Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel."— Zapis prezentacji:

1 Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel

2 Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego
Wykonywanie wszelkiego rodzaju tabelek, dzięki którym można porządkować dane liczbowe i tekstowe. Tworzenie kolorowych wykresów obrazujących dane tekstowe i liczbowe. Ułatwienie pracy, tym, którzy, np. zbierają składki, planują uroczystości, organizują wycieczki, porządkują swoje zbiory, itp.

3 Komórka Komórka to najmniejsza część arkusza. Każda komórka ma swój adres, np. A1. W każdą komórkę można wpisywać dane liczbowe lub tekst.

4 Wiersz Wiersz arkusza to ciąg komórek leżących obok siebie w poziomie.

5 Kolumna Kolumna to ciąg komórek leżących obok siebie w pionie.

6 Blok (obszar) komórek Blok komórek to zaznaczony obszar obejmujący kilka kolumn leżących obok siebie lub …

7 Blok (obszar) komórek … oddalonych od siebie, wówczas trzeba przy zaznaczaniu wcisnąć klawisz CTRL.

8 Pole edycji W polu edycji można wpisywać dane liczbowe i tekst, poprawiać błędy, wstawiać formuły matematyczne, itp..

9 Formuła Formuła to ciąg znaków wpisywanych z klawiatury lub poprzez zaznaczenie myszką, których zadaniem jest policzyć dane znajdujące się we wskazanych komórkach. Tutaj widać formułę na obliczenie sumy danych z komórek A1, B1 i C1.

10 Symbole, których znajomość ułatwi Ci pracę w arkuszu.
Zapisz arkusz CTRL+S Nowy arkusz CTRL+N Otwórz zapisany arkusz CTRL+O

11 Symbole, których znajomość ułatwi Ci pracę w arkuszu.
Kopiuj CTRL+C Wklej CTRL+V

12 Symbole, których znajomość ułatwi Ci pracę w arkuszu.
Scal komórki Wyrównaj tekst do lewej Wyrównaj tekst do prawej Wyśrodkuj tekst

13 Symbole, których znajomość ułatwi Ci pracę w arkuszu.
Wypełnienie kolorem komórek arkusza. Podgląd wydruku. Wybór koloru liter.

14 Przyjemnej pracy!


Pobierz ppt "Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel."

Podobne prezentacje


Reklamy Google