Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Steruj swoją firmą A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Steruj swoją firmą A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować"— Zapis prezentacji:

1 Steruj swoją firmą A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować

2 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Controlling to obejmujący całe przedsiębiorstwo, skoordynowany i zintegrowany, wspierany komputerowo system wspomagania w procesie strategicznego i operacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem poprzez koordynacje planowania (ustalania celów przedsiębiorstwa), kontroli (porównania stanu faktycznego z zamierzeniami; analiza odchyleń) oraz kierowania (przeprowadzenia działań korygujących). W krótkim okresie controlling przybiera postać zysku, zaś w okresie długim przedstawia się on jako pewność istnienia i rozwoju przedsiębiorstwa. źródło: mfiles.uek.krakow.pl Controlling - definicja

3 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Controlling na przykładzie Cel na rok 2009: Wprowadzenie mobilnej sprzedaży Sprawdzenie wyników sprzedaży mobilnej Cel na rok 2009: Osiągnięcie 100 tys. przychodu ze sprzedaży mobilnej Sprawdzenie wyników sprzedaży mobilnej Cykliczna kontrola wyników Modyfikacja doskonalenie działania Realizacja

4 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Controlling po przykładzie Planowanie Realizowanie Kontrola Modyfikacja

5 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Definicja: A posteriori (łac.) w następstwie faktów Przeznaczenie: system analiz biznesowych (BI) Odbiorca: Małe lub średnie przedsiębiorstwo Użytkownik: Prezes, Handlowiec, Księgowa, Dział IT Współpraca: dowolny system pracujący na MS SQL Server A posteriori w skrócie

6 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować A posteriori wspomaga zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem analiz controllingowych; Dzięki tej innowacyjnej aplikacji firma pozna prawdziwą wartość wszystkich danych gromadzonych w systemie informatycznym; Informacje dostarczone przez system zrekompensują koszty ewidencjonowania danych i pozwolą na ich efektywne wykorzystanie; Przeznaczenie A posteriori

7 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Przedsiębiorstwo produkcyjne, dystrybucyjne, handlowe, które: Posiada min 3 stanowiska jednego modułu systemu ERP Posiada do kontrahentów Klasyfikowanych w 3 do 30 perspektywach Posiada do pozycji asortymentowych Klasyfikowanych w 3 do 30 perspektywach Generuje do transakcji miesięcznie Klient docelowy A posteriori

8 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Rozbudowana obsługa graficzna systemu Nieograniczony drop-down Duża elastyczność zestawiania wymiarów Bezpłatny program do odczytu analiz A posteriori Reader Łatwość integracji z systemami ERP Niskie koszty zakupu Brak kosztów dodatkowych Wyróżniki A posteriori

9 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Miejsce A posteriori w strukturze firmy Decydent System ERP

10 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sprzedaż w czasie Ilości nowych klientów Wartość sprzedaży grup towarowych Wartość sprzedaży poszczególnych towarów Wartość sprzedaży wg regionów Wielkości zakupów u dostawców Należności Kontrola wartości zamówień […] Użytkownik A posteriori – Dział Handlowy

11 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Znalezienie szczelin w systemie wodociągowym Użytkownik A posteriori - Prezes Przykład A – Mały klient, mały dochód: trudno…? NIE! Przedsiębiorstwo:Michał i Bartek S.j. Branża:Produkcja i sprzedaż wysoko-marżowych towarów Temat:Sprzedaż do małych sklepów Sytuacja:Obok sprzedaży do sieci dystrybucyjnych, hurtowni, odbiorców sieciowy występuje sprzedaż do małych punktów sprzedaży detalicznej. Przedsiębiorstwo na bieżąco weryfikuje poziomy rabatów, obroty i marże na klientach, towarach w różnych okresach. Z uwagi na niską cenę wytworzenia przedsiębiorstwo przyjmuje w pełni zwroty towarów. Analiza:Wykres dla grupy małych klientów (poniżej 0,2% udziałów w sprzedaży) w okresie ostatnich 2 lat w perspektywie rodzaju dokumentu (sprzedaż-korekta) Spostrzeżenie:Klient Via Corsa zakupił towarów za kwotę 8 750,00 zł (4 transakcje) zwrócił za kwotę 8 420,00 zł. Marża 198,00 zł Koszty dostawy i inne związane 680,00 zł Stara na kliencie: 482,00 zł Działanie:Sprawdzenie wszystkich klientów pod kątem stosunku marży do zwrotów towarów. Efekt:12 800,00 zł oszczędność w ciągu 1 roku Przykład B – Próbki to nie towar …czy zawsze ? Przedsiębiorstwo:SMA Sp. z o.o. Branża:Produkcja spożywcza Temat:Dystrybucja próbek nowych produktów Sytuacja:Handlowcy zbierający zamówienia do punktów detalicznych mają przyporządkowanych ok klientów. Miesięcznie przekazują swoim klientom próbki nowych produktów o wartości ,00 zł (stanowi to ok. 2% wartości sprzedaży). Analiza:Analiza dla każdego handlowca wartości rozchodu próbek do jemu przyporządkowanych klientów. Spostrzeżenie:Handlowiec RJ od 4 miesięcy rozdaje próbki wyłącznie 2 podmiotom. Wartość nieprawidłowej dystrybucji próbek przekroczyła 8 000,00 zł. Koszty nieprawidłowej dystrybucji: 8 000,00 zł Działanie:Sprawdzenie dystrybucji próbek dla wszystkich handlowców. Efekt:11 000,00 zł oszczędność miesięcznie Przykład C - Proporcjonalne zwiększenie sprzedaży ? Przedsiębiorstwo:DP S.j. Branża:Handel kosmetykami Temat:Koszty pracy handlowców Sytuacja:Hurtownia kosmetyków zatrudnia mobilnych 4 handlowców, przejeżdżających każdego dnia tygodnia inną, stałą trasę o długości do 300 km. Analiza:Ilość klientów na trasie, indywidualnie dla każdego handlowca. Spostrzeżenie:Hurtownia posiada klientów różniej wielkości, natomiast stwierdzono, że czas obsługi klienta przez handlowca nie jest proporcjonalny do wielkości obrotów (wielkości zamówienia) tylko do ich ilości. Z analizy zaobserwowano znaczne różnice pomiędzy ilością klientów poszczególnych trasach (od 4 -15). Działanie:Poszukiwanie potencjalnych odbiorców wyłącznie na trasach o ilości klientów mniejszej niż 13, dla innych klientów tworzenie nowej trasy. Efekt:2 500,00 zł oszczędność miesięcznie ze względu na ograniczenie za pracę w godzinach nadliczbowych.

12 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Korzyści z oferowania systemu A posteriori: Innowacyjność oferty Przewaga nad konkurencją Zaktywowanie stałego Klienta Optymalne wykorzystanie czasu przeznaczonego na usługi Finansowe Partner A posteriori

13 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować System controllingowy dla każdej firmy; Pierwszym na rynku systemem analiz controllingowych cenowo przystępnym dla każdej firmy; System controllingowy przyjazny użytkownikowi, intuicyjna obsługa, sprawna nawigacja po danych; Nieograniczona liczba analiz, nieograniczona możliwość zagłębiania się w każdą analizę; System controllingowy dla Prezesa, Dyrektora, Księgowego, Managera, Asystenta, Konsultanta, Specjalisty… dla każdego pracownika; A posteriori to:

14 Sk A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Wkrótce nowa strona


Pobierz ppt "Steruj swoją firmą A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować"

Podobne prezentacje


Reklamy Google