Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

4 października 2011, Warszawa Maria Kucharska Dyrektor

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "4 października 2011, Warszawa Maria Kucharska Dyrektor"— Zapis prezentacji:

1 Jak można zarobić inwestując w rozwiązania IT do zarządzania produkcją ?
4 października 2011, Warszawa Maria Kucharska Dyrektor Centrum Kompetencyjne Produkcji Procesowej

2 BPSC SA – kim jesteśmy ? BPSC - Polski producent oprogramowania klasy ERP – Impuls 5 Jedyne polskie rozwiązanie zasługujące na miano ERP II (wg DiS) Zgodny z przepisami polskiego prawa i ustawodawstwem unijnym Dedykowane kompleksowe wersje dla poszczególnych branż Optymalny dla struktur wielofirmowych i wielooddziałowych Współpracuje z rozwiązaniami korporacyjnymi Jak działamy ? Branża spożywcza obsługiwana przez wydzielone Centrum Kompetencyjne Ponad 20 lat doświadczeń w informatyzacji przedsiębiorstw Możliwość indywidualizacji rozwiązania w zależności od potrzeb klienta Około 1,5 tys. zrealizowanych wdrożeń, ponad 20 tys. użytkowników Ponad 500 klientów w ramach pakietu Impuls Ciągłe inwestycje w rozwój produktów Obecnie prawie 250 pracowników i współpracowników tworzących sukces firmy Rozbudowana sieć partnerska BPSC SA – istotne fakty BPSC jest firmą z prawie 15 letnim stażem. W maju będziemy odchodzić jubileusz 15-lecia istnienia. Od samego początku podstawą naszej działalności jest tworzenie i wdrażanie systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Pierwotnie tworzyliśmy pojedyncze moduły, w dostępnej w owym czasie technologii 3GL – język oprogramowania Clipper i bazy dBase. Z biegiem czasu poszczególne moduły łączyliśmy ze sobą co w efekcie stworzyło pakiet Zarządzanie BPSC v.3. Dzięki wysokiej funkcjonalności i prostocie obsługi Zarządzanie BPSC zostało z powodzeniem wdrożone w ponad 1000 przedsiębiorstwach – nawet dużych organizacjach, takich jak firmy wielooddziałowe i holdingi. Przykładem może być tu Mostostal Zabrze, gdzie system ten pracuje w siedzibie holdingu oraz w 17 oddziałach od wielu lat. Jednak budowanie przyszłości BPSC w oparciu o tę nierozwojową technologię nie dawało żadnych długotrwałych perspektyw. Dlatego też w 1992 roku rozpoczęliśmy prace badawczo-rozwojowe nad stworzeniem nowego, zintegrowanego systemu, który obejmowałby nie tylko księgowość i finanse, ale również logistykę i zarządzanie produkcją. Co więcej, chcieliśmy aby system spełniał wymogi nowoczesnych standardów zarządzania klasy MRP II/ERP i był systemem nowoczesnym. Realizacja tego typu projektu wymagała zastosowania zaawansowanej technologii. Dostęp do niej uzyskaliśmy w 1994 r. nawiązując współpracę z firmą Oracle - liderem na rynku baz danych. Efektem podjętej współpracy było stworzenie wysoce funkcjonalnego, zaawansowanego technologicznie pakietu Impuls BPSC. Jako firma informatyczna obsługująca kompleksowo swoich klientów, świadczymy szereg usług dodatkowych, np. w zakresie wykonania sieci strukturalnych, dostawy sprzętu, doradztwa. Daje to nam możliwość realizacji nawet najbardziej złożonych projektów. Na dzień dzisiejszy możemy pochwalić się ponad użytkowników naszych starszych aplikacji i pozyskaniem ponad 100. klientów pakietu Impuls BPSC oraz ugruntowaną pozycją na rynku.

3 Impuls 5 – struktura funkcjonalna
Wdrożenie ERP spowoduje Zmniejszenie zapasów 20 % Zmniejszenie zaległych należności 18% Wzrost przychodów ze sprzedaży 10% Zmniejszenie kosztów sprzedaży Materiały 5% Wynagrodzenia 10% Impuls 5 – struktura funkcjonalna

4 Jak można zwiększyć zysk ? Nic odkrywczego
Zmniejszenie kosztów Doskonalenie procesu produkcyjnego Doskonalenie dystrybucji Zmniejszenie tzw. kosztów ogólnych Zwiększenie sprzedaży : Jakość wyrobów (produktu, opakowania). Wg badań firmy Henkel, w Polsce: konsumenci w poszukiwaniu wartości %. Osoby należące do tej grupy zwracają wprawdzie uwagę na cenę, ale jakość produktu jest dla nich zdecydowanie ważniejsza.  konsumenci bez trosk - 29 %. Dla konsumenta bez trosk absolutnie najważniejsza jest jakość kupowanego produktu, cena jest sprawą drugorzędną. Konsumenci oszczędni, kierujący się ceną – 25 % Marka jest ważna dla 75 % konsumentów Jakość obsługi klienta (sprawna realizacja zamówień, sprawna dystrybucja) Wejście na zagraniczne rynki (BRC, IFS, HACCP) Jakość rozumiana jako powtarzalność wyrobów

5 procesu produkcyjnego
Doskonalenie procesu produkcyjnego Podniesienie jakości produktów Zmniejszenie kosztów

6 Doskonalenie procesu produkcyjnego Procesy wspomagane przez Impuls BPSC
Plan Zamówienia klientów Stany magazynowe Zakładowy plan produkcji Analiza zapotrzebowań surowcowych Zamówienia zakupu surowców Plany wydziałowe Zadania produkcyjne Kalkulacje Fizyczna realizacja produkcji Zakup surowców Znakowanie Pobieranie surowców do produkcji Realizacja zadań produkcyjnych Konfekcjonowanie wyrobu Znakowanie wyrobów (etykietowanie) Magazynowanie Zamówienia klientów Trasowanie zamówień Kompletacja wysyłki Załadunek Kontrola wyjazdu System Impuls Normatywy Receptury Technologie Schemat przepływów Dane rzeczywiste Pod Raporty / Analizy Produkcji Haccp Zgodności z normatywami Zgodnośći z planem Ścieżka produktu Rejestracja zdarzeń produkcyjnych Przepływ materiałowy Ankiety HACCP Karty pracy System wagowy Interface do systemów obcych Dokumenty Etykietowanie Dane rzeczywiste

7 Planowanie produkcji a może sterowanie produkcją ?
Plan zakładowy plan zadania rejestracje wydziałowy produkcyjne ERP MES Impuls 5 Impuls 5 dokumenty Generator dokumentów GM/PM

8 Jakość obsługi klientów
Kilka przykładów…

9 Zinformatyzowana obsługa procesu dystrybucji wyrobów
Zamówienie klienta BAZA Oracle MAGAZYN BAZA MES Proces od zamówienia klienta do wysyłki jest krótki (czasem kilka godz). Z powodu tempa może się przydarzyc wiele pomyłek. (magazyn może być sterowany przez automatykę). Elektroniczny obieg informacji. Zamówienie elektroniczną drogą trafia do służb wykonawczych (magazynierz, autmaty wysokiego składowania, szef dytrybucji). Realizując je przy wykorzystaniu np. kodów kreskowych, RFID itd. potwierdza realizację zamówienia. System podpowiada jak przygotować towar do załadunku (np.Palety). Palety też są znakowane i zliczane. oraz zapewnia dobór środków transportowych i kolejność odbiorców na trasie. Załadunek samochodu – kontrola wagi. Przepustka Kontrola wagi FV WZ

10 Zinformatyzowana obsługa procesu dystrybucji wyrobów efekty
kontrola wagi skompletowanych zamówień przed załadunkiem – około 50% mniej reklamacji ilościowych kontrola kompletności zamówień – nie ma sytuacji w których przeoczone jest skompletowanie zamówienia na daną trasę (wcześniej średnio 2 zamówienia na około 700 dziennie nie były skompletowane) kontrola kompletności załadunku – nie ma sytuacji w których skompletowane zamówienie nie jest załadowywane na samochód (wcześniej średnio co 3 dzień znajdowały się skompletowane sztaple nie załadowane na samochód, który już wyjechał na trasę lub sztaple były zamienione czyli wyjechały na niewłaściwą trasę) kontrola wagi samochodów przy wyjeździe brak konieczności drukowania zamówień klientów na potrzeby kompletacji (oszczędność papieru oraz drukarek) 2 ryzy papieru na dzień +1 toner do drukarki laserowej na tydzień

11 Etykietowanie Zamówienie klienta System ERP WZ 11

12 Automatyczne etykietowanie
Zamówienie klienta System MES System ERP WZ 12

13 Normy jakościowe HACCP, BCR, IFS
BCR – dostęp do brytyjskich sieci handlowych: śledzenie ścieżki produktu, kontrola wyrobu z uwzględnieniem opakowań– również laboratoryjna, postępowanie z alergenami i materiałami wymagającymi identyfikacji pochodzenia. Kontrola procesu

14 Śledzenie ścieżki produktu
Dostawca Dostawca Dostawca Dostawcy Magazyn Proces Procesy prod. Magazyn Proces Uwzględniamy w ścieżce produktu nie tylko to co się dzieje w jej otoczeniu: od dostawcy poprzezs produkcję do odbiorcy – pełny łańcuch logistyczny Magazyn Odbiorcy Klient Klient Klient

15 Produkcja spożywcza jest specyficzna …
surowce o zmiennych parametrach, niełatwa współpraca z rolnikami, duża zmienność cen surowców krótkie partie, krótki czas trwania procesu produkcyjnego, krótkie terminy przydatności do spożycia, wymagania jakościowe na wysokim poziomie parametry muszą być kontrolowane w toku procesu (punkty CCP), często: reżim pracy 24 x 7. pełne spektrum odbiorców: wielkie sieci, hurtownie, małe sklepy. wysoka zmienność zamówień versus krótkie terminy przydatności

16 Nasza odpowiedź – dedykowane funkcjonalności Impuls 5
Zautomatyzowana wymiana informacji ze światem zewnętrznym (EDI, B2B) Współpraca z rolnikami – wsparcie obsługi skupu, wystawianie faktur RR, kwalifikacja surowca Badanie jakości surowca – moduł Laboratorium Zarządzanie opakowaniami Zarządzanie recepturami – porównywanie rzeczywistej produkcji z recepturami, analiza zmian receptur - czy produkcja jest powtarzalna ? Kalkulacje, cenniki, symulacje kosztów wyrobów - odpowiedź na pytanie, czy produkcja jest opłacalna Planowanie z dokładnością do zadań na stanowisku pracy i sterowanie produkcją (MES) Współpraca z systemami sterującymi transportem wewnętrznym i z automatyką wysokiego składowania, rejestracja pomiarów Tracebility (ścieżka produktu) – w obie strony (standardy jakościowe BRC, IFS, HACCP) Sprawne i bezbłędne etykietowanie – integracja z zamówieniami Wsparcie kompletacji i wysyłki

17 Rynek docenia firmę i produkty
Gdańskie Młyny Hortino Konspol KSC Polski Cukier Łmeat Łuków Mitmar Mysław Nikpol OSM Piątnica Osmofrost Pepees PPL Koral Rolnik Sokołów SA Sokpol Sona Unimięs Virtu WSP Społem Kielce ZD Koziegłowy ZM Salus ZM Tarczyński ZM Viola ZPM Henryk Kania ZRP Farmutil

18 Zapraszamy do współpracy


Pobierz ppt "4 października 2011, Warszawa Maria Kucharska Dyrektor"

Podobne prezentacje


Reklamy Google