Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Bądź przewodnikiem dla ucznia. Wskaż mu drogę nowoczesnego uczenia się! Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN WOM w Częstochowie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Bądź przewodnikiem dla ucznia. Wskaż mu drogę nowoczesnego uczenia się! Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN WOM w Częstochowie."— Zapis prezentacji:

1 Bądź przewodnikiem dla ucznia. Wskaż mu drogę nowoczesnego uczenia się! Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN WOM w Częstochowie

2 Plan prezentacji 1. Poznaj pomysłodawcę MOODLE i jego idee. 2. Dołącz do użytkowników MOODLE. 3. Popatrz, jak wyglądają strony MOODLE. 4. Przeanalizuj liczne zalety MOODLE. 5. Czas na refleksję. Czy można zrezygnować z MOODLE?

3 Poznaj pomysłodawcę platformy MOODLE Martin Dougiamas (ur.1969r.) (ur.1969r.)Australijczyk zwolennik konstruktywizmu społecznego jako podstawy edukacji - współpraca, ćwiczenie, krytyczne przemyślenia

4 MOODLE ? - Dzień dobry ! MOODLE - ang. Modular Object Oriented Distance Learning Environment MOODLE - ang. Modular Object Oriented Distance Learning Environment jest wysokiej jakości oprogramowaniem typu Open Source jest wysokiej jakości oprogramowaniem typu Open Source jest platformą e - learningową jest platformą e - learningową jest udostępniana darmowo w ramach publicznej licencji GNU GPL jest udostępniana darmowo w ramach publicznej licencji GNU GPL wspomaga procesy nauczania – uczenia się prowadzone on-line lub uzupełnia zajęcia tradycyjne wspomaga procesy nauczania – uczenia się prowadzone on-line lub uzupełnia zajęcia tradycyjne doskonale realizuje indywidualizację w zakresie umiejętności, ścieżki edukacyjnej, tempa pracy, czasu poświęconego nauce do harmonogramu doskonale realizuje indywidualizację w zakresie umiejętności, ścieżki edukacyjnej, tempa pracy, czasu poświęconego nauce do harmonogramu nie jest wolna od wad, ale mają je też drogie rozwiązania komercyjne. nie jest wolna od wad, ale mają je też drogie rozwiązania komercyjne.

5 MOODLE – jak realizuję idee twórcy zgodnie z założeniami konstruktywizmu społecznego - wiedza przyswajana jest najefektywniej przez współpracę, pracę w grupie, przy wymianie doświadczeń i otwarciu na poglądy innych zgodnie z założeniami konstruktywizmu społecznego - wiedza przyswajana jest najefektywniej przez współpracę, pracę w grupie, przy wymianie doświadczeń i otwarciu na poglądy innych realizację tej idei umożliwia platforma Moodle, dostarczająca wiedzę w małych porcjach realizację tej idei umożliwia platforma Moodle, dostarczająca wiedzę w małych porcjach uczeń jest aktywnym podmiotem, korzysta z nowoczesnych dostępnych źródeł nauki samodzielnie buduje własny system wiedzy, uczeń jest aktywnym podmiotem, korzysta z nowoczesnych dostępnych źródeł nauki samodzielnie buduje własny system wiedzy, nauczyciel motywuje i wspiera ucznia, przydziela zadania, formułuje pytania, problemy do rozwiązania. nauczyciel motywuje i wspiera ucznia, przydziela zadania, formułuje pytania, problemy do rozwiązania.

6 MOODLE - moi użytkownicy. Dołącz do nich! Komu już służy platforma: wielu uczelniom, m.in. UJ, UW, UMCS wielu uczelniom, m.in. UJ, UW, UMCS ośrodkom doskonalenia kadr ośrodkom doskonalenia kadr szkołom: podstawowym, gimnazjalnym, ponadgimnazjalnych szkołom: podstawowym, gimnazjalnym, ponadgimnazjalnych niezależnie od szkół - nauczycielom niezależnie od szkół - nauczycielom rodzicom uczniów rodzicom uczniów MOODLE obecnie jest używana przez tysiące ośrodków szkoleniowych, w ponad 100 krajach świata, do których stale dołączają nowe. MOODLE obecnie jest używana przez tysiące ośrodków szkoleniowych, w ponad 100 krajach świata, do których stale dołączają nowe.

7 MOODLE przykładowa strona uczelni - Uniwersytet Jagielloński

8 MOODLE przykładowa strona gimnazjum

9 Zalety MOODLE? - składam się z modułów Modułowa budowa systemu umożliwia stopniowy rozbudowę kursu (przedmiotu). Początek przedsięwzięcia zależy więc od Twojej koncepcji i rozmachu. Zasadnicze moduły: moduł dziennik moduł dziennik moduł quizy i testy moduł quizy i testy moduł zasoby moduł zasoby moduł ankiety moduł ankiety zarządzanie serwisem zarządzanie serwisem moduł zadań moduł zadań moduł wyboru moduł wyboru zarządzanie użytkownikami zarządzanie użytkownikami zarządzanie kursami zarządzanie kursami

10 MOODLE – jestem wielofunkcyjny (1) rejestracja i zarządzanie użytkownikami z podziałem na: administratorów, nauczycieli, uczniów (grupy) i gości rejestracja i zarządzanie użytkownikami z podziałem na: administratorów, nauczycieli, uczniów (grupy) i gości planowanie i zarządzanie kursem (przedmiotem) w układzie chronologicznym lub tematycznym planowanie i zarządzanie kursem (przedmiotem) w układzie chronologicznym lub tematycznym budowa i udostępnianie różnego rodzaju elektronicznych materiałów edukacyjnych – teksty pisane, mówione, animacje, prezentacje, krzyżówki, hiperłącza budowa i udostępnianie różnego rodzaju elektronicznych materiałów edukacyjnych – teksty pisane, mówione, animacje, prezentacje, krzyżówki, hiperłącza komunikacja (synchroniczna i asynchroniczna) między użytkownikami przy pomocy forów dyskusyjnych - ogólnodostępnych lub dedykowanych, wiadomości , czatów oraz systemu "wiadomości" komunikacja (synchroniczna i asynchroniczna) między użytkownikami przy pomocy forów dyskusyjnych - ogólnodostępnych lub dedykowanych, wiadomości , czatów oraz systemu "wiadomości" weryfikacja wiedzy poprzez testy, zadania, dyskusje. weryfikacja wiedzy poprzez testy, zadania, dyskusje.

11 MOODLE – jestem wielofunkcyjny (2) analiza aktywności uczniów pozwalająca na ocenę pracy w systemie (analiza logów) analiza aktywności uczniów pozwalająca na ocenę pracy w systemie (analiza logów) import gotowych kursów (zestandaryzowanych) import gotowych kursów (zestandaryzowanych) archiwizacja elementów kursu wraz z logami i plikami użytkowników archiwizacja elementów kursu wraz z logami i plikami użytkowników zbieranie informacji poprzez moduły: ankieta, głosowanie i dziennik zbieranie informacji poprzez moduły: ankieta, głosowanie i dziennik dodatkowe moduły, np. wspierające pracę grupową, wprowadzające zabezpieczenia lub zewnętrzną weryfikację kont użytkowników. dodatkowe moduły, np. wspierające pracę grupową, wprowadzające zabezpieczenia lub zewnętrzną weryfikację kont użytkowników.

12 MOODLE - poznaj wybrane moduły Zadania określenie zadań, terminów wykonania, max. oceny określenie zadań, terminów wykonania, max. oceny możliwość przesyłania rozwiązań przez uczniów na serwer możliwość przesyłania rozwiązań przez uczniów na serwer ocena i komentarz dla całej grupy do każdego zadania ocena i komentarz dla całej grupy do każdego zadania informacje zwrotne od nauczyciela dodawane do każdego zadania i wysyłane pocztą. informacje zwrotne od nauczyciela dodawane do każdego zadania i wysyłane pocztą.

13 MOODLE - poznaj wybrane moduły Quizy/Testy nauczyciel może stworzyć bazę pytan, testów nauczyciel może stworzyć bazę pytan, testów testy sa automatycznie oceniane; mogą mieć zapisane okno czasowe, poza którym są niedostępne testy sa automatycznie oceniane; mogą mieć zapisane okno czasowe, poza którym są niedostępne istnieje możliwość wielokrotnego podchodzenia do quizów oraz pokazywania informacji zwrotnej o poprawności odpowiedzi istnieje możliwość wielokrotnego podchodzenia do quizów oraz pokazywania informacji zwrotnej o poprawności odpowiedzi pytania i odpowiedzi do quizów mogą być wymieszane pytania i odpowiedzi do quizów mogą być wymieszane do pytań można załączac grafiki i kod HTML do pytań można załączac grafiki i kod HTML różne rodzaje pytań. różne rodzaje pytań.

14 MOODLE - poznaj wybrane moduły Zasoby możliwość wyświetlania treści elektronicznych, Word, PDF, Power Point, Flash, Wideo, pliki dźwiękowe możliwość wyświetlania treści elektronicznych, Word, PDF, Power Point, Flash, Wideo, pliki dźwiękowe pliki mogą być przesyłane i zarządzane na serwerze albo tworzone na miejscu pliki mogą być przesyłane i zarządzane na serwerze albo tworzone na miejscu można zamieszczać odnośniki do zewnętrznych stron można je włączyć do interfejsu kursu można zamieszczać odnośniki do zewnętrznych stron można je włączyć do interfejsu kursu zewnętrzne aplikacje sieciowe można uruchomić oraz przekazać do nich parametry. zewnętrzne aplikacje sieciowe można uruchomić oraz przekazać do nich parametry.

15 MOODLE - jeśli chcesz mnie poznać bliżej Co to jest oprogramowanie Open Source: Co to jest oprogramowanie Open Source: Plac zabaw dla nauczycieli. Demo: Plac zabaw dla nauczycieli. Demo: Wsparcie dla developerów Moodlea: Wsparcie dla developerów Moodlea: Używanie Moodlea: Używanie Moodlea: Moodle w nauczaniu języków: Moodle w nauczaniu języków:

16 MOODLE - zapraszam do współpracy! Podejmij wyzwanie – warto! Podejmij wyzwanie – warto! W społeczeństwie informacyjnym nowoczesny nauczyciel warunkuje dobry start ucznia w dorosłe życie. W społeczeństwie informacyjnym nowoczesny nauczyciel warunkuje dobry start ucznia w dorosłe życie. Nie bądź outsiderem ! Nie bądź outsiderem !


Pobierz ppt "Bądź przewodnikiem dla ucznia. Wskaż mu drogę nowoczesnego uczenia się! Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN WOM w Częstochowie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google