Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INNOWACJA SPOŁECZNA WAŻNYM CZYNNIKIEM ROZWOJU DOLNEGO ŚLĄSKA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INNOWACJA SPOŁECZNA WAŻNYM CZYNNIKIEM ROZWOJU DOLNEGO ŚLĄSKA."— Zapis prezentacji:

1

2 INNOWACJA SPOŁECZNA WAŻNYM CZYNNIKIEM ROZWOJU DOLNEGO ŚLĄSKA

3 Co to jest WrOpenUp ? Kampania społeczna Kampania społeczna promująca otwartość na różnorodność kulturową i etniczną we Wrocławiu. Kampania edukacyjna Kampania edukacyjna wykorzystującą innowacyjne kanały komunikacji (program i konkurs dla szkół i wyższych uczelni, angażujący także nauczycieli). Projekt społecznej odpowiedzialności biznesu Projekt społecznej odpowiedzialności biznesu Google, HP and IBM angażuje międzynarodowych pracowników głównie Google, HP and IBM do aktywnego współtworzenia i uczestniczenia w życiu społeczności lokalnej. Innowacja społeczna Innowacja społeczna Współpraca międzysektorowa: usuwanie podziałów, koncentracja na wspólnym celu, tworzenie nowych relacji pomiedzy władzami miasta, biznesem, artystami, mediami i organizacjami pozarządowymi. Edukacja i rozwój nowoczesne metody; nauka przez doświadczanie, edukacja przez sztukę, wykorzystanie zasad open source przy tworzeniu postawy obywatelskiej.

4 Kto to jest WrOpenUp?

5 Kreacja na styku sektorów

6 Jakie są cele WrOpenUp ?

7 CSR z WrOpenUp Model wygrana : wygrana 22 mln mieszkańców Wielkiej Brytanii pracuje na rzecz spoleczności lokalncyh Indeks RESPECT na GPW od listopada 2009 (20 spółek pracujących zgodnie z najwyższymi standardami CSR) dowiódł że firmy te lepiej radzą sobe w kryzysie Wolontariat kompetencyjny, pracowniczy jako element strategii Wolontariat kompetencyjny, pracowniczy jako element strategii wolontariusze o wysokich kompetencjach wpływają bezpośrednio na wizerunek firmy Podniesienie kompetencji pracowników Podniesienie kompetencji pracowników dodatkowe szkolenia, nowe kontakty, umiejętności społeczne, umiejętności zarządzania trudnymi projektami Spółka jako wspólnota Spółka jako wspólnota utożsamienie miejsca pracy jako wspólnoty wartości Zwiększenie wydajności pracowników, zmniejszenie rotacji Zwiększenie wydajności pracowników, zmniejszenie rotacji wzrost lojalności wobec pracodawcy Work – life balance Work – life balance możliwość realizacji pasji częściowo w godzinach pracy

8 Jak działa WrOpenUp ? Wewnętrzna motywacja dla kreatywności (Drive Daniel Pink) Pragniemy coś robić ponieważ: jest to ważne, lubimy to i jest interesujące jest częścią czegoś istotnego filary nowego podejścia do motywacji potrzeba kierowania własnym losem, chęć doskonalenia siebie i swoich umiejętności, przekonanie, że to co robimy, robimy w służbie czegoś większego niż my sami.

9 Jak działa WrOpenUp ? Model skutecznego przywództwa GOLDEN CIRCLE /Simon Sinek How great leaders inspire action Chcemy wykształcić liderów opinii, multiplikatorów wartości tj.: odpowiedzialność społeczna, otwartość wobec różnorodności kulturowej, etnicznej i religijnej którzy będą skutecznie zarażali swoją postawą w swoich środowiskach.

10 Jakie są liczby WrOpenUp ? 320 zarejestrowanych uczniów i studentów, multiplikatorów ( )

11 Kalendarz konkursu WrOpenUp

12 JAK social media zmieniają życie publiczne? Naturalna zbieżność projektu z założeniami social media (współpraca, edukacja, CSR, międzysektorowość). Wikinomia i jej zasady Wikinomia i jej zasady: Otwartość Otwartość (standardy, treści, finansowanie, pomysły i zasoby zewnętrzne) Partnerstwo Partnerstwo (niehierarchiczne platformy współpracy) Współdzielenie treści Współdzielenie treści (mniejszy nacisk na prawa własności) Globalna skala działania

13 JAK wykorzystać zalety social media w promocji idei? Oddolność Oddolność Open source Open source - każdy może być newsmakerem, liderem opinii. Crowdsourcing Crowdsourcing - nikt nie wie wszystkiego, ale każdy wie coś. Smart mobbing Smart mobbing Newsmaking Newsmaking Wszyscy jesteśmy mediami. Kultura uczestnictwa i postawa obywatelska Kultura uczestnictwa i postawa obywatelska Zaangażowanie Zaangażowanie

14 JAK wykorzystać prawa social media w konkursie dla młodzieży? (produser). Każdy konsument jest jednocześnie producentem (produser). Autentyczność i brak profesjonalizmu Autentyczność i brak profesjonalizmu. Dostępność i katalityczna relacja Dostępność i katalityczna relacja mimo rywalizacji. Samodzielny wybór medium i języka (zależnie od predyspozycji i umiejętności). Walor edukacyjny Walor edukacyjny - media wykorzystywane zazwyczaj dla rozrywki mogą służyć także innym, bardziej znaczącym i ważnym celom. kształcenie świadomych i odpowiedzialnych liderów Możliwości social media a kształcenie świadomych i odpowiedzialnych liderów.

15 Jaki jest zasięg blogu konkursowego (start w lutym) https://wropenup.wordpress.com

16 Jaki jest zasięg social media WrOpenUp? Facebook

17

18

19 WrOpenUp i media Międzynarodowe: TOK FM Lokalne (Wroclaw) - FAKTY TV Wroclaw Pod Lupą From 02:34 WrOpenUp Youtube Wsparcie Prezydenta Wrocławia Koordynatorzy WrOpenUp

20 Kontakt: Komunikujemy pozytywnie: https://plus.google.com/ # /posts


Pobierz ppt "INNOWACJA SPOŁECZNA WAŻNYM CZYNNIKIEM ROZWOJU DOLNEGO ŚLĄSKA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google