Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 BOLIX S.A. II Konferencja handlowa Bolix 19-21.01.2011r Sztuka właściwej ekspozycji towarów oraz urządzeń reklamowych Merchandising&Layout Tomasz Graboń

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 BOLIX S.A. II Konferencja handlowa Bolix 19-21.01.2011r Sztuka właściwej ekspozycji towarów oraz urządzeń reklamowych Merchandising&Layout Tomasz Graboń"— Zapis prezentacji:

1 1 BOLIX S.A. II Konferencja handlowa Bolix r Sztuka właściwej ekspozycji towarów oraz urządzeń reklamowych Merchandising&Layout Tomasz Graboń

2 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji POS Wartości powierzchni sklepowych: nie wszystkie części sklepu są jednakowo ważne, każdy metr kwadratowy ma inną wartość, wartość powierzchni sklepowej obniża się w miarę oddalania się od wejścia, klienci mają tendencję do skręcania w prawo. Strefy handlowe można podzielić na: strefy gorące (ciepłe) strefy zimne STREFY CIEPŁE I ZIMNE W PUNKCIE HANDLOWYM

3 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji POS Strefy gorące: otoczenia wejścia oraz prawa strona (klient zazwyczaj kieruje się w prawo) przestrzeń na wprost, strefa doradztwa, serwisu, strefa kolorów (ściany doboru kolorów, mieszalnik), część centralna sklepu. Strefa gorąca: na wprost wejścia, część centralna sklepu Strefa gorąca: przy wejściu z prawej strony STREFY CIEPŁE I ZIMNE W PUNKCIE HANDLOWYM

4 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji POS STREFY CIEPŁE I ZIMNE W PUNKCIE HANDLOWYM Strefy zimne: części rogowe sklepu, strefa po lewej stronie od wejścia, strefa najdalej oddalona od wejścia. BŁĄD: zimna część sklepu BŁĄD: POS i tablica poza zasięgiem wzroku

5 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji POS Ekspozycja wizytówką firmy Aby towar mógł być zauważony przez klienta, pewien element jego otoczenia musi zwracać uwagę, Zadbaj aby POS-y były widoczne, zauważalne! Należy dopilnować aby POS był na odpowiednim miejscu względem produktu: np. POS odnoszący się do kolorystyki powinien znajdować się przy mieszalniku, POS odnośnie ceramiki wśród produktów łazienkowych/ceramicznych itp.

6 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji POS Ekspozycja wizytówką firmy POS-y powinny być: nieuszkodzone

7 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji POS Ekspozycja wizytówką firmy UWAGA: NIC NIE MOŻE OGRANICZAĆ DOJŚCIA DO POSu

8 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji POS Ekspozycja wizytówką firmy POS muszą być umiejscawiane zgodnie z ich przeznaczeniem, Tablica przeznaczona do wieszania nie może stać oparta o coś. OK

9 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji tablic Ekspozycja wizytówką firmy - Powtórzenie Zasady - POS: zawsze czyste, nieuszkodzone, zawsze bezpiecznie zawieszone, z łatwym dostępem, wyeksponowane, umieszczone w odpowiedniej części sklepu. Błędy: tablice nie są zawieszone, ograniczony dostęp do nich

10 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji: POS i tablica Ekspozycja wizytówką firmy POS oraz tablice stanowią integralną część ekspozycji dlatego muszą być zadbane: uszkodzone tablice i POS muszą zostać wykluczone z ekspozycji, zadbaj aby to TWOJE POS były ustawione w najdogodniejszym miejscu, brudne POS świadczą o produkcie, sam możesz je wyczyścić, dopilnuj aby hurtownia wprowadziła do swojej ekspozycji otrzymany od ciebie POS, nie może zalegać w magazynie. UWAGA: Zadbaj o estetyczny wygląd POS i tablic! To niewiele zajmuje czasu.

11 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Merchandising to: zapewnienie odpowiedniej wizualizacji produktu na półce, właściwe rozmieszczenie asortymentu, stosowanie promocji w sklepie, odpowiednia ekspozycja urządzeń i materiałów reklamowych, odpowiednie gospodarowanie przestrzenią sklepową, kształtowanie otoczenia w sklepie, Sztuka właściwej ekspozycji towarów Czym jest Merchandising

12 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Strategia ROZMIESZCZENIA; drogie-tanie; strona lewa-prawa większe opakowania lub opakowanie zbiorcze i paletowe na dole, wyroby o największej rentowności (o najkorzystniejszej marży) znajdować się mają na wysokości oczu, prezentacja jednostek paletowych w miejscach promocyjnych; stos powoduje wrażenie natężenia sprzedaży, końcowe regały przeznacza się dla towarów o wysokiej rotacji, końcowe regały obłożone towarem o wysokiej rotacji powinny być zawsze pełne. Sztuka właściwej ekspozycji towarów Strategie merchandisingowe – wykorzystanie regałów ekspozycyjnych

13 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Zapewnienie odpowiedniej wizualizacji produktu na półce sklepowej poprzez: umieszczenie pionowe (wysokość) i poziome (szerokość) Sztuka właściwej ekspozycji towarów Czym jest Merchandising XXXXOOOVVVVAATTZZZ 2m. 1,85m.20%35%47%60%47%35%20% 1,65m.45%60%72%85%72%60%45% 1,15m.60%75%87%100%87%75%60% 0,65m.50%65%77%90%77%60%50% 0,35m.40%55%67%80%67%55%40% 0,15m.30%45%57%70%57%45%30%

14 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji towarów Ekspozycja wizytówką firmy Towary komplementarne powinny znajdować się blisko siebie, umożliwia to szybki i łatwy zakup. Gdy towar kończy się na półce należy przesunąć go z dalszej części regału do przodu UWAGA: Na półce nie może zabraknąć towaru! Towary muszą być ułożone na półce równo, odwrócone etykietą do przodu.

15 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Asortyment na półce musi być ułożony w odpowiedniej kolejności co do pojemności. Dopilnuj aby na TWOICH regałach znajdował się tylko TWÓJ produkt. Na półce musi być wszystko poukładane, schludne, niechaotyczne. Nie przytłaczaj klienta mnogością towaru w jednym miejscu. Sztuka właściwej ekspozycji towarów Ekspozycja wizytówką firmy Zadbaj o wygląd logotypu przed i w hurtowni. Musi być widoczny, czysty i w odpowiednim miejscu

16 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji towarów Ekspozycja wizytówką firmy Dopilnuj aby towary uszkodzone były ukryte lub przecenione. Nawet towar uszkodzony musi być czysty. Jak widzisz brudne opakowania, dopilnuj aby były wyczyszczone, a nawet sam to zrób, daj dobry przykład. To ty odpowiadasz za poprawną ekspozycję i wizerunek asortymentu. Regały muszą być zawsze posprzątane, czyste, odkurzone: musisz tego dopilnować! UWAGA: ODPOWIADASZ ZA WIZERUNEK FIRMY!

17 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji towarów Ekspozycja wizytówką firmy Towary powinny być ułożone w taki sposób aby łatwo można było je zdjąć z półki. Ułożenie w kształt piramidy powoduję, że klienci boją się zabrać towar.

18 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka właściwej ekspozycji towarów Ekspozycja wizytówką firmy Towar sam się sprzeda, jeśli mu pomożesz, Klient musi mieć pełną wiedzę o produkcie: cena oraz informacja o promocji muszą być wyraźnie i dobrze widoczne, etykiety odwrócone do frontu pozwolą na zapoznanie się klienta z towarem, ulotki informacyjne muszą być w pobliżu towaru, łatwo zauważalne i poukładane. Nawet sam możesz to zrobić.

19 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Pułapki dla klienta; ceny wpływające na decyzję zakupu: ceny łamane, odbierane jako dokładniej skalkulowane np. 6,15 zł; 6,20zł. ceny optyczne, niższe od okrągłej sumy np. 9,90zł, 0,99zł ceny ustalone wokół okrągłej sumy np. liczba 20 jest lepiej odbierana niż liczba 19. Półka dla klienta stworzenie kontaktu produktu z klientem, ekspozycja produktu w pobliżu miejsca oczekiwania(kasa, załadunek, obsługa klienta), napis PROMOCJA, NOWOŚĆ, RABAT, NISKA CENA, powiększenia optycznie oferty- spiętrzenie towaru. Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów Pułapki dla klienta

20 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Klient dokonując zakupu powinien czuć zadowolenie z dokonanej transakcji. Poczucie zadowolenia powinno mu towarzyszyć podczas użytkowania produktu, prowadzi to do lojalności klienta względem producenta i/lub marki. Zadowolony klient zawsze wraca i może stać się ambasadorem produktu i/lub producenta. Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów Odczucia pozakupowe

21 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Dla klienta: łatwe znajdowanie interesujących go produktów, poznanie nowości poprzez promocje, oszczędność czasu, świadomość wyboru, większa satysfakcja klienta z zakupu. Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów Korzyści ze stosowania merchandisingu

22 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Dla sprzedawcy: mniej pracy przy obsłudze klienta (nabywca sam wie, gdzie może znaleźć produkt), wie dokładnie gdzie co się znajduje, oszczędność czasu, ułatwia rotacje towarów z magazynu, zadowolony klient, który powróci. Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów Korzyści ze stosowania merchandisingu UWAGA: Dobrze zorganizowany merchandising może dać nawet 22% wzrostu ilościowego sprzedaży i aż 25% wzrostu wartości sprzedaży

23 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów - przykłady BŁĘDY: wrażenie braku pełnej oferty, braki na półce, niewykorzystana dostępna powierzchnia na regale, klient może mieć wrażenie, że nie znajdzie tu interesującego go produktu.

24 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń BŁĘDY: tak wygląda strefa spiętrzenia towarów, puste pudełka, śmieci, worki, nieestetyczny wygląd asortymentu, małe opakowania na palecie, nieład i bałagan. Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów - przykłady

25 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń BŁĘDY: wszystkie produkty są odwrócone, brak informacji o produkcie, cenie, promocji, klient może czuć się zdezorientowany. Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów - przykłady

26 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Dobrze pełna oferta, opakowanie zwrócone frontem do klienta, uchwyty obrócone do przodu, produkt gotowy do zabrania z półki. ŹŁE brak informacji o produkcie i cenie Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów - przykłady

27 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń BŁĘDY: produkty powinny być przesunięte do krawędzi czołowej regału, listwy cenowe powinny być czyste i z informacjami cenowymi, klient może czuć, że towar jest wyłożony niechlujnie. Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów - przykłady

28 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń OK wrażenie pełnej oferty buduje się czasem zaledwie kilkoma produktami! Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów - przykłady

29 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń BŁĘDY: Brak koncepcji, Odczucia klienta: Chaos. Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów - przykłady

30 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów Podsumowanie Dążmy do tego, aby wykorzystywać wiedzę związaną ze sztuką właściwej ekspozycji towarów oraz urządzeń reklamowych z korzyścią dla klienta oraz firmy!

31 BOLIX S.A. Ocieplenia, Tynki, Farby, Kleje. II Konferencja handlowa Bolix. Bełchatów r Prezentacja Marketingowa Tomasz Graboń Dziękuję za uwagę Tomasz Graboń Sztuka w ł a ś ciwej ekspozycji towarów


Pobierz ppt "1 BOLIX S.A. II Konferencja handlowa Bolix 19-21.01.2011r Sztuka właściwej ekspozycji towarów oraz urządzeń reklamowych Merchandising&Layout Tomasz Graboń"

Podobne prezentacje


Reklamy Google