Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TOROWISKA TRAMWAJOWE - WCZORAJ I DZIŚ dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TOROWISKA TRAMWAJOWE - WCZORAJ I DZIŚ dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska"— Zapis prezentacji:

1 TOROWISKA TRAMWAJOWE - WCZORAJ I DZIŚ dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska

2 Teoria konstrukcji toru

3 Szyny

4 Przytwierdzenie typu K

5

6 Przytwierdzenie typu SB3

7

8 Podkłady

9 Geneza konstrukcji torów tramwajowych kolej: –tor klasyczny –zabudowa toru na przejazdach drogownictwo: –zabudowa i podbudowa –odwodnienie inne dziedziny budownictwa: –mocowanie fundamentów maszyn

10 Klasyfikacja konstrukcji torów tramwajowych klasyczne - na poprzecznych podkładach i podsypce niekonwencjonalne - z podbudową w postaci płyty betonowej lub żelbetowej wydzielone wbudowane odkryte zabudowane (jezdnią, chodnikiem, trawnikiem)

11 Zmienne losy stosowania torów tramwajowych zabudowanych (4 okresy) przed wynalezieniem szyny rowkowej: –kłopotliwe po wynalezieniu szyny rowkowej: –błyskawiczny rozwój na ulicach pojawiają się korki: –odwrót obecnie: –powrót

12 Przyczyny powrotu stosowania torów tramwajowych zabudowanych pasy życia pasy autobusowo-tramwajowe ciągi pieszo tramwajowe torowiska zatrawione estetyka wyglądu ulic wyciszenie torowisk ułatwienie utrzymania czystości przeciwdziałanie aktom wandalizmu

13 Uwarunkowania stosowania konstrukcji torów tramwajowych w powojennej Polsce lata : –wykorzystanie tradycyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, technologii i materiałów początek lat 90-tych: –reforma ustrojowa - zmiany w modelu zarządzania komunikacją zbiorową –wprowadzenie gospodarki rynkowej - zbliżenie poziomu cen produktów krajowych i zagranicznych –wzrost aktywności producentów z branży torów tramwajowych –pojawienie się szeregu nowych rozwiązań

14 TORY ODKRYTE

15 tor na drewnianych podkładach z przytwierdzeniem bezpośrednim Wrocław, do początku lat 90-tych

16 prymitywna łapka pośrednia

17 szyna S49 + przytwierdzenie K + podkład IIIB

18 podkłady żelbetowe Bl-3

19 podkłady strunobetonowe INBK4

20 tor na strunobetonowych podkładach z przytwierdzeniem SB Wrocław, ul. Bałtycka

21 szyna Ri60N + przytwierdzenie SB3 + podkład PST94 Wrocław, ul. Powstańców Śl

22 podkładka żebrowa PT180 z łapką Łp

23 Wrocław, pętla Leśnica

24 Wrocław, Al. Hallera / Al. Pracy

25 Wrocław, ul. Legnicka / Rysia

26 podkładka żebrowa PT180 z łapką skl12

27 TORY ZABUDOWANE

28 tor na podłużnych podszynowych ławach bitumicznych Wrocław, lata

29 tor węgierski Wrocław, ul. Łokietka i Poniatowskiego

30 Wrocław, ul. Traugutta

31 Wrocław, ul. Św. Jadwigi

32 Wrocław, ul. Wróblewskiego

33 Wrocław, ul. Podwale i most Sikorskiego

34 Wrocław, ul. Stawowa / Swobodna

35 Wrocław, ul. Traugutta

36 Wrocław, ul. Gliniana i Hubska

37 Wrocław, ul. Ślężna / Armii Krajowej

38 Wrocław, most Trzebnicki

39 Wrocław, ul. Kołłątaja

40 Wrocław, ul. Powstańców Śl. / zajezdnia Borek

41 Wrocław, ul. Piaskowa i Św. Katarzyny

42 Wrocław, ul. Lotnicza / Na Ostatnim Groszu

43 Wrocław, ul. Skargi

44 Wrocław, most Pokoju

45 Wrocław, ul. Jedności narodowej

46 Wrocław, ul. Grodzka

47 tor na płytach PPT Wrocław, ul. Jedności Narodowej

48 tor na płytach PPT ul. Curie-Skłodowskiej od pl. Grunwaldzkiego do mostu Zwierzynieckiego ul. Nowowiejska i Piastowska ul. Reymonta ul. Trzebnicka ul. Chrobrego od pl. Powstańców Wlkp. do ul. Jagielończyka ul. Legnicka pod wiaduktem kolejowym przy ul. Zachodniej

49 Wrocław, ul. Curie-Skłodowskiej

50 tor na podłużnych podszynowych ławach żelbetowych Wrocław, ul. Sądowa

51 Wrocław, ul. Jagiełły

52 tor z szyną obłożoną bloczkami betonowymi Wrocław, ul. Grabiszyńska i 96

53 Wrocław, pl. Strzegomski

54 tor na podporach punktowych Wrocław, ul. Powstańców Śl

55 tor na podporach punktowych Wrocław, ul. Świdnicka i Podwale

56 tor na podporach punktowych ul. Dubois od ul. Kurkowej do Pomorskiej skrzyżowanie ul. Pomorskiej i Dubois przejazdy w ul. Karkonoskiej ul. Piłsudskiego od ul. Świdnickiej do węzła przed Dworcem Gł wraz z ul. Stawową i Małachowskiego ul. Nowy Świat skrzyżowanie ul. Żmigrodzkiej i Broniewskiego skrzyżowanie ul. Kołłątaja i Teatralnej skrzyżowanie ul. Legnickiej i Wejherowskiej ul. Wierzbowa pl. Dominikański ul. Wyszyńskiego , skrzyżowanie ul. Żmigrodzkiej i Bałtyckiej

57 tor z szynami obłożonymi wkładkami elastycznymi Wrocław, ul. Karkonoska

58 tor z szyną w zalewie z elastycznej żywicy Wrocław, ul. Kosmonautów / Kamiennogórska

59 Wrocław, ul. Żmigrodzka / dojazd do stacji CPN

60 Wrocław, ul. Ślężna / Jaworowa

61 Wrocław, ul. Legnicka / Nabycińska

62 TORY EKSPERYMENTALNE (pętla Pilczyce)

63 eksperymentalne przytwierdzenie szyny

64 eksperymentalne podkłady łupinowe


Pobierz ppt "TOROWISKA TRAMWAJOWE - WCZORAJ I DZIŚ dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google