Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konferencja prasowa POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO Warszawa, 14 listopada 2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konferencja prasowa POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO Warszawa, 14 listopada 2013."— Zapis prezentacji:

1 Konferencja prasowa POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO Warszawa, 14 listopada 2013

2 wspieranie, pomoc i upowszechnianie wkładu firm członkowskich na rzecz wszystkich ważnych aspektów życia społecznego, takich jak transport, bezpieczeństwo drogowe i zrównoważony rozwój prezentowanie opinii branży (gospodarka, środowisko i klimat, energia, bezpieczeństwo drogowe, standardy techniczne, ochrona konsumentów oraz bezpieczeństwo pracy) współpraca z instytucjami europejskimi oraz krajowymi we wdrażaniu inicjatyw wzmacniających przemysł prowadzenie badań, kampanii popularyzujących wiedzę branżową i przemysłową 2 Misja i cele

3 3 Członkowie

4 4 Organizacje oponiarskie w UE Źródło: PZPO

5 8 głównych producentów Apollo Vredestein Bridgestone Continental Goodyear / Dębica Hankook Michelin Pirelli Trelleborg 5 Przemysł oponiarski w Polsce Bezpośrednie zatrudnienie ok osób Dzienna produkcja opon ok sztuk 4 fabryki Dębica Olsztyn Poznań Stargard Bezpośrednie inwestycje ok. 6,8 mld PLN (od 1990) Annual sales ok. 7,7 mld PLN (w 2012)

6 11 producentów Apollo / Vredestein Bridgestone Continental Goodyear / Dębica Hankook Michelin Mitas Nokian Pirelli Trelleborg 6 Przemysł oponiarski w UE Bezpośrednie zatrudnienie ok osób Roczna produkcja opon ok. 4,6 milionów ton 86 fabryk:

7 7 Źródło: ETRMA Przemysł oponiarski w UE

8 8 Polski i europejski rynek opon (2012) Popyt na opony osobowe (*)Polska na tle UE Segment ekonomiczny opon to w PL ok. 46% popytu, w UE to mniej niż 16%. Polska reprezentuje ok. 5% rynku opon osobowych w UE (*) szacunki Europol

9 9 Opony ciężarowe (*) Polska na tle UE Segment premium opon to w PL ok. 40% popytu, w UE to 62% Polska reprezentuje ok. 9% rynku na opony ciężarowe w UE (*) Europol estimates Polski i europejski rynek opon (2012)

10 10 Rynek opon zimowych (*) Polska na tle UE Polska jest rynkiem zimowym. Ten segment to 52% rynku wobec mniej niż 37% UE Polska reprezentuje ok. 8% rynku na opony zimowe w UE (*) szacunki Europol Polski i europejski rynek opon (2012)

11 11 Obowiązek opon zimowych w UE Żródło: PZPO LIT GE FI SW RO PL IT SP FR SZ LAT HR SK CR AU SL EST NO

12 Badanie świadomości znaczenia opon dla bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska RAPORT Październik 2013

13 13 Technika badawcza: Badanie telefoniczne z zastosowaniem techniki CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) Próba badawcza: N=1000 Polaków w wieku 18+, w tym podpróba kierowców do osobnych analiz o wielkości N=548 (osoby posiadające prawo jazdy i użytkujące samochód minimum raz w miesiącu) Podczas realizacji wykorzystano losowo wygenerowane numery stacjonarne i komórkowe w stosunku 50/50 Odpowiednie warstwowanie próby wg cech demograficznych respondentów i ich miejsca zamieszkania (na podstawie danych GUS), gwarantuje reprezentatywność uzyskanych wyników Średni efektywny czas wywiadu: 7,8 minuty Termin realizacji: Badanie przeprowadzono w dniach 27 września – 9 października 2013 roku Metodologia

14 14 32% respondentów wymienia opony jako element pojazdu wpływający na bezpieczeństwo jazdy, opony są wymieniane na trzecim miejscu. Znaczenie opon jest jeszcze wyższe wśród kierowców (39% wskazań) który wymieniają opony już na drugim miejscu w kolejności. 92% zmienia opony sezonowo, kolejne 6% używa opon całorocznych. Niezmienianie opon (wskazywane sporadycznie) motywowano najczęściej rzadkim użytkowaniem samochodu zimą. Tylko co czwarty badany ma świadomość, że opony trzeba zmieniać na zimowe, gdy temperatura spadnie poniżej 7 stopni. Jedynie 39% sprawdza ciśnienie przy okazji tankowania, ewentualnie wizyt w serwisie lub podczas wymiany opon. Informacji o prawidłowym ciśnieniu w oponach respondenci szukają przede wszystkim w miejscu wymiany opon, serwisie, punkcie wulkanizacyjnym, ale aż co czwarty badany ma z tym kłopot. Sprawdzanie ciśnienia najczęściej ma miejsce przy okazji tankowania (39%), ewentualnie wizyt w serwisie lub wymiany opon. Wnioski szczegółowe

15 15 Informacji o prawidłowym ciśnieniu w oponach respondenci szukają przede wszystkim w miejscu wymiany opon, serwisie, punkcie wulkanizacyjnym, ale 25% ma z tym kłopot. 41% wie, że zbyt niskie ciśnienie w oponach skutkuje gorszą kontrolą kierowcy nad pojazdem, 21% szybszym zużyciem opon, 17% większym zużyciem paliwa. 72% badanych zdaje sobie sprawę, że opona nie nadaje się do dalszego użytkowania, kiedy ma zbyt płytki bieżnik. Zużyte opony kierowcy zostawiają najczęściej w serwisie, rzadziej oddają do utylizacji lub zostawiają w sklepie tam gdzie kupili nowe. Jednocześnie tylko 3% wyrzuca opony do zwykłego śmietnika. 10% badanych słyszało o nowym obowiązku umieszczania, dodatkowych informacji na oponach (etykiety), większość jednak nie potrafiła powiedzieć jakie to muszą być informacje. Wnioski szczegółowe II

16 Status pojazdu 16

17 Elementy pojazdu odpowiedzialne za bezpieczeństwo 17

18 Zmiana opon 18

19 Powody nie zmieniania opon 19

20 Pora zmiany opon na zimowe 20

21 Częstotliwość sprawdzania ciśnienia 21

22 Prawidłowe ciśnienie 22

23 Kiedy ciśnienie jest zbyt niskie 23

24 Zużycie opon 24 N=1000 N=548

25 Postępowanie ze zużytymi oponami 25

26 Etykiety informacyjne na oponach 26

27 Cechy opony podawane na etykietach 27

28 28 Polacy nie doceniają codziennego znaczenia opon i mają małą świadomość prawidłowego ich użytkowania oraz wpływu na bezpieczeństwo jazdy i koszty Wniosek

29 Dziękujemy za uwagę 29


Pobierz ppt "Konferencja prasowa POLSKI ZWIĄZEK PRZEMYSŁU OPONIARSKIEGO Warszawa, 14 listopada 2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google