Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykonała: Iwona Mierska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykonała: Iwona Mierska"— Zapis prezentacji:

1 Wykonała: Iwona Mierska
Informatyka Wykonała: Iwona Mierska

2 Menu Internet Komputer Zakończ pokaz

3 Internet Historia Internetu Kto zarządza Internetem?
Komunikacja w Internecie Co może dać Internet uczniom? Inne Zakończ pokaz Menu

4 Kalendarium historii Internetu..
Rok 1950 Rok 1960 Rok 1970 Rok 1980 Rok 1990 Rok 2000 Menu

5 Rok 1950 Związek Radziecki wystrzela Sputnika, pierwszego sztucznego satelitę Ziemi. W odpowiedzi Stany Zjednoczone formują ARPA (Advanced Research Project Agency) - Agencję Zaawansowanych Projektów Badawczych wewnątrz Departamentu Obrony. Powrót

6 Rok 1960 Powrót 1962 - Powstają sieci komutacji pakietów.
ARPA sponsoruje badania nad siecią współpracujących wielodostępnych komputerów ARPANET utworzony w przez Departament Obrony w celu badań nad sieciami komputerowymi; powstają węzły sieci - pierwszy w UCLA (Centrum Pomiarów Sieciowych) - na systemie komputerowym SDS SIGMA 7 . Powrót

7 Rok 1970 ALOHAAnet utworzona na Uniwersytecie Hawajów podłączona do Arpanetu w 1972 roku; hosty Arpanetu zaczynają używać protokołu NCP (Network Control Protocol). Sieć liczy już 15 węzłów (23 hosty) między innymi na Harvardzie, Stanford i w NASA; zostaje stworzony pierwszy program poczty elektronicznej pozwalający przesyłać wiadomości w sieci rozproszonej. Zostaje stworzona grupa robocza InterNetworking Working Group w celu ustalenia zgodności stosowanych protokołów przesyłania danych; stworzona zostaje specyfikacja Telnetu.   Pierwsze międzynarodowe podłączenia do Arpanetu: Uniwersytety z Londynu i Norwegii; powstaje specyfikacja przesyłania plików.   Opublikowana zostaje specyfikacja utworzenia Transmission Control Protocol (TCP); zostaje otwarta pierwsza publiczna usługa - Telnet.   Pierwsza oficjalnie przesłana wiadomość - nadawcą sama Elżbieta II, Królowa Wielkiej Brytanii.   Powstaje specyfikacja poczty elektronicznej.   Powstaje USENET, a także MUD oraz MUD1; prowadzone są także eksperymenty z Siecią Packet Radio (PRNET). Powrót

8 Rok 1980 Powstaje specyfikacja Transmission Control Protocol (TCP) oraz Internet Protocol (IP), znanych w połączeniu jako TCP/IP i będących obecnie używanymi protokołami transmisyjnymi w Internecie; powstaje także specyfikacja External Gateway Protocol używanego dla gatewayów pomiędzy sieciami.   Utworzono pierwszy serwer nazw w Uniwersytecie Wisconsin, teraz użytkownicy nie muszą już pamiętać dokładnych ścieżek do pozostałych serwerów; powstają stacje robocze oparte na systemie Berkeley Unix zawierające oprogramowanie sieciowe IP.   Powstaje pierwsza sieć ogólnodostępna dla instytucji o prędkości w sieci podstawowej 56 Kbps, oparta na 5 centrach superkomputerowych; powoduje to znaczny wzrost podłączeń do sieci, szczególnie ze strony uniwersytetów. więcej? Powrót

9 Więcej.. Zostało ustalone połączenie owe między Niemcami i Chinami przy użyciu protokołu CSNET, z pierwszą wiadomością wysłaną z Chin 20 września; liczba hostów przekroczyła listopada w sieci pojawił się pierwszy "wirus komputerowy" (nazwany "Internet worm" - robak Internetowy) zarażając około 6000 z ogólnej liczby hostów w Internecie; w odpowiedzi na zagrożenie wynikające z działania tego typu programów powstaje CERT (Computer Emergency Response Team); powstaje program IRC (Internet Chat Relay); do NSFNET podłączają się nowe kraje: Kanada, Dania, Finlandia, Francja, Islandia, Norwegia, Szwecja.   Liczba hostów sieci przekracza już ; następuje rozwój istniejących i formowanie wielu organizacji wokół Internetu; kolejne kraje przyłączają się do NSFNET. Powrót

10 Rok 1990 Powstaje pierwszy komercyjny provider usług dostępowych dial-up - world.std.com; pierwsze zdalnie sterowane urządzenie podłączone do Internetu - Internetowy Toster, kontrolowany poprzez protokół SNMP; kolejne kraje przyłączają się do NSFNET.   Powstają usługi gopher oraz WWW; kolejne powiększenie prędkości sieci podstawowej NSFNET do T3 (44.736Mbs); ruch w sieci sięga 1 tryliona bajtów na miesiąc oraz 10 miliardów pakietów na miesiąc; Polska podłącza się do sieci NSFNET.   Liczba hostów przekracza już 1 milion. więcej? Powrót

11 więcej??   Coraz więcej organizacji oraz firm pojawia się w sieci tworząc serwisy WWW oraz podając swoje adresy . Pojawia się pierwsza graficzna przeglądarka internetowa - Mosaic. W ciągu tego roku liczba użytkowników sieci Internet rośnie ponad 3500-krotnie!   Pierwsze możliwości zakupów przez Internet; powstaje pierwsza stacja radiowa w internecie RT-FM, nadająca z Las Vegas. Ruch w Internecie sięga już ponad 10 trylionów bajtów na miesiąc; sieć oferuje coraz więcej możliwości NSFNET powraca do roli sieci badawczej, główny ruch w sieci podstawowej w Stanach Zjednoczonych jest teraz obsługiwany poprzez połączonych providerów sieciowych; pierwsza akcja policyjna przeciw hackerom - w Hong Kongu policja odłącza od sieci jednego z podejrzanych providerów;  Powstaje powszechna usługa dostępowa do Internetu w Polsce utworzona przez Telekomunikację Polską S.A. pod numerem ; następuje zwiększenie liczby włamań w sieci, hackerzy włamują się między innymi do CIA, Departamentu Sprawiedliwości, a także Sił Lotniczych; kolejne powiększenie szybkości sieci podstawowej do 622 Mbps; pojawia się projekt nowych 7 domen najwyższego poziomu: .firm, .store, .web, .arts, .rec, .info, .nom; więcej? Powrót

12 jeszcze więcej.. Sieć Internet zdobywa coraz większą popularność i powiększa się gama jej zastosowań. Gry sieciowe stają się bardzo popularne, głównie za sprawą najpopularniejszej z nich - Quake'a. Jednocześnie rośnie liczba zagrożeń związanych z powszechnością dostępu do Internetu - pornografia, hackerzy, piraci komputerowi.   W Polsce udostępniona przez TP S.A. zostaje możliwość łączenia się z numerem dostępowym o z prędkością 56 kBps. W USA rozpoczęto pracę nad siecią Internet 2, która pozwoliłaby ośrodkom naukowym wykorzystać ją do zaawansowanych zastosowań, do których "zwykły" Internet jest zbyt wolny i zatłoczony. Także w Polsce wszystkie poważne firmy posiadają swoje serwisy WWW.   Telekomunikacja Polska S.A. rozpoczyna udostępnianie nowej usługi - Szybkiego Dostępu do Internetu. Nastąpiła także rozbudowa łącz stałych do krajów europejskich. Ich stan na dzień dzisiejszy jest następujący: 2 Mb/s do MCI, 45 Mb/s do Teleglobe (40 Mb/s NY + 5 Mb/s Frankfurt), 512 kb/s do SPT Czechy, 512 kb/s do SITA. Powrót

13 Rok 2000 Rok 2000 to magiczna data, także w świecie komputerów. Na pytanie co niesie ze sobą dla użytkowników Internetu trudno jednak odpowiedzieć, na pewno wiemy dziś o problemie roku 2000, na który jednak większość dostawców usług oraz zwykłych użytkowników jest już od dawna przygotowana. Zapewne będzie postępowała dalsza eksplozja popularności wszelkich usług Internetowych, a Internet stanie się być może najważniejszym medium informacyjnym. Wszystko to powoduje rosnące zapotrzebowanie na dostęp do sieci, naprzeciw któremu wychodzi Telekomunikacja Polska S.A. oferując oprócz numerów dostępowych: dla zwykłej linii telefonicznej, dla linii ISDN, także zupełnie nowe rozwiązanie - SDI - Szybki Dostęp do Internetu. Powrót

14 Zarządzanie Internetem...
Internet jest zbiorem wielu niezależnych sieci (mających każdą z nich swoją własną organizacje), nie posiada wiec jednego centralnego ośrodka zarządzania. Ogólną opiekę nad Internetem sprawuje organizacja Internet Society, grupująca ochotników zajmujących się promocja technologii Internetu. Sprawy techniczne (opracowywanie i sprawdzanie nowych protokołów i aplikacji) leża w gestii organizacji o nazwie Internet Architecture Board (IAB). Rejestracja nowych komputerów oraz sieci, a także usługami doradczymi zajmuje się centrum InterNIC (Network Information Center), grupujące komercyjne firmy posiadające największe sieci. Bardziej szczegółowe zarządzanie sieciami pozostawione jest administratorom poszczególnych sieci wchodzących w skład Internetu Menu

15 Pytania?? Menu Po co mi Internet? Dzięki niemu możesz:
   Znaleźć - każdą informację korzystając z wyszukiwarki .    Dowiedzieć się - o czymś, używając przygotowanych przez internetowe redakcje SERWISÓW o różnej tematyce (informacje, biznes, kultura, sport, rozrywka)    Komunikować się - zakładając „skrzynkę pocztową” i wysyłając listy lub uczestnicząc w internetowych pogawędkach na żywo.   Publikować - umieszczając w sieci własną „stronę”, którą każdy- znając adres – może oglądać z dowolnego zakątka ziemi.   Kupować - w tysiącach internetowych sklepów oraz dokonywać transakcji w internetowym oddziale swojego banku. Menu

16 Co może dać Internet uczniom?
Co Internet może dać uczniom? Mówiąc o edukacyjnych zastosowaniach Internetu, większość ludzi ma na myśli rodzaj wielkiego, multimedialnego podręcznika. Uczeń, zagłębiając się w zakamarki sieci, odkrywa coraz to nowe informacje, poznaje inne kultury, różne punkty widzenia tej samej sprawy, co wpływa na rozwijanie otwartości i elastyczności myślenia. Strony WWW są zbudowane na zasadzie hipertekstu, najważniejszą cechą dokumentu hipertekstowego jest jego hierarchiczna budowa. Czytelnik może łatwo i szybko odnaleźć powiązane ze sobą tematycznie, a interesujące go dane. W tekście zawarte są tzw. skróty, odnośniki (ang. link), za pomocą których możemy wczytać kolejne strony WWW, które z kolei mogą zawierać kolejne skróty itd., przy czym w dowolnym momencie możemy się cofnąć na szczyt tej "piramidy", np. w celu wybrania innego skrótu i pójścia inną drogą. Specyfika ogólnoświatowej sieci komputerowej jest przy tym taka, że nie jest praktycznie możliwe zastosowanie w niej jakiejkolwiek cenzury. Zagłębiając się w pajęczynę stron WWW, możemy znaleźć dokładnie wszystko, co niestety oznacza: nie tylko informacje pożyteczne. Jeśli nawet jakieś państwo zabroni umieszczania w Internecie określonych treści, to zakaz ten nie będzie nigdy dotyczył całego świata. W efekcie osoby zainteresowane i tak odnajdą poszukiwane przez siebie informacje. więcej?

17 więcej.. Internet stanowi wszechstronne źródło informacji. Można powiedzieć, iż jest to ogromna baza danych zawierająca teksty, grafikę, dźwięki, a więc dane multimedialne. Dla przeciętnego użytkownika istnieją cztery główne możliwości wykorzystania Internetu. Pierwsza z nich, to tzw. strony WWW (World Wide Web). Mają je władze państwowe, urzędy, szkoły, uczelnie, a także prywatni użytkownicy. Większość firm zajmujących się usługami internetowymi oferuje możliwość założenia swojej własnej strony WWW. Dzięki temu, przeglądając zasoby sieci, możemy się dowiedzieć, jakie są najnowsze rozporządzenia państwowe, dokonać zakupów bez wychodzenia z domu, a także poznać zainteresowania i opinie zwykłych ludzi. Druga możliwość to poczta elektroniczna ( ). Dzięki niej możemy przesłać wiadomość do dowolnego zakątka świata. I nie jest istotne, czy odbiorca znajduje się w tej chwili dwa domy dalej, czy np. w Stanach Zjednoczonych. Naszą wiadomość powinien otrzymać w ciągu około trzech minut (w godzinach szczytu może to trwać nieco dłużej). Następne dwie możliwości nie są już tak popularne. Pierwsza z nich to tzw. "listy dyskusyjne". W uproszczeniu polegają one na tym, że wiadomości, które na nie wysyłamy, docierają do wszystkich, którzy do nich należą. Umożliwia to wymianę poglądów z ogromną rzeszą ludzi. Listy dyskusyjne są podzielone tematycznie. Powrót

18 Komunikacja w Internecie
Poczta elektroniczna ( ) Czat-y Wyszukiwarki Internetowe Menu

19 Poczta elektroniczna Powrót
Poczta elektroniczna (z języka angielskiego: " lub "electronic mail") jest osobistym połączeniem z Siecią. Wiele milionów osób korzystających z Sieci posiada swoje własne adresy pocztowe. Z założenia poczta elektroniczna jest bardzo podobna do zwykłej poczty (listy, widokówki), którą wysyła się do znajomych czy przyjaciół. Poczta elektroniczna, którą wysyłasz do znajomych, przesyłana jest na ich prywatny (unikalny) adres. Podobnie, gdy oni odpisują do Ciebie, poczta kierowana jest na Twój prywatny adres. Podobnie jak "na poczcie" możesz subskrybować elektroniczne wydania czasopism i gazet. ma ponadto pewną przewagę nad telefonem: możesz przygotować i wysłać Twój list kiedy masz na to czas i ochotę. Adresat Twojego listu może nań odpowiedzieć w dogodnym dla niego momencie. Ponadto, dzwoniąc za granicę, dość szybko można "nabić licznik" swojego rachunku - dzięki poczcie elektronicznej możesz komunikować się z ludźmi mieszkającymi na całym świecie płacąc jedynie za połączenia lokalne (to dla tych, którzy korzystają z Sieci z domu przez modem). Przykładowe portale w których można założyć własną pocztę elektroniczną : , , Powrót

20 Czat Chat umożliwia komunikację między użytkownikami tej samej sieci lokalnej. Do działania program nie potrzebuje serwera, każdy użytkownik może w dowolnej chwili włączyć lub wyłączyć się z rozmowy. Komunikaty są rozsyłane do wszystkich komputerów w sieci pod wskazany przez użytkownika port. Pozwala to na rozmowy prywatne  (oczywiście osoby muszą wybrać ten sam kanał). Chat nie jest przeznaczony do komunikacji w Internecie ani pomiędzy różnymi sieciami lokalnymi ponieważ nie będzie tam działał. Powrót

21 Wyszukiwarki Internetowe
Korzystanie z Internetu nie obyło by się bez wyszukiwarek. Wypisując słowo „klucz” i naciskając „szukaj” mamy dostęp do wielu stron internetowych, które są potrzebne w codziennym życiu. Możemy na nich znaleźć wielorakie informacje. Najpopularniejszymi wyszukiwarkami są: , , , Powrót

22 Komputery Budowa komputera Urządzenia WEJŚCIA/WYJŚCIA Zakończ pokaz
Menu

23 Budowa komputera Procesor Pamięć wewnętrzna Dysk twardy Płyta główna
Menu

24 procesor         Procesor (CPU - Central Processing Unit) jest to centralna jednostka obliczeniowa, a więc serce każdego komputera. To właśnie on zajmuje się wykonywaniem uruchamianych programów i przetwarzaniem danych. Tak naprawdę na mikroprocesor składa się wiele zintegrowanych układów scalonych. Procesor centralny składa się z trzech części: arytmometru, czyli jednostki arytmetyczno-logicznej (ALU-ang. Arithmetic and Logic Unit), jednostki sterującej oraz rejestrów. Powrót Dwa przykładowe procesory: Intel Pentium III oraz AMD K6

25 Pamięć wewnętrzna Powrót więcej?
        Pamięć wewnętrzną dzielimy na dwie składowe: pamięć operacyjną i stałą. Ta pierwsza to pamięć RAM (ang. Random Access Memory), czyli pamięć o swobodnym dostępie (tzn. odczytanie lub zapisanie pojedynczej porcji informacji w dowolnym miejscu jest jednakowo łatwe i trwa tyle samo czasu). W czasie pracy komputera są w niej umieszczane informacje będące bieżącym obiektem przetwarzania. Z pamięci operacyjnej wyodrębnia się pamięć buforową, która jest wykorzystywana do przyspieszania wymiany większej ilości informacji. Z RAM-u procesor czerpie informacje, a także przesyła wyniki swej pracy. Jednak RAM nie służy tylko do przechowywania danych. Każdy program i system operacyjny zanim zostaną uruchomione, muszą najpierw zostać załadowane do RAM-u. Opłaca się to, ponieważ system może dotrzeć do informacji przechowywanych w RAM bardzo szybko. Jednak pamięć RAM jest określana jako ulotna, ponieważ wraz z odcięciem zasilania do komputera traci się jej całą zawartość. Moduły RAM różnią się od siebie pojemnością, wymiarami, kształtami, prędkościami. Powrót więcej?

26 Więcej o pamięci wewnętrznej..
  Drugim rodzajem pamięci wewnętrznej jest pamięć stała tzw. ROM (ang. Read Only Memory), z której można tylko i wyłącznie odczytywać informacje. Użytkownik nie może wprowadzać w niej żadnych zmian. W ROM-ie przechowywane są często używane, niezmienne informacje wspomagające prawidłowe działanie komputera. Przykładem może być BIOS (ang. Basic Input Output System). Po każdorazowym włączeniu komputera pobierane są z BIOS-u odpowiednie instrukcje procedury startowej, które zawierają testy różnych elementów, przygotowują współpracę z ekranem oraz klawiaturą i rozpoczynają ładowanie systemu operacyjnego z dysku (lub dyskietki startowej). BIOS troszczy się także o to, aby sygnały wychodzące z klawiatury przetwarzane były do postaci zrozumiałej dla procesora. BIOS posiada własną, niewielką pamięć, w której zapisane są informacje na temat daty, godziny oraz dane na temat urządzeń zainstalowanych na komputerze. Powrót

27 Budowa dysku twardego więcej Powrót
        Dysk twardy, jak wiadomo, służy do przechowywania w komputerze danych. Składa się z następujących części: obudowy, której zadaniem jest ochrona znajdujących się w niej elementów przed uszkodzeniami mechanicznymi a także przed wszelkimi cząsteczkami zanieczyszczeń znajdujących się w powietrzu. Jest to konieczne, gdyż nawet najmniejsza cząstka "kurzu" ma wymiary większe niż odległość pomiędzy głowicą a powierzchnią nośnika, tak więc mogłaby ona zakłócić odczyt danych, a nawet uszkodzić powierzchnię dysku. elementów elektronicznych, których celem jest kontrola ustalenia głowicy, nad wybranym miejscem dysku, odczyt i zapis danych oraz ich ewentualna korekcja. Jest to w zasadzie osobny komputer, którego zadaniem jest "jedynie" obsługa dysku. więcej Powrót

28 Ciąg dalszy... Powrót Dysk twardy w całej swojej okazałości
nośnika magnetycznego, umieszczonego na wielu wirujących "talerzach" wykonanych najczęściej ze stopów aluminium. Zapewnia to ich niewielką masę, a więc niewielką bezwładność co umożliwia zastosowanie silników napędowych mniejszej mocy, a także szybsze rozpędzanie się "talerzy" do prędkości roboczej. elementów mechanicznych, których to zadaniem jest szybkie przesuwanie głowicy nad wybrane miejsce dysku realizowane za pomocą silnika krokowego. Wskazane jest stosowanie materiałów lekkich o dużej wytrzymałości co dzięki małej ich bezwładności zapewnia szybkie i sprawne wykonywanie postawionych zadań. Powrót Dysk twardy w całej swojej okazałości

29 Płyta główna Podstawowym elementem każdego komputera jest płyta główna (ang. mainboard). Większość pozostałych elementów komputera umieszczona jest na niej w specjalnych złączach lub podłączona z zewnątrz specjalnymi przewodami. Konstrukcja płyty może być różna - inaczej zbudowane i wyposażone są płyty dla wielkich serwerów, komputerów PC, notebooków lub kieszonkowych laptopów, ale elementy funkcjonalne są podobne i można je prześledzić na przykładzie płyty dla komputera PC. Powrót

30 Urządzenia wejścia/wyjścia
  Pracę komputera można podzielić na trzy etapy: wprowadzanie danych, ich przetwarzanie i wyprowadzanie wyników. Za pomocą urządzeń wejścia, takich jak klawiatura czy mysz dane i polecenia są przekazywane do komputera. Polecenia informują komputer o tym, co powinien zrobić z wprowadzonymi danymi. Procesor i oprogramowanie komputera przetwarzają dane, a efekt tej pracy jest zwracany w postaci obrazu na ekranie monitora lub wydruku na drukarce. Urządzeń, za pomocą których możemy wprowadzać dane do komputera, jest bardzo wiele. Oprócz myszy i klawiatury można wykorzystywać modemy, skanery, kamery cyfrowe oraz muzyczne keyboardy. Za urządzenia wejścia może posłużyć praktycznie wszystko, co jest w stanie odbierać informację z zewnątrz, a następnie przetwarzać je do postaci danych, które będą zrozumiałe dla komputera. Oto najpopularniejsze z nich: Menu więcej

31 Dalszy ciąg.. więcej wstecz Klawiatura i mysz
Dane i polecenia przekazywane są do komputera najczęściej za pomocą klawiatury i myszki. Klawiatura pozwala na wpisywanie tekstu i liczb. Klawisze specjalne służą do przekazywania poleceń lub do sterowania czynnościami na ekranie monitora. Zamiast klawiatury wygodniej jest posługiwać się myszą: za jej pośrednictwem przesuwamy na ekranie monitora małą strzałkę (kursor myszy), określając jakie operacje chcemy wykonać. Karty dźwiękowe Karty dźwiękowe służą do konwersji dźwięku (pochodzącego z płyt CD, czy też mikrofonów) do postaci danych, które może przetwarzać komputer. Podobnie jak odtwarzacz płyt kompaktowych tak i karty dźwiękowe są w stanie odtwarzać przez głośniki dźwięk zapisany w formacie zer i jedynek. Skaner To co karty dźwiękowe dokonują z dźwiękiem, skanery robią z obrazkami: przekształcają optyczne informacje na komputerowe dane. Skaner, podobnie jak kserokopiarka za pomocą czujników bada kolory i jasność odczytywanego obrazu. Po przekazaniu informacji o obrazie do komputera można je w dowolny sposób modyfikować, tworząc na ekranie monitora zupełnie nowe obrazy. więcej wstecz

32 Więcej.. więcej wstecz Aparaty cyfrowe
Aparaty cyfrowe nie potrzebują filmu fotograficznego. Obraz, który do nich trafia, zapisywany jest natychmiast w postaci cyfrowej. Po podłączeniu takiego aparatu do komputera, wszystkie obrazy mogą zostać przeniesione do komputera i wyświetlone na ekranie monitora. Wirtualna rzeczywistość Istnieją też urządzenia, które przekształcają do postaci danych komputerowych ruch ciała człowieka. Specjalne rękawice, hełmy, czy inne czujniki przytwierdzone do ciała przesyłają do komputera informacje o ruchu, co natychmiast znajduje odbicie na ekranie monitora. Te specjalistyczne urządzenia wykorzystywane są najczęściej w określonego typu grach komputerowych. TV i wideo Obraz telewizyjny lub nagrany na taśmie wideo również może trafiać do komputera. Służą do tego specjalne karty rozszerzeń, które między innymi umożliwiają oglądanie obrazu TV na ekranie, odtwarzanie płyt Video-CD bądź też tworzenie własnych filmów wideo. więcej wstecz

33 Jeszcze więcej... wstecz więcej Joystick
Joysticki, tak jak myszki, pomagają w przemieszczaniu kursora na ekranie monitora. Jednak w przeciwieństwie do myszy, korzysta się z nich najczęściej w grach komputerowych i symulatorach lotu, czyli programach symulujących pilotowanie samolotu. Inne komputery Urządzeniem wejścia może być również inny komputer. Dzięki połączeniu kilku komputerów możliwe jest przekazywanie informacji pomiędzy nimi. Modem pozwala na utworzenie połączenia między dwoma komputerami za pośrednictwem linii telefonicznych. Na takiej właśnie zasadzie działa bardzo popularny dziś Internet. Monitory Żaden komputer nie nadaje się do pracy bez monitora czy wyświetlacza. Najczęściej jest to monitor kolorowy, przypominający mały telewizor. Informacje, które są wyświetlane na ekranie monitora pochodzą z karty graficznej w komputerze. Do najważniejszych atrybutów monitora zaliczamy: kolor, stopień jasności, migotanie oraz kolor tła. Komputery przenośne wykorzystują płaskie ekrany wyświetlaczy, które funkcjonują na zasadzie podobnej do wyświetlaczy kalkulatorów. wstecz więcej

34 Więcej... Powrót Drukarki
Drukarki spełniają podobną rolę, jak monitory tyle tylko, że tekst jak i grafika pojawiają się nie na ekranie, ale na papierze. Cały proces wygląda więc bardzo podobnie: informacje, które mają pojawić się na papierze wysyłane są z komputera do karty drukarki. Tam zostają zmienione w obraz strony, który następnie poprzez drukarkę trafia na papier. Do zastosowań domowych nadaje się drukarka atramentowa, albo laserowa.    Karty dźwiękowe Karty dźwiękowe, za pomocą których możemy rejestrować dźwięk i muzykę, mogą również służyć jako urządzenie odtwarzające. Jeżeli do komputera podłączy się głośniki, można uzyskać dźwięk o jakości CD. Dźwięk i muzyka używane są w grach komputerowych oraz programach multimedialnych. Ponadto wiele programów wydaje dźwięki ostrzegawcze, które w przypadkach zagrożenia możemy usłyszeć w podłączonych do komputera głośniczkach.     Słuchawki i głośniki Sama karta dźwiękowa nie umożliwia jeszcze słuchania muzyki. Bez odpowiednich urządzeń wyjścia, takich jak słuchawki i głośniki nie wyda z siebie ani jednego dźwięku. Jeżeli mamy słuchawki możemy je podłączyć z tyłu obudowy komputera.


Pobierz ppt "Wykonała: Iwona Mierska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google