Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową"— Zapis prezentacji:

1 A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową
Steruj swoją firmą A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować

2 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Controlling - definicja Controlling to obejmujący całe przedsiębiorstwo, skoordynowany i zintegrowany, wspierany komputerowo system wspomagania w procesie strategicznego i operacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem poprzez koordynacje planowania (ustalania celów przedsiębiorstwa), kontroli (porównania stanu faktycznego z zamierzeniami; analiza odchyleń) oraz kierowania (przeprowadzenia działań korygujących). W krótkim okresie controlling przybiera postać zysku, zaś w okresie długim przedstawia się on jako pewność istnienia i rozwoju przedsiębiorstwa. źródło: mfiles.uek.krakow.pl A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 2

3 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Controlling na przykładzie Cel na rok 2009: Wprowadzenie mobilnej sprzedaży Cel na rok 2009: Osiągnięcie 100 tys. przychodu ze sprzedaży mobilnej Realizacja Realizacja Cykliczna kontrola wyników Modyfikacja doskonalenie działania Sprawdzenie wyników sprzedaży mobilnej Sprawdzenie wyników sprzedaży mobilnej A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 3

4 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Controlling po przykładzie Planowanie Realizowanie Kontrola Modyfikacja A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 4

5 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk A posteriori w skrócie Definicja: A posteriori (łac.) w następstwie faktów Przeznaczenie: system analiz biznesowych (BI) Odbiorca: Małe lub średnie przedsiębiorstwo Użytkownik: Prezes, Handlowiec, Księgowa, Dział IT Współpraca: dowolny system pracujący na MS SQL Server A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 5

6 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Przeznaczenie A posteriori A posteriori wspomaga zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem analiz controllingowych; Dzięki tej innowacyjnej aplikacji firma pozna prawdziwą wartość wszystkich danych gromadzonych w systemie informatycznym; Informacje dostarczone przez system zrekompensują koszty ewidencjonowania danych i pozwolą na ich efektywne wykorzystanie; A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować

7 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Klient docelowy A posteriori Przedsiębiorstwo produkcyjne, dystrybucyjne, handlowe, które: Posiada min 3 stanowiska jednego modułu systemu ERP Posiada do kontrahentów Klasyfikowanych w 3 do 30 perspektywach Posiada do pozycji asortymentowych Generuje do transakcji miesięcznie A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 7

8 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Wyróżniki A posteriori Rozbudowana obsługa graficzna systemu Nieograniczony drop-down Duża elastyczność zestawiania wymiarów Bezpłatny program do odczytu analiz A posteriori Reader Łatwość integracji z systemami ERP Niskie koszty zakupu Brak kosztów dodatkowych A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 8

9 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Miejsce A posteriori w strukturze firmy Decydent System ERP A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 9

10 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Użytkownik A posteriori – Dział Handlowy Sprzedaż w czasie Ilości nowych klientów Wartość sprzedaży grup towarowych Wartość sprzedaży poszczególnych towarów Wartość sprzedaży wg regionów Wielkości zakupów u dostawców Należności Kontrola wartości zamówień […] A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 10

11 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Użytkownik A posteriori - Prezes Znalezienie szczelin w „systemie wodociągowym” Przykład C - Proporcjonalne zwiększenie sprzedaży ? Przedsiębiorstwo: DP S.j. Branża: Handel kosmetykami Temat: Koszty pracy handlowców Sytuacja: Hurtownia kosmetyków zatrudnia mobilnych 4 handlowców, przejeżdżających każdego dnia tygodnia inną, stałą trasę o długości do 300 km. Analiza: Ilość klientów na trasie, indywidualnie dla każdego handlowca. Spostrzeżenie: Hurtownia posiada klientów różniej wielkości, natomiast stwierdzono, że czas obsługi klienta przez handlowca nie jest proporcjonalny do wielkości obrotów (wielkości zamówienia) tylko do ich ilości. Z analizy zaobserwowano znaczne różnice pomiędzy ilością klientów poszczególnych trasach (od 4 -15). Działanie: Poszukiwanie potencjalnych odbiorców wyłącznie na trasach o ilości klientów mniejszej niż 13, dla innych klientów tworzenie nowej trasy. Efekt: 2 500,00 zł oszczędność miesięcznie ze względu na ograniczenie za pracę w godzinach nadliczbowych. Przykład B – Próbki to nie towar …czy zawsze ? Przedsiębiorstwo: SMA Sp. z o.o. Branża: Produkcja spożywcza Temat: Dystrybucja próbek nowych produktów Sytuacja: Handlowcy zbierający zamówienia do punktów detalicznych mają przyporządkowanych ok klientów. Miesięcznie przekazują swoim klientom próbki nowych produktów o wartości 10 000,00 zł (stanowi to ok. 2% wartości sprzedaży). Analiza: Analiza dla każdego handlowca wartości rozchodu próbek do jemu przyporządkowanych klientów. Spostrzeżenie: Handlowiec „RJ” od 4 miesięcy rozdaje próbki wyłącznie 2 podmiotom. Wartość nieprawidłowej dystrybucji próbek przekroczyła 8 000,00 zł. Koszty nieprawidłowej dystrybucji: 8 000,00 zł Działanie: Sprawdzenie dystrybucji próbek dla wszystkich handlowców. Efekt: 11 000,00 zł oszczędność miesięcznie Przykład A – Mały klient, mały dochód: trudno…? NIE! Przedsiębiorstwo: Michał i Bartek S.j. Branża: Produkcja i sprzedaż wysoko-marżowych towarów Temat: Sprzedaż do małych sklepów Sytuacja: Obok sprzedaży do sieci dystrybucyjnych, hurtowni, odbiorców sieciowy występuje sprzedaż do małych punktów sprzedaży detalicznej. Przedsiębiorstwo na bieżąco weryfikuje poziomy rabatów, obroty i marże na klientach, towarach w różnych okresach. Z uwagi na niską cenę wytworzenia przedsiębiorstwo przyjmuje w pełni zwroty towarów. Analiza: Wykres dla grupy małych klientów (poniżej 0,2% udziałów w sprzedaży) w okresie ostatnich 2 lat w perspektywie rodzaju dokumentu (sprzedaż-korekta) Spostrzeżenie: Klient Via Corsa zakupił towarów za kwotę 8 750,00 zł (4 transakcje) zwrócił za kwotę 8 420,00 zł. Marża 198,00 zł Koszty dostawy i inne związane 680,00 zł Stara na kliencie: 482,00 zł Działanie: Sprawdzenie wszystkich klientów pod kątem stosunku marży do zwrotów towarów. Efekt: 12 800,00 zł oszczędność w ciągu 1 roku A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 11

12 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Partner A posteriori Korzyści z oferowania systemu A posteriori: Innowacyjność oferty Przewaga nad konkurencją Zaktywowanie stałego Klienta Optymalne wykorzystanie czasu przeznaczonego na usługi Finansowe A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 12

13 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk A posteriori to: System controllingowy dla każdej firmy; Pierwszym na rynku systemem analiz controllingowych cenowo przystępnym dla każdej firmy; System controllingowy przyjazny użytkownikowi, intuicyjna obsługa, sprawna nawigacja po danych; Nieograniczona liczba analiz, nieograniczona możliwość zagłębiania się w każdą analizę; System controllingowy dla Prezesa, Dyrektora, Księgowego, Managera, Asystenta, Konsultanta, Specjalisty… dla każdego pracownika; A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować

14 A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować
Sk Wkrótce nowa strona A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować


Pobierz ppt "A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową"

Podobne prezentacje


Reklamy Google