Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SURREALIZM. Cechy kina surrealistycznego: - tajemnica odgrywa kluczową rolę; - nieograniczona zdolność manipulacji sensem dzieła; - liczy się siła wizji;

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SURREALIZM. Cechy kina surrealistycznego: - tajemnica odgrywa kluczową rolę; - nieograniczona zdolność manipulacji sensem dzieła; - liczy się siła wizji;"— Zapis prezentacji:

1 SURREALIZM

2 Cechy kina surrealistycznego: - tajemnica odgrywa kluczową rolę; - nieograniczona zdolność manipulacji sensem dzieła; - liczy się siła wizji; - sceny rzadko tworzą jedną, zrozumiałą całość.

3 Surrealizm (nadrealizm) – ruch artystyczny powstały w we Francji, pragnący uniezależnić wyobraźnię artysty od form logicznego myślenia, poierający twórczość na skojarzeniach płynących z podświadomości i marzeń sennych, wyrażających się w nie powiązanych ze sobą obrazach fantastycznych, w nienaturalnych zestawieniach i kombinacjach.

4 Dadaizm: - destrukcja; - negacja i szyderstwo uznawanych wartości; - brak konstruktywnego programu i dlatego jego twórcy Andre Breton i Luis Aragon stają się inspiratorami surrealizmu. Surrealizm: - nieufność wobec intelektu; - pogarda wobec drowego rozsądku; - kult wyobraźni; - marzenia senne i halucynacje jako źródło poznania świata; - inspiracją dla sztuki: baśnie, mity, twórczość dzieci i umysłowo chorych.

5 Marcel Duchamp –

6

7

8

9

10

11

12

13

14 Francis Picabia –

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24 Yves Tanguy

25 Mamo, tata jest ranny (1927 r.)

26 Kompozycja (1929 r.)

27 Moje życie Białe i Czarne (1944 r.)

28 Ręce i rękawiczki (1946 r.)

29 Strach (1949 r.)

30 Powoli ku północy

31 Zielony

32

33

34

35

36

37 Max Ernst

38 Nadchodzące pokwitanie albo Plejady (1921 r.)

39 Niech żyje miłość albo Pejzaż zachwycający (1923r.)

40 Święta Cecylia lub Niewidzialne pianino (1923 r.)

41 Collage z cyklu kobieta stugłowa (1929 r.)

42 Ubu Imperator (1932 r.)

43 Anioł ognia (1935 r.)

44 Całe miasto ( r.)

45 Nimfa Echo (1936 r.)

46 Oko milczenia ( r.)

47

48

49

50 Zdzisław Beksiński –

51

52

53

54

55

56

57 Salvador Dali –

58 Ponura zabawa (1929 r.)

59 Zagadka pożądania - moja matka, moja matka, moja matka (1929 r.)

60 Wytrwałość pamięci; Miękkie obrazy; Upływający czas (1931 r.)

61 Kuszenie św. Antoniego (1946 r.)

62 Oblicze wojny ( r.)

63 Sen spowodowany przez lot pszczoły wokół owocu granatu, na sekundę przed przebudzeniem (1944 r.)

64 Chrystus św. Jana od Krzyża (1951 r.)

65 Crucifixion

66 Miękki zegar w momencie pierwszego wybuchu (1954 r.)

67 Połów tuńczyka

68 Jednorożec

69 Widmo libido

70 Zapowiedź wojny domowej

71 Płonąca żyrafa

72 Techniki twórcze: - kolaż, frotaż – pocieranie ołówkiem kartki położonej na tkaninę lub drewno, na której odciska się faktura; - fumaż – zadymianie, przypalanie oraz rozdmuchiwanie płynnej farby na podłożu; - dekalkomania – odbijanie przypadkowych plam.

73 Surrealizm (nadrealizm) – ruch artystyczny powstały w we Francji, pragnący uniezależnić wyobraźnię artysty od form logicznego myślenia, poierający twórczość na skojarzeniach płynących z podświadomości i marzeń sennych, wyrażających się w nie powiązanych ze sobą obrazach fantastycznych, w nienaturalnych zestawieniach i kombinacjach.

74 Cechy surrealizmu: - nieufnośc wobec intelektu; - pogarda wobec zdrowego rozsądku; - kult wyobraźni; - marzenia senne i halucynacje, jako źródło poznania świata; - inspiracja dla sztuki: baśnie, mity, twórczość dzieci i osób niepełnosprawnych umysłowo.

75 Techniki twórcze: - kolaż, frotaż – pocieranie ołówkiem kartki położonej na tkaninę lub drewno, na której odciska się faktura; - fumaż – zadymianie, przypalanie oraz rozdmuchiwanie płynnej farby na podłożu; - dekalkomania – odbijanie przypadkowych plam.

76 Przedstawiciele: - Marcel Duchamp; - Francis Picabia; - Yves Tanguy; - Max Ernst; - Salvador Dali; - Zdzisław Beksiński; - Luis Bunuel; - Andre Breton

77 Anna-Maria Świerczyna Karolina Wrona V ASK


Pobierz ppt "SURREALIZM. Cechy kina surrealistycznego: - tajemnica odgrywa kluczową rolę; - nieograniczona zdolność manipulacji sensem dzieła; - liczy się siła wizji;"

Podobne prezentacje


Reklamy Google