Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR |

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR |"— Zapis prezentacji:

1 Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR | Krzyś Mocarski| Analityk - wykresy

2 HINT Blogvertising (od ang. blog oraz advertising): element marketingu internetowego (…) polegającego na zamieszczaniu treści reklamowych na blogach. Można wyróżnić kilka form blogvertisingu. Źródło: WikipediaWikipedia

3 NIE JESTEM OBIEKTYWNY Investment in Social Media Will Become a Necessity, Not a Luxury Źródło: Forbes 7 trendów w 2014Forbes

4 O CZYM POWIEM Liczby, liczby, liczby… Trend czyli co się dzieje w UK Dlaczego obecna taktyka marek jest skazana na porażkę i jak na tym skorzystają blogerzy Które wskaźniki są ważne

5 ALE WPIERW ;) KTO ZACZ…

6 Ponad 6 lat pracuje w obszarze marketingu interaktywnego. Realizowałem projekty dla takich marek, jak: Nike, Lech, czy Play, uczestnicząc między innymi w launchu marki Nadchodzi 4. Po godzinach jako Epijar komentuję zjawiska związane z nowymi mediami.Epijar Aleksander Szulc Head of Marketing & PR KIM JESTEM?

7 Narzędzie: Analizy, statystyki Optymalizacja Zarządzanie treścią i zadaniami Raporty i analizy szyte na miarę Zaufali nam m.in.: CZYM JEST SOTRENDER

8 SOTRENDER TEAM Dr Dominik Batorski Dr Jan Zając Uznani badacze Internetu Eksperci w największych projektach badawczych m.in. World Internet Project, Diagnoza SpołecznaWorld Internet ProjectDiagnoza Społeczna Współpracownicy Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i OpiniiPolskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii Uczestnicy najważniejszych wydarzeń międzynarodowych jak Oxford Internet Institute, International Network for Social Network Analysis, Association of Internet Researchers i wiele innychOxford Internet Institute International Network for Social Network Analysis Association of Internet Researchers Wspierani przez zespół doświadczonych badaczy, analityków i praktyków działań marketingowych w Internecie

9 SOTRENDER TEAM - PO OBU STRONACH

10 PANIE, GDZIE TE LICZBY…

11 SKĄD TE LICZBY? #FANPAGETRENDS

12 W #FANPAGETRENDS NIE MA KATEGORII LIFESTYLE – SMUTECZEK 5 rankingów ogólnych 39 rankingów szczegółowych

13 #FANPAGETRENDS TO TYLKO FACEBOOK, ALE TO NIC NIE SZKODZI

14 PORÓWNANIE BRANŻ - LICZBA FANÓW I JEJ PRZYROST

15 PORÓWNANIE BRANŻ - ZAANGAŻOWANI FANI - LICZBA I ODSETEK

16 JAK DUŻE SĄ KATEGORIE Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ BLOGÓW

17 % PRAWDĘ CI POWIE Zaangażowani to osoby, które weszły w interakcje z fanpage'm, klikając lubię to, głosując, dodając komentarz lub wpis na tablicy.

18 NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE KATEGORIE W CZASIE

19 NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE KATEGORIE W CZASIE (%)

20 WSKAŹNIK JAKOŚCIOWY Interactivity Index, zbiorczy wskaźnik całej aktywność na fanpageu. Każdy z typów aktywności ("like", komentarz, wpis, dodanie multimediów) zwiększa Interactivity Index danego fanpagea. InI to autorski wskaźnik opracowany przez Sotrender

21 UŚREDNIONA INTERAKTYWNOŚĆ

22 WNIOSEK? Blogerzy, nie tylko angażują relatywnie więcej osób niż marki, ale też o wiele bardziej

23 ALE WPIERW ;) TREND - CZYLI CO SIĘ DZIEJE W UK

24 TRENDS ZAUWAŻONY PRZY OKAZJI OPRACOWANIA DARK SOCIAL MEDIA

25 TAK SAMO W POLSCE

26 CHMURA TAGÓW DLA POSTÓW UŻYTKOWNIKÓW NA BLOGACH IT/ELEKTR

27 CHMURA TAGÓW DLA POSTÓW UŻYTKOWNIKÓW NA STRONACH IT W PL

28 ANALOGICZNA CHMURA, ALE DLA UK

29 WNIOSEK? Marki są postrzegane jako spamerzy, blogom o to trudniej ;)

30 CIEKAWOSTKA - NAJCZĘŚCIEJ W POSTACH NA BLOGACH LINK DO YOUTUBE Przyszłość to vlogosfera?

31 ALE WPIERW ;) DLACZEGO OBECNA TAKTYKA MAREK JEST SKAZANA NA PORAŻKĘ I JAK NA TYM SKORZYSTAJĄ BLOGERZY

32 SCHEMAT POMIARU W SOCIAL MEDIA – ZASIĘG VS ZAANGAŻOWANIE ZasięgZaangażowanieWpływAkcja Model EEIA, Don Bartholomew, 2008

33 NAJWIĘKSZE STRONY POD WZGLĘDEM LICZBY FANÓW

34 NAJWIĘKSZE STRONY POD WZGLĘDEM LICZBY ZAANGAŻOWANYCH

35 DOPALACZ MAREK…

36 …JEDNOCZEŚNIE JE POGRĄŻA

37 A UŻYTKOWNICY WIEDZĄ JAK KARAĆ JE BARDZIEJ

38 JAK NA TYM SKORZYSTAJĄ BLOGERZY? Źródło: Krzysztof KanciarzKrzysztof Kanciarz

39 ALE WPIERW ;) BLOGVERTISING –KONIECZNOŚĆ!

40 A O CZYM WARTO BLOGOWAĆ?

41 ALE WPIERW ;) POWIEDZMY TO GŁOŚNO I WYRAŹNIE

42 KTÓRE WSKAŹNIKI SĄ WAŻNE?

43 NAJISTOTNIEJSZE WSKAŹNIKI DLA BLOGERÓW? Zaangażowanie Interactivity Index Relative Interactivity Które wskaźniki są ważne?Jakościowe!

44 GDZIE ICH SZUKAĆ? Gdzie je znajdziemy?W Sotrenderze! Jak i wiele więcej np. automatyczne podpowiedzi jak lepiej działać.

45 A MUSZĘ PŁACIĆ? O ile jesteście blogerami ;) Jak dodacie nasze logo na blogu, też się ucieszymy ;) Za ile dostaniemy dostęp?Za darmoszkę!

46 WIĘCEJ O TYM JAK WYKORZYSTAĆ LICZBY W RELACJACH MARKA - BLOGER

47 Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR | Dziękuję za uwagę. Pytania? Blogerom w ogóle dajemy za darmoszkę >>CLICK<

48 W RAZIE CZEGO ICH PYTAJCIE


Pobierz ppt "Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR |"

Podobne prezentacje


Reklamy Google