Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gra symulacyjna GraD. Rynki czynników produkcji, finansowe - otoczenie Określona jest pojemność rynkuZałożenia Symulacja rynku produktów jednorodnych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gra symulacyjna GraD. Rynki czynników produkcji, finansowe - otoczenie Określona jest pojemność rynkuZałożenia Symulacja rynku produktów jednorodnych."— Zapis prezentacji:

1 Gra symulacyjna GraD

2 Rynki czynników produkcji, finansowe - otoczenie Określona jest pojemność rynkuZałożenia Symulacja rynku produktów jednorodnych Rynek bezpośredni i zamknięty Stała i określona liczba bliźniaczych przedsiębiorstw Przedsiębiorstwa podejmują decyzje niezależnie Określone są funkcja produkcji, handlowa, finansowaGraD Model deterministyczny, dyskretny w czasie

3 Przedsiębiorstwem zarządza zespół Czas symulacji - 3 lata (12 kwartałów)Założenia Przedsiębiorstwa kreują rynek Gra zespołowa - antagonistycznaGraD

4

5 Sposób rozgrywki I. Podział na zespoły - Dyrektor d/s sprzedaży i marketingu - Dyrektor d/s produkcji - Dyrektor d/s finansowych I. Podział na zespoły - Dyrektor d/s sprzedaży i marketingu - Dyrektor d/s produkcji - Dyrektor d/s finansowych

6 Sposób rozgrywki II. Wypełnienie kart decyzji na okres t program wspomagający - GraD II. Wypełnienie kart decyzji na okres t program wspomagający - GraD

7 Sposób rozgrywki III. Przekazanie kart decyzji Arbitrowi Obliczenia, ustalenie zrealizowanej sprzedaży, wypełnienie kart przez Arbitra Obliczenia, ustalenie zrealizowanej sprzedaży, wypełnienie kart przez Arbitra

8 Sposób rozgrywki IV. Wprowadzenie wyliczonej przez Arbitra informacji o wielkości sprzedaży w okresie t

9 Sposób rozgrywki V. Przegląd raportów Rachunek zysków i strat Bilans Sprzedaż, produkcja, zapasy wyrobów Szczegółowe raporty dodatkowe ( przepływy pieniężne, koszty uzyskania przychodów, kapitał obrotowy, wskaźniki ) Funkcje efektów nakładów V. Przegląd raportów Rachunek zysków i strat Bilans Sprzedaż, produkcja, zapasy wyrobów Szczegółowe raporty dodatkowe ( przepływy pieniężne, koszty uzyskania przychodów, kapitał obrotowy, wskaźniki ) Funkcje efektów nakładów Go to II -> Ustalenie decyzji na okres następny

10 Sposób rozgrywki ! Zakup dodatkowych informacji !

11 Dyrektor d/s sprzedaży i marketingu Zakres decyzji: - cena sprzedaży - koszty reklamy - koszty handlowe Zakres decyzji: - cena sprzedaży - koszty reklamy - koszty handlowe

12

13 Dyrektor d/s produkcji Zakres decyzji: - planowana produkcja wyrobów - wysokość inwestycji - wydatki na badania rozwojowe Zakres decyzji: - planowana produkcja wyrobów - wysokość inwestycji - wydatki na badania rozwojowe

14

15 Dyrektor d/s finansowych Zakres decyzji: - wysokość zaciąganych kredytów inwestycyjnych - zakładanie lokat terminowych Zakres decyzji: - wysokość zaciąganych kredytów inwestycyjnych - zakładanie lokat terminowych Kredyty inwestycyjne - spłata kapitału w 4 równych ratach kwartalnych bieżące - zaciągane automatycznie na pokrycie niedoborów; spłacane w następnym kwartale Kredyty inwestycyjne - spłata kapitału w 4 równych ratach kwartalnych bieżące - zaciągane automatycznie na pokrycie niedoborów; spłacane w następnym kwartale Lokaty terminowe - bez możliwości wcześniejszego wycofania - 3 miesięczne, - 6 miesięczne, - 12 miesięczne. Lokaty terminowe - bez możliwości wcześniejszego wycofania - 3 miesięczne, - 6 miesięczne, - 12 miesięczne.

16 Kryteriaoceny Kryteria oceny Ocena = Ocena Zespołu +/- Ocena indywidualna Dyrektora GraD Kryteria Oceny Zespołu - Skumulowane wyniki finansowe - Udział w rynku na koniec gry - Wycena przedsiębiorstwa metodą dochodową - Wycena przedsiębiorstwa metodą Wilcoxa

17 - Wycena przedsiębiorstwa metodą dochodową Wyniki finansowe (T) stopa dyskonta - Wycena przedsiębiorstwa metodą Wilcoxa = +Cash + 3/4 zapasów i należności + 1/2 majątku trwałego - kapitał obcy

18 Kryteriaoceny Zespołu Kryteria oceny Zespołu K j i - wartość i-tego kryterium w j-tym zespole P j i - ocena za i-te kryterium j-tego zespołu M j - ocena łączna j-tego zespołu

19 - Skumulowane wyniki finansowe0,30 - Udział w rynku na koniec gry0,20 - Wycena przedsiębiorstwa metodą dochodową0,35 - Wycena przedsiębiorstwa metodą Wilcoxa0,15 Wagi funkcji metakryterium


Pobierz ppt "Gra symulacyjna GraD. Rynki czynników produkcji, finansowe - otoczenie Określona jest pojemność rynkuZałożenia Symulacja rynku produktów jednorodnych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google