Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PORADNIK INTERESANTA Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PORADNIK INTERESANTA Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek."— Zapis prezentacji:

1 PORADNIK INTERESANTA Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek

2 NASZA DZIELNICA Burmistrz: Grzegorz Zawistowski Powierzchnia:
24.37 km² Liczba mieszkańców: Urząd Dzielnicy Targówek; ul. Kondratowicza 20; Warszawa centrala: ; informacja:

3 Co to jest Wydział Obsługi Mieszkańców (WOM)?
Wydział Obsługi Mieszkańców to: komórka organizacyjna urzędu wyspecjalizowana w sprawnej obsłudze mieszkańców nowy model świadczenia usług publicznych nowa jakość obsługi w Urzędach Dzielnic m. st. Warszawy wzorowana na standardach UE

4 W jakim celu utworzono Wydziały Obsługi Mieszkańców?
WOM-y zostały utworzone we wszystkich warszawskich dzielnicach w celu: Ujednolicenia standardów obsługi mieszkańców w całym mieście Powierzenia bezpośredniej współpracy z interesantami urzędnikom specjalnie do tego przygotowanym Wprowadzenia zasady rozdzielenia urzędników przyjmujących wnioski od rozpatrujących sprawy w komórkach merytorycznych Zapewnienia maksymalnej bezstronności przy podejmowaniu decyzji Uczynienia pobytu mieszkańca w urzędzie przyjemniejszym i bardziej komfortowym

5 KLIENT URZĘDU URZĄD WOM

6 Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy
WOM w Urzędzie Dzielnicy Targówek składa się z dwóch referatów: Referatu Obsługi Bezpośredniej Referatu Kancelaryjnego Klienci Urzędu spotykają się w zasadzie jedynie z pracownikami Referatu Obsługi Bezpośredniej

7 Zadania Referatu Obsługi Bezpośredniej w WOM:
przyjmowanie i weryfikacja pism od interesantów, udzielanie im informacji oraz wydawanie dokumentów; przyjmowanie skarg i wniosków; rejestracja spraw w elektronicznym systemie ewidencyjnym; udostępnianie odpowiednich formularzy i wzorów dokumentów oraz pomoc przy ich wypełnianiu; przesyłanie spraw do realizacji komórkom właściwym merytorycznie; przyjmowanie wniosków o udostępnianie informacji publicznej.

8 W Wydziale Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek
Uzyskasz szczegółową informację Otrzymasz formularze wniosków i pomoc przy ich wypełnieniu Możesz zapoznać się z procedurami urzędowymi, opisanymi w Kartach Informacyjnych Znajdziesz przejrzyste procedury i przyjazną atmosferę Zostaniesz obsłużony profesjonalnie, kompetentnie i uprzejmie Wszelkie informacje o procedurach i wymaganych dokumentach znajdziesz też w elektronicznym Poradniku Interesanta pod adresem:

9 W Wydziale Obsługi Mieszkańców na Targówku załatwisz sprawy z zakresu:
geodezji i katastru architektury i budownictwa gospodarki nieruchomościami infrastruktury i drogownictwa ochrony środowiska kultury i edukacji spraw lokalowych dodatków mieszkaniowych Również w pozostałych sprawach, w których załatwianiu Wydział Obsługi Mieszkańców nie pośredniczy, otrzymasz wyczerpującą informację i pomoc

10 ABC załatwiania spraw w Urzędzie
Po wejściu do Urzędu skieruj się do PUNKTU INFORMACYJNEGO Otrzymasz w nim : informację o niezbędnych dokumentach i opłatach druki formularzy wszelkie dodatkowe informacje pomocne przy załatwiania sprawy Przed wizytą w Urzędzie zawsze możesz samodzielnie pobrać odpowiednie formularze i uzyskać niezbędne informacje na korzystając z Internetu:

11 ABC załatwiania spraw w Urzędzie
Podczas wypełniania niezbędnych formularzy pomocne mogą być Karty Informacyjne i wzory umieszczone na stolikach. Zawsze możesz też liczyć na pomoc ze strony pracowników. Po wypełnieniu formularzy i dołączeniu wymaganych dokumentów: Pobierz numerek do KASY Wnieś odpowiednią opłatę

12 ABC załatwiania spraw w Urzędzie
Po dokonaniu opłaty pobierz właściwy numerek i oczekuj na przywołanie do stanowiska obsługi. Pracownicy Urzędu dokładają wszelkich starań, by Twoje oczekiwanie było jak najkrótsze

13 ABC załatwiania spraw w Urzędzie
To jest numer Twojego biletu, po wyświetleniu którego zostaniesz obsłużony W jednym z tych stanowisk („okienek”) załatwisz swoją sprawę To jest Twój numer w kolejce. Dziś jesteś pierwszy  Godzina pobrania biletu Data pobrania biletu

14 ABC załatwiania spraw w Urzędzie
Po wyświetleniu numeru swojego biletu podejdź do stanowiska i załatw sprawę.

15 ABC załatwiania spraw w Urzędzie O czym warto pamiętać?
Pracownikom Wydziału Obsługi Mieszkańców zależy, by Twoja sprawa została załatwiona szybko i po Twojej myśli. Jeśli zwracają uwagę na jakieś braki we wniosku lub w załącznikach, robią to tylko w Twoim interesie. To nie oni rozpatrują sprawy i podejmują decyzje. Ich ambicją jest, by rozstrzygnięcie wydziału merytorycznego było takie, jakiego sobie życzysz. Pracownicy WOM są Twoimi adwokatami wobec reszty Urzędu.

16 ABC załatwiania spraw w Urzędzie O czym warto pamiętać?
W urzędzie Targówek działa system udogodnień dla osób niepełnosprawnych, kobiet w ciąży i z małymi dziećmi. Osoby te obsługiwane są w specjalnym trybie na podstawie numerków oznaczonych literą V, które można otrzymać w Punkcie Informacyjnym

17 ABC załatwiania spraw w Urzędzie O czym warto pamiętać?
Szanuj swój czas! Oferujemy możliwość zaplanowania wizyty w Urzędzie z wyprzedzeniem, na konkretny dzień i godzinę - wystarczy zatelefonować pod numer (22) lub osobiście, w punkcie informacyjnym Numerki osób umówionych oznaczone są literą X i wyświetlane jako pierwsze po umówionej godzinie.

18 ABC załatwiania spraw w Urzędzie O czym warto pamiętać?
W Urzędzie Dzielnicy Targówek większość spraw załatwisz przy stanowiskach obsługi na parterze. Jeśli jednak, w wyjątkowych przypadkach, musisz spotkać się bezpośrednio z urzędnikiem załatwiającym Twoją sprawę, otrzymasz w WOM (stanowisko 6) identyfikator upoważniający do wejścia na teren części biurowej Urzędu. Uwaga! Identyfikatory wydawane są wyłącznie na podstawie dokumentu ze zdjęciem

19 ABC załatwiania spraw w Urzędzie O czym warto pamiętać?
Idąc do Urzędu nie zapomnij zabrać dokumentu tożsamości - w większości przypadków jest on niezbędny. Postaraj się zawczasu zapoznać z Kartami Informacyjnymi dostępnymi tu: Staraj się odwiedzać Urząd możliwie wcześnie - nie chcemy, by zabrakło czasu na załatwienie Twojej sprawy. W poniedziałki stanowiska obsługi bezpośredniej pełnią dyżur do 18.00, jednak ruch interesantów w Urzędzie jest ponad dwukrotnie większy, niż w pozostałe dni tygodnia. Odwiedzaj nas bez obaw - Urząd nie jest taki straszny, a nasi pracownicy chętnie Ci pomogą.

20


Pobierz ppt "PORADNIK INTERESANTA Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Targówek."

Podobne prezentacje


Reklamy Google