Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SATYSFAKCJA I ZAANGAŻOWANIE ZACZYNAJĄ SIĘ JUŻ W PROCESIE REKRUTACJI Wyniki badań rynku Warszawa, 22.10.2013 Rafał Glogier-Osiński Dyrektor ds. Rozwoju.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SATYSFAKCJA I ZAANGAŻOWANIE ZACZYNAJĄ SIĘ JUŻ W PROCESIE REKRUTACJI Wyniki badań rynku Warszawa, 22.10.2013 Rafał Glogier-Osiński Dyrektor ds. Rozwoju."— Zapis prezentacji:

1 SATYSFAKCJA I ZAANGAŻOWANIE ZACZYNAJĄ SIĘ JUŻ W PROCESIE REKRUTACJI Wyniki badań rynku Warszawa, Rafał Glogier-Osiński Dyrektor ds. Rozwoju

2 Duży obrazek Pracodawcy POZYSKUJĘ WYBIERAM UTRZYMUJĘ ROZWIJAM

3 Duży obrazek Kandydata/Pracownika PRACUJĘ/SZUKAM WIDZĘ SPRAWDZAM CHCĘ

4 WIDZĘ 54% kandydatów szuka ofert pracy na stronach kariery wybranych firm 56% kandydatów uważa opisy na stronie pracodawcy za najbardziej rzetelną formę informowania kandydatów Ponad 50% internautów szuka pracy przez Google Źródło: Employer Branding Institute, badanie Kandydaci 2.0; studenci i absolwenci w Internecie 2012 Badanie marki GazetaPraca.pl, ARC Rynek Ppinia, 2012

5 WIDZĘ PO CO? 87% aby znaleźć ofertę pracy 86% aby zaaplikować 81% aby dowiedzieć się jakich pracowników poszukuje firma 69% aby dowiedzieć się jak aplikować 69% aby przygotować się na rozmowę kwalifikacyjną Źródło: Top Employer Web Benchmark 2014, edycja polska, badanie objęło 1800 studentów, Potential Park

6 VOX POPULI Strona kariery rmy powinna być przede wszystkim przejrzysta. Użytkownik powinien bez problemu znaleźć takie opcje jak możliwość aplikowania i śledzenia swojego ogłoszenia. Ponadto strona powinna zawierać aktualne oferty pracy, informacje o rmie i prolu jej działalności, a także FAQ i relacje pracowników w formie wywiadów prasowych lub video. Student Informatyki, Politechnika Warszawska Źródło: Top Employer Web Benchmark 2014, edycja polska, badanie objęło 1800 studentów, Potential Park

7 SPRAWDZAM Audyt jakościowy 50 stron karier firm zamieszczających najwięcej ogłoszeń rekrutacyjnych, ale nie agencji rekrutacyjnych. Czas – sierpień 2013

8 SPRAWDZAM Czy istnieje zakładka kariera?

9 SPRAWDZAM Jak łatwo mogę się dostać na zakładkę kariera ?

10 SPRAWDZAM Czy w ogóle mam po co tam iść?

11 SPRAWDZAM Czy mogę wyszukać oferty pracy? Czy jest wyszukiwarka?

12 SPRAWDZAM A jeżeli nie szukam pracy? Czy mogę zaaplikować spontanicznie?

13 SPRAWDZAM` Czy firma od razu mnie przefiltruje? Czy jest formularz aplikacyjny?

14 SPRAWDZAM Czy dowiem się na tej stronie jak przebiega rekrutacja?

15 CHCĘ ZAAPLIKOWAŁEM. I CO TERAZ?

16 CHCĘ 89% respondentów uważa, że pracodawcy powinni wysyłać potwierdzenie otrzymania aplikacji 55% respondentów, podczas ostatniego aplikowania nie otrzymało potwierdzenia otrzymania aplikacji przez pracodawcę, 17% respondentów otrzymało informację o braku kwalikacji do dalszych etapów rekrutacji, 85% respondentów nie poznało przyczyny odrzucenia z procesu rekrutacyjnego (już po odbyciu spotkania kwalikacyjnego). Źródło: badanie zadowolenie z procesu rekrutacji, N-729, Agora SA 2012

17 CHCĘ 83% respondentów uważa, że wystarczającą formą informacji zwrotnej byłby . Źródło: badanie zadowolenie z procesu rekrutacji, N-729, Agora SA 2012

18 CHCĘ JESTEM W FIRMIE I – ponownie - CO TERAZ?

19 DLACZEGO TO JEST WAŻNE? 96% kandydatów weryfikuje informacje o pracodawcach w Internecie 14,9 miliona fanów Facebooka to 72% polskich internautów Istotą uspołecznienia sieci jest natychmiastowy kontakt i wymiana informacji Źródło: Employer Branding Institute, badanie Kandydaci 2.0; studenci i absolwenci w Internecie 2012

20 Badanie ilościowe internautów, N= 556 Czas – lipiec 2013 Narzędzie – kwestionariusz online CHCĘ

21 Czuję, że moja praca jest ważna dla firmy.

22 CHCĘ Wierzę w firmę, w której pracuję

23 CHCĘ Czuję się współodpowiedzialny za sukces firmy w której pracuję.

24 CHCĘ Wiem jakie cele w pracy przede mną stoją.

25 CHCĘ POZYTYWNIE ?

26 CHCĘ Mam jasno określoną ścieżkę kariery w firmie w której pracuję.

27 CHCĘ Jeśli wykonam moją pracę dobrze, mogę liczyć na uznanie.

28 CHCĘ Firma wynagradza moje sukcesy.

29 CHCĘ W firmie, w której pracuję mam możliwość udziału w szkoleniach.

30 CHCĘ Czuję, że moja kariera rozwija się w dobrym kierunku.

31 CHCĘ Po wykonaniu zadań nie otrzymuję informacji od przełożonego na temat jakości mojej pracy

32 CHCĘ Stare grzechy nadal pokutują na rynku Duże nadzieje w samo-motywacji pracowników Bezpośredni przełożeni nadal są jednym ze słabych ogniw

33 PRACUJĘ/SZUKAM

34 Zintegrowany wizerunek pracodawcy to głęboka praca u podstaw Niezbędny wysoki poziom zaangażowania managementu Niezbędna aktywna rola HR w organizacji Korzystajmy z kompetencji działów Marketingu w komunikacji Badajmy, badajmy i jeszcze raz badajmy

35 START: METODOLOGIA Wywiady z zarządem – jakie wartości? Badanie pracowników – satysfakcja i zaangażowanie Badanie percepcji marki u kandydatów

36 PROCES ZMIANY TRUDNE WAŻNE Dobry PR zmiany Mogą poczekać PROBLEMY I PROJEKTY Mamy większe problemy Głęboka zmiana organizacyjna

37 POZYSKUJĘ WYBIERAM UTRZYMUJĘ ROZWIJAM Narzędzie Proces Komunikacja Monitoring kosztów EB wewnętrzne Transparentność Rozwój kadry Badania wewnętrzne Świadczenia Profil kompetencji jasne kryteria awansu Ścieżka wdrożeniowa EVP Spójność komunikacji Rzeczywiste USP oferty Badania zewnętrzne Duży obrazek Pracodawcy

38 DZIĘKUJĘ


Pobierz ppt "SATYSFAKCJA I ZAANGAŻOWANIE ZACZYNAJĄ SIĘ JUŻ W PROCESIE REKRUTACJI Wyniki badań rynku Warszawa, 22.10.2013 Rafał Glogier-Osiński Dyrektor ds. Rozwoju."

Podobne prezentacje


Reklamy Google