Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mam na imię Julia. Jestem uczennicą klasy piątej. Lubię słuchać ciekawej muzyki i malować. Jestem redaktorką szkolnej gazetki Echo szkoły. Mój pseudonim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mam na imię Julia. Jestem uczennicą klasy piątej. Lubię słuchać ciekawej muzyki i malować. Jestem redaktorką szkolnej gazetki Echo szkoły. Mój pseudonim."— Zapis prezentacji:

1

2

3 Mam na imię Julia. Jestem uczennicą klasy piątej. Lubię słuchać ciekawej muzyki i malować. Jestem redaktorką szkolnej gazetki Echo szkoły. Mój pseudonim to: Juluśka.

4 Mam na imię Zuzia. Chodzę do V klasy. Lubię oglądać ciekawe filmy i uwielbiam słuchać muzyki. Jestem redaktorką w gazetce Echo szkoły. Piszę artykuły o aktualnościach i interesujących miejscach w Polsce.

5 Mam na imię Natalia chodzę do klasy V. Jestem redaktorem gazetki,,Echo Szkoły. Piszę w niej artykuły o zwierzętach.Mój pseudonim dziennikarski Natala.

6 Kamil Kucia -Joker - chodzę do klasy V. Interesuję się sportem (piłką nożną, siatkówką i koszykówką). Jestem redaktorem gazetki szkolnej,,Echo Szkoły. Moim zadaniem jest wprowadzanie czytelników w śmiech. Ja sam lubię się śmiać. Lubię swoją prace, ponieważ robie to co lubię.

7 Jestem redaktorem gazetki,,Echo Szkoły. Na imię mam Oktawian. Zajmuję się tematami takimi jak: życie szkoły, aktualności, itp. Mój pseudonim to Olexy;D Uczęszczam do klasy V.

8 Jestem Karolina. Mam 12 lat i chodzę do 5 klasy. Moje pseudo to Karolka. W gazetce szkolnej Echo Szkoły odpowiadam za ciekawostki. Interesuję się muzyką i oglądaniem filmów.

9 Mam na imię Karolina Mam 12 lat i chodzę do piątej klasy.:) Interesuję się muzyką Moim ulubionym zespołem jest One Direction ;) a piosenkarzem Justin Bieber Piszę artykuły o modzie i muzyce w gazetce Echo Szkoły. Bardzo lubię oglądać filmy i seriale.

10 Joanna Wilk – ps. Blondi. Mam 11 lat, chodzę do 5 klasy. Lubię matematykę i pizzę. Nie lubię soku pomidorowego i szpinaku. W gazetce piszę artykuły o przyrodzie. Mam dwóch starszych braci. Jestem blondynką stąd bierze się mój pseudonim. Piszę i jem lewą ręką.

11

12 Przed redagowaniem gazetki, uczniowie poznali kilka podstawowych pojęć, których znajomość jest niezbędna w pracy redakcyjnej (dziennikarz, redaktor, wydawnictwo, gazeta, czasopismo, stopka redakcyjna, itp.). Zastanawiali się także jakimi cechami powinien być obdarzony dziennikarz i jaką postawę prezentować. Z dużym zaangażowaniem podjęli się tego zadania. Z dużym zainteresowaniem przeglądali czasopisma, zwracając uwagę na budowę, szatę graficzną, stałe elementy, tematykę, częstotliwość wydawania. Odczytywali nagłówki i fragmenty artykułów, analizowali ich treść. Tak zdobytą wiedzę wykorzystali do planowania swojego pisma.

13 Przygotowanie wydania gazetki szkolnej odbywało się według opracowanego planu. Uczniowie określili tematykę czasopisma, zastanawiali się o jakich ważnych sprawach będą pisali. Metodą burzy mózgów wybrali zestaw tematów, nad którymi pracowali około miesiąca. Wśród zagadnień znalazły się te, które najbardziej ich zainteresowały. Informacje o szkole i z życia szkoły, o wydarzeniach kulturalnych w szkole i w miejscowości, komentarze, opinie, wywiady, reportaże, fotografie, rysunki, przysłowia, rebusy i dowcipy. Dużym zainteresowaniem cieszyły się kolorowanki. Zaplanowano, że w każdym numerze będą stałe działy, np.: aktualności z życia szkoły, twórczość uczniów ( rysunki etc.), moda, muzyka, ciekawostki, sport, rozrywka. Powyższe zagadnienia zostały przydzielone uczniom. Wyznaczono termin ich realizacji. Każdy mógł decydować, o tym co chce opracować, niektóre tematy przygotowywane były wspólnie przez całą grupę podczas zajęć. Uczniowie mieli dużo pytań i wątpliwości. Pojawiające się problemy rozwiązywali w twórczy sposób.

14

15 Po przydzieleniu zadań młodzi dziennikarze z dużym zapałem rozpoczęli samodzielną pracę. Na podstawie wiedzy uzyskanej na zajęciach samodzielnie przygotowywali do gazetki materiały. Obserwowali życie szkolne, szukając ciekawych pomysłów na artykuł. Chętnie zbierali materiały, sięgając do książek i Internetu. Korzystali ze strony internetowej, zdobywając w ten sposób informacje o ważnych wydarzeniach z życia szkoły, uroczystościach, konkursach, zawodach sportowych. Wszystkie swoje spostrzeżenia notowali na bieżąco. W razie trudności mogli skorzystać ze wskazówek nauczyciela. Pytań zawsze było wiele. Pojawiające się problemy rozwiązywali w sposób twórczy. Nie wszystkie tematy udało się opracować na zajęciach, pod kierunkiem nauczyciela ze względu na ograniczoną ilość czasu, dlatego część zadań mogli wykonywać w domu. Gotowe artykuły uczniowie oddawali nauczycielowi do korekty. Ich forma była różnorodna. Często przynosili przepisane na komputerze. Po sprawdzeniu przez nauczyciela ochotnicy zabierali artykuły do przepisania w domu. Tak opracowane zagadnienia przesyłali pocztą elektroniczną do opiekuna.

16 Jeszcze ostateczne poprawki i gazetka została przeznaczona do drukowania. Zadanie to wykonane zostało w pracowni komputerowej. Następnie na szkolnym ksero wykonano 20 odbitek egzemplarzy. Po wydrukowaniu gazety uczniowie przystąpili do kolejnego etapu pracy, zajęli się ułożeniem wszystkich stron w całość. Zadowoleni ze swojej pracy uczniowie z dumą prezentują gazetkę.

17 Gazetka zastała umieszczona na stronie internetowej szkoły i jest dostępna dla wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli. Praca przy jej redakcji przyniosła wiele zadowalających efektów. Uczniowie mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności dziennikarskich. Uczyli się współpracy w grupie, dzielenia się pomysłami, planowania pracy, twórczego rozwiązywania problemów.

18


Pobierz ppt "Mam na imię Julia. Jestem uczennicą klasy piątej. Lubię słuchać ciekawej muzyki i malować. Jestem redaktorką szkolnej gazetki Echo szkoły. Mój pseudonim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google