Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Warszawa, 16 maj 2006 r. PR i marketing w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Warszawa, 16 maj 2006 r. PR i marketing w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce."— Zapis prezentacji:

1 Warszawa, 16 maj 2006 r. PR i marketing w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce

2 Warszawa, 16 maj 2006 r. Branża energetyczna Władza ustawodawcza i wykonawcza Relacje na rynku energetycznym w Polsce Dyrektywa UE w sprawie liberalizacji rynku energetycznego

3 Warszawa, 16 maj 2006 r. Rynek energetyczny w Polsce 2 x M Misja Manipulacja

4 Warszawa, 16 maj 2006 r. Program dla elektroenergetyki To będzie rewolucja Uskarbowienie Operatora Systemu Przesyłowego ENEA ENERGA PAK Z. El. Dolna Odra

5 Warszawa, 16 maj 2006 r. To będzie rewolucja Projekt wysłano do 21 społecznych podmiotów opiniotwórczych Odpowiedziało 7 podmiotów, z czego: - 6 negatywnie -1 neutralnie Wynik – wprowadzenie projektu zradykalizowanego w części najbardziej negowanej.

6 Warszawa, 16 maj 2006 r. To będzie rewolucja 1.Wydano zgodę na obrót energią 308 podmiotom gospodarczym 2. Nieczytelna ustawa i mnogość albo brak aktów wykonawczych 3. Programy energetyczne – czyli krótka historia niekompetencji w manipulacji rynkiem o wartości około 100 mld zł

7 Warszawa, 16 maj 2006 r. Rynek energetyczny w Polsce 7 x BRAK Brak upublicznienia opinii branżystów Brak informacji o stanowisku do proponowanych zmian zainteresowanych podmiotów Brak branżowych autorytetów Brak materiałów problemowych powodujących dyskusje ogólnospołeczną Brak przyjaznej twarzy branży Brak Public Relations Brak widocznej strategii marketingowej

8 Warszawa, 16 maj 2006 r. Źródła wiedzy o energetyce

9 Warszawa, 16 maj 2006 r. Źródła wiedzy o energetyce

10 Warszawa, 16 maj 2006 r. Źródła wiedzy o energetyce Uwolniony prąd Sprzedawcy prądu skutecznie kuszą rabatami Wymiana liczników zablokuje rynek dla małych odbiorców TPA obniża koszty zakupu energii Trzy krótkie historie o oszczędzaniu Dzięki konkurencji prąd mógłby stanieć Rynek energii trochę bliżej odbiorców Towarowa Giełda Energii chce ożywić rynek terminowy Wieczory i weekendy za darmo Co trzeci Fin skorzystał na liberalizacji energetyki Rozliczenia grupowe nie wszystko uleczą Duży odbiorca oszczędza więcej Niespójne pomysły na rynek prądu Dwa milowe kroki ku wolnemu rynkowi prądu Wahania cen energii elektrycznej są nieuniknione Tańszy prąd także dla małych firm Wolność dotarła na Mokotów Brakuje jasnych odpowiedzi na proste pytania Na tańszy prąd trzeba jeszcze poczekać Megagrupy mogą skutecznie zablokować wolny rynek energii Prąd z importu nie zagrozi polskim producentom Więcej węgla dla energetyki Prywatyzacyjny zastój opóźnia konkurencję Gdzie jest najwięcej wolności na rynku energii Lokalny dyktat nie pozwala na konkurencję Kto zarabia na sprzedaży prądu Przejrzyste cenniki będą sprzyjać klientowi

11 Warszawa, 16 maj 2006 r. Znaki kojarzone z energetyką

12 Warszawa, 16 maj 2006 r. Terminy stosowane w energetyce Prąd Elektrownia Przyłącze Kontakt Wtyczka Bezpiecznik Volt Dystrybucja Energia Kilowat i kilowatogodzina Moc przyłączeniową OSP Rezystancja Subsydiowanie krzyżowe lub skrośne Bilans energetyczny Konsolidacja pionowa i pozioma

13 Warszawa, 16 maj 2006 r. Rozpoznawalność branży Porażenie prądem Zagrożenie środowiska Monopol

14 Warszawa, 16 maj 2006 r. Czy branża energetyczna jest medialna? Język obrazu.

15 Warszawa, 16 maj 2006 r. Czy branża energetyczna jest medialna ? Język przekazu. Centralizacja czy liberalizacja – rzeczywistość w otwieraniu sektora elektroenergetycznego na konkurencję Niespójne pomysły na rynek prądu Rozliczenia grupowe nie wszystko uleczą Odbiorca energii i jego problemy. Relacje sprzedawca – odbiorca Rządowe megagrupy kontra odbiorcy

16 Warszawa, 16 maj 2006 r. Public Relations Wizerunek i zarządzanie informacją

17 Warszawa, 16 maj 2006 r. Istota działalności public relations Podstawa: dot. osób, które słyszały o public relations, N=268 Badania opinii publicznej w Polsce na zlecenie PRoto przeprowadzone przez GfK Polonia w listopadzie 2005

18 Warszawa, 16 maj 2006 r. Rady dziennikarzy wg ankiety Agencji PRoto 64% dziennikarzy uważa, że pracownicy PR zbyt rzadko kontaktują się z nimi telefonicznie, 44% uważa, że przedstawiciele firm zbyt rzadko kontaktują się z nimi w formie spotkań bezpośrednich, 36% dziennikarzy twierdzi, że otrzymuje od firm zbyt mało materiałów prasowych, 49% dziennikarzy stwierdza, że otrzymuje od firm zbyt mało zdjęć, 31% dziennikarzy uważa, że materiały PR, które otrzymują, są za długie, 75% dziennikarzy preferuje jako najwygodniejszą drogę kontaktu z firmami.

19 Warszawa, 16 maj 2006 r. Czego oczekują dziennikarze wg ankiety Agencji PRoto Poprawności językowej Waga tematu informacji Aspektu promocyjnego informacji Aspektu wizualnego Załączników Dopasowania tematyki do charakteru medium

20 Warszawa, 16 maj 2006 r. Inny obraz energetyki

21 Warszawa, 16 maj 2006 r. Przez efekty

22 Warszawa, 16 maj 2006 r. Riley – Prąd

23 Warszawa, 16 maj 2006 r. Ostatecznie

24 Warszawa, 16 maj 2006 r. PR w energetyce Co zrobić?

25 Warszawa, 16 maj 2006 r. Recepta Stworzenie wśród kadry zarządzającej branżą potrzeby kontaktów z mass-mediami Stworzenie strategii stałej obecności w mediach Stworzenie programu długotrwałych dobrych relacji z mediami Wykreowanie postaci szczególnych w branży Wykreowanie wiarygodnego rzecznika Zbudowanie pakietów problemowych skierowanych do różnych grup społecznych i zawodowych Czynne uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, oświatowych i sportowych – animacja a nie sponsoring.

26 Warszawa, 16 maj 2006 r. Branża w innych mediach Jak tłumaczy TVP3 zasadę TPA ponad 14 milionom uprawnionych uczestnikom rynku ?

27 Warszawa, 16 maj 2006 r. Marketing na energetycznym wolnym rynku Miejsce konsumenta na rynku energetycznym

28 Warszawa, 16 maj 2006 r. Wizerunek firmy

29 Warszawa, 16 maj 2006 r. Wizerunek firmy

30 Warszawa, 16 maj 2006 r. Wizerunek firmy

31 Warszawa, 16 maj 2006 r. Wizerunek firmy Aktywne upowszechnianie uproszczeń związanych z postrzeganiem logo firmy (marka handlowa i brand) Upowszechnianie wizerunku postaci ważnych w firmie (coaching medialny) Tworzenie wizerunku firmy aktywnej w życiu gospodarczym, społecznym, kulturalnym i sportowym. 1.Inicjowanie akcji charytatywnych o szczególnym społecznym wydźwięku 2.Sponsoring ważnych imprez kulturalnych i sportowych

32 Warszawa, 16 maj 2006 r. Wizerunek firmy Strona internetowa Viral Blog Lobbing Konferencja prasowa Reklama Gazeta firmowa Ranking branżowy Konferencje i seminaria

33 Warszawa, 16 maj 2006 r. Organizacja rynku klienta O tym, co może potrzebować klient decydują organizacje elektroenergetyczne. W próbach utworzenia rynku nie bierze udziału żadna organizacja konsumencka. Zamiast tworzenia autorskich strategii marketingowych, będziemy naśladować rozwiązania stosowane w innych krajach.

34 Warszawa, 16 maj 2006 r. Spodziewane oczekiwania klienta Minimum formalności przy zmianie sprzedawcy Jedna usługa – jedna faktura Obniżenie ceny – alternatywne możliwości oszczędzania Ograniczenie prowizji związanej z opłata faktury Dostępność do bilingu Różnorodność systemów płatności Prognoza Post - paid Pre - paid

35 Warszawa, 16 maj 2006 r. do zorientowanych na klienta Od zorientowanych na usługę… Poprawa jakości sprzedaży i obsługi klienta Nowe taryfy i usługi zgodne z wymogami klientów Efektywne i elastyczne odczyty Szybka i efektywna obsługa monterska Niwelowani e kradzieży i obsługa złych dłużników Indywidualna oferta dla klienta Transformacja procesów obsługi klientów wg IBM

36 Warszawa, 16 maj 2006 r. Usługi dodane Internet TV kablowa Telefonia

37 Warszawa, 16 maj 2006 r. PR i marketing w energetyce?

38 Warszawa, 16 maj 2006 r. IDZIE NOWE !

39 Warszawa, 16 maj 2006 r. Kontakt: Jacek Walski Tel.:


Pobierz ppt "Warszawa, 16 maj 2006 r. PR i marketing w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce."

Podobne prezentacje


Reklamy Google