej. Bogata oferta dla reklamodawców obejmuje usługi z zakresu oferty ogłoszeniowej oraz nowoczesne i niestandardowe sposoby dotarcia do użytkowników sieci. Na koniec 2009 roku łączny zasięg serwisów internetowych Agory wyniósł 60,8%, a liczba użytkowników 10,5 mln (10) co daje 3. miejsce wśród grup portali w Polsce.

11 Działalność radiowa Działalność radiowa spółki obejmuje grupę radiostacji lokalnych nadających w dwóch formatach: Złote Przeboje i Radio Roxy, ponadregionalne radio informacyjne TOK FM oraz internetowa platforma tuba.FM - pierwszy serwis w Polsce, który udostępnia internautom możliwość tworzenia i dzielenia się własnymi kanałami radiowymi.

12 Siła marek mediów Agory, zwłaszcza "Gazety Wyborczej" przesądziła o sukcesie kolekcji książkowych i serii wydawniczych - muzycznych i filmowych. Obok standardowej działalności wydawniczej i dystrybucyjnej kolekcji, spółka prowadzi też działalność w nowych obszarach, jak koprodukcja i dystrybucja filmów kinowych (np. "Świadectwo" ze światową premierą w Watykanie) oraz współprodukcja przedsięwzięć kulturalnych z gwiazdami światowego formatu (koncert Woody Allena w Warszawie). W 2009 r. przychody projektów specjalnych (w tym sprzedaży kolekcji) wyniosły 80 mln zł. (11).

13 Działalność na Ukrainie
Agora prowadzi też działalność na Ukrainie, gdzie powołała spółki zależne Agora Ukraina i Agora Prasa. W 2008 r. uruchomiła na tym rynku pierwsze projekty internetowe, m.in. platformę blogową, portal z grami, serwis rekrutacyjny i plotkarski oraz otworzyła biuro reklamy internetowej AdBroker.

14 Najważniejsze cele dla Grupy w 2010
•  kontrola kosztów umożliwiająca elastyczne zarządzanie bazą kosztową w celu przystosowania Grupy do zmiennych warunków rynkowych; •  rozwijanie istniejących przedsięwzięć oraz wzmocnienie efektu wewnętrznych synergii w celu lepszego wykorzystania kompetencji i multimedialnych zasobów Grupy; •  dalszy rozwój istniejących oraz budowa nowych ośrodków kompetencji multimedialnych w ramach Grupy; •  zapewnienie szerokiej dystrybucji treści oraz ich monetyzacji; •  wykorzystanie strukturalnych przemian zachodzących na rynku mediów w celu poszerzenia portfolio aktywów Grupy.


Pobierz ppt "Polska Spółka Medialna"

Podobne prezentacje


Reklamy Google