Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Tomasz Wójcik Dyrektor ds. Sprzedaży Zakład Energetyczny Toruń SA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Tomasz Wójcik Dyrektor ds. Sprzedaży Zakład Energetyczny Toruń SA."— Zapis prezentacji:

1 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Tomasz Wójcik Dyrektor ds. Sprzedaży Zakład Energetyczny Toruń SA

2 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Przed wdrożeniem Wprowadzenie Plan Prezentacji IS-U nowe możliwości Czy IS-U to tylko system billingowy IS-U zmienia filozofię biznesu

3 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA 420 tys. klientów sprzedaż 3 mln MWh rocznie przychody ponad 900 mln zł 1438 pracowników Podstawowe dane liczbowe: Wprowadzenie

4 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Zdobyć nowych klientów Zwiększyć wartość klienta Utrzymać klienta Elastyczna konfiguracja produktów i usług Nowe produkty i usługi Redukcja kosztów produktów i usług Bezpieczeństwo przychodów Wyzwania dla Energetyki dla EnergetykiWyzwania Trendy Konkurencja Multimedia & Przesył danych Nowe technologie Wyzwania na rynku Wyzwania Nowe usługi Brak lojalności klientów Nowe reguły... Większa nieprzewidywalność Strategia Rozwoju IT Wprowadzenie

5 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA ERP R/3 IS-U/CCS Wprowadzenie

6 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA 1 x system rozliczeń klientów kluczowych Energos – na bazie Informix 6 x system rozliczeń klientów detalicznych ZBYT 386 – na bazie Progen 6 x system rozliczeń dla odbiorców w systemie przedpłatowym 1 x system rozliczeń transakcji nie związanych ze sprzedażą energii elektrycznej SAP R/3 moduł SD – na bazie Informix Razem 14 baz danych klientów! Przed wdrożeniem

7 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Przed wdrożeniem

8 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA

9 Koncepcja partnera handlowego

10 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Przedsiębiorstwo na rynku sprzedawcy Przedsiębiorstwo na rynku klienta Orientacja na produkt Produkty standardowe Optymalizacja zapasów Automatyzacja procesów Integracja pionowa Orientacja na usługi Rozwiązania dla klienta Łańcuch logistyczny Adaptacja procesów Budowa sieci korporacyjnej Ekonomia globalna Dostęp do nowych rynków Rynek otwarty dla nowych podmiotów Rynek masowy Krótki cykl życia produktów Niska marża, duży wolumen Konkurencja Większa możliwość wyboru Konkurencja cenowa Technologia Wielość kanałów komunikacji Internet Sprzedaż mobilna (R)EWOLUCJA Przed wdrożeniem

11 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA IS-U zmienia filozofię biznesu

12 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Właściciel Potencjalny klient Klient korporacyjny Dłużnik Partner handlowy Rodzaje partnerów handlowych Zdefiniowane role Różne dane podstawowe IS-U zmienia filozofię biznesu

13 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Umowa Energia Elektryczna Energia Elektryczna PARTNER HANDLOWY Osoby do kontaktu Pozostała sprzedaż Konta umowy: Przyłączenia Energia Cieplna … … IS-U zmienia filozofię biznesu

14 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA PARTNER HANDLOWY Lokal Obiekt przył. Instalacja Urządzenie Lokal. urz. Umowa 1 KONTO UMOWY 1 Umowa 2 Umowa 3 … KONTO UMOWY 2 … Sieć rozdzielcza PM IS-U zmienia filozofię biznesu Magazyn MM

15 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Zlecenie odczytu Invoicing Fakturowanie Creation of Meter Reading Order Tworzenie zleceń odczytu Entry of Meter Reading Data Wprowadzenie wyników odczytu Billing Rozliczenie Dokument rozliczeniaZlecenie rozliczenia Prawidłowe wyniki odczytu Correction of Meter Reading Results Korekta wyników odczytu Drukowanie Billing Printout Wydruk dokumentów Zlecenie rozliczenia Nieprawidłowe wyniki odczytu IS-U to niezawodny motor billingowy IS-U zmienia filozofię biznesu

16 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Pełna integracja z modułem FI Transfer danych pomiędzy IS-U a kontami księgi głównej Pełna integracja z modułem CO Integracja danych pomiędzy IS-U a kontami księgi głównej Sprzedaż wg typów taryf Odsetki Pozostała sprzedaż Sprzedaż wg typów taryf Odsetki Pozostała sprzedaż Integracja Zlecenia CO Tary, MPK Centrum zysku RE Zlecenie wewnętrzne Zlecenia CO Tary, MPK Centrum zysku RE Zlecenie wewnętrzne Transakcje wg rodzajów dokumentów Faktury, noty, płatności, zwroty, pozostałe dokumenty Transakcje wg rodzajów dokumentów Faktury, noty, płatności, zwroty, pozostałe dokumenty Zbiorcze zapisy w ramach klucza uzgodnień na odpowiednich kont KG Zbiorcze zapisy w ramach klucza uzgodnień na odpowiednich kont KG Transfer danych Klucz IS-U zmienia filozofię biznesu

17 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Co 1 miesiąc bez rozliczeń zaliczkowych Odbiorcy Kluczowi co 4 miesiące z jedna fakturą zaliczkową po 2 miesiącach Gospodarstwa domowe - taryfa G co 2 miesiące bez rozliczeń zaliczkowych firmy, odbiorcy instytucjonalni co 12 miesięcy z pięcioma fakturami zaliczkowymi IS-U zmienia filozofię biznesu

18 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA IS-U zmienia filozofię biznesu zakupy usług rabaty odsetki Faktura wspólna energia towary rabaty za wiele usług oferta nowych usług rozliczanie stron trzecich integracja rozliczeń

19 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Firma 1 medium 1 Firma 2 medium 2 Firma 3 usługi odczytu Firma y Wywóz śmieci Billing wielu mediów Billing częściowy Jedno medium Wiele mediów Jedna firma Wiele firm IS-U/ CCS C1/prąd zł C1/prąd/inne media zł C1/prąd/usługi dla klienta..... zł C2/inne/ inne medium zł C2/inne medium / usługi zł C3/usługi - trzecia strona......zł Razem: zł Faktura J.Kowalski / Usługi dostawy mediów : Billing łączony Billing standardowy Rozbudowane scenariusze rozliczeniowe IS-U zmienia filozofię biznesu HOLDING

20 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA 99%99% komunikacji z klientami odbywa się przy wsparciu dokumentów 90% dokumentów to faktury IS-U zmienia filozofię biznesu

21 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Energos Informa SAP IS-U SAP/Siden Biura Obsługi Klienta Zarządzanie danymi Wizualizacja dokumentu Kontrola integralności Archiwum Druk rozproszony w BOK Obsługa zwrotów IS-U zmienia filozofię biznesu

22 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA FIRMA KROK 1 Przypomnienie telefoniczne KROK 2 Wezwanie do zapłaty KROK 3 Generowanie zlecenia odłączenia KLIENTINDYWIDUALNY KROK 1 KROK 1 Przypomnienie pisemne Przypomnienie pisemne KROK 2 KROK 2 Wezwanie do zapłaty Wezwanie do zapłaty KROK 3 KROK 3 Generowanie zlecenia odłączenia Generowanie zlecenia odłączenia WIARYGODNOŚĆ KLIENTA WIARYGODNOŚĆ KLIENTA Monitowanie IS-U zmienia filozofię biznesu

23 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA R Piwnica Mieszkanie 2 Mieszkanie 3 Mieszkanie 1 = Lokal Klatka schodowa Przyłącze: Energia elektryczna Przyłącze: GazPrzyłącze: Ciepło Sieć zasilająca Ulica Lokalizacja urządzenia: Klatka sch. Partner Umowa 1: Energia elektr. Umowa 2: Gaz Umowa 3: Ciepło Instalacja 1: Licznik energii Instalacja 2: Licznik gazu Instalacja 3: Licznik ciepła Rachunek umów Lokalizacja urządzenia: Piwnica IS-U nowe możliwości

24 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Identyfikacja Informacja Proces Biznesowy Zapis kontaktu Płatności Skargi i reklamacje Aktywacja, zakończenie umowy Zmiany umów Informacje wychodzące Usługi instalacyjne Zgłoszenie usługi, awarii Jedno miejsce kontaktu (ale wiele kanałów komunikacji) IS-U nowe możliwości

25 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Serwer Szyfrujący IVR terminal telefon GSM e-BOK Antena Nadawcza Antena Satelitarna Satelita Slovakia Satellite dish Stacje sprzedaży mySAP.com IS-U/CCS LEWsystem® Apator IS-U nowe możliwości

26 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Zlecenie odczytu Invoicing Fakturowanie Creation of Meter Reading Order Tworzenie zleceń odczytu Entry of Meter Reading Data Wprowadzenie wyników odczytu Billing Rozliczenie Dokument rozliczeniaZlecenie rozliczenia Prawidłowe wyniki odczytu Correction of Meter Reading Results Korekta wyników odczytu Drukowanie Billing Printout Wydruk dokumentów Zlecenie rozliczenia Nieprawidłowe wyniki odczytu Czy IS-U/CCS to tylko system billingowy ?

27 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Obrót Wytwarzanie Przesył IS-U/CCS Budowa oferty Działania marketing Podpis umowy... Zużycie Sprzedaż Usługi Billing Fakturow anie Zarządzanie należnościami Zarządzanie licznikami i urządzeniami Kontakt z klientem/Informacja/Obsługa Monitorowanie jakości obsługi Wspomaganie działań: finanse, zarządzanie pracą Dystrybucja System informacyjny/Raporty Czy IS-U/CCS to tylko system billingowy ?

28 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Partner handlowy FI SD FI-AA MM GIS, CAD, SCADA GIS, CAD, SCADA MM PM/ SM SD CO Marketing& Sprzedaż Marketing& Sprzedaż Zarzązanie należnościami (FI-CA) Zarzązanie należnościami (FI-CA) Billing / Fakturowanie Usługi instalacyjne Usługi instalacyjne Wprowadzanie zużycia Wprowadzanie zużycia Systemy pomiaru zużycia PSINK Systemy pomiaru zużycia PSINK LEWsystem ® Rachunkowość księgowa Rachunkowość księgowa Zarządzanie urządzeniami Zarządzanie urządzeniami C U S T O M E R Eksploatacja & Zarządzanie serwisem Eksploatacja & Zarządzanie serwisem Zarządzanie maj. trwałym &Gosp.materiał. Zarządzanie maj. trwałym &Gosp.materiał. C A R E & S E R V I C E Czy IS-U/CCS to tylko system billingowy ?

29 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA

30 Narzędzie informatyczne umożliwiające wykorzystanie wszelkich źródeł informacji i wiedzy o klientach w ramach jednej bazy danych, które można wykorzystać do utworzenia indywidualnych profili klientów i opisu ich związków z firmą oraz tworzenia i określania procesów biznesowych w zakresie produktów i usług, skierowanych do klienta, a także budowania związków z klientem w aspekcie ich lojalności z firmą. Narzędzie informatyczne umożliwiające wykorzystanie wszelkich źródeł informacji i wiedzy o klientach w ramach jednej bazy danych, które można wykorzystać do utworzenia indywidualnych profili klientów i opisu ich związków z firmą oraz tworzenia i określania procesów biznesowych w zakresie produktów i usług, skierowanych do klienta, a także budowania związków z klientem w aspekcie ich lojalności z firmą. Wizja systemu zintegrowanego: Źródło: Chartwell CRM Report (The Energy and Utility Information 2000) [za: Stefan Wieczorek, Akademia Ekonomiczna, Poznań] Czy IS-U/CCS to tylko system billingowy ?

31 IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA

32


Pobierz ppt "IS-U/CCS KORZYŚCI Z WDROŻENIA DLA KLIENTÓW ZE TORUŃ SA Tomasz Wójcik Dyrektor ds. Sprzedaży Zakład Energetyczny Toruń SA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google