Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. 2 Studia Podyplomowe SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY Rok akademicki 2007/2008 Studia podyplomowe współfinansowane ze środków budżetu państwa oraz Europejskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. 2 Studia Podyplomowe SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY Rok akademicki 2007/2008 Studia podyplomowe współfinansowane ze środków budżetu państwa oraz Europejskiego."— Zapis prezentacji:

1 1

2 2

3 Studia Podyplomowe SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY Rok akademicki 2007/2008 Studia podyplomowe współfinansowane ze środków budżetu państwa oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przedstawia projekt zrealizowany w ramach zajęć z Modułu 25: Przygotowanie do pracy w organizacjach objętych systemami zarządzania: jakością, środowiskiem, bhp Przygotowanie do pracy w organizacjach objętych systemami zarządzania: jakością, środowiskiem, bhp Autor: Izabela Michońska dyplomowany nauczyciel przedmiotów ekonomicznych i przedsiębiorczości

4 4 PROJEKT WDROŻENIA W RODZINIE PIĄTEJ ZASADY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ SFORMUŁOWANEJ WE WSTĘPIE DO ISO 9000:2000 JAKO V. Podejście systemowe do zarządzania: Zidentyfikowanie, zrozumienie i zarządzanie wzajemnie powiązanymi procesami jako systemem przyczyniania się do zwiększania skuteczności i efektywności w osiąganiu celów

5 5 Każdy z nas lubi wykonywać różne rzeczy – malować, wyszywać, ćwiczyć…. Ale czy każdy z nas lubi ciągle sprzątać? I zachowywać przy tym uśmiech i radość w sercu, zwłaszcza, gdy jest się jedyną osobą dbającą o porządek w domu? Chyba nie ma takiej osoby! A bałagan w domu robi się sam i dobrze by było, gdyby sam się sprzątał, bo po co tracić czas na wykonywanie ciągle tych samych czynności, a przy tym złościć się na pozostałych członków rodziny. Sprzątanie może być przyjemnością, gdy wszyscy domownicy będą w nim uczestniczyć i dbać o JAKOŚĆ pomieszczeń, a przy tym i o atmosferę rodzinną. Jeżeli rodzice i dzieci ZROZUMIEJĄ, że każde sprzątanie to PROCES i że należy przyjąć pewien SYSTEM działań, aby zwiększyć SKUTECZNOŚĆ pracy to EFEKTEM będzie CZYSTY DOM!!!!!

6 6 CEL GŁÓWNY CZYSTY DOM ETAPY CYKLU PDCA: PLANUJ (Plan )– jak to zrobić? WYKONAJ (Do) – zrób, co było zaplanowane ! SPRAWDŹ (Check)– czy zostało wykonane zgodnie z planem? DZIAŁAJ (Act)– jak poprawić następnym razem? PLAN DO CHECK ACT Cykl PDCA można zastosować do każdego PROCESU, jak i do całego SYSTEMU procesów

7 7 Na SYSTEM działań mających na celu CZYSTY DOM, składają się powiązane PROCESY porządkowania przy: wchodzeniu do domu, przygotowaniu posiłków, zakończeniu posiłków, usuwaniu śmieci, skończonej nauce/zabawie, wychodzeniu z łazienki, układaniu wysuszonego prania, … i inne istotne dla danej rodziny.

8 Jeżeli wchodzisz do domu - odłóż na miejsce buty i ubrania wierzchnie oraz wytrzyj podłogę. Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

9 Jeżeli robisz sobie coś do jedzenia to wszystkie używane produkty odłóż na miejsce – tam skąd wziąłeś/wzięłaś Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

10 Jeżeli jesz wafelka lub chrupiącą bułeczkę i nakruszysz, to od razu sprzątnij okruszki Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

11 Jeżeli jesz ostatnie ciastko czy czekoladkę, to puste opakowanie wyrzuć do kosza – nie zostawiaj na stole Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

12 Jeżeli pijesz sok, mleko, piwo – to puste opakowanie wyrzuć zgniecione do kosza Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

13 Jeżeli nalewasz sobie coś do picia, to mokre plamy wytrzyj, a nie zostawiaj aż wyschną Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

14 Po zjedzonym posiłku odnieś brudną zastawę i włóż do zmywarki Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

15 Jeżeli masz dyżur w kuchni, od razu umyj rzeczy, których nie wkłada się do zmywarki Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

16 Jeżeli zobaczysz na podłodze papierki, liście i inne rzeczy, to podnieś i wrzuć do kosza a nie kop w inne miejsce Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

17 Jeżeli czytasz książkę lub gazetę, to później, gdy skończysz czytać odłóż ją na miejsce Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

18 Jeżeli bawisz się zabawkami, to po skończonej zabawie ułóż wszystko na miejscu a nie chowaj pod łóżko Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

19 Jeżeli malujesz farbami to po skończonej pracy wyrzuć gazety i wytrzyj po sobie kolorowe plamy Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

20 Jeżeli myjesz ręce to mydło pozostaw w mydelniczce a ręcznik na wieszaku, nie na podłodze Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

21 Jeżeli myjesz wannę i ściągasz z niej szampony, mydła – to później odłóż je na miejsce Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

22 Po kąpieli brudne ubrania włóż do kosza na pranie, a czyste zabierz do pokoju Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

23 Sprzątnij po sobie w łazience – odłóż na miejsce przybory toaletowe, ręcznik Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

24 Jeżeli ściągasz pranie z suszarki to rzeczy do prasowania zanieś do kosza a skarpetki i bieliznę schowaj do szuflad Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania

25 Wysoka skuteczność Niska skuteczność Porządek Bałagan PLANUJ WYKONAJSPRAWDŹDZIAŁAJ P O C H W A L Wykaż niezadowolenie – poproś o ponowne wykonanie zadania Tu może znaleźć się każdy PROCES/problem, mający znaczenie dla CZYSTEGO DOMU

26 26 Istota SYSTEMU: realizując dany PROCES każdy członek rodziny ma przypisane obowiązki, czynności porządkowania wykonywane są zaraz po zakończeniu działania/procesu, działania/procesy są ze sobą powiązane tworząc SYSTEM, a skuteczna realizacja wszystkich procesów prowadzi do osiągnięcia celu jakim jest: CZYSTY DOM czyli Zidentyfikowanie, zrozumienie i zarządzanie wzajemnie powiązanymi procesami jako systemem przyczyni się do zwiększania skuteczności i efektywności w osiąganiu celów


Pobierz ppt "1. 2 Studia Podyplomowe SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY Rok akademicki 2007/2008 Studia podyplomowe współfinansowane ze środków budżetu państwa oraz Europejskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google