Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER 20.06.2012 | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR. Najnowsze informacje ze świata >> CHINY - Wprowadzenie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER 20.06.2012 | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR. Najnowsze informacje ze świata >> CHINY - Wprowadzenie."— Zapis prezentacji:

1 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR. Najnowsze informacje ze świata >> CHINY - Wprowadzenie 6% VAT w Szanghaju jako nowa forma opodatkowania usług logistycznych USA – kontrola i prześwietlanie przesyłek przylatujących do USA AFGANISTAN – DGF uruchamia nowe biuro w Kabulu W NUMERZE >>

2 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF ASPA to AMNO Globalny wzrost cen od 15 maja, 2012 USEC, USWC (w tym IPI i RIPI) i Kanada w wysokości USD 8 w/m Wzrost cen w maju, 2012 – US$ 10 w/m dla USWC Zachodnia Kanada, US$ 14 w/m dla innych kierunków w USA i Kanadzie Wypełnienie przekroczyło 100% dla obydwu wybrzeży USA ASPA to AMLA Podwyżka cen na 15 maja 2012 o US$ 20 w/m do ECSA została przesunięta na 1 maja Wzrost cen z 15 maja 2012 o USD 12 w/m do WCSA oraz 16$ do Meksyku Dla MEX, WCSA, WCCA & CARI – podwyżki weszły prawie w całość Podwyżki o USD20 w/m do ECSA, WCSA,WCCA i Meksyku; USD16 w/m na Karaiby. Sytuacja w transporcie morskim – LCL INTRA ASIA Wypełnienie statków na poziomie 85-90% do Intra-Asia, 90-95% do SPACi około 100% do IPBC Podwyżki z 1 maja do SEAS i SOAS wyniosły USD 6 w/m 15 maja podwyżki do Australi z NOPA wyniosłyUSD 4 w/m Podwyżka z 15 maja do SOAS z SEAS i NOPA została przesunięta do odwołania Podwyżka z 15 maja do Nowej Zelandii wyniosła US$12 z NOPA i US$ 6 z SOAS & SEAS 15 maja podwyżka do Australi wyniosła USD12 to USD20 w/m.

3 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF ASPA to MENAT Wypełnienie statków na poziomie % 15 maja ogłoszono wzrost cen o USD 12 w/m na Bliski Wschód, USD 16 w/m do Turcji i EMED 15 maja wszedł dodatek PSS równy USD 12 w/m do portów Morza Czerwonego ASPA to SSA Wypełnienie statków 90% do Afryki Południowej i Zachodniej oraz 85-90% do Wschodniej 15 maja wzrost cen o USD 12 w/m dla Afryki Południowej, Wschodniej i Zachodniej Sytuacja w transporcie morskim – LCL ASPA to EURO Zapowiadana podwyżka na 1 maja dla EURO – NWC / UK / Mediterranean z Japoni wyniosła USD16 w/m. W rzeczywistości wyniosła 30 USD Wypełnienie statków na poziomie 100% do NCUK, 105% do WMED,

4 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Sytuacja w transporcie morskim – FCL AMNO – ASPA Wzrost cen z początkiem maja został przełożony AMNO – AMLA Brak dalszych wzrostów cen Nie ma problemów z miejscem na statkach AMLA – AMNO Nie ma problemów z miejscem, ceny są stabilne AMLA – AMLA Nie ma problemów z miejscem, stawki się zmniejszają AMNO - EURO Globalny podwyżka cen na maj została anulowana, następna podwyżka planowana jest od1 Lipca Nie ma problemów z miejscem na statkach AMNO - EMA Stawki utrzymują poziom, nie ma problemów z miejscem na statkach Zapowiadany PSS na czerwiec nie został wprowadzony Na lipiec zapowiadane są podwyżki w średniej wysokości 500 usd/teu Jesteśmy zdania ze w obecnej sytuacji rynkowej powyższe podwyżki nie maja uzasadnienia i nie zostaną wprowadzone

5 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Sytuacja w transporcie morskim – FCL Transpacific 15 Stycznia – 1 Maja - armatorzy zdążyli wprowadzić 4 GRIs JAN $400/40 MAR $300/40 APR $400/40 MAY $500/40 WC; $700/IPI-EC Stawki rynkowe spotowe wzrosły $1200-$1400/40 to US West Coast Ogłoszono PSS od 15 Czerwca w wysokości $400/40 Większość przewoźników odnowiła kontrakty kolejowe , znaczny wzrost kosztów IPI. Pomiędzy Maj 2011 a Maj 2012, spadek pojemności o 12-15% 2012 spadek zakładanego wzrostu wolumenu do 2.7% = 12.7 million teus 2013 szacowany wzrost na poziomie5.6 = 13.5 million teus Eastbound (Europe-Asia/ India) -Sytuacja z miejscami na statkach jest nadal krytyczna i wszyscy armatorzy deklarują pełne obłożenie do końca Maja -Bez względu na sytuację armatorzy wprowadzają GRI/ PSS/ Emergency Bunker Surcharges Out of this situation carriers are implementing and announcing GRIs / Peak Season Surcharges/ Emergency Bunker w zależności od armatora średnio na poziomie USD 200 per TEU ( dodatkowo do obecnych stawek) -Taka sama sytuacja przy wysyłkach do Indii/ Pakistanu -Dostępność sprzętu różni się w zależności od kraju wysyłki, niektórzy armatorzy wycofują kontenery z UK w celu umieszczenia w Północnej części Europy

6 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Sytuacja w transporcie morskim – FCL Transpacific 15 Stycznia – 1 Maja - armatorzy zdążyli wprowadzić 4 GRIs JAN $400/40 MAR $300/40 APR $400/40 MAY $500/40 WC; $700/IPI-EC Stawki rynkowe spotowe wzrosły $1200-$1400/40 to US West Coast Ogłoszono PSS od 15 Czerwca w wysokości $400/40 Większość przewoźników odnowiła kontrakty kolejowe , znaczny wzrost kosztów IPI. Pomiędzy Maj 2011 a Maj 2012, spadek pojemności o 12-15% 2012 spadek zakładanego wzrostu wolumenu do 2.7% = 12.7 million teus 2013 szacowany wzrost na poziomie5.6 = 13.5 million teus Eastbound (Europe-Asia/ India) -Sytuacja z miejscami na statkach jest nadal krytyczna i wszyscy armatorzy deklarują pełne obłożenie do końca Maja -Bez względu na sytuację armatorzy wprowadzają GRI/ PSS/ Emergency Bunker Surcharges Out of this situation carriers are implementing and announcing GRIs / Peak Season Surcharges/ Emergency Bunker w zależności od armatora średnio na poziomie USD 200 per TEU ( dodatkowo do obecnych stawek) -Taka sama sytuacja przy wysyłkach do Indii/ Pakistanu -Dostępność sprzętu różni się w zależności od kraju wysyłki, niektórzy armatorzy wycofują kontenery z UK w celu umieszczenia w Północnej części Europy

7 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF CHINY - Wprowadzenie VAT - 6% w Szanghaju jako nowa forma opodatkowania usług logistycznych. Nowy VAT na chwilę obecną nie dotyczy bezpośrednio transportu lotniczego ani morskiego płatnego w Polsce, tylko frachtów płaconych w CN i hipotetycznej próby przerzucenia kosztów VAT (o ile CN firma została zakwalifikowana jako płatnik V.A.T) na polskiego Kupca/Sprzedawcę w celu podwyższenia ceny za transport lub towar. Na obecną chwilę nie odnotowaliśmy skarg bądź kontrowersyjnych praktyk wobec klientów PL. Zastosowanie stawki VAT ze względu na rodzaj usługi >> USA - kontrola i prześwietlanie przesyłek i towarów w samolotach pasażerskich przylatujących do USA TSA (The Transportation Security Agency ) – Agencja ds. Bezpieczeństwa w Transporcie wspólnie z DHS (Department for Homeland Security) ustanowił, iż z dniem 3 Grudnia 2012 wszyscy przewoźnicy pasażerscy, obowiązkowo będą musieli przeprowadzić kontrolę i prześwietlanie towaru i przesyłek przylatujących do U.S.A. pod względem materiałów wybuchowych. Zalecenie to jest następstwem wdrożenia planu Implementing Recommendations of the 9/11 Commission Act. W 2007r Kongres ustanowił i zatwierdził prawo, iż od 2010 r całość wysyłanych przesyłek krajowych oraz opuszczających US musi przejść przez obowiązkową kontrolę. W obecnej chwili całość ładunku przewożonego w samolotach pasażerskich krajowych sprawdzana jest przez przewoźników lub jednostki biorące udział w CCSP (Certified Cargo Screening Program) pod ścisłą kontrolą TSA. DHL GF ściśle współpracuje z przewoźnikami w celu dostosowania i wdrożenia nowego programu z dotychczasowymi programami bezpieczeństwa i jesteśmy pewni że wdrożenie nie spowoduje jakichkolwiek zmian w dotychczasowym serwisie.

8 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Wprowadzenie VAT - 6% w Szanghaju jako nowa forma opodatkowania usług logistycznych. Zastosowanie stawki VAT ze względu na usługi: Opłata za usługę logistyczną VATDotyczyWyłączeniaUwagi Transport międzynarodowy oraz dopłaty 6% Klientów zlokalizowanych w SHA oraz biz Importowego oraz Exportowego. Stawka zero VAT kiedy transport jest płatny za granicą. Opłaty dotyczą transportu lotniczego, frachtu morskiego i Ich dopłat (surcharges). Dotyczy również/i opłat orgin /destination: odprawa celna (clearance). dokumentacyjna, opłaty portowe, THC, dowóz - odwóz (pre & on carriage) itp.. które są związane bezpośrednio z file AFR/OFR Ponadto krajowy fracht lotniczy po terytorium Chin jest także obłożony 6% V.A.T. Transport krajowy- drogowy (Chiny) 11% Wszyscy klienci, tak długo jak fizyczne działanie odbywa się w SHA, bez względu na to gdzie opłaty są wypłacane -Chinach czy za granicą. brak VAT jest pobierany za usługę bez względu czy jest płatny w CN czy zagranicą Usługi magazynowe (Chiny) 6% Wszyscy klienci, tak długo jak fizyczne działanie odbywa się w Szanghaju, bez względu na to gdzie opłaty są wypłacane, Chinach i za granicą. brak VAT jest pobierany za usługę bez względu czy jest płatny w CN czy zagranicą

9 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF AZJA – Afganistan – nowe biuro DGF w Kabulu. DHL Global Forwarding podjęło decyzję o poszerzeniu lokalizacji, aby umacniać i rozwijać współpracę oraz wsparcie naszych Klientów w Afganistanie, który znany jest z bardzo trudnej sytuacji politycznej oraz utrzymania bezpieczeństwa. Te dwa czynniki utwierdziły DGF w przekonaniu, iż kraj ten potrzebuje silnej firmy logistycznej, z dużym doświadczeniem i globalnym zasięgiem geograficznym. >>

10 UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Szanowni Państwo, Dziękujemy za poświęcony czas. Jeżeli macie Państwo pytania lub chcecie dowiedzieć się więcej na temat zamieszczonych informacji, zapraszamy do kontaktu.


Pobierz ppt "UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER 20.06.2012 | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR. Najnowsze informacje ze świata >> CHINY - Wprowadzenie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google