Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROBLEMY Z E-PR 2005-2006 CASE Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROBLEMY Z E-PR 2005-2006 CASE Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb"— Zapis prezentacji:

1 PROBLEMY Z E-PR CASE Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

2 AGENDA 1.Informacje o Wal-Mart, Inc. Problemy. 2.Dlaczego działać? 3.Podjęte działania 4.Working Families for Wal-Mart 5.Wal-Marting Across America 6.Kolejne wpadki 7.Wnioski Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

3 Informacje o firmie Data założenia: 1962 Branża: Sieć sklepów wielobranżowych Przychody 2006: $351 mld Zatrudnienie: 1,6 mln świat/1,3 mln USA Oddziały: świat/3 800 USA Klienci: 100 mln tygodniowo Około 40% produktów to marki należące do sieci Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

4 PROBLEMY I KRYTYKA Walmarting – niszczenie małego biznesu Niskie płace Ubezpieczenie zdrowotne (44% pracowników w USA) Łamanie prawa pracy Paradoksalnie – niskie ceny Przenoszenie miejsc pracy poza USA Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

5 EFEKT? Bardzo zły wizerunek Co się z tym wiąże? Niska lojalność pracowników Niechęć konsumentów …i inwestorów Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

6 TRUDNY ROK 2005 Defraudacja? Powstają: Wal-Mart Watch Wake Up Wal-Mart Wyciek Wal-Mart: The High Cost of Low Price Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

7 DO AKCJI WKRACZA EDELMAN… 2700 pracowników na całym świecie 50+ lat tradycji Najwyższe standardy etyczne Badania blogosfery Blogujący CEO! Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

8 DZIAŁANIA War Room Odpowiedź na film: Why Wal-Mart Works and Why That Drives Some People C-R-A-Z-Y Powstanie Working Families for Wal-Mart Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

9 Working Families for Wal-Mart Astroturfing Finansowanie Pracownicy Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

10 PR I BLOGI Stan Maryland vs Wal-Mart, Inc. Ctrl+C, Ctrl+V posta będę miał! Mona Williams, rzecznik prasowy Wal-Mart: Podczas, gdy coraz więcej Amerykanów korzysta z Internetu, by zdobywać informacje z różnych wiarygodnych źródeł, Wal-Mart pragnie wziąć udział w tej internetowej konwersacji Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

11 PR I BLOGI Jeden z czytelników zwrócił moją uwagę… Tajemnica korespondencji? Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

12 WAL-MARTING ACROSS AMERICA Laura i Jim ruszają w podróż 10 dni Las Vegas – Georgia Wywiady z pracownikami Wal-Mart Od kasjerki do menadżera: Teraz Felicia jest project managerem w dziale Strategii Korporacyjnej i jest bardzo dumna z wysiłków Wal-Mart mających chronić środowisko… Wal-Mart dąży do wykorzystywania w 100% surowców odnawialnych. Celem do 2025 roku jest stosowanie niezaśmiecających opakowań i sprzedawanie produktów nieszkodliwych dla środowiska. Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

13 Wal-Marting Across America Zdemaskowanie Oddajmy szacunek – walmarting Reakcja blogosfery Kolejny błąd: Spóźniona reakcja CEO Richard Edelman: Przyznaję, że popełniliśmy błąd nie ujawniając na samym początku tożsamości dwójki blogerów. To w 100% nasz błąd. Wina leży po naszej stronie, nie klienta. Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

14 ZASADY ZOBOWIĄZUJĄ Złamanie zasad: Własnych (deklarowanych) Blogosfery WOMMA Najważniejsze zasady Kodeksu Etyki Szczerość Relacji: Ujawniasz w czyim imieniu przemawiasz Szczerość Opnii: Mówisz to, w co wierzysz Szczerość Tożsamości: Nigdy nie ukrywasz swojej tożsamości Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

15 CIĄG DALSZY… Przyznanie się do prowadzenia flogów (fake blog): WFFW Paid Critics Pisanie pod nazwiskiem Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

16 E-PR - DROBNE WPADKI Adres strony Working Families for Wal-Mart Znajdź 10 różnic Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

17 WAL-MART CASE - PODSUMOWANIE Popełnione błędy: Przenoszenie mechanizmów tradycyjnego PR Łamanie zasad – własnych i internetowej społeczności Słaba znajomość specyfiki Internetu Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

18 WNIOSKI ANGAŻUJESZ SIĘ W E-PR? Przejrzystość Otwartość Systematyczność Znajomość środowiska Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb

19 DZIĘKUJĘ Bartłomiej Juszczyk AGENCJA INTERAKTYWNA GRUPA ADWEB


Pobierz ppt "PROBLEMY Z E-PR 2005-2006 CASE Bartłomiej Juszczyk Agencja Interaktywna Grupa Adweb"

Podobne prezentacje


Reklamy Google