Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INTERNET W PRAKTYCE 10 zasad i nie tylko.... Po pierwsze …. badania Na polskim rynku funkcjonują dwa podstawowe badania internetowe. To one są wykorzystywane.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INTERNET W PRAKTYCE 10 zasad i nie tylko.... Po pierwsze …. badania Na polskim rynku funkcjonują dwa podstawowe badania internetowe. To one są wykorzystywane."— Zapis prezentacji:

1 INTERNET W PRAKTYCE 10 zasad i nie tylko...

2 Po pierwsze …. badania Na polskim rynku funkcjonują dwa podstawowe badania internetowe. To one są wykorzystywane przy planowaniu kampanii (powinny być…) Megapanel PBI/GemiusNetTrack SMG/KRC Po to, aby: Poznać upodobania internautów (kategorie tematyczne pytań) Poznać profil demograficzny i sprawdzać potencjał internautów Po to, aby: Poznać wyniki portali, witryn i serwisów (odsłony, real users, zasięg, dopasowanie AI) w grupie celu W praktyce … aby wiedzieć, gdzie się pokazać markę W praktyce … aby wiedzieć komu pokazywać się w internecie

3 Dwa … kto jest kim w Internecie User, unikalny użytkownik, użytkownik cookies - jak go badamy…. Jedną z miar kampanii internetowych, jak również jakości strony www jest ZASIĘG (inna miara to potencjał reklamowy strony – liczba odsłon). Na zasięg się składa się liczba unikalnych użytkowników, których rozpoznajemy wykorzystując technologię cookies* Dzięki technologii cookies możemy określić prawdopodobną liczbę pojedynczych osób korzystających z danego serwisu/witryny (pod warunkiem, iż zakładamy, że z danego komputera nie korzysta więcej niż 1 osoba, że nie kasuje ona plików cookies, ani nie ma kilku profilów założonych w systemie operacyjnym). *cookies – to niewielki plik tekstowy wysyłany przez serwer www i zapisywany na twardym dysku komputera użytkownika.

4 Trzy … jak się co nazywa (wskaźniki) Strona www - na niej badamy … 1. Odsłona (ang.: Page View) – wejście przez użytkownika na stronę internetową np. odsłona strony głównej. 2. Wizyta (ang.: Visit) – wykonywany przez użytkownika ciąg następujących po sobie odsłon kolejnych stron wewnątrz jednej witryny, traktowany jako zamknięta całość. Odstęp między kolejnymi odsłonami nie może przekraczać 30 minut. 3. Zasięg (ang. Reach) - def. PBI / Gemius - stosunek liczby użytkowników, którzy dokonali przynajmniej jednej odsłony na wybranej witrynie w okresie czasu do całkowitej liczby internautów.

5 Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Typy stron internetowych - portale grupa celowanazwa użytkownicy (real users) odsłonyzasięg średni czas na użytkownika [godz:min:s] PopulacjaINTERIA.PL ,03%03:19:13 Onet.pl ,03%06:20:54 Wirtualna Polska ,41%04:53:50 o2.pl ,10%03:43:38 Gazeta.pl ,95%01:48:49

6 Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Witryny tematyczne (kategoria Kobiety oraz Zdrowie, dom i rodzina) Zasięg : Zasięg: Zasięg: Zasięg: Zasięg: Zasięg:

7 Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Witryny tematyczne (kategoria Kobiety oraz Zdrowie, dom i rodzina) Zasięg : Zasięg: Zasięg: Zasięg:

8 Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Blogosfera i fora … Bloga ma każdy portal … Fora większość portali i tematycznych … … a także firm … i osoby prywatne

9 Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Formy płaskie … baner, billboard, double billibord, rectangle, skyscreaper

10 Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Formy layerowe – brandmarki, toplayery

11 Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Formy interaktywne – streemingi, videoady

12 Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Cztery … gdzie i jak możemy być obecni w internecie Formy bezpośrednie – mailing, newslettery

13 Pięć … w media planie CPM (Cost Per Mile), capping (dedykowana liczba odsłon na unikalnego użytkownika) CPC (Cost Per Click) – póki co nie ma możliwości rozliczenia za udane klikniecie CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za efekt FF (Flat Fee) – stała ekspozycja reklamy w określonym miejscu i czasie W zależności od celu kampanii (zawsze zakładajmy jakie efekty są oczekiwane) i budżetu rekomendowane są różne modele rozliczeń… CPM, no-capping – ZASIĘG (kampania nastawiona na dotarcie do maksymalnej liczby unikalnych użytkowników zachowując bardzo niskie (mniej niż 2 zł netto) koszty emisji za odsłonę) Media plan to plan wykorzystania mediów w danej kampanii reklamowej ze szczególnym uwzględnieniem celu kampanii, sugestii Klienta oraz optymalizacji kosztowej w stosunku do oczekiwanych efektów działań.

14 Pięć … media plan Miejsca emisji reklamy (kupowanych odsłon, kliknięć innych) i ich charakter (specyficzne opisy) Timing kampanii i zaznaczenie poszczególnych emisji Koszty kampanii – ceny CMP, CPC, CPA RC (rate card), net net i rabaty Wykorzystane formaty ze wstępną specyfikacją Podsumowanie kosztów: koszty mediowe, badań trakujących, agencyjne

15 Sześć … badamy wszystko Badanie gemiusEffect dostarcza najbardziej kompleksowych danych o skuteczności prowadzonej w Internecie kampanii reklamowej. Na rynku polskim istnieje wiele narzędzi do badania efektywności kampanii prowadzonych w Internecie. Za pomocą Google Analytics można sprawdzić, które słowa kluczowe przyciągają najbardziej pożądanych potencjalnych klientów, która reklama cieszy się największym powodzeniem, i które strony docelowe i treści przynoszą największe dochody.

16 Siedem … kreacje w kampanii Przekaz reklamowy wykorzystywany w Internecie powinien być dostosowany do oczekiwań użytkowników i specyfiki tego medium. Internauci mówią: Nie irytuj Nie nudź Informuj Wyróżnij się Mów jasno Zainteresuj mnie

17 Siedem … kreacje w kampanii Reklama internetowa - zasady: 1.Wzbudzenie zainteresowania – gimmnik, eye catcher – masz mnie … 2.Zwięzłość komunikatu – to jest mój czas, mam go niewiele, mów szybko 3.Prostota komunikatu – czego ode mnie chcesz? 4.CALL TO ACTION - co i jak mam zrobić? Zasada / Nie-zasada Użytkownik na banerze / w mailingu nie chce szukać informacji – chce ją mieć podaną na talerzu Najważniejsze – złota zasada TEST AND LEARN!

18 Siedem … kreacje w kampanii Ważne…. Dopasowanie kolorystyki i agresywności reklamy do grupy celu Grafika czy tekst?

19 Osiem … trwa kampania Ustalenie celów kampanii Stworzenie pierwszej wersji reklamy Podpięcie narzędzi webanalytics Stworzenie drugiej wersji reklamy Start kampanii testowej Wybór najlepszej wersji kreacji Analiza wyników Optymalizacja … Nie tylko reklam, ale też wykorzystywanych placementów i modeli rozliczeń

20 Dziewięć … jak czytać wyniki Zasięg kampanii – liczba unikalnych użytkowników, którzy mieli kontakt z kampanią internetową. Liczba emisji reklam – liczba kreacji wyświetlonych w trakcie kampanii reklamowej (w podanym okresie czasu). Liczba kliknięć – liczba klinięć na emitowaną kreację reklamową Liczba udanych kliknięć – liczba kliknięć, po których została dokonana odsłona strony reklamowanej. Częstotliwość (OTS) - średnia liczba wyświetleń reklam przypadająca na jednego użytkownika (cookie) w czasie trwania kampanii.

21 Dziewięć … jak czytać wyniki CTR (Click Through Rate) – procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby emisji reklamy. Akcja – dokonanie przez użytkownika zamierzonej przez reklamodawcę odsłony np. wypełnienie formularza. Współoglądalność - informacje o tym, ilu użytkowników miało wyświetloną kreację reklamową zarówno na witrynach z kategorii A, jak i z kategorii B (np. Onet i WP) CTR CR Konwersja (CR) – sposób określania procentu pożądanych zachowań internatów w określonej sytuacji

22 Dziesięć … jak ocenić skuteczność W zależności od założonego celu kampanii patrzymy na wartości różnych wskaźników mediowych: Kampania WIZERUNKOWA Kampania INFORMACYJNA Kampania ZASIĘGOWA Kampania SKIEROWANA NA WYKONANIE AKCJI CTR Zasięg kampanii CPU (Cost Per Unique) CTR CPC (Cost Per Click) CPM (Cost Per Mile) OTS Zasięg kampanii CPM (Cost Per Mile) CPU (Cost Per Unique) CR CPA (Cost Per Action)

23 Co jeszcze powinniśmy wiedzieć… 1. Potrzeby userów net vs inne media


Pobierz ppt "INTERNET W PRAKTYCE 10 zasad i nie tylko.... Po pierwsze …. badania Na polskim rynku funkcjonują dwa podstawowe badania internetowe. To one są wykorzystywane."

Podobne prezentacje


Reklamy Google