Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Anna Bielska i Przemysław Kasza Pracownia Badań Społecznych z Sopotu IV Kongres Badaczy Rynku i Opinii, Warszawa, 16-17.10.2003 CAPI w PBS – trzy lata.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Anna Bielska i Przemysław Kasza Pracownia Badań Społecznych z Sopotu IV Kongres Badaczy Rynku i Opinii, Warszawa, 16-17.10.2003 CAPI w PBS – trzy lata."— Zapis prezentacji:

1 Anna Bielska i Przemysław Kasza Pracownia Badań Społecznych z Sopotu IV Kongres Badaczy Rynku i Opinii, Warszawa, CAPI w PBS – trzy lata doświadczeń

2 Podzielimy się trzyletnim doświadczeniem firmy PBS – prekursora wykorzystania techniki CAPI na polskim rynku...

3 PBS – pionierem CAPI w Polsce Pierwsze Wzloty Rozwijamy Skrzydła Trzymamy Kurs Lecimy Wysoko

4 To już wiemy o CAPI...

5 Zarządzanie próbą – zarówno rozdział próby jak i jej usuwanie to kontrolowany i zautomatyzowany proces odbywający się poza wiedzą ankietera Podstawą jest próba…

6 Podstawą jest próba... Siatka Kisha – proces doboru respondenta to kontrolowany i zautomatyzowany proces odbywający się poza wpływem ankietera

7 Specyficzne zastosowanie CAPI Multimedia – możliwość prezentacji plakatów reklamowych, prasowych zdjęć, zdjęć i rysunków produktu, reklam radiowych, filmów Idealne do badań: audytorium prasowego, telewizyjnego i radiowego, efektywności kampanii reklamowej, testowania konceptów reklamowych i wielu innych, w których decydujące staje się dostarczenie bodźców wizualnych i dźwiękowych

8 Specyficzne zastosowanie CAPI Zaawansowane metody Conjoint Idealne do badań: elastyczności cenowej, analizach popytu, testowaniu konceptów produktów i usług, scenariuszy rynkowych, konfiguracji ofert rynkowych Zbiór cech Kolor zielony czerwony biały Cena 3.5 zł 4.2 zł 5.2 zł Wielkość 250 g 300 g 400 g Faktura Gładka Chropowata PRODUKT Jedyny sposób na przeprowadzenie wywiadu bezpośredniego z zastosowaniem metody Adaptive Conjoint Przyśpieszenie i ułatwienie realizacji wywiadów z zastosowaniem: Choice Based Conjoint i tradycyjnego Conjoint możliwość losowego podziału próby, bez angażowania w ten proces ankietera losowa kolejność kart itp. możliwość realizowania wywiadu bezpośrednio przez respondenta

9 Specyficzne zastosowanie CAPI Split run Skomplikowany dobór respondenta, duża liczba filtrów 1) segment potencjalny 3) segment aktywny 2) segment tradycyjny Pytania segmentacyjne Przypisanie do segmentu Wybór kwestionariusza Kwestionariusz A Kwestionariusz B Wiek Płeć Wykształcenie Dochód Jak często…? Gdzie…? Z kim…? Po co…? Skąd się dowiedział…? Idealne do badań: ze skomplikowanymi algorytmami selekcji respondentów, dla uzyskania założonego rozkładu wywiadów w badanych populacjach, testowanie wariantów narzędzi badawczych...

10 Specyficzne zastosowanie CAPI Losowa kolejność wyświetlanych odpowiedzi (randomizacja) Zastosowanie w badaniach: znajomości i pozycji marki, w badaniach zawierających pytania z długimi i skomplikowanymi kafeteriami

11 Specyficzne zastosowanie CAPI Możliwość indywidualizacji kwestionariusza w zależności od wcześniejszych odpowiedzi respondenta

12 System CAPI - naprzeciw potrzebom klienta Własny autorski profesjonalny system komputerowy otwartość elastyczność innowacyjność

13 Jak wypracowaliśmy model CAPI PBS W aspekcie personalnym z praktyki wzięte... W aspekcie technicznym W aspekcie merytorycznym

14 Aspekt personalny Jakich osób szukamy? bardziej doświadczony ankieter z odpowiednimi predyspozycjami do pracy niż sprawny komputerowo Sposób organizacji sieci – scentralizowana jednostopniowa sieć ankieterska brak koordynatorów regionalnych – bezpośredni kontakt z centralą, kontrola i gwarancja szkoleń laptop u ankietera – silne związanie z firmą Sposób wdrażania ankieterów do pracy centralne szkolenie ankieterskie w zakresie zasad ankietowania i obsługi oprogramowania CAPI PBS – gwarancja jakości szkoleń ankieterów Sposób organizacji pracy ankieterów system dwójkowy – dwie osoby przypisane do jednego laptopa – płynna fluktuacja, stabilna sieć ankieterska, zachowanie ciągłości realizacyjnej

15 Aspekt techniczny Jak wspieramy ankieterów magazyn sprzętu – zapasowe laptopy, kable, baterie, zasilacze, etc opieka techniczna w czasie badań szkolenie z aranżacji wywiadu ułatwiające radzenie sobie w terenie z niedogodnościami technicznymi Wykorzystanie Internetu aktualizacja oprogramowania przesyłanie niezbędnych danych do przeprowadzenia badania oraz ich bieżące czyszczenie komunikacja z ankieterami – dwustronna wymiana informacji, przesyłanie wywiadów sukcesywnie podczas trwania badania – kontrola spływających ankiet i realizacji próby, możliwość przekazywania ankieterom na bieżąco uwag przesyłanie plików multimedialnych o niedużej objętości lub o wysokim stopniu kompresji

16 Przygotowanie ankiety myślenie systemem CAPI od samego początku konstruowania kwestionariusza wprowadzanie poprawek do ankiety na bieżąco brak straty w przekazywaniu wiedzy - oszczędność czasu możliwość drukowania algorytmów logicznych ankiety i tym samym przeglądania i nadzorowania jej tworzenia przez klienta Aspekt merytoryczny Opracowywanie i przedstawianie wyników z badań możliwość dostarczenia klientowi programu umożliwiającego dokonywanie samodzielnych analiz statycznych

17 Kiedy myślimy o CAPI w PBS... JAKOŚĆ OTRZYMYWANYCH WYNIKÓW Profesjonalna organizacja sieci ankieterskiej Funkcjonalny system Otwartość i elastyczność w oprogramowaniu Dobra próba

18 Dziękujemy za uwagę...


Pobierz ppt "Anna Bielska i Przemysław Kasza Pracownia Badań Społecznych z Sopotu IV Kongres Badaczy Rynku i Opinii, Warszawa, 16-17.10.2003 CAPI w PBS – trzy lata."

Podobne prezentacje


Reklamy Google