Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SURREALIZM. Cechy kina surrealistycznego: - tajemnica odgrywa kluczową rolę; - nieograniczona zdolność manipulacji sensem dzieła; - liczy się siła wizji;

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SURREALIZM. Cechy kina surrealistycznego: - tajemnica odgrywa kluczową rolę; - nieograniczona zdolność manipulacji sensem dzieła; - liczy się siła wizji;"— Zapis prezentacji:

1 SURREALIZM

2 Cechy kina surrealistycznego: - tajemnica odgrywa kluczową rolę; - nieograniczona zdolność manipulacji sensem dzieła; - liczy się siła wizji; - sceny rzadko tworzą jedną, zrozumiałą całość.

3 Surrealizm (nadrealizm) – ruch artystyczny powstały w 1920-1930 we Francji, pragnący uniezależnić wyobraźnię artysty od form logicznego myślenia, poierający twórczość na skojarzeniach płynących z podświadomości i marzeń sennych, wyrażających się w nie powiązanych ze sobą obrazach fantastycznych, w nienaturalnych zestawieniach i kombinacjach.

4 Dadaizm: - destrukcja; - negacja i szyderstwo uznawanych wartości; - brak konstruktywnego programu i dlatego jego twórcy Andre Breton i Luis Aragon stają się inspiratorami surrealizmu. Surrealizm: - nieufność wobec intelektu; - pogarda wobec drowego rozsądku; - kult wyobraźni; - marzenia senne i halucynacje jako źródło poznania świata; - inspiracją dla sztuki: baśnie, mity, twórczość dzieci i umysłowo chorych.

5 Marcel Duchamp 28.07.1887 – 2.10.1968

6

7

8

9

10

11

12

13

14 Francis Picabia 28.01.1879 – 30.11.1953

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24 Yves Tanguy 5.01.1900 - 15.01.1955

25 Mamo, tata jest ranny (1927 r.)

26 Kompozycja (1929 r.)

27 Moje życie Białe i Czarne (1944 r.)

28 Ręce i rękawiczki (1946 r.)

29 Strach (1949 r.)

30 Powoli ku północy

31 Zielony

32

33

34

35

36

37 Max Ernst 2.04.1891 - 1.04.1976

38 Nadchodzące pokwitanie albo Plejady (1921 r.)

39 Niech żyje miłość albo Pejzaż zachwycający (1923r.)

40 Święta Cecylia lub Niewidzialne pianino (1923 r.)

41 Collage z cyklu kobieta stugłowa (1929 r.)

42 Ubu Imperator (1932 r.)

43 Anioł ognia (1935 r.)

44 Całe miasto (1935-1936 r.)

45 Nimfa Echo (1936 r.)

46 Oko milczenia (1943-1944 r.)

47

48

49

50 Zdzisław Beksiński 24.02.1929 – 21.02.2005

51

52

53

54

55

56

57 Salvador Dali 11.05.1904 – 23.01.1989

58 Ponura zabawa (1929 r.)

59 Zagadka pożądania - moja matka, moja matka, moja matka (1929 r.)

60 Wytrwałość pamięci; Miękkie obrazy; Upływający czas (1931 r.)

61 Kuszenie św. Antoniego (1946 r.)

62 Oblicze wojny (1940-1941 r.)

63 Sen spowodowany przez lot pszczoły wokół owocu granatu, na sekundę przed przebudzeniem (1944 r.)

64 Chrystus św. Jana od Krzyża (1951 r.)

65 Crucifixion

66 Miękki zegar w momencie pierwszego wybuchu (1954 r.)

67 Połów tuńczyka

68 Jednorożec

69 Widmo libido

70 Zapowiedź wojny domowej

71 Płonąca żyrafa

72 Techniki twórcze: - kolaż, frotaż – pocieranie ołówkiem kartki położonej na tkaninę lub drewno, na której odciska się faktura; - fumaż – zadymianie, przypalanie oraz rozdmuchiwanie płynnej farby na podłożu; - dekalkomania – odbijanie przypadkowych plam.

73 Surrealizm (nadrealizm) – ruch artystyczny powstały w 1920-1930 we Francji, pragnący uniezależnić wyobraźnię artysty od form logicznego myślenia, poierający twórczość na skojarzeniach płynących z podświadomości i marzeń sennych, wyrażających się w nie powiązanych ze sobą obrazach fantastycznych, w nienaturalnych zestawieniach i kombinacjach.

74 Cechy surrealizmu: - nieufnośc wobec intelektu; - pogarda wobec zdrowego rozsądku; - kult wyobraźni; - marzenia senne i halucynacje, jako źródło poznania świata; - inspiracja dla sztuki: baśnie, mity, twórczość dzieci i osób niepełnosprawnych umysłowo.

75 Techniki twórcze: - kolaż, frotaż – pocieranie ołówkiem kartki położonej na tkaninę lub drewno, na której odciska się faktura; - fumaż – zadymianie, przypalanie oraz rozdmuchiwanie płynnej farby na podłożu; - dekalkomania – odbijanie przypadkowych plam.

76 Przedstawiciele: - Marcel Duchamp; - Francis Picabia; - Yves Tanguy; - Max Ernst; - Salvador Dali; - Zdzisław Beksiński; - Luis Bunuel; - Andre Breton

77 Anna-Maria Świerczyna Karolina Wrona V ASK


Pobierz ppt "SURREALIZM. Cechy kina surrealistycznego: - tajemnica odgrywa kluczową rolę; - nieograniczona zdolność manipulacji sensem dzieła; - liczy się siła wizji;"

Podobne prezentacje


Reklamy Google