Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy. BYTYCECHY CZYM JEST NASZ PRODUKT? KORZYŚCI -grunty -obiekty -infrastruktura -siła robocza -kadra -młodzież

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy. BYTYCECHY CZYM JEST NASZ PRODUKT? KORZYŚCI -grunty -obiekty -infrastruktura -siła robocza -kadra -młodzież"— Zapis prezentacji:

1 Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy

2 BYTYCECHY CZYM JEST NASZ PRODUKT? KORZYŚCI -grunty -obiekty -infrastruktura -siła robocza -kadra -młodzież -konsumenci -dobra obsługa -baza oświatowa -baza sportowa -walory rekreacyjno – turystyczne -zabytki -etc………

3 WIEK/ BRANŻA SOCJO-EKONOMICZNE ADRES ODBIORCA

4 Proces planowania marketingowego

5 CECHY PLANOWANIA STRATEGICZNEGO zWIZJA/ MISJA ROZWOJU JEDNOSTKI zIDENTYFIKACJA JEDNOSTEK WSPÓŁREALIZUJĄCYCH CELE zPRZEGLĄD ŁĄCZNEGO PORTFOLIO zNOWA STRATEGIA

6 OSOBLIWOŚCI JEDNOSTKI SAMORZĄDOWEJ W wielu obszarach jest ustawowym monopolistą obsługa formalna obywatela W wielu obszarach może mieć pełnię kontroli usługi komunalne Z wielu obszarów nie może się wycofać drogi

7 WARTOŚĆ ANALIZY STRATEGICZNEJ WARTA JEST TYLE, ILE INFORMACJA NA KTÓREJ SIĘ OPIERA

8 TRZY OBSZARY ANALIZY STRATEGICZNEJ MAKROOTOCZENIE KONKURENCJA GMINA z PEST z PIĘĆ SIŁ PORTERA z RÓŻNE METODY OCENY

9 MAKROOTOCZENIE - ANALIZA PEST Przykłady: Polityka – przystąpienie do UE Ekonomia – spadająca inflacja Socjologia – spadek ilości ludzi na wsi Technologie – nowe technologie komunikacji – internet,

10 PIĘĆ SIŁ PORTERA Michael E Porter - Harvard Business School Konkurencja wewnątrz sektora Nowi gracze Substytuty Kupujący/ inwestorzy Dostawcy/ wykonawcy

11 SWOT - analiza wewnętrzna OSIĄGNIĘCIA SŁABE WYBITNE WAŻNOŚĆ MAŁA DUŻA TU SIĘ KONCENTRUJ TAK TRZYMAĆ! MAŁY PRIORYTET MOŻE ZREDUKUJ?

12 SWOT - analiza zewnętrzna MOŻLIWOŚCI SZANSA NA SUKCES DUŻA MAŁA ATRAKCYJNOŚĆ MAŁA DUŻA TU SIĘ KONCENTRUJ OBSERWUJ NIE WARTO

13 SWOT - analiza zewnętrzna ZAGROŻENIA SZANSA NA WYSTĄPIENIE DUŻA MAŁA GROŹNOŚĆ MAŁA DUŻA PRZYGOTUJ SIĘ! MONITORUJ ZIGNORUJ

14 Analiza trendów: zZgodność trendów Czas Trend Wzrost rynku Wzrost sprzedaży organizacji

15 Analiza trendów: zLuka nadmiaru Czas Trend Wzrost rynku Wzrost sprzedaży organizacji

16 Analiza trendów: zLuka niedoboru Czas Trend Wzrost rynku Wzrost sprzedaży organizacji

17 PODSTAWY STRATEGII Stan aktualny – pytania eksperckie – struktura, dotychczasowe prace, Strategia Rozwoju, Studium Zagospodarowania Przestrzennego, strategie w zakresie ochrony środowiska, porozumienia międzygminne. Określenie obszarów kluczowych Wizja. Produkt lokalny – wyr ó żnik (konkurs). Miejsce w polityce informacyjnej gminy, identyfikacja wizualna. Gminy – wzorce (?).

18 METODYKA Uzgodnienie zakresu Realizacja Ocena zgodności wykonania z uzgodnieniami

19 PLANOWANIE STRATEGICZNE - WYRÓŻNIKI: Wybiegać wiele lat w przód szanse cele zasady Zbieranie, analiza i synteza informacji wewnętrznych i zewnętrznych Ustawiczna wola zmiany

20 Cechy nowoczesnego planowania strategicznego: Głęboka analiza finansowa konkurencyjność bariery Analiza czynników jakościowych elementy miękkie etyka Podejście sytuacyjne

21 Uzgodnienie metodyki Podstawy strategii Tworzenie strategii Weryfikacja strategii Wdrożenie strategii Korekty strategii ETAPY PRAC NAD STRATEGIĄ

22 Wdrożenie strategii Marketingowa Strategia Rozwoju Budżet Wieloletni Plan Inwestycyjny Budżet

23 RAMY CZASOWE STRATEGII z STRATEGIA – 7-15 LAT z WIELOLETNI PLAN INWESTYCYJNY – 3-5 LAT z BUDŻET – ROK BUDŻETOWY

24 Metodyka Od góryOd dołu Podstawy strategii Produkt lokalnyWzorce Wstępna analiza Polityka informacyjna Tworzenie strategii Zespół Warsztaty AnkietyMisja Weryfikacja strategii Agenda 21Strategie sąsiadówNPR Obszary kluczowe PrzewagaPriorytety Wdrożenia strategii WPIBudżety Korekty strategii Dokumenty własne Pośrednia Wizja Obszary kluczowe Zadania obowiązkowe EksperckaSpołeczna


Pobierz ppt "Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy. BYTYCECHY CZYM JEST NASZ PRODUKT? KORZYŚCI -grunty -obiekty -infrastruktura -siła robocza -kadra -młodzież"

Podobne prezentacje


Reklamy Google