Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Blogerzy: Liderzy opinii czy pogańscy bożkowie Szymon Ślipko 31 maja 2012.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Blogerzy: Liderzy opinii czy pogańscy bożkowie Szymon Ślipko 31 maja 2012."— Zapis prezentacji:

1 NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Blogerzy: Liderzy opinii czy pogańscy bożkowie Szymon Ślipko 31 maja 2012

2 Liderzy opinii? -2- Wpływający na opinie, kształtujący trendy

3 A może pogańscy bożkowie -3- Stosujący tanie triki dla przyciągnięcia publiczności?

4 ZANIM OCENIMY KIM SĄ BLOGERZY, ZOBACZMY JEDNAK JAK WYGLĄDA BLOGOSFERA NA ŚWIECIE I W POLSCE… -4-

5 Szacuje się, że na świecie jest około 165 mln blogów -5-

6 Drugie miejsce po USA zajmuje Europa -6- Technoraiti&Blogpulse

7 Ruch do blogów kierowany jest głównie z wyszukiwarek, ale wzrasta znaczenie kanałów social media -7- Technoraiti&Blogpulse

8 Według raportu BlogHer mamy bardziej ufają opiniom, które znajdują na blogach -8-

9 W USA akcja jak Fiesta Movement już nikogo nie dziwią -9-

10 Polska blogosfera to około 11 mln czytelników -10-

11 78% z nich czyta blogi przynajmniej raz w tygodniu -11-

12 A według badania comScore, polscy czytelnicy blogów spędzają po mieszkańcach Japonii i Korei Południowej, najwięcej czasu czytając blogi -12-

13 Prawie 60% uważa reklamy na blogach za niedenerwujące -13-

14 Najbardziej wiarygodne dla czytelników są recenzje produktów, programy ambasadorskie i próbki produktów udostępniane przez autora bloga -14-

15 Najmniejszy wpływ na czytelników mają reklamy display -15- Co pokazuje jak istotne są rekomendacje

16 Polskie blogi to nie krótkotrwała moda -16-

17 Potrafią angażować czytelników -17-

18 A także przystosowywać się do nowych najnowszych trendów -18-

19 NIKOGO JUŻ NIE ZASKAKUJĄ… -19-

20 Zaproszenia do coraz ciekawszych kampanii -20-

21 Wywiady w tradycyjnej prasie -21-

22 Skrzętnie zagospodarowane nisze -22-

23 A nawet wizyty w programach telewizyjnych -23-

24 Jak widać blogosfera prezentuje się całkiem, całkiem na tle bardziej medialnych konkurentów -24-

25 CZY POGAŃSCY BOŻKOWIE BYLIBY W STANIE WODZIĆ ZA NOS REKLAMODAWCÓW, A PRZEDE WSZYSTKIM CZYTELNIKÓW? -25-

26 OCZYWIŚCIE, ŻE NIE! CZYTELNICY BLOGÓW POTRAFIĄ WYCHWYCIĆ FAŁSZ -26-

27 Blogi zyskały i utrzymują popularność bo są autentyczne -27-

28 I tworzone z pasją -28- Nawet jeśli z biegiem czasu profesjonalizują się

29 Większość Internautów bardzo wysoko ceni opinie i rekomendacje pojawiające się w sieci -29-

30 To tam co raz częściej następuje ten pierwszy kontakt z produktem/usługą -30-

31 CZY BLOGERZY SĄ WIĘC LIDERAMI OPINII? TAK SĄ LIDERAMI OPINII! -31-

32 Liderami w dużych społecznościach -32-

33 Średnich -33-

34 I tych małych -34-

35 Bycie liderem opinii w blogosferze nie jest równoznaczne z dużą ilością UU -35-

36 LIDEREM OPINII MOŻE BYĆ AUTOR BLOGA O KILKUTYSIĘCZNEJ WIDOWNI -36-

37 LICZY SIĘ JEGO SPECJALIZACJA -37-

38 ORAZ JAKOŚĆ PUBLIKOWANYCH TREŚCI -38-

39 WARTO JEDNAK ZASTANOWIĆ SIĘ CZY BLOGERZY MOGĄ BYĆ LIDERAMI OPINII NIE TYLKO W SWOJEJ SPOŁECZNOŚCI, ŚWIATKU BLOGOWYM? -39-

40 ROZPOZNAWALNI BLOGERZY TO WCIĄŻ NIEWIELKA GRUPA -40-

41 KRYZYSY W BLOGOSFERZE SĄ CZĘSTO BURZĄ W SZKLANCE WODY -41-

42 NAWET SŁYNNY CASE DR OETKER, KTÓRY ZAPISAŁ SIĘ ZŁOTYMI GŁOSKAMI W ANNAŁACH POLSKIEJ BLOGOSFERY WYDAJE SIĘ, ŻE BARDZIEJ POMÓGŁ KOMINKOWI ANIŻELI ZASZKODZIŁ FIRMIE -42-

43 STOPA W DRZWIACH -43-

44 CZY WYPŁYNĄ NA SZEROKIE WODY? -44-

45 KLIMAT BĘDZIE SPRZYJAŁ -45-

46 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ -46-


Pobierz ppt "NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Blogerzy: Liderzy opinii czy pogańscy bożkowie Szymon Ślipko 31 maja 2012."

Podobne prezentacje


Reklamy Google