Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRAKTYKI KSZTAŁCENIOWE ZARZĄDZANIE ZMIANĄ? ZMIANA ZARZĄDZANIA?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRAKTYKI KSZTAŁCENIOWE ZARZĄDZANIE ZMIANĄ? ZMIANA ZARZĄDZANIA?"— Zapis prezentacji:

1 PRAKTYKI KSZTAŁCENIOWE ZARZĄDZANIE ZMIANĄ? ZMIANA ZARZĄDZANIA?

2 Przyszłość już się zaczęła…

3 Trendy zmian III konferencja Klientów KontekstHR Prezentacja wyników badań polskiego rynku pracy prowadzonych przez firmę:

4 Trendy zmian Postęp technologiczny Popularyzacja i dostępność zdobyczy technologicznych Globalizacja Unifikacja kulturalna

5 Polska – zmiany w środowisku biznesowym Zmiana potrzeb i oczekiwań klientów Rewolucja na rynku pracy Nowe formy zatrudnienia i organizacji pracy Wejście na rynek pracy pokolenia Y Globalizacja i wstąpienie do UE Nowe wyzwania dla liderów

6 Rewolucja na rynku pracy Masowa migracja: 500 tysięcy - 2 miliony pracowników!!! Sektorowy charakter migracji: branża budowlana, służba zdrowia Odchodzenie starszej generacji pracowników i brak sukcesorów Kłusownicze praktyki firm z krajów starzejących się Dramatyczny wzrost retencji pracowników Problemy z zapełnieniem wakatów Zwiększająca się presja na wzrost płac Konieczność lepszego zarządzania aktualnym potencjałem pracowników Konieczność szukania sposobów na zapobieganie retencji pracowników

7 Globalizacja i wstąpienie Polski do UE Nowe wyzwania dla biznesu w Polsce… –Uczestnictwo w konkurencji na skalę globalną –Coraz mniejsze możliwości konkurowania niskimi kosztami –Konieczne bardziej wyrafinowane strategie rozwoju (innowacyjność, jakość, poziom obsługi, etc.) … nowa sytuacja dla polskich menedżerów: –Rozumienie globalnej gospodarki –Zarządzania łańcuchem dostaw na skalę międzynarodową –Koniec prostych pomysłów na biznes w Polsce

8 KontekstHR Group HR UNITED KINGDOM KontekstHR UNITED KINGDOM HR UKRAINE KontekstHR UKRAINE HR POLAND KontekstHR POLAND

9 Zmiana potrzeb i oczekiwań klientów …generuje konieczność rozwoju nowych umiejętności liderskich: –Delegowanie zadań / decyzji na pierwszą linię –Kształtowanie postaw proklienckich –Coaching i bieżące wsparcie dla pracowników –Wysoka jakość przywództwa!!! Zmiana potrzeb klientów … –Profesjonalny personel i jakość obsługi klienta –elastyczność –Presja czasu –Przekraczanie oczekiwań klienta –…

10 Pokolenie Y Koncentracja na sobie i życiu prywatnym Świadomość bilateralnej relacji pracodawca - pracownik Niechęć do pracy od … do… Oczekiwanie większej elastyczności od pracodawcy Mniejsza lojalność Lojalność wobec projektu a nie pracodawcy Nastawienie na budowanie osobistej marki Skłonność do zakładania własnego biznesu ½ młodych ludzi deklaruje chęć wyjazdu zagranicę Większa ilość młodych odmawiających ofert pracy Młodzi krytykują tradycyjne formy pracy

11 Nowe formy zatrudnienia i organizacji pracy PracownicyFirmy TelepracaOutsourcing Elastyczny czas pracyCentres of common services Zatrudnienie na część etatu IT Systems Skandynawski model pracy

12 Co Polacy cenią w angielskim modelu pracy? Dobra atmosfera i klimat w pracy Ludzie są uśmiechnięci i życzliwi Praca w zespole Szef mówi ludzkim głosem Praca jest zaplanowana i nie ma chaosu Jasne zakresy kompetencji, odpowiedzialności i decyzji Brak blaming practices (zrzucanie na innych winy i odpowiedzialności, krycie…)

13 Nowe wyzwania dla firm Ludzie są najcenniejszym potencjałem firmy Koniec ery zarządzania zasobami ludzkimi Konieczna zmiana optyki – zarządzanie potencjałem społecznym organizacji Ludzie są kluczem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej Tworzenie warunków do lepszego wykorzystanie tego potencjału dla celów firmy Konieczny nowy model przywództwa!!!

14 Kierowanie ludźmi w nowej sytuacji... Kasa jest ważna, ale ważniejszy rozwój Poszerzenie pracownikom zakresu odpowiedzialności Uprawnianie ludzi na jak najniższych stanowiskach Delegowanie zadań Ciągły rozwój umiejętności Dbałość o atmosferę Otwarta komunikacja wewnętrzna

15 Rola lidera w nowej sytuacji... Jest mistrzem komunikacji interpersonalnej Umie delegować zadania i uprawnienia Lider jako coach Wspiera pracowników w rozwiązywaniu problemów Jest blisko ludzi Umie stawiać wyzwania

16 Tool Box Leadership Zadowalające wyniki ZLECANIE WSPIERANIE KONTROLOWANIE INTERWENIOWANIE WZMACNIANIE CYKL KIEROWANIA LUDŹMI Nie zadowalające wyniki

17 Toolbox Leadership Feedback Rozmowa kontrolna Zlecanie Wydawanie poleceń Instruktaż Delegowanie zadań Uprawnianie Rozmowa konsultacyjna Rozwiązywanie problemów Coaching epizodyczny Feedback Budowanie kontraktu psychologicznego Wspieranie Kontrola Feedback Korygowanie konsultacyjne Korygowanie ultymatywne Interweniowanie Nagradzanie Chwalenie Coaching epizodyczny Uprawnianie Wzmacnianie

18 HUMAN MANAGEMENET

19 Polityka szkoleniowa organizacji – wg danych KontekstHR Efektywna komunikacja Radzenie sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych Kierowanie ludźmi Motywowanie Coaching Zarządzanie projektami Usprawnianie procesów Kierowanie zespołem projektowym Coaching dla wyższej kadry menedżerskiej Komunikacja wewnętrzna w firmie Zarządzanie retencją pracowników Zarządzanie konfliktami Zarządzanie w zespole międzykulturowym Ocena pracowników

20 ZARZĄDZANIE ZMIANĄ CZY ZMIANA ZARZĄDZANIA?

21 Wnioski dla ZHP ZHP nie jest enklawą i nie działa w próżni – trendy dotyczą także nas Rozwój organizacji musi być realizowany w sposób zaplanowany i metodyczny – co dzieje się ze Strategią Rozwoju ZHP? Czas ma znaczenie – brak aktywności to regres organizacji – bądźcie niecierpliwi! A. Małkowski: Nie mów lecz rób! – często i otwarcie komunikujcie swoje wymagania wobec demokratycznie wybranych władz i rozliczajcie z wyników – presja mobilizuje do działania

22 Wnioski dla ZHP Profesjonalne standardy zarządzania – ZHP oparty na wolontariacie ale profesjonalnie zarządzany – stawiajcie wymagania co do jakości obsługi klienta Nie czekajcie na GK – róbcie swoje Marketing organizacji – 3 grupy klientów: harcerze, rodzice, kadra – jaką macie ofertę? Niekompetentna władza wykonawcza szuka sztucznych problemów – zachowajcie realizm Skoncentrujcie się na priorytetach! Priorytetem jest kadra instruktorska


Pobierz ppt "PRAKTYKI KSZTAŁCENIOWE ZARZĄDZANIE ZMIANĄ? ZMIANA ZARZĄDZANIA?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google