Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej Raporty z badań Koło Naukowe Studentów Socjologii SOCIUS prezentuje: Gliwice – Zabrze.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej Raporty z badań Koło Naukowe Studentów Socjologii SOCIUS prezentuje: Gliwice – Zabrze."— Zapis prezentacji:

1 Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej Raporty z badań Koło Naukowe Studentów Socjologii SOCIUS prezentuje: Gliwice – Zabrze 2007

2 Badania miały na celu określić między innymi: Motywy spożywania piwa przez studentów Politechniki Śląskiej (Czy studenci piją piwo? Dlaczego piją piwo? Dlaczego nie piją piwa?) Preferencje konsumenckie studentów Politechniki Śląskiej dotyczące piwa (Czym studenci kierują się przy wyborze danej marki piwa? Jaki sposób dystrybucji tego trunku najbardziej im odpowiada? Jaka jest ulubiona marka piwa wśród studentów?)

3 Wykazywanie przez studentów Politechniki Śląskiej nadmiernej skłonności do spożywania piwa (Jak często studenci piją piwo i przy jakich okazjach? Czy jest zależność między płcią a spożywaniem piwa oraz między kierunkiem studiów a piciem piwa?) Spożywanie przez studentów Politechniki Śląskiej mocnych alkoholi (Czy studenci piją inne alkohole poza piwem, a jeśli tak to jakie są to alkohole?) Badania miały na celu określić między innymi:

4 Spożycie piwa a wydatki przeznaczane na zakup tegoż alkoholu (Jaką ilość piwa w tygodniu wypija przeciętny student i jaką kwotę pieniędzy na to przeznacza?) Utożsamianie się studenta Politechniki Śląskiej z marką piwa (Czy student posiada swoją ulubioną markę piwa, a jeśli tak to jaką? Czy korzysta z promocji i konkursów związanych z piwem?) Badania miały na celu określić między innymi:

5 Badania zostały przeprowadzone wśród studentów wydziałów: Architektury, Automatyki, Elektroniki i Informatyki, Elektrycznego, Górnictwa i Geologii, Matematyczno-Fizycznego, Mechanicznego Technologicznego, Organizacji i Zarządzania. N=678

6 Wyniki przeprowadzonych badań kształtują się następująco: 88% studentów deklaruje regularne spożywanie piwa. Studenci piją piwo: Ponieważ je lubią (40%). Ponieważ jest smaczne (26%). Dla towarzystwa (3%). Dla zdrowia (3%). Dla relaksu (2,5%). Wśród 12% niepijących studentów, co drugiemu z nich piwo nie smakuje.

7 Ulubiona marka piwa – c.d. wyników: Wyniki zbiorcze: 1.Tyskie – 19,37% 2.Żywiec – 16,03% 3.Lech – 14,86% 4.Warka – 12,02% 5.Żubr –7,68% Wyniki na WOiZ: 1.Warka – 18,8% 2.Lech – 16,2% 3.Tyskie – 15,4%

8 Częstość picia piwa wśród studentów:

9 Częstość picia piwa wśród studentów WOiZ:

10 Wyniki badań – c. d. Połowa (50%) studentów Politechniki Śląskiej najczęściej spożywa piwo w pubie, niemal 37% pije je w miejscu zamieszkania, a prawie co dziesiąty na świeżym powietrzu. Studenci kupują najczęściej piwo w sklepie (58%) oraz w pubie (40%).

11 Studenci wypijają miesięcznie średnio 10,24 litra piwa, co daje ok. 5 piw wypijanych tygodniowo. Przeznaczana jest na to kwota w wysokości 52,41 zł miesięcznie, co wskazuje, iż kwota wydatkowana na jedno piwo wynosi 2,56 zł. Wyniki badań – c. d.

12

13

14

15

16 Pozostałe wyniki badań dla WOiZ: 88,11% badanych pije piwo; Studenci tego wydziału wypijają miesięcznie średnio 7,23 litra piwa, co daje około 14 i pół piwa w miesiącu (ponad 3 i pół piwa w tygodniu). Przeznaczają na to średnią kwotę 44,33 zł miesięcznie, co w przeliczeniu daje 3,06 zł na jedno piwo (czyli o 50 groszy więcej, niż wynosi średnia dla całej Politechniki Śląskiej).

17 Weryfikacja hipotez 1.Studenci Politechniki Śląskiej wybierają częściej piwo niż inne trunki zawierające alkohol. 2.Studenci PŚ przy wyborze danej marki kierują się nie jak najniższą ceną, ale smakiem. 3.Za najlepszy sposób dystrybucji piwa student PŚ uważa zakup tegoż napoju w sklepie w najbliższym otoczeniu studenta. 4.Student PŚ raczej niechętnie zamówiłby piwo za pośrednictwem Internetu. 5.Student PŚ najchętniej kupuje piwo butelkowane. 6.Ulubioną marką piwa spożywanego przez studentów PŚ jest piwo Tyskie. 7.Ulubionym typem / rodzajem piwa wśród studentów PŚ jest piwo jasne pełne.

18 8.Dwie trzecie studentów PŚ pije piwo co najmniej raz w tygodniu lub częściej. 9.Studenci PŚ spożywają piwo najczęściej podczas imprez, bawiąc się ze znajomymi. 10.Istnieje pozytywny związek między płcią a spożywaniem piwa przez studentów PŚ. 11.Nie istnieje żaden związek między konsumpcją piwa a kierunkiem studiów, na jakim uczy się student (nie wykazuje się związku między studiowaniem na Wydziale AEiI czy Wydziale MT a spożywaniem tego trunku ponad przeciętną). 12.Studenci PŚ najchętniej spośród alkoholi (oprócz piwa) spożywają wódkę. Wino jest dopiero na drugim miejscu w rankingu. Weryfikacja hipotez

19 13.Jedynie niewiele ponad połowa studentów PŚ byłaby zainteresowana zakupem nowego rodzaju / typu piwa (np. nie pasteryzowanego). 14.Studenci PŚ wypijają w tygodniu przeciętnie 5 piw (tj. 2,5 l). 15.Miesięcznie student PŚ przeznacza na spożycie piwa ok. 52,41 zł. 16.Pieniądze na swoje wydatki student PŚ bierze z wykonywanej pracy dodatkowej, stypendium (naukowego/socjalnego) oraz z kieszonkowego otrzymywanego od rodziców. 17.Student PŚ rzadko bierze udział w programach partnerskich browarów piwnych, okazjonalnie korzysta z promocji związanych z zakupem piwa oraz okazjonalnie bierze udział w konkursach związanych z zakupem/spożyciem piwa. Weryfikacja hipotez

20 Zainteresowanych odsyłamy do pełnego raportu z badań, zamieszczonego na stronie Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej Raporty z badań Koło Naukowe Studentów Socjologii SOCIUS prezentuje: Gliwice – Zabrze."

Podobne prezentacje


Reklamy Google