Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego Wykonywanie wszelkiego rodzaju tabelek, dzięki którym można porządkować dane.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego Wykonywanie wszelkiego rodzaju tabelek, dzięki którym można porządkować dane."— Zapis prezentacji:

1 Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel

2 Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego Wykonywanie wszelkiego rodzaju tabelek, dzięki którym można porządkować dane liczbowe i tekstowe. Tworzenie kolorowych wykresów obrazujących dane tekstowe i liczbowe. Ułatwienie pracy, tym, którzy, np. zbierają składki, planują uroczystości, organizują wycieczki, porządkują swoje zbiory, itp.

3 Komórka Komórka to najmniejsza część arkusza. Każda komórka ma swój adres, np. A1. W każdą komórkę można wpisywać dane liczbowe lub tekst.

4 Wiersz Wiersz arkusza to ciąg komórek leżących obok siebie w poziomie.

5 Kolumna Kolumna to ciąg komórek leżących obok siebie w pionie.

6 Blok (obszar) komórek Blok komórek to zaznaczony obszar obejmujący kilka kolumn leżących obok siebie lub …

7 Blok (obszar) komórek … oddalonych od siebie, wówczas trzeba przy zaznaczaniu wcisnąć klawisz CTRL.

8 Pole edycji W polu edycji można wpisywać dane liczbowe i tekst, poprawiać błędy, wstawiać formuły matematyczne, itp..

9 Formuła Formuła to ciąg znaków wpisywanych z klawiatury lub poprzez zaznaczenie myszką, których zadaniem jest policzyć dane znajdujące się we wskazanych komórkach. Tutaj widać formułę na obliczenie sumy danych z komórek A1, B1 i C1.

10 Symbole, których znajomość ułatwi Ci pracę w arkuszu. Nowy arkusz CTRL+N Otwórz zapisany arkusz CTRL+O Zapisz arkusz CTRL+S

11 Symbole, których znajomość ułatwi Ci pracę w arkuszu. Kopiuj CTRL+C Wklej CTRL+V

12 Symbole, których znajomość ułatwi Ci pracę w arkuszu. Wyrównaj tekst do lewej Wyśrodkuj tekst Wyrównaj tekst do prawej Scal komórki

13 Symbole, których znajomość ułatwi Ci pracę w arkuszu. Wypełnienie kolorem komórek arkusza. Wybór koloru liter. Podgląd wydruku.

14 Przyjemnej pracy!


Pobierz ppt "Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego Wykonywanie wszelkiego rodzaju tabelek, dzięki którym można porządkować dane."

Podobne prezentacje


Reklamy Google