Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Aplikacje webowe wspomagające działalność przedsiębiorstwa na przykładzie przychodni stomatologicznej Małgorzata Barańska Wydział Informatyki i Zarządzania,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Aplikacje webowe wspomagające działalność przedsiębiorstwa na przykładzie przychodni stomatologicznej Małgorzata Barańska Wydział Informatyki i Zarządzania,"— Zapis prezentacji:

1 Aplikacje webowe wspomagające działalność przedsiębiorstwa na przykładzie przychodni stomatologicznej Małgorzata Barańska Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Wrocławska Beata Laszkiewicz Wydział Przyrodniczo-Techniczny, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa

2 Nowoczesne technologie a biznes To, co kilka lat temu było nieosiągalne, dziś jest powszechne (dostęp do internetu, telefony komórkowe, smartfony, itp.). Nowoczesne technologie wkroczyły w każdą dziedzinę życia, są siłą dzisiejszego biznesu. W erze masowej informatyzacji społeczeństwa i pracy opartej na wiedzy nowoczesne systemy informatyczne w dużej mierze decydują o sukcesie firmy.

3 Nowoczesne technologie a biznes Niemal każda firma ma własne, specyficzne procesy biznesowe, które mogą zostać obsłużone odpowiednim oprogramowaniem. Oprogramowanie z reguły posiada szereg algorytmów dających m. in. możliwość automatyzowania wielu procesów, wyszukiwania optymalnych w danej chwili rozwiązań (często szybciej i dokładniej).

4 Motywacja Stworzenie aplikacji wspomagającej działalność przychodni stomatologicznej Rosnące potrzeby i oczekiwania pacjentów wobec przychodni Łatwy i efektywny sposób umawiana się na wizytę Usprawnienie działania przychodni stomatologicznej

5 Cele Wykonanie aplikacji : Ogólnodostępnej Łatwej w obsłudze Funkcjonalnej Elastycznej wspomagającej działanie przychodni stomatologicznej: Prowadzenie karty pacjenta Umawianie wizyt przez pacjenta Wspomaganie pracy lekarza Zarządzanie pracą przychodni stomatologicznej Utrzymywanie trwałych relacji z klientami Promocja przychodni stomatologicznej w sieci Internet

6 Przegląd istniejących rozwiązań ProgramWadyZalety supradent.pl Rejestracja pacjentów niedopasowana do potrzeb Przejrzystość Unikanie pustych wizyt Łatwość obsługi eGabinety.pl Brak przychodni prowadzącej rejestrację online do lekarza Dostęp pacjenta do historii leczenia Dobre narzędzie marketingowe iGabinety.pl Przejrzysty moduł umawiania wizyt Brak dostępu dla pacjenta do historii leczenia

7 Technologie wykonania

8 Technologia HTML 5 Język wykorzystywany do tworzenia stron www Umożliwia definiowanie struktury i zawartości strony internetowej Interpretowany przez przeglądarkę Oparty na znacznikach Pełna specyfikacja HTML5 nie jest jeszcze gotowa Standaryzowany przez konsorcjum W3C

9 Technologia CSS3 Pozwala na formatowanie i określenie sposobu rozmieszczenia elementów na stronie internetowej Umożliwia odseparowanie treści i struktury na stronie od prezentacji Stosowanie zewnętrznych arkuszy styli zapewnia wiele korzyści Najnowsza specyfikacja CSS

10 Technologia jQuery Framework opary o język JavaScript Biblioteka dostępna na licencji OpenSource Ułatwia manipulację elementami drzewa DOM Daje użytkownikowi wrażenie bliskiej interakcji z systemem

11 MSSQL Server System bazodanowy Przyjazny graficzny interfejs użytkownika Wbudowany język Transact-SQL W charakteryzuje się dobrym stosunkiem wydajności do ceny Jest dostępny wyłącznie na platformach Microsoft Windows

12 PHP i ZendFramework PHP Językiem skryptowym Wykonywany po stronie serwera Dynamicznie się rozwija Zend Framework Framework napisany w PHP Udostępnia architekturę opartą o wzorzec MVC Przeznaczony dla średnich i dużych aplikacji Wsparcie społecznośći

13 Podejście strukturalne a podejście obiektowe Cecha/PodejścieStrukturalneObiektowe Rozdzielenie warstwy biznesu, logiki i dostępu do danych NieTak Niezależność warstwNieTak ElastycznośćNieTak Przejrzystość koduNieTak Wykorzystywanie wzorców projektowychNieTak

14 Schemat działania MVC

15 Schemat bazy danych

16 Planowana rozbudowa bazy danych Zmiany w bazie danych będą miały na celu obsłużenie nowych funkcjonalności aplikacji W związku z rozbudową aplikacji w bazie danych powstaną nowe tabele, relacje oraz procedury przechowywane. Między innymi powstawanie tabela Lokalizacja (mająca na celu lokalizację przychodni) Obecnie istniejące tabele i procedury będą musiały przejść modernizację.

17 Graficzny projekt witryny

18 Schemat dostępu

19 Umawianie wizyty

20 Grafik pracy lekarza

21 Usługi w obrębie wizyty

22 Edycja przyjęć lekarza

23 Raport z wizyty

24 Zabezpieczenia systemu Kontrola dostępu użytkowników Walidacja danych wprowadzanych do formularzy Dokumenty potwierdzające umówienie wizyty oraz przebieg wykonanej wizyty.

25 Testy systemu Badania użyteczności zgodnie z normą ISO Testy wydajności i skalowalności Testy wyświetlania w różnych przeglądarkach Testy walidacji Testy zgodności W3C

26 Plany na przyszłość Rozszerzenie działania aplikacji o sieć przychodni stomatologicznych Opracowanie nowych funkcjonalności Dopracowanie wyglądu aplikacji Dostosowanie aplikacji do potrzeb osób niepełnosprawnych Refaktoryzacja kodu aplikacji

27 Pytania? Komentarze? Dziękujemy za uwagę Aplikacje webowe wspomagające działalność przedsiębiorstwa na przykładzie przychodni stomatologicznej Małgorzata Barańska Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Wrocławska Beata Laszkiewicz Wydział Przyrodniczo-Techniczny, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa


Pobierz ppt "Aplikacje webowe wspomagające działalność przedsiębiorstwa na przykładzie przychodni stomatologicznej Małgorzata Barańska Wydział Informatyki i Zarządzania,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google