Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1."— Zapis prezentacji:

1 1

2 DANE INFORMACYJNE – projekt MGP
Samorządowe Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kożuchowie ID grupy: 98_26_p_g1 opiekun: Laura Maciejewska kompetencja: przedsiębiorczość semestr/rok szkolny: lato 2011/2012 Zespół Szkół nr 2 Gimnazjum nr 4 w Szamotułach ID grupy: 98_17_p_g1 opiekun: Piotr Gotowy kompetencja: przedsiębiorczość semestr/rok szkolny: lato 2011/2012

3 E-BIZNES i SPOSOBY jego WYKORZYSTYWANIA w DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
TEMAT PROJEKTOWY E-BIZNES i SPOSOBY jego WYKORZYSTYWANIA w DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW

4 CELE REALIZACYJNE WIEDZA UMIEJĘTNOŚCI POSTAWY
Poznanie podstawowych pojęć związanych z e-biznesem. Zgłębianie zagadnień związanych ze zjawiskiem e-biznesu w Polsce i w Europie. Poznanie szans i zagrożeń związanych z e-biznesem. Poznanie możliwości technicznych sprzętu multimedialnego oraz dostępnych programów i stron internetowych. UMIEJĘTNOŚCI Poszukiwanie różnorodnych źródeł wiedzy. Gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie informacji. Budowanie prezentacji multimedialnych. Konstruktywna współpraca w grupach. POSTAWY Rozwijanie wspólnych zainteresowań. Budowanie poczucia odpowiedzialności za powierzone zadania. Rozwijanie umiejętności rozsądnego korzystania z zasobów Internetu.

5 PODZIAŁ ZADAŃ czyli jak się dogadać?
Opracowanie zagadnień dotyczących e-biznesu a) w Polsce (Szamotuły) b) w Europie (Kożuchów) 2) Analiza sposobów wykorzystania e-biznesu (Szamotuły) 3) Szanse i zagrożenia związane z wykorzystywaniem e-biznesu (Kożuchów)

6 Czym jest e-biznes? Biznes elektroniczny, e-biznes (ang. electronic business, e-business) – to (wprowadzony w 1995 roku przez IBM) według powszechnie obowiązującej definicji model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinfomatycznych, w szczególności aplikacjach internetowych. Pojęcie elektronicznego biznesu obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji, etc.

7 Historia e-biznesu Zanim nastała era biznesu internetowego, biznes elektroniczny rozwijał się w dużych firmach i korporacjach międzynarodowych od wielu lat pod postacią EDI(– elektronicznej wymiany dokumentów. Przyjmując najszerszą definicję biznesu elektronicznego, komputery po raz pierwszy zostały komercyjnie wykorzystane już w latach 60. XX wieku. Wraz z wprowadzeniem przez banki systemu ERMA dzięki zautomatyzowanym funkcjom tego systemu, w Bank of America dziewięciu pracowników mogło wykonać pracę, którą wcześniej wykonywało pięćdziesięciu. Komercyjne wykorzystanie komputerów szybko rozprzestrzeniało się w firmach, pozwalając zautomatyzować administrowanie płacami, tworzyć raporty, czy planować harmonogramy produkcji. W latach 70. i 80. działalność biznesowa zaczęła się rozszerzać o pierwsze formy komunikacji pomiędzy firmami (partnerami handlowymi). Powstały pierwsze systemy wymiany dokumentów EDI Sama idea elektronicznej wymiany dokumentów pochodzi z połowy lat 60. W 1968 r. grupa przedsiębiorstw kolejowych, dbających o jakość wymiany danych między przedsiębiorstwami, formuje Transportation Data Coordinating Committee. W tym samym okresie General Motors Suer Valu, Sears, K-Mart budują dla głównych partnerów własne systemy elektroniczne. W 70. powstają pierwsze przemysłowe standardy wymiany dokumentów: 1975 r. – pierwszy między przemysłowy standard "air, motor, ocean, rail & some banking applications ";1979 r. – ANSI X12. Podstawowe standardy EDI w chwili obecnej to: EDIFACT(z 1985 r. oraz SWIFT dla instytucji finansowych.

8 Modele biznesowe Elektroniczna witryna i sklep internetowy (e-shop)
Elektroniczne zaopatrzenie (e-procurement) Aukcja elektroniczna (e-auction) Wirtualna społeczność (virtual community) Platforma współpracy (collaboration platform) Integrator i dostawca usług łańcucha wartości (value-chain integrator) Pośrednictwo informacji (information brokerage) Usługi zaufania (trust services) Prosto do Dostawca z pełnym zakresem usług Dostawca treści Wspólna infrastruktura Przedsiębiorstwo Integrator sieci wartości Pośrednik v

9 E-biznes w Polsce

10 Allegro Grupa Allegro - polska spółka z branży nowych mediów z siedzibą w Poznaniu, prowadząca między innymi serwisy allegro.pl i bankier.pl. Jest częścią południowoafrykańskiego koncernu medialnego Naspers. Bezpośrednim właścicielem grupy jest holenderskie przedsiębiorstwo MIH Allegro B.V. które pełni funkcję wehikułu inwestycyjnego dla koncernu z RPA. Spółka w obecnym kształcie powstała w wyniku przyłączenia do swoich struktur podmiotów zależnych: QXL Poland, OtoMoto, Ceneo, Bankier i Internet Service dnia 26 stycznia Po połączeniu jest największym pod względem przychodów z działalności w sieci przedsiębiorstwem w Polsce.

11 Historia Allegro Allegro powstało w związku z sukcesem amerykańskiego serwisu aukcyjnego eBay. Założone w 1999 roku przez poznańską spółkę Surf Stop Shop sp. z o.o., w marcu 2000 przejęte przez QXL.com PLC, tym samym stało się polskim oddziałem tej brytyjskiej firmy specjalizującej się w budowie serwisów aukcyjnych. Na skutek działań finansowych (podniesienie kapitału zakładowego) władzę w spółce QXL Poland przejęła firma NIAA, co spowodowało roszczenia QXL Ricardo. Jednakże na mocy podpisanego 29 czerwca 2006 porozumienia dotychczasowi właściciele 92% spornych akcji QXL Poland objęli 18% akcji nowej emisji QXL ricardo plc. Jednocześnie strony zobowiązały się zakończyć ugodą wszelkie cywilne postępowania sądowe. Obecne kierownictwo spółki w dalszym ciągu zarządza firmą QXL Poland. Zmiany nie wpłynęły na funkcjonowanie serwisu. Duży sukces komercyjny serwisu aukcyjnego umożliwił właścicielom przejmowanie mniejszych, aczkolwiek rozwojowych serwisów z branży e-commerce (Ceneo, OtoMoto) oraz otwieranie kolejnych własnych stron. W marcu 2008 r. koncern medialny Naspers złożył ofertę kupna notowanej na londyńskiej giełdzie akcji spółki Tradus. Oferowana cena to 18 £ za akcję, co daje łączną sumę 946 mln £. W czerwcu 2009 roku koncern Naspers poprzez spółkę MIH Allegro B.V. wezwał do sprzedaży 100% akcji notowanej na warszawskiej giełdzie spółki Bankier.pl S.A. właściciela między innymi portali Bankier.pl i mojeauto.pl. Po przejęciu wszystkich akcji spółka została wycofana z giełdy. Była notowana na GPW do 25 maja 2010. Od 26 stycznia 2011 roku spółki QXL Poland, OtoMoto, Ceneo, Bankier i Internet Service stanowią jedną spółkę o nazwie Grupa Allegro. Właścicielem połączonej grupy nadal pozostaje MIH Allegro B.V. (Naspers).

12

13

14 Na czym zarabia Allegro.pl

15 Ranking witryn według zasięgu

16 Ranking witryn według zasięgu 2011 r.

17 Merlin.pl Merlin.pl – jeden z polskich sklepów internetowych.
Asortyment sklepu stanowi ponad 200 tys. produktów z działów: książki, filmy, muzyka, multimedia, zabawki, elektronika, kosmetyki, odzież i artykuły sportowe oraz moda. W listopadzie 2011 roku uruchomił sprzedaż produktów cyfrowych - ebooków i audiobooków do pobrania online. Wspólnie ze sklepem partnerskim e-Cyfrowe oferuje też sprzęt fotograficzny

18 Historia merlin.pl Sklep został oficjalnie otwarty 1 kwietnia Merlin.pl rozwijał się w szybkim tempie, wykorzystując boom technologiczny i rozwój infrastruktury informatycznej. Zaczynając od 20 tys. książek jako księgarnia internetowa, rozwinął się i przekształcił w duży sklep internetowy. Sklep oferuje ponad 200 tys. produktów, ma ponad milion zarejestrowanych klientów oraz blisko 100 tysięcy realizowanych zamówień miesięcznie. Wartość towarów sprzedanych od początku działalności za pośrednictwem sklepu osiągnęła prawie 0,5 mld złotych. W 2009 roku wolumen sprzedaży osiągnął rekordową wartość 3 mln towarów. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce” z 2008 roku, przygotowanego przez Gemius, Merlin.pl jest obecnie najlepiej rozpoznawalnym sklepem internetowym w Polsce. Według badań SMG/KRC, 75% internautów rozpoznaje markę Merlin.pl, natomiast 60% badanych ceni ją za wysoką jakość usług. Ponad 1,2 mln osób w całej Polsce choć raz kupiło coś za pośrednictwem sklepu Merlin.pl. W październiku 2004 Merlin zdobył pierwsze miejsce w rankingu Deloitte & Touche na najszybciej rozwijającą się firmę w Europie Środkowej w branży informatycznej. Rok później przez tygodnik Wprost i portal money.pl został uznany na najlepszy polski sklep internetowy w kategorii książki, filmy i muzyka. Otrzymał również m.in.: nagrodę NASK im. prof. Tomasza Hofmokla "za propagowanie idei społeczeństwa informacyjnego", tytuł CoolBrand Polska, tytuł Superbrand, złote godło Laur Klienta 2009[

19

20 empik.pl empik jest liderem na polskim rynku dystrybucji dóbr kultury oraz dynamicznie rozwijającą się marką na rynku ukraińskim. W ponad 172 salonach na terenie Polski oraz w blisko 20 salonach na Ukrainie (stan: czerwiec 2011) empik proponuje unikalny mix produktów kultury, wiedzy i rozrywki (prasa, książki, muzyka, film, multimedia, art&pap, bilety). Dla ponad 20 milionów klientów rocznie empik jest przewodnikiem po tym, co w kulturze najmodniejsze i najbardziej godne uwagi. Oferta empiku obejmuje pozycje najbardziej wartościowe, najciekawsze, inspirujące i intrygujące; jest skierowana do odbiorców w każdym wieku, o różnych gustach i zainteresowaniach. Mogą oni wybierać spośród tytułów – zarówno wydawnictw masowych, bestsellerów, nowości (często także tytułów przedpremierowych), jak i pozycji adresowanych do koneserów, produkcji niszowych, niezależnych i elitarnych.

21

22 Świstak.pl Strona powstała z inicjatywy Andrzeja Ciesielskiego oraz Rafała Agnieszczaka. Przesłankami realizacji pomysłu była niezadowalająca - w przekonaniu założycieli, ówczesna oferta aukcji internetowych. Testowe uruchomienie serwisu miało miejsce 24 października 2003 r. Przez kilka kolejnych miesięcy uwzględniane były sugestie osób odwiedzających. Właściwe rozpoczęcie działalności nastąpiło 1 marca 2004r.

23 swistak.pl

24 Nk.pl nk.pl (dawniej nasza-klasa.pl) – polski serwis społecznościowy, którego pierwotnym celem było umożliwienie użytkownikom odnalezienie osób ze swoich szkolnych lat i odnowienie z nimi kontaktu. Serwis nk.pl jest jedenastą pod względem popularności stroną internetową w Polsce wg danych portalu Alexa (stan na 25 lipca 2011). W czerwcu 2010 roku na portalu istniało około 14 milionów aktywnych kont użytkowników, jednakże 6% kont to konta fikcyjne. Pierwowzorem nk.pl był serwis Classmates.com, założony w 1995 roku. 11 listopada 2006 student informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim Maciej Popowicz wraz z Pawłem Olchawą, Michałem Bartoszkiewiczem i Łukaszem Adzińskim utworzyli portal nasza-klasa.pl. Nazwa portalu nawiązywała do tytułu piosenki Jacka Kaczmarskiego "Nasza klasa". Przełom roku 2007 i 2008 był dla naszej-klasy okresem wyjątkowo szczęśliwym. W tym właśnie okresie odnotowano ogromny wzrost popularności serwisu. Była to zmiana do tego stopnia dynamiczna, że nasza-klasa.pl przez dłuższy czas borykała się z problemami technicznymi z tym związanymi. W dniach 1-7 stycznia 2010 roku szata graficzna portalu uległa kilku drobnym zmianom; do najważniejszych zaliczyć należy nowe logo strony, tematu przewodniego oraz zmiana dedykowanej rozdzielczości ekranu (1024x768 pikseli).

25 Nk.pl

26 Spryciarze.pl Spryciarze.pl to pierwszy w polskim internecie wielotematyczny poradnik wideo, pokazujący jak poradzić sobie z codziennymi problemami. Kluczową dewizą portalu jest hasło „Pokaż, co potrafisz!”. W serwisie wśród kilku tysięcy filmów znaleźć można odpowiedzi na pytania: Jak zabezpieczyć gniazdko elektryczne?, Jak zrobić maszynkę do robienia waty cukrowej?, Jak obronić się przed napastnikiem?, Jak zamontować okap kuchenny? Jak się malować? i wiele, wiele innych. Spryciarze.pl kontynuują myśl kultowego programu Adama Słodowego: Zrób to sam, emitowanego w TVP. Spryciarze.pl to również miejsce, gdzie spotykają się ludzie o oryginalnych pomysłach, chcący dzielić się nimi z innymi internautami.

27 Spryciarze.pl

28 Ebay eBay NASDAQ: EBAY w bazie NASDAQ – portal internetowy prowadzący największy serwis aukcji internetowych na świecie. eBay został założony 3 września 1995roku, przez Pierre’a Omidyara obecnie działa w 26 krajach. W skład koncernu wchodzi m.in. PayPal. Wcześniej w skład wchodził także Skype, który został kupiony 10 maja 2011 r. przez Microsoft.

29 Ebay

30 Komputronik Komputronik – polska sieć sklepów, oferujących m.in. komputery i urządzenia RTV. Firma powstała w październiku 1996 roku, kiedy otworzyła pierwszy sklep w Poznaniu. W 1998 roku firma otworzyła sklep internetowy, natomiast w 2009 roku zajęła pierwsze miejsce w rankingu sklepów internetowych, przygotowanym przez portal Money.pl i tygodnik Wprost za 2009 rok (100% bezpieczeństwo transakcji). Obecnie Komputronik ma sieć sklepów w całej Polsce.

31

32 Interia Interia portal internetowy właściciel INTERIA.PL S.A. rejestracja opcjonalnie Interia.pl Interia.pl – istniejący od 1999 r. ogólny portal internetowy, prowadzony przez spółkę akcyjną INTERIA.PL S.A., należącą w całości do niemieckiej grupy Bauer Media poprzez spółki zależne (Bauer Media Invest GmbH, Radio Muzyka Fakty sp. z o.o. i Broker.FM S.A.[1]).

33 Historia Interii 2 sierpnia 1999 ComArch S.A. i RMF FM podpisały Umowę Spółki i Porozumienie Akcjonariuszy, czego skutkiem było powstanie spółki pod tymczasową nazwą INTERNET FM S.A., zarejestrowanej 13 sierpnia grudnia nazwę zmieniono na INTERIA.PL S.A[2]. Od stycznia 2008 spółka w całości należy do grupy Bauer. Pierwszą usługę skierowaną do użytkowników sieci Internet, serwis bezpłatnych kont poczty elektronicznej poczta.fm, interia.pl udostępniła 16 października grudnia 1999 uzupełniono ją o serwis świątecznych kartek elektronicznych. Oficjalna premiera podstawowej usługi INTERIA.PL, portalu internetowego, odbyła się o godzinie 17:31 11 lutego Witryna zawierała wówczas 6 serwisów tematycznych (Wiadomości, Ekonomia i Biznes, Motoryzacja, Turystyka, Rozrywka i Kobieta), a także obszerny Katalog Polskich Zasobów Internetu i zintegrowany z portalem drugi system bezpłatnych kont pocztowych poczta.interia.pl. Z początkiem września 2000 r. INTERIA.PL rozpoczęła przygotowania do wejścia na giełdę i już pod koniec tego miesiąca złożyła w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd prospekt emisyjny. W grudniu 2000 r. akcje INTERIA.PL zostały dopuszczone do publicznego obrotu, a w wyniku pierwszej subskrypcji publicznej, od 2 lutego 2001 r., notowane były na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (kod IPL).

34

35 wp.pl Pierwszy polski portal internetowy, założony w 1995 roku. Jeden z pięciu największych polskich portali internetowych. Stworzyli go na Politechnice Gdańskiej w Gdańsku Leszek Bogdanowicz, Damian Woźniak, Marek Borzestowski i Jacek Kawalec, którzy poznali się za pośrednictwem Internetu. Początkowe forum pomysłów przerodziło się – już w marcu 1995 r. – w serwis, działający pod nazwą Wirtualna Polska. Od października nad rozwojem portalu czuwało Centrum Nowych Technologii, firma zajmująca się ewolucją, promocją i zastosowaniem najnowszych technologii w WP. Początkowo dostępny był pod adresem .W 1998 roku został przeniesiony na adres który do dzisiaj pozostaje aktualny. Funkcjonując pierwotnie jako Katalog Stron WWW, Wirtualna Polska w krótkim czasie przeobraziła się w portal internetowy oferujący szereg usług oraz kompleksowych serwisów, stała się platformą transakcji e-commerce i komunikacji oraz medium reklamowym. Wiele działań portalu na rynku internetowym w Polsce miało charakter prekursorski. Wirtualna Polska zastosowała XHTML, jako pierwsza stworzyła Katalog stron WWW i możliwość ich pozycjonowania, wprowadziła personalizację i panel rozmów na żywo. Pierwsza oddała Internautom multimedialny komunikator zintegrowany z systemem Jabber oraz zastosowała w nim technologię VoIP. Oprócz wielu serwisów informacyjnych (Wiadomości, Sport) WP udostępnia także takie usługi jak: darmowe konta pocztowe, możliwość zakładania stron WWW, wyszukiwarkę internetową, komunikator internetowy Spik (dawniej wpkontakt) obsługujący sieć telefoniczną, czat (od czerwca 1997), serwisy rozrywkowe (Muzyka, Film, Książki), biznesowe, finansowe, aukcyjne, itp. Jednym z popularniejszych serwisów Wirtualnej Polski jest serwis MP3, oferujący z jednej strony legalne, darmowe polskie utwory muzyczne w formacie MP3, z drugiej strony gwarantujący promocję niezależnych artystów. Portal internetowy jako pierwszy w Polsce, oprócz bycia miejscem reklamy, sam rozpoczął autopromocję z udziałem innych, poza internetowych, środków medialnych – od roku 1998 w radiu, prasie i na billboardach, a od roku 2000 prowadząc kampanię reklam w telewizji publicznej oraz kinach, odciskając tym samym swój ślad w historii reklamy. 11 kwietnia 2004 roku Wirtualna Polska po raz pierwszy od wielu lat zmieniła szatę graficzną strony tytułowej. Z końcem 2006 roku zostało zmienione logo portalu. Na początku 2007 roku wystartował jeden z największych projektów multimedialnych w Polsce – telewizja internetowa WPtv (początkowo dostępna pod adresem wptv.wp.pl, a następnie pod wp.tv.

36

37 Banner Banner (z ang. sztandar, transparent) jest formą reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Najczęściej jest to wydrukowany na płachcie materiału przekaz informacyjny lub reklamowy. W Internecie banner to graficzna forma przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, często będąca odnośnikiem do strony promowanego produktu. Najczęściej jest wykonany w technologii Adobe Flash, wcześniej były to głównie animowane pliki graficzne w formacie GIF, czasami stosowane są pliki JPEG. Animacje w formacie Adobe Flash, mimo że atrakcyjniejsze wizualnie, wymagają jednak, aby użytkownik miał zainstalowaną w systemie i aktywną specjalną wtyczkę do ich odtwarzania. Nie wszyscy reklamodawcy zdają sobie sprawę z tego, że taka animacja nie zostanie wyświetlona u niektórych użytkowników (zostanie wyświetlona prośba o zainstalowanie wtyczki). Jednym z rodzajów bannera jest interaktywny expand banner, który rozwija się po najechaniu na niego kursorem myszy. Maksymalne rozmiary to zwykle 468 × 240 pikseli.

38 Przykład bannera

39 Megabanner

40 Megabanner

41 Button

42 Toplayer

43 Expanding ad

44 Polite ad

45 Trick banner

46 Pop-up

47 Pop-under

48 Intersitial

49 Bankowość elektroniczna
Bankowość elektroniczna (ang. e-banking) – forma usług oferowanych przez banki, polegająca na umożliwieniu dostępu do rachunku za pomocą urządzenia elektronicznego: komputera, bankomatu, terminalu POS, telefonu (zwłaszcza telefonu komórkowego) i linii telekomunikacyjnych. Usługi bankowości elektronicznej są także określane jako telebanking (bankowość zdalna). Zależnie od wykorzystanych rozwiązań umożliwia wykonywanie operacji pasywnych (np. sprawdzanie salda i historii rachunku) oraz aktywnych (np. dokonanie polecenia przelewu, założenie lokaty terminowej). Bankowość elektroniczna jest kluczowym elementem bankowości transakcyjnej.

50

51 Formy bankowości elektronicznej
Bankowość elektroniczna (ang. e-banking) – forma usług oferowanych przez banki, polegająca na umożliwieniu dostępu do rachunku za pomocą urządzenia elektronicznego: komputera, bankomatu, terminalu POS, telefonu (zwłaszcza telefonu komórkowego) i linii telekomunikacyjnych. Usługi bankowości elektronicznej są także określane jako telebanking (bankowość zdalna). Zależnie od wykorzystanych rozwiązań umożliwia wykonywanie operacji pasywnych (np. sprawdzanie salda i historii rachunku) oraz aktywnych (np. dokonanie polecenia przelewu, założenie lokaty terminowej). Bankowość elektroniczna jest kluczowym elementem bankowości transakcyjnej.

52 Formy bankowości elektronicznej
Homebanking Rozwiązanie to umożliwia obsługę rachunków bankowych bez konieczności wychodzenia z domu. Obsługa rachunku bankowego odbywa się przy użyciu publicznej sieci telefonicznej, telefonii komórkowej lub innego łącza dostępowego oraz komputera wyposażonego w odpowiednie oprogramowanie. Bezpieczeństwo systemu zapewniają m.in. generowane hasła, a transmitowane dane są kodowane. Wadą home bankingu jest to, że dostęp do konta jest możliwy tylko z komputera, na którym jest zainstalowany program

53 Formy bankowości elektronicznej
Bankowość internetowa Bankowość internetowa to komunikacja z bankiem za pośrednictwem Internetu. Witryna internetowa banku umożliwia klientom dokonywanie on-line różnorodnych operacji na ich rachunkach. Klient banku internetowego powinien mieć dostęp do komputera z zainstalowaną przeglądarką stron WWW podłączonego do sieci Internet. Kluczową ideą bankowości internetowej jest przede wszystkim wirtualna obsługa klienta, tj. włączenie klienta jako fizycznego użytkownika do skomputeryzowanego systemu bankowego. Istotą jej jest zaś możliwość korzystania z usług bankowych niezależnie od czasu i miejsca.

54 Formy bankowości elektronicznej
Phone banking i mobile banking Usługi bankowe dostępne za pośrednictwem telefonu nazywamy bankowością telefoniczną lub phone bankingiem. Te dostępne dzięki urządzeniom przenośnym, głównie telefonom komórkowym, określamy jako bankowość mobilną lub mobile banking. Operacje bankowe przez telefon mogą być realizowane na kilka sposobów: poprzez kontakt z operatorem (call center) lub automatyczny serwis telefoniczny IVR oraz przy użyciu telefonu komórkowego za pomocą SMS lub technologii WAP. Operacje wykonywane za pomocą bankowości telefonicznej możemy podzielić na pasywne i aktywne. Pasywne to takie, gdzie klient odbiera jedynie informacje dotyczące rachunku. Najprostszą i najczęściej wykonywaną operacją pasywną jest sprawdzenie salda rachunku. Inne, dostępne w większości serwisów telefonicznych, usługi to sprawdzanie historii rachunku bądź uzyskiwanie informacji o aktualnych stopach oprocentowania lub kursach walut. Usługi aktywne bankowości telefonicznej to takie, które powodują zmianę salda i historii rachunku. Do typowych operacji aktywnych zaliczyć możemy przelewy oraz dyspozycje dotyczące lokat terminowych.

55 Formy bankowości elektronicznej
WAP Jest to usługa, która umożliwia dostęp do rachunku bankowego poprzez telefon komórkowy. Jest odmianą bankowości internetowej, która pozwala na korzystanie z usług bankowych za pośrednictwem telefonu bezprzewodowego. Protokół WAP zaimplementowany w telefonie komórkowym predysponuje to urządzenie do mobilnego nawiązania sesji ze stroną internetową banku. W ten prosty sposób użytkownik ma możliwość sprawowania stałej kontroli nad rachunkiem i zdalnego zarządzania własnymi finansami

56 Korzyści płynące z bankowości elektronicznej
Korzyści płynące z usług bankowych prowadzone drogą elektroniczną: a. dla klientów są to: możliwość wglądu w aktualny stan ich rachunków bankowych o każdej porze; szybsza realizacja zleceń; oszczędność czasu i pieniędzy związana z koniecznością osobistego odwiedzania oddziału bankowego; oszczędność czasu i pieniędzy związana z koniecznością ręcznego wypełniania dokumentów i zleceń bankowych; eliminacja zagrożeń związanych z dokonywaniem transakcji metodami tradycyjnymi, takich jak np. kradzież gotówki czy innych papierów wartościowych i dokumentów bankowych; oszczędności związane z ograniczeniem konieczności zapewnienia bezpieczeństwa fizycznego. b. dla banku są to: możliwość szybszej obsługi klienta; lepsze dostosowania się do potrzeb klienta; oszczędności związane z tworzeniem rozbudowanej sieci filii i oddziałów oraz zatrudnianiem licznego personelu; oszczędności związanych z przetwarzaniem tradycyjnych dokumentów; eliminacja zagrożeń dotyczących transakcji wykonywanych metodami tradycyjnymi (np. kradzież i fałszowanie dokumentów bankowych).

57

58

59

60

61

62 E-BIZNES w EUROPIE CHARAKTERYSTYKA:
I2010 czyli Jednolita europejska przestrzeń informacyjna to projekt realizowany w ramach inicjatywy i2010 ma na celu stworzenie nowoczesnych, uwzględniających realia rynku ram prawnych dla gospodarki cyfrowej: zaufanie, ochrona prywatności i bezpieczeństwo mają dla e-biznesu ogromne znaczenie i dlatego opracowano strategię na rzecz bezpiecznego europejskiego społeczeństwa informacyjnego (31 maja 2006 r.); Unijna domena „.eu” daje wszystkim możliwość podkreślenia on-line europejskiej tożsamości − jest to szczególnie przydatne dla firm, które chcą prowadzić działalność na wspólnym rynku bez potrzeby tworzenia wielu osobnych stron internetowych;

63 BIZNES ELEKTRONICZNY w UE
ZASADY: Dyrektywa w sprawie handlu elektronicznego (2000) stanowi podstawowe ramy prawne dla handlu elektronicznego na rynku wewnętrznym; Przepisy dotyczące fakturowania VAT gwarantują uznawanie przez urzędy podatkowe państw członkowskich faktur elektronicznych; Przepisy dotyczace VAT-u, mające zastosowanie do usług nadawczych radiowych i telewizyjnych oraz niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną sprawiają, że europejscy dostawcy nie muszą pobierać podatku VAT przy sprzedaży produktów cyfrowych poza terytorium UE, jak miało to miejsce przed wprowadzeniem usług elektronicznych; Więcej informacji na temat prowadzonych przez Komisję baz danych dotyczących opodatkowania i ceł;

64 ZAKRES E-BIZNESU w UE Polityka ochrony konsumentów oraz handel elektroniczny: część szerszej polityki UE w zakresie ochrony konsumentów mającej na celu zwiększenie zaufania konsumentów do rynku wewnętrznego; Usługi finansowe on-line: zapewnienie konsumentom oraz inwestorom detalicznym dostępu do usług finansowych on-line z całej UE, przy jednoczesnym zapewnieniu pełnej ochrony; Sprzedaż usług finansowych na odległość: ochrona osób korzystających z detalicznych usług finansowych (ubezpieczenia, bankowość itp.) sprzedanych za pośrednictwem telefonu, Internetu lub poczty elektronicznej. Strona poświęcona technologiom na rzecz ochrony sfery prywatnej: projekty realizowane w ramach różnych programów Komisji mające na celu ograniczenie zagrożeń, takich jak kradzież tożsamości, dyskryminacyjne profilowanie użytkowników, ciągły nadzór oraz oszustwa.

65 E-BIZNES w USA Kluczowa rolę w rozwoju e-biznesu odegrały Stany Zjednoczone, które były świadkiem wielkich narodzin firm zajmujących się handlem internetowym, jak również ich szybkiego wyparowywania z rynku, szczególnie w okresie pęknięcia bańki internetowej w 2001 r.

66 POPULARNE BRANŻE e-biznesu w USA

67 ZNANE STRONY AMERYKAŃSKIE

68 ZNASZ?

69 PRAWDA, ŻE ZNAJOMA WITRYNA?

70 A TO ZNASZ?

71 HIT w USA Hitem poprzedniego roku w USA, jeśli chodzi o biznes internetowy, były serwisy oferujące atrakcyjne zniżki na wybrane produkty i usługi, dzięki wykorzystaniu zakupów grupowych. Należy do nich przede wszystkim pionierski serwis Groupon, z sukcesem podbijający także rynek polski, oraz serwis Living Social – znajdujący się na drugim miejscu. Biznes ten rozwija się w zawrotnym tempie – Groupon i Living Social zanotowały odpowiednio 712 proc. i 438 proc. wzrostu liczby odwiedzin w grudniu 2010 r.

72 SZANSE dla e-biznesu Przedsiębiorstwa swojej szansy na rozwój działalności poszukują głównie w większej wygodzie dokonywania zakupów poprzez Internet (63,7% wskazań), w możliwości szybkiej reakcji na potrzeby klientów (62,7% wskazań) oraz w niższych kosztach działalności sklepów elektronicznych w porównaniu do jednostek handlu tradycyjnego (60,8% wskazań). Szansą dla rozwoju polskiego handlu elektronicznego jest na pewno jego zbieżność do tendencji światowych - zarówno w Polsce jak i na świecie przeważają bowiem firmy, które poza działalności elektroniczną prowadzą także działalność tradycyjną (55% respondentów działa w ten sposób).

73 ZAGROŻENIA dla e-biznesu
Niepokojący jest natomiast fakt, że przedsiębiorstwa nie widzą szans rozwoju swojej działalności w poszerzaniu i pogłębianiu asortymentu (odpowiedni tylko 29,4% wskazań i 25,5% wskazań), czyli zaoferowaniu klientom czegoś więcej niż tradycyjne jednostki handlowe. Najpoważniejszym zagrożeniem rozwoju e-sklepów w Polsce są jednak one same. Bardzo często witryny przedsiębiorstw handlowych odbiegają znacznie od norm wypracowanych przez zachodnioeuropejskie i amerykańskie sklepy elektroniczne. Mniej niż połowa (39%) polskich sklepów internetowych posiada informację o dostępności swoich produktów, natomiast ponad połowa (56,9) rzadziej niż raz w tygodniu aktualizuje swoją ofertę na witrynie internetowej. Taka sytuacja doprowadza do niskiego zaufania klientów do elektronicznych zakupów (brak świadomości, czy zamawiany towar może być dostarczony czy też należy na niego poczekać).

74 JAK OSIAGNĄC SUKCES w E-BIZNESIE?
To jak duży sukces odniesie biznes internetowy zależy od tych właśnie 3 poniższych punktów. rewelacyjny pomysł staranna realizacja aplikacji internetowej zniewalający marketing

75 ZALETY E-BIZNESU E-BIZNES pozwala:
automatyzować większość procesów poprzez rozwiązania programistyczne, a co za tym idzie; a) niweluje do minimum liczbę pracowników, b) wyraźnie skraca szereg procesów, c) odciąża zespół mogący realizować inne zadania. zrezygnować docelowo, bądź na czas potrzebny do uzbierania odpowiedniej kwoty, z fizycznego biura i kosztów związanych z wynajmem bądź kupnem takowego. usprawnia działania finansowe. niweluje granice geograficzne w handlu. gwarantuje skuteczność w dotarciu do klienta.

76 WADY E-BIZNESU wysoka konkurencyjność. niezdecydowanie klientów.
brak zaufania klientów. długoterminowość w realizacji transakcji

77 BIBLIOGRAFIA http://ebiznes.firmy-24.eu/wady-e-biznesu.php


Pobierz ppt "1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google