Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO WEBQUEST dla klasy 1 gimnazjum do wykorzystania na lekcjach historii Wykonała: Agata Śliwicka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO WEBQUEST dla klasy 1 gimnazjum do wykorzystania na lekcjach historii Wykonała: Agata Śliwicka."— Zapis prezentacji:

1 TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO WEBQUEST dla klasy 1 gimnazjum do wykorzystania na lekcjach historii Wykonała: Agata Śliwicka

2 WPROWADZENIE ZADANIE PROCES EWALUACJA ŹRÓDŁA KONKLUZJA UWAGI

3 WPROWADZENIE W czerwcu wybieramy się na wycieczkę po okolicy i zwiedzimy kilka zabytkowych miejsc. Przez najbliższy miesiąc będziecie badaczami raciborskich zabytków i warowni, zapoznacie się z historią wybranych obiektów, a następnie stworzycie prezentację, która będzie wskazówkę dla organizatorów naszej wycieczki. Jesteście mieszkańcami regionu śląskiego, bardzo ciekawego pod względem przyrodniczym, historycznym i kulturowym. Znajduje się tu wiele zamków i pałaców, które mają ciekawą i tajemniczą historię. Obecnie stare zamki i pałace, niezależnie od stanu zachowania, należą do najchętniej odwiedzanych miejsc.

4 ZADANIE Aby wykonać powyższe zadanie powinniście wyszukać, przeanalizować, wybrać i zaprezentować potrzebne informacje, korzystając z wielu różnorodnych źródeł. Możecie korzystać z materiałów internetowych i zbiorów regionalnych biblioteki. W tym celu podzielicie się na cztery grupy. Każda grupa wyszuka zamku w określonym regionie powiatu. Na wykonanie prezentacji każda grupa ma miesiąc. Wyniki swojej pracy przedstawicie w formie prezentacji multimedialnej na lekcji. Ocena pracy zależy od spełnienia kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej. Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji w programie PowerPoint na temat wybranego obiektu. Prezentacja musi być ciekawa, ponieważ ma zachęcić kolegów do odwiedzenia wybranego przez Was obiektu. Powinna też być przewodnikiem po określonym zamku, zawierającym wszystkie potrzebne informacje.

5 PROCES Będziecie pracować w grupach. Każdy zespół wybiera swojego lidera - osobę odpowiedzialną za poprawność wykonania zadania. Lider losuje rejon badawczy dla swojego zamku: 1 grupa - Zamek książęcy Racibórz; zamek w Chałupkach; pałac w Czerwięcicach 2 grupa - Pałac w Jastrzębiu; Pałac w Krowiarkach; Pałac w Krzyżanowicach; Ruiny pałacu w Łubowicach 3 grupa – Pałac w Modzurowie; Pałac w Pogrzebieniu; Zespół klasztorno- pałacowy w Rudach 4 grupa - Pałac rodziny von Eickstedt w Sławikowie; Pałac w Strzybniku; Pałac w Wojnowicach

6 PROCES Korzystając z zasobów internetowych, zbiorów bibliotecznych i innych źródeł zgromadźcie informacje na temat każdego zamku lub pałacu. Pamiętajcie, że Wasza prezentacja ma być interesująca i zawierać najistotniejsze fakty dotyczące zabytków. Powinniście się skupić na wszelkich informacjach dotyczących czasów świetności tych zamków. Powinniście też określić czas budowy i panujące osoby. Cenne są ciekawostki, legendy oraz wszelkie tajemnice. Dane, które powinny zostać zebrane przez członków zespołu: 1. Nazwa zamku/pałacu, miejscowość, w której się znajduje. 2. Krótki opis, zachęcający do odwiedzenia. 3. Uwagi - dojazd, godziny zwiedzania. Ciekawe fotografie obiektu. 4. Dzieje – krótka historia. Legenda, związana z zabytkiem. 5. Wykorzystane źródła informacji. Czas trwania projektu od momentu zapoznania się z zadaniem do prezentacji finalnych efektów Waszej pracy nie powinien przekroczyć jednego miesiąca. Po dokonaniu prezentacji odbędzie się glosowanie, które wyłoni zwycięskie obiekty. Będzie to cel naszej czerwcowej wycieczki klasowej.

7 ŹRÓDŁA Realizując projekt powinniście skorzystać z następujących stron internetowych: skim Warte polecenia są również następujące pozycje książkowe: Śląsk bez granic : zamki trzech narodów : / Marek Gaworski.- Strzelce Opolskie : Wydawnictwo Matiang, 2008 Zamki i obiekty warowne : od Opola do Żywca / Agnieszka i Robert Sypek.- Warszawa : Oficyna Wydawnicza Alma-Press, 2006 Zamki i pałace dorzecza Górnej Odry / Paweł Newerla, Grzegorz Wawoczny Racibórz : Wydawnictwo i Agencja Informacyjna WAW, Zamki i pałace, województwo śląskie : historie zamków i pałaców, dzieje rodów, legendy, herby / Danuta Emmerling.- Opole : Śląskie Wydawn. "Adan", 2009.

8 EWALUACJA Każda praca będzie oceniana według następujących kryteriów: 1. Gromadzenie i selekcjonowanie informacji. 2. Forma graficzna projektu. 3. Prezentacja wykonanej pracy. 4. Współpraca w grupie

9 Podstawowe 1 Rozszerzone 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Gromadze nie i selekcjo- nowanie informacji Informacje niepełne, nieuporządkowan e, nieprzetworzone Informacje pełne, poprawnie uporządkowane, słaba selekcja materiałów. Duży zbiór informacji właściwie wybranych, przedstawiony w ciekawej formie. Informacje obszerne, uporządkowane, właściwie dobrane do tematu. 1-4 Strona graficzna pracy, wrażenia wizualne prezenta- cji Praca nieestetyczna, uboga w szczegóły, brak elementów graficznych. Układ treści mało czytelny. Zbyt dużo tekstu. Źle dobrane kolory slajdów. Praca wykonana starannie. Nieliczne zdjęcia lub zdjęcia złej jakości. Źle dobrane kolory slajdów. Praca wykonana estetycznie, ciekawa forma graficzna. Treści poprawnie rozmieszczone. Kolorystyka na slajdach dobrze dobrana. Zdjęcia dobrej jakości. Praca bardzo dobrze zaprojektowana, wiele ciekawych elementów graficznych. Dobre rozmieszczenie zdjęć i tekstu na slajdzie. Zdjęcia ciekawe, dobrej jakości.. Dobrze dobrana kolorystyka slajdów. Zastosowanie animacji niestandardowej. 1-4 Styl i forma prezenta- cji ustnej Wypowiedź mało ciekawa, brak przygotowania, błędy językowe. Wypowiedź ciekawa, brak zaangażowania, niewielkie błędy językowe. Ciekawa wypowiedź wszystkich członków zespołu, poprawna pod względem językowym. Bardzo interesująca wypowiedź wszystkich członków zespołu, bez błędów językowych. 1-4 Współ- praca w grupie Brak współpracy grupowej. Nieporozumienia między członkami grupy. Słaba praca grupowa, przewaga przygotowań indywidualnych Dobra współpraca, nierównomierne rozłożenie zadań między członków grupy. Doskonała współpraca całej grupy na każdym etapie. 1- 4

10 KONKLUZJA Gratuluję! Ukończyliście realizację projektu. Mam nadzieję, że praca, którą wykonaliście, była dla Was ciekawą przygodą, a zarazem pozwoliła Wam lepiej poznać wasz region, jego historię i ciekawostki. Na pewno odbyliście kilka interesujących wycieczek wirtualnych, poznaliście ciekawe zabytki. Wykonane przez Was zadania nie były łatwe, jednak niewątpliwie wzbogaciły Waszą wiedzę, uruchomiły wyobraźnię. Jesteście teraz znawcami raciborskich zabytków i nie pozostaje Wam nic innego, jak przekonywać kolegów, że kryją one wiele niezwykłych tajemnic i należy je zwiedzić. Przy okazji nauczyliście się współpracować ze sobą, być odpowiedzialnym za wspólną pracę, bo tylko wtedy mogła ona przynieść dobre efekty. Przekonaliście się, że odkrywanie przeszłości może sprawić dużo radości i satysfakcji.

11 UWAGI Poziom kształcenia, klasa dla której adresowane jest zadanie: klasa I Gimnazjum Projekt ma charakter interdyscyplinarny i zespołowy. Dziedzina, jakiej dotyczy zadanie historia, technologia informacyjna, edukacja regionalna. Spodziewany czas realizacji zadania: 1 miesiąc Dzięki realizacji tego projektu młodzież poznaje zabytki w swojej okolicy, odkrywa, że region pełen jest niespotykanych, często tajemniczych i mało znanych miejsc, które warto odwiedzać. Uczeń, w ramach projektu, przygotowywany jest także do prezentacji zarówno swych osiągnięć, jak i piękna najbliższej okolicy. Projekt przygotowuje uczniów do stosowania technologii informacyjnej w ich pracy własnej.


Pobierz ppt "TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO WEBQUEST dla klasy 1 gimnazjum do wykorzystania na lekcjach historii Wykonała: Agata Śliwicka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google