Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PARP Inwestycje Szkolenia Doradztwo Wiedza Promocja Partnerstwo Dotacje Bon na innowacje PO Innowacyjna Gospodarka PO Kapitał Ludzki PO Rozwój Polski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PARP Inwestycje Szkolenia Doradztwo Wiedza Promocja Partnerstwo Dotacje Bon na innowacje PO Innowacyjna Gospodarka PO Kapitał Ludzki PO Rozwój Polski."— Zapis prezentacji:

1

2 PARP Inwestycje Szkolenia Doradztwo Wiedza Promocja Partnerstwo Dotacje Bon na innowacje PO Innowacyjna Gospodarka PO Kapitał Ludzki PO Rozwój Polski Wschodniej Akademia PARP E-learning Inwestycja w Kadry Księgozbiór PARP Materiały informacyjne Multimedia Raporty Ewaluacja projektów Portale Krajowy System Usług Wspieramy e-Biznes Portal Innowacji Promocja Postaw Proinnowacyjnych Współpraca międzynarodowa Krajowa Sieć Innowacji Punkty Konsultacyjne Enterprise Europe Network Konferencje Spotkania Konsultacje Dobre praktyki Aktywność Media Rozwój MŚP EFRR EFS 45+ Kompetencje Rozwój zasobów ludzkich Konsultacje indywidualne Spotkania FAQ Transfer technologii Własnośc intelektualna O eksporcie PO IG 8.1 PO IG 8.2 PO IG 3.1 PO IG Studia podyplomowe E-biznes RIF Centra Transferu Technologii Telepraca Katalogi TACTICS NGPExcellence clusters EXPO 2010 SdI KJ Parki technologiczne PR Konkursy Kampanie Dla innowacji

3 Znaczenie sektora MŚP w polskiej gospodarce 99,8% aktywnych przedsiębiorstw to firmy sektora MŚP Sektor MŚP wypracowuje 47,5% PKB 61,3% pracowników zatrudnionych jest w firmach MŚP W projektach współfinansowanych ze środków publicznych sektor MŚP realizuje najbardziej nowatorskie i ryzykowane rozwiązania

4 Bariery rozwoju innowacyjności Bariery społeczno-kulturowe Brak wiary w skuteczność działań i konformizm jednostek Luka w strategii firm Innowacyjność jako czynnik ryzyka w przedsiębiorstwie Za mało innowatorów oraz rozbudowanych trwałych relacji nauki i biznesu Brak przekonania o tym, że innowacyjność jest potrzebna

5 Wyzwania na dzisiaj – uzasadnienia dla kampanii Upowszechnianie wiedzy na temat innowacyjności Zainteresowanie przedsiębiorców, instytucji otoczenia biznesu oraz administracji państwowej rolą innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskiej gospodarki Innowacje to nie tylko wysokie technologie dostępne dla dużych przedsiębiorstw

6 Centra innowacji w Polsce Najnowsze wydawnictwo PARP promujące potencjał innowacji w Polsce Katalog 60-ciu głównych ośrodków innowacji w Polsce Materiał skierowany do przedsiębiorców, inwestorów, instytucji budujących partnerstwa

7 Cele kampanii Budowanie wartości pojęcia innowacyjność Ukazanie korzyści płynących z innowacji Zwiększenie wiedzy na temat innowacyjności wśród kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw Zainteresowanie sektora nauki i biznesu współpracą Aktywizacja mediów w obszarze promocji tematyki proinnowacyjnej Wskazanie dostępnych w Polsce możliwości korzystania z działań i instytucji wspierających innowacyjność

8 Grupy docelowe kampanii Przedsiębiorcy Naukowcy Pracownicy instytucji otoczenia biznesu Media i dziennikarze Administracja publiczna - pokazywanie dobrych praktyk - dostęp do wiedzy nt. innowacji – m.in. Portal Innowacji - ukazywanie korzyści ze współpracy ze światem nauki - inspirowanie tematyką innowacyjności - promowanie potencjału innowacyjnych przedsiębiorstw i instytucji - wskazanie roli administracji w działaniach proinnowacyjnych - upowszechnianie modeli współpracy IOB z biznesem -wskazywanie możliwości niwelowania barier we wprowadzaniu innowacji - wskazywanie konieczności prowadzenia badań możliwych do skomercjalizowania

9 Kampania internetowa Kampania prasowa Wizyty studyjne Debaty on-line Kampania telewizyjna trzy rodzaje spotów reklamowych debaty eksperckie o tematyce innowacji we współpracy z Rzeczpospolitą cykle artykułów Historie sukcesu i Postaw na innowacje, 128 publikacji w prasie regionalnej 16 województw 20 wizyt przedsiębiorców i dziennikarzy w innowacyjnych firmach, parkach technologicznych, centrach transferu technologii Portal Innowacji – pi.gov.pl, interaktywne bannery linki sponsorowane, mailingi Narzędzia komunikacji marketingowej i PR

10 Konkurs Polski Produkt Przyszłości wydarzenie organizowane przez PARP od 14 lat promocja polskich wyrobów i technologii w ramach kampanii odbędą się 2 edycje konkursu zwycięskie firmy i instytucje zaprezentują swoje wyroby na targach branżowych w Poznaniu, Paryżu i Hanowerze

11 Narzędzia komunikacji marketingowej i PR Konkurs Słowa dla Innowacji konkurs dla dziennikarzy wyróżnienie autorów publikacji dotyczących innowacyjności w ramach kampanii odbędą się trzy edycje konkursu pierwszą edycję rozstrzygnięto w czerwcu 2011 r. zgłoszenia do II edycji konkursu do r.

12 Narzędzia komunikacji marketingowej i PR Konkurs Kreowanie Jutra konkurs dla pracowników tworzących innowacje oraz pracodawców wspierających innowatorów w ramach kampanii odbędą się trzy edycje konkursu pierwszą edycję rozstrzygnięto w lipcu 2011 roku zgłoszenia do II edycji konkursu do r.

13 hasło, logotyp, gadżet i kreacja kampanii ŚWIAT POTRZEBUJE TWOICH POMYSŁÓW

14 Badania jakościowe koncepcji kreatywnych, hasła i logotypu kampanii 5 grup fokusowych Świat Idei Inspiracje Świat Idei Inspiracje Jednoznaczny wybór Główne cele Odbiór przekazów reklamowych przez grupy docelowe Wybór najefektywniejszej kreacji Wybór najlepszych propozycji haseł i logotypów kampanii Metodologia Przeprowadzenie 5 FGI Reprezentanci wszystkich grup docelowych Badania w maju 2011 r. w Warszawie, Krakowie i Kielcach Opis badań Badanie scenariuszy reklam 2 koncepcji Świat Idei i Inspiracje 8 haseł oraz 5 propozycji logotypu kampanii Główne wnioski Wśród badanych zdecydowanie bardziej efektywną i zrozumiałą w komunikacji uznano koncepcję pt. Inspiracje Wybrano jednoznacznie najlepszy logotyp i hasło kampanii

15 Założenia do briefu na kreację reklam Innowacja / Technologia Zmiana Pozytywne emocje Współczesne rozwiązania Małe rzeczy, które zmieniają teraz nasze życie Dotyczy codziennego życia, każdego z nas Komunikacja do małych i średnich przedsiębiorców Jak było kiedyś, ale niedawno Jak jest teraz Bezpieczniej Oszczędniej Szybciej Większy komfort Lepsze codzienne życie Lepszy otaczający nas świat Sukces Prestiż

16 Hasło i logo kampanii Optymistyczne i wzmacniające wiarę we własne siły Zachęcające do działania Proste i wyrafinowane, oddające istotę innowacji

17 Gadżet kampanii Nowoczesny Pobudzający kreatywność Inspirujący

18 Kampania bannerowa Interaktywne Innowacyjne Aktywizujące

19 Kampania telewizyjna

20 Wnioski z badań konceptów kreatywnych Zrozumiała dla każdego Spójna, logiczna, zrozumiała Inspiracje są wszędzie i w zasięgu każdego Aktywizuje myślenie Zachęca do działania Pokazuje korzyści społeczne i indywidualne Dla szerokiego spektrum odbiorców Czytelnie promuje PI KONCEPCJA INSPIRACJE KONCEPCJA INSPIRACJE

21 INSPIRACJE – REKLAMA RZEP Czepił się swojej idei jak rzep psiego ogona, można by powiedzieć. I dobrze - bo dzięki wytrwałości i spacerom z ulubionym psem wpadł na genialny pomysł. A potem: nic, tylko zapinać i odpinać!

22

23 INSPIRACJE – REKLAMA WIATRAK Nie ma nic bardziej inspirującego nad chwile spędzone z rodziną... zwłaszcza jeśli wysoko nad głowami szybuje latawiec. A gdyby tak pozyskiwać energię elektryczną z wiatru bez użycia drogich stacjonarnych elektrowni wiatrowych?

24

25 INSPIRACJE – REKLAMA ODBLASKI Wynalazca wytrwale pracuje nad swoją ideą, ale żadne rozwiązanie go nie zadowala. Z pomocą przychodzi natura w postaci kota, nocy i własnej spostrzegawczości... Eureka!

26

27 Podsumowanie


Pobierz ppt "PARP Inwestycje Szkolenia Doradztwo Wiedza Promocja Partnerstwo Dotacje Bon na innowacje PO Innowacyjna Gospodarka PO Kapitał Ludzki PO Rozwój Polski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google