Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pozytywny wizerunek lobbingu? Marta Kaja. Lobbing to: Wpływanie Wypracowywanie rozwiązań Pozyskiwanie informacji Przekazywanie informacji Przeciwdziałanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pozytywny wizerunek lobbingu? Marta Kaja. Lobbing to: Wpływanie Wypracowywanie rozwiązań Pozyskiwanie informacji Przekazywanie informacji Przeciwdziałanie."— Zapis prezentacji:

1 Pozytywny wizerunek lobbingu? Marta Kaja

2 Lobbing to: Wpływanie Wypracowywanie rozwiązań Pozyskiwanie informacji Przekazywanie informacji Przeciwdziałanie konfliktom Budowanie relacji Inspirowanie obywateli

3 Lobbing w Polsce…

4 Lobbyści, tak na wszelki wypadek czyli ile jest lobbbystów w Polsce

5 Lobbing każde działanie, prowadzone metodami prawnie dozwolonymi zmierzające do wywarcia wpływu na organy władzy publicznej w procesie stanowienia prawa

6 Rejestr działań

7 Lobbing 2010 w liczbach 195 podmiotów (7 wykreślonych) w rejestrze lobbystów MSWiA 17 lobbystów Sejmu 8/17 ministerstwach 39 wniosków 14 uwzględnionych 25 odrzuconych

8 Społeczna recepcja lobbingu

9 1.Proszę powiedzieć w jakim stopniu zna Pani/Pan pojęcie lobbing (proszę wybrać tylko jedną odpowiedź) Nie znam (nigdy wcześniej nie spotkałem/am się z tym pojęciem) Znam słabo (spotkałem/am się kilkakrotnie, ale zupełnie nie znam znaczenia) Znam średnio (wydaje mi się, że znam, ale nie potrafię spontanicznie wyjaśnić i zdefiniować) Znam dobrze (potrafię zdefiniować i użyć w wypowiedzi) Znam bardzo dobrze (potrafię zdefiniować, wyjaśnić, podać dodatkowe informacje wykraczające poza definicję)

10 Deklaracja znajomości pojęcia lobbing

11 32% 28% 29% 10% 1% Nie znam (nigdy wcześniej nie spotkałem/am się z tym pojęciem) Znam słabo (spotkałem/am się kilkakrotnie, ale zupełnie nie znam znaczenia) Znam średnio (wydaje mi się, że znam, ale nie potrafię spontanicznie wyjaśnić i zdefiniować) Znam dobrze (potrafię zdefiniować i użyć w wypowiedzi) Znam bardzo dobrze (potrafię zdefiniować, wyjaśnić, podać dodatkowe informacje wykraczające poza definicję)

12 Deklaracja znajomości pojęcia lobbing w zależności od wieku

13

14 Deklaracja znajomości pojęcia lobbing w zależności od wykształcenia

15

16 1.Proszę sobie wyobrazić sytuację, że zostaje rozpisane referendum w sprawie całkowitego zakazu prowadzenia działalności lobbingowej. Proszę powiedzieć, jak zagłosowałaby Pani/ zagłosowałby Pan w takim referendum? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Zagłosowałbym ZA całkowitym zakazem prowadzenia działalności lobbingowej Zagłosowałbym PRZECIWKO całkowitemu zakazowi prowadzenia działalności lobbingowej Nie mam zdania

17 Deklaracja gotowości do zagłosowania w referendum i opowiedzenia się za całkowitym zakazem działalności lobbingowej w zależności od wykształcenia

18

19 Deklarowany przez respondentów stopień akceptacji działalności lobbingowej

20

21 Czyżby wiedza o lobbingu była zabójcza dla jego wizerunku?

22

23 Osoba, która zna pojęcie lobbing

24 Osoba, która nigdy nie spotkała się z pojęciem lobbing

25 Poszukujący informacji

26 Kto szuka?

27 Czy skutecznie?

28

29 Regulacje ustawowe

30

31

32 Obowiązek rejestracji

33

34 Lobbyści

35 Urzędnicy

36

37 W Polsce?

38 Było dobrze, dopóki…

39 regularnie

40

41

42 Dyplomacja? Negocjacje? Lobbing? Goverment relations? Ekspertyzy? Rzecznik? Public relations?

43

44

45 Unia Europejska russia eu

46 Islandia

47

48

49

50

51 I co z tym wizerunkiem lobbingu?

52 A może by tak… Lobbing na rzecz lobbingu


Pobierz ppt "Pozytywny wizerunek lobbingu? Marta Kaja. Lobbing to: Wpływanie Wypracowywanie rozwiązań Pozyskiwanie informacji Przekazywanie informacji Przeciwdziałanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google