Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podsumowanie współdziałania z OSP w roku 2007 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podsumowanie współdziałania z OSP w roku 2007 r."— Zapis prezentacji:

1 Podsumowanie współdziałania z OSP w roku 2007 r.
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU Podsumowanie współdziałania z OSP w roku 2007 r. Podsumowanie współdziałania z OSP w roku 2007 r.

2 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Działania ratowniczo-gaśnicze w woj. wielkopolskim w 2007 r. Działania ratowniczo-gaśnicze w woj. wielkopolskim w 2007 r. Powiat Pożary Miejscowe zagrożenia Alarmy fałszywe OGÓŁEM ZDARZEŃ chodzieski 106 618 15 739 czarnkowsko-trzcianecki 315 952 24 1291 gnieźnieński 439 997 78 1514 gostyński 96 645 10 751 grodziski 81 378 459 jarociński 153 841 6 1000 kaliski 530 1127 16 1673 kępiński 175 503 9 687 kolski 227 451 688 koniński 636 858 25 1519 kościański 595 2 750 krotoszyński 129 731 875 leszczyński 230 947 1193 międzychodzki 114 356 479 nowotomyski 157 487 8 652 obornicki 162 546 12 720

3 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Działania ratowniczo-gaśnicze w woj. wielkopolskim w 2007 r. Działania ratowniczo-gaśnicze w woj. wielkopolskim w 2007 r. Powiat Pożary Miejscowe zagrożenia Alarmy fałszywe OGÓŁEM ZDARZEŃ ostrowski 270 977 4 1251 ostrzeszowski 128 677 8 813 pilski 507 1088 31 1626 pleszewski 101 1802 12 1915 poznański 2627 5194 594 8415 rawicki 100 413 517 słupecki 111 648 767 szamotulski 200 1003 9 1212 średzki 139 513 664 śremski 148 382 7 537 turecki 167 524 11 702 wągrowiecki 173 652 13 838 wolsztyński 93 446 551 wrzesiński 232 497 14 743 złotowski 190 17 871 wielkopolskie 8889 26512 1011 36412

4 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Charakterystyka zdarzeń Miejscowe zagrożenia Rodzaj Liczba zdarzeń Procentowo Silne wiatry 5218 19,68 W komunikacji drogowej 5072 19,13 Medyczne 1848 6,97 Opady deszczu 1773 6,69 Na obszarach wodnych 338 1,27 Przybór wody 289 1,09 Budowlane 216 0,81 Opady śniegu 170 0,64 Infrastruktury komunalnej 154 0,58 Chemiczne 77 0,29 Ekologiczne 60 0,23 W komunikacji kolejowej 30 0,11 W komunikacji lotniczej 3 0,01 Radiologiczne 0,00 Inne 11264 42,49 Razem 26512 Pożary Wielkość Liczba zdarzeń Procentowo Małe 8427 94,80 Średnie 407 4,58 Duże 45 0,51 B. duże 10 0,11 Razem 8889

5 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Średnie czasy dojazdów do zdarzeń Powiat Pożary [min] Miejscowe zagrożenia [min] Miejscowe zagrożenia (w komunikacji drogowej) [min] chodzieski 7 6 czarnkowsko-trzcianeck 8 gnieźnieński 10 gostyński grodziski jarociński 9 14 kaliski 12 17 11 kolski koniński 13 18 kościański krotoszyński kępiński leszczyński m. Kalisz m. Konin m. Leszno m. Poznań międzychodzki Powiat Pożary [min] Miejscowe zagrożenia [min] Miejscowe zagrożenia (w komunikacji drogowej) [min] nowotomyski 8 12 10 obornicki 7 ostrowski 9 ostrzeszowski pilski pleszewski 16 poznański rawicki szamotulski słupecki turecki wolsztyński wrzesiński 6 wągrowiecki 11 złotowski średzki śremski Średnio

6 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Działania prowadzone przez OSP Powiat Łącznie OSP OSP w KSRG Pozostałe Ilość * Wyjazdów Ilość chodzieski 21 397 6 375 15 22 czarnkowsko-trzcianecki 46 578 11 444 35 134 gnieźnieński 43 732 628 32 104 gostyński 93 563 10 507 83 56 grodziski 49 337 293 44 jarociński 781 8 622 38 159 kaliski 137 487 19 363 118 124 kępiński 57 519 9 311 48 208 kolski 408 343 84 65 koniński 139 806 18 577 121 229 kościański 64 515 7 463 52 krotoszyński 63 626 522 leszczyński 72 554 13 59 międzychodzki 47 287 239 40 nowotomyski 50 473 373 41 100 obornicki 30 384 294 90 * Dane opracowane na podstawie sprawozdań przesyłanych do Zarządu Wojewódzkiego OSP RP w Poznaniu

7 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Działania prowadzone przez OSP Powiat Łącznie OSP OSP w KSRG Pozostałe Ilość * Wyjazdów Ilość ostrowski 101 706 12 525 89 181 ostrzeszowski 67 479 10 422 57 pilski 55 573 484 45 pleszewski 46 476 8 279 38 197 poznański 68 2168 17 1772 51 396 rawicki 62 400 9 285 53 115 słupecki 70 554 6 440 64 114 szamotulski 66 1049 11 764 średzki 33 203 5 175 28 śremski 26 196 7 137 19 59 turecki 88 458 376 77 82 wągrowiecki 43 401 336 35 65 wolsztyński 44 277 218 34 wrzesiński 30 338 275 21 63 złotowski 654 610 22 wielkopolskie 1882 17379 307 13974 1575 3405 * Dane opracowane na podstawie sprawozdań przesyłanych do Zarządu Wojewódzkiego OSP RP w Poznaniu

8 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Statystyka wyjazdów OSP z KSRG Statystyka wyjazdów OSP z KSRG Liczba wyjazdów Liczba OSP % liczba OSP do 10 29 9,45 od 11 do 20 64 20,85 od 21 do 30 53 17,26 od 31 do 40 39 12,70 od 41 do 50 od 51 do 60 19 6,19 od 61 do 70 17 5,54 od 71 do 80 15 4,89 od 81 do 90 8 2,61 od 91 do 100 od 101 do 110 4 1,30 od 111 do 120 2 0,65 od 121 do 130 5 1,63 od 131 do 140 6 1,95 od 141 do 170 pow. 200

9 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Procentowy udział zastępów w działaniach Procentowy udział zastępów w działaniach

10 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Procentowy udział ratowników w działaniach Procentowy udział ratowników w działaniach

11 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Współdziałanie PSP z OSP Samodzielnie PSP Samodzielnie OSP Wspólnie Razem Liczba działań 20407 12054 3951 36412 Procentowo 56,04 33,10 10,85

12 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Jednostki Operacyjno-Techniczne Jednostki Operacyjno-Techniczne Uchwałą nr 95/18/2004 Prezydium ZG ZOSP RP z dnia 16 grudnia 2004 r. wprowadzono wytyczne w sprawie kategoryzacji Jednostek Operacyjno – Technicznych Ochotniczych Straży Pożarnych. Uchwałą nr 124/22/2005 Prezydium ZG ZOSP RP z dnia 28 czerwca 2005 r. określono normatywne wyposażenie ratowników ochotniczych straży pożarnych. Zgodnie z rocznymi raportami OSP, przesłanymi do ZW ZOSP RP, do dnia 29 lutego 2008 r. dokonano kategoryzacji 202 jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych województwa wielkopolskiego. Wskazane jest określenie terminu, w którym nastąpi kategoryzacja pozostałych jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych województwa wielkopolskiego.

13 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Włączanie jednostek OSP do KSRG Włączanie jednostek OSP do KSRG W roku 2007 wprowadzono zasady weryfikacji i opiniowania wniosków o włączenie do KSRG: Weryfikacja pod kątem formalno – prawnym (weryfikacja dokumentacji - porozumienie, karta jednostki OSP, tabela dot. jednostki ubiegającej się o włączenie), 2. Opinia Wydziału Operacyjnego według ustalonego szablonu (uwzględniająca teren działania, ilość jednostek ochrony przeciwpożarowej w gminie, w tym w KSRG, odległość od najbliższych jednostek, wyszkolenie, wyposażenie, analiza zagrożeń, analiza zabezpieczenia operacyjnego powiatu, statystyka zdarzeń). 3. W uzasadnionych przypadkach przeprowadza się inspekcję gotowości operacyjnej.

14 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Włączanie jednostek OSP do KSRG Włączanie jednostek OSP do KSRG JEŻELI OPINIA JEST POZYTYWNA, A INSPEKCJA GOTOWOŚCI OPERACYJNEJ POTWIERDZA ZASADNOŚC WŁĄCZENIA JEDNOSTKI PRZYGOTOWYWANY JEST WNIOSEK DO KG O WŁĄCZENIE JEDNOSTKI DO KSRG JEŻELI WYSTĘPUJĄ BRAKI SPRZĘTOWO – SZKOLENIOWE WYSTOSOWYWANE JEST PISMO DO WÓJTA / BURMISTRZA INFORMUJĄCE O POWYŻSZYCH BRAKACH Z PROŚBĄO ZAJĘCIE STANOWISKA.

15 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Włączanie jednostek OSP do KSRG Włączanie jednostek OSP do KSRG JEŻELI WYSTĘPUJĄ BŁĘDY FORMALNO – PRAWNE W DOKUMENTACJI WYSTOSOWYWANE JEST PISMO DO KOMENDANT MIEJSKIEGO / POWIATOWEGO INFORMUJĄCE O POWYŻSZYCH BŁĘDACH Z PROŚBĄ O PODJĘCIE DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO WYELIMINOWANIA BŁĘDÓW. JEŻELI OPINIA JEST NEGATYWNA LUB JEDNOSTKA UZYSKAŁA NEGATYWNĄ OCENĘ PODCZAS INSPEKCJI GOTOWOŚCI OPERACYJNEJ WYSTOSOWYWANE JEST PISMO DO KOMENDANTA MIEJSKIEGO / POWIATOWEGO INFORMUJĄCE O BRAKU PRZESŁANEK DO WŁĄCZENIA JEDNOSTKI DO KSRG Z ODPOWIEDNIM UZASADNIENIEM.

16 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Instrument Finansowy Ochrony Ludności (Civil Protection Financial Instrument CPFI) Instrument Finansowy Ochrony Ludności (Civil Protection Financial Instrument CPFI) Ustanowiony Decyzją Rady Unii Europejskiej z dnia 5 marca 2007 r. w ramach którego możliwe jest udzielanie pomocy finansowej, stanowiącej wkład w poprawę skuteczności reagowania, a także usprawnienie działań prewencyjnych na wypadek wszelkich sytuacji nadzwyczajnych takich jak klęski żywiołowe i katastrofy spowodowane przez człowieka akty terroryzmu, w tym terroryzmu chemicznego, biologicznego, radiologicznego i nuklearnego, oraz katastrof technicznych, radiologicznych i ekologicznych.

17 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Budżet CPFI Budżet CPFI Całkowity budżet CPFI na lata wynosi 189 800 000 EUR. Środki mogą być przeznaczone na: Ćwiczenia Działania prewencyjne Przygotowanie do działań Projekty o dofinansowanie może składać każdy podmiot prywaty i publiczny państw UE, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz państw kandydujących do UE. W praktyce mogą to być: PSP, OSP, jednostki samorządu terytorialnego

18 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Beneficjenci otrzymują dofinansowanie z CPFI w postaci tzw. grantów. Wynosi ono do 75% kosztów, z zastrzeżeniami iż: na organizację ćwiczeń można uzyskać max. 1 000 000 EUR i muszą je organizować min. 2 państwa. Ponadto, do projektu wymagane jest włączenie podmiotu ustawowo zobowiązanego do danych działań. Scenariusz ćwiczeń musi respektować procedury Mechanizmu Wspólnotowego, na projekty w zakresie przygotowania i prewencji nie zostały określone konkretne priorytety jak również górna granica dofinansowania, jednak muszą one spełniać 2 główne kryteria: a) uzupełniać projekty już realizowane przez inne państwa, b) być realizowane wspólnie z dwoma lub trzema partnerami zagranicznymi.

19 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Procedura aplikacyjna Procedura aplikacyjna Zaproszenia do składania ofert (tzw. Call for proposals) zostaną opublikowane prawdopodobnie w marcu/kwietniu br. w Dzienniku Urzędowym UE oraz na stronie Dyrekcji Generalnej ds. środowiska. Czas na złożenie projektu od czasu opublikowania wezwania będzie wynosił min. 45 dni (z doświadczenia wynika, że będzie to ok. 2,5 m-ca). Projekty składa się w języku angielskim do Komisji Europejskiej Szczegóły dotyczące ww. instrumentu dostępne są w KM/KP (pisma z KW i KG).

20 Inspekcje Gotowości Bojowej OSP włączonych do KSRG
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU Inspekcje Gotowości Bojowej OSP włączonych do KSRG Inspekcje Gotowości Bojowej OSP włączonych do KSRG

21 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Podstawa prawna Podstawa prawna Art. 10 ust. 5 oraz 5a, 5b i 5c oraz art. 13 ust. 7 punkt 2 Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o Państwowej Straży Pożarnej, Zarządzenie nr 6 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 21 czerwca 2006r. w sprawie sposobu przeprowadzania inspekcji gotowości operacyjnej podmiotów KSRG, Zarządzenie nr 19 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 27 września 2007r. zmieniające poprzednie w sprawie sposobu przeprowadzania inspekcji gotowości operacyjnej podmiotów KSRG, Wytyczne Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 20 listopada 2007r.

22 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Zestawienie ilościowe jednostek OSP włączonych do KSRG poddanych inspekcji Zestawienie ilościowe jednostek OSP włączonych do KSRG poddanych inspekcji 307 94

23 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Sposób oceniania Sposób oceniania Poziom przygotowania do działań jednostek OSP nie podlega ocenie cyfrowej lecz opisowej; poszczególne elementy poddane inspekcji zostają opisywane w jak najszerszym zakresie odzwierciedlając stan rzeczywisty.

24 KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W POZNANIU
Podsumowanie Podsumowanie Reasumując wyniki przeprowadzonych inspekcji gotowości operacyjnej podmiotów KSRG zauważyć można, iż poziom przygotowania do działań ratowniczych w kontrolowanych jednostkach jest bardzo zróżnicowany. Ponadto ich wyposażenie zarówno pod względem posiadanego sprzętu jak i środków ochrony indywidualnej ratowników jest diametralnie różne. Wystosowane do władz samorządowych wystąpienia skutkowały doposażeniem jednostek w sprzęt niezbędny do bezpiecznego prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych. W związku z powyższym stwierdzić można, iż przyniosły one wymierny efekt w postaci podwyższenia stopnia przygotowania tych podmiotów do działań ratowniczych.


Pobierz ppt "Podsumowanie współdziałania z OSP w roku 2007 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google