Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Classification: Internal Produkty dla motoryzacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Classification: Internal Produkty dla motoryzacji."— Zapis prezentacji:

1 Classification: Internal Produkty dla motoryzacji

2 2 Wymagania stawiane olejom Zmniejszanie zużycia i tarcia Chłodzenie Oczyszczanie Ochrona przed korozją Ochrona uszczelnień

3 3 Lepkość Określa właściwości przepływu oleju w zimnych i ciepłych silnikach SAE 15W- 40 15W- Pompowalność w niskich temperaturach 40 - Płynność

4 4 Dodatki Utlenianie Oczyszczanie (detergenty) Transport zanieczyszczeń (dyspersanty) Zużycie (anti wear, AW) Wysokie ciśnienia (extreme pressure, EP) Rdza i korozja Wskaźnik lepkości (VI) Temperatura parowania

5 Classification: Internal Oleje do samochodów osobowych

6 6 Wymagania Jakościowe ACEA Assocation des Construtceurs de lAutomobile (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów) API American Petroleum Institute (Amerykański Instytut Naftowy) Wymagania producentów Wszyscy posiadają własne wymagania DC, VW, BMW, Ford, GM

7 7 Samochody osobowe (192m) Lekkie samochody dostawcze (11m) ciężarówki (1.8m) autobusy (0.4m) 206 milionów pojazdów 192m samochody osobowe (93.5%) 11m lekkie samocody dostawcze (5.4%) 1.8m Ciężarówki (0.9%) 0.4m Autobusy (0.2%) Note 1 – Sourced from ACEA study on the European vehicle park Europa – rynek samochodowy

8 8 ACEA 2007 Sequences för Gasoline och Light Duty - P&Cs 1.6 1.5 1.3 Sulphated Ash (%) * 13 15Noack (%) 2.9-3.5 3.5 2.6, 2.9-3.5HTHS (mPa.s) A5 / B5 -04A3 / B4 -04A3 / B3 -04A1 / B1 -04Sequences 0.5 0.8 0.5 Sulphated Ash (%) * 6 6TBN 0.070 - 0.090 0.3 13 3.5 C3-07 0.0900.070 - 0.090 0.05Phosphorus (%)* 0.2 0.3 0.2Sulfur (%) 11 13 Noack (%) 3.5 2.9 HTHS (mPa.s) C4-07C2-04C1-04Sequences * Maximum gränser, värdena inkluderar mätnoggrannhet

9 9 Technologie Euro 4 i Euro 5 SCR – selektywna katalityczna redukcja EGR – recyrkulacja spalin DPF – filtr cząstek stałych W efekcie obniżenie emisji popiołów przez zmniejszenie zawartości związków siarki fosforu i cynku. Obniżenie zawartości cząstek stałych.

10 10 Wpływ Euro 4 na europejski rynek samochodów – Euro 4 większość samochodów młodszych niż 5 lat – Wzrost udziału silników z filtrami cząstek stałych – Od 2009 roku będą pojawiały się silniki Euro 5 EU4 EU3 EU2 & earlier

11 11 Limity Emisji tlenków azotu i cząstek July 1992 : Euro 1 Sept 2014: Euro 6 Sept 2009: Euro 5 Jan 2005 : Euro 4 Jan 2000 : Euro 3 Jan 1996 : Euro 2 PM Mg/km NOx Mg/km

12 12 Do 2010, ponad 70% rynku będzie reprezentowane przez standardy emisji Euro 3 lub późniejsze. Udział standardów emisji w rynku

13 13 Wpływ Euro 4 na serwis silników Demand for oil changes for Euro 4 vehicles will grow – All new vehicles meet at least Euro 4 emissions standard – Use of advanced aftertreatment systems is growing – Use of lower SAPS engine oils for initial fill is increasing – Use of lower SAPS engine oils for service fill is increasing Source: Lubrizol Increase in demand for lower SAPS engine oils for passenger cars Higher SAPS 5W-XX & 0W-XX Lower SAPS 5W-XX & 0W-XX EURO 3EURO 4EU 5

14 14 Trudno związane z nowymi technologiami wyższa zawartość sadzy jako rezultat niższych temperatur spalania przy stosowaniu metody EGR, co wpływa na gęstnienie oleju, · większe utlenianie oleju jako rezultat niskiej temperatury zapłonu (wyższe temperatury spalania) przy stosowaniu metody SCR, · pojawienie się osadu z oleju przy stosowaniu metody DPF oznacza konieczność jego wymiany, · konieczność sprostania innym, trudnym wymogom ze względu na dłuższe przerwy między wymianami oleju

15 15 Poziomy Jakości ACEA 2007

16 16

17 17

18 18 ClassicWay – Olej mineralny ClassicWay 10W-40 Do ogólnego użytku ACEA A3/B3 i API SJ/CF; VW 505.00, MB 229.1 ClassicWay 15W-40 ACEA A3/B3 i API SJ/CF; VW 505.00, MB 229.1 ClassicWay 20W-50 – Do ciepłego klimatu i dużego zużycia oleju – API A2/B2 and API SJ/CF, MB 229.1

19 19 SuperWay – Półsyntetyczne SuperWay 10W-40 – Do ogólnego użytku, wysoka jakość – ACEA A3/B3 i API SL/CF SuperWay TDI 10W-40 – TDI silniki DIESLA – ACEA B3 i B4

20 20 LazerWay – Syntetyczne Dostosowane do wymagań środowiskowych LazerWay C1 5W-30 – Do ogólnego użytku, rynki eksportowe – ACEA A3/B3, API SL/CF LazerWay C2 5W-30 Do ogólnego użytku, najwyższa jakość – ACEA A3/B3/B4 i API SL/CF + więcej LazerWay C3 5W-40 – Do zastosowania w TDI – ACEA B3/B4, API CF4 + więcej

21 21 LazerWay – Specyficzne LazerWay F 5W-30 – Ford – 912A1 i 913-A/B LazerWay G 5W-30 – General Motors, Opel i Saab – A-025 and B-025 LazerWay LL 5W-30 – VW Group (VW, Audi, SEAT i Skoda) – 504/507

22 Classification: Internal Silniki DIESLA wysokoobciążone

23 23 Rozwój silników Diesla Wpływ polityki środowiskowej UE i obniżania kosztów użytkowania Dwa główne kierunki – minimalizacja przenoszenia sadzy – czystość

24 24 Zmiany w wymaganiach ACEA E E1 E2 E3 E5 E4 E6E7

25 25 Nowości w HPDDO Nowe rozwiązania już są w użyciu Bez większych zmian (ACEA 07!!) – TruckWay E6 10W-40 ACEA E6 /E7, MB 228.51, MAN 3477,CAT ECF-1, Volvo VDS 3,RVI RD,RXD,RD-2,MTU3.1 – (prawdopodobnie) TruckWay 10W-40 MB 228.5, MAN 3277 – TruckWay 5W-30 bez zmian: API CF, ACEA E4, Volvo VDS 3, MB 228.5, MAN M3277,Scania LDF

26 26 – MaxWay 15W-50 *LDF-2 – MaxWay 10W-30 *LDF-2 – MaxWay 10W-40 Scania LDF-2 VDS 3 *)A7,A3,B3,B4SL,SH,SJ,CI-4,RVI RXD,RVI RD/RD-2, VDS-3,228.3,MTU 2, MAN 3275, JASO DH-1, DHD-1

27 27 PowerWay 15W-40,E3,E2,A3B3,B4,SL,CH-4,RVI RD/RD-2,VDS 2,CAT EFC-1 PowerWay 10W-30 bez CAT, DieselWay bez zmian MultiWay bez zmian ACEA O7 allergical risk

28 28 Present product range HDDO Jan 2009

29 29 PowerWay 15W-40 & 20W-50 Dostosowany do silników ze standardowymi okresami wymiany, dostosowany do wysokich obciążeń. Zarówno do silników Diesla jak i benzynowych, na rynkach amerykańskich i europejskich. Stary typ E2. (E5/B3/A3, API CH-4/SJ, VDS-2, MB 228.1, MAN 271 *

30 30 EuroWay 15W-40 API CH-4/SJ; ACEA 04:E2; ACEA 02: E5/E3/B3/A2 MB 228.3, MAN 3275; Volvo VDS -2 Cummins CES 200.77 i CES 200.76 *

31 31 MaxWay 15W-40 Dostosowany do silników EURO 4, wydłużony okres wymiany i dostosowanie do wysokich obciążeń. Dla najnowszych silników Diesla i silników benzynowych. Na rynek europejski i amerykański typ E7. E7/E5/B3, API CI-4/SL, Volvo VDS-3, Scania LDF/LDF-2, MB 228.3, MAN 271, Cummins CES 200.78, CES 200.77


Pobierz ppt "Classification: Internal Produkty dla motoryzacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google