Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Grupa II: Zabawa w czasie wolnym: Piotr Zajdziński - lider Jakub Pilarczyk Kamil Drzycimski Karolina Kempińska Wiktoria Senska Magdalena Pawlikowska Remigiusz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Grupa II: Zabawa w czasie wolnym: Piotr Zajdziński - lider Jakub Pilarczyk Kamil Drzycimski Karolina Kempińska Wiktoria Senska Magdalena Pawlikowska Remigiusz."— Zapis prezentacji:

1

2 Grupa II: Zabawa w czasie wolnym: Piotr Zajdziński - lider Jakub Pilarczyk Kamil Drzycimski Karolina Kempińska Wiktoria Senska Magdalena Pawlikowska Remigiusz Wandziński Małgorzata Roszkowska Grupa I: Bezpieczne poruszanie się w środowisku: Piotr Muzyczuk - lider Anna Bakuła Martyna Kaczmarek Anna Janka Maria Borakiewicz Karolina Bogacz Marcin Gryszówka Kacper Ronaldowski Bartek Sokal

3 Uczestnicy projektu edukacyjnego

4 Czego chcemy się dowiedzieć? Co chcemy osiągnąć? 1. Czy istnieje możliwość poprawy bezpieczeństwa poruszania się po terenie Fordonu? 2. Czy istnieje możliwość zwiększenia miejsc rozrywki w Fordonie? Gr. I Gr. II

5 Grupa I: Wyznaczenie niebezpiecznych miejsc w Fordonie Grupa II: Podanie propozycji lokalizacji miejsc rozrywki w Fordonie

6

7 Grupa 1 1. Bezpieczne poruszanie się w środowisku. 2. Bezpieczny dojazd do miejsc rekreacji.

8 Wyniki ankiety - Grupa I: Bezpieczne poruszanie się w środowisku W ankiecie wzięły udział 24 osoby w różnym wieku

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18 Wnioski W pobliżu naszej szkoły wiele osób czuje się bezpiecznie. Uważają jednak, że młodzież ma dostęp do używek, najczęściej papierosów i alkoholu. Ankietowani najbardziej boją się dresiarzy i złych ludzi (pedofili itp.). Twierdzą jednak, że w większości nie obawiają się pobicia lub kradzieży. Można powiedzieć, że wiedzą o istnieniu zagrożenia, ale nie wydaje im się, by ich mogło to dotyczyć. Wiedzą też, do kogo w niebezpiecznej sytuacji udać się najpierw i prawie wszystkie odpowiedzi są rozsądne. Nasz projekt skupia się na zapewnieniu bezpiecznego dojazdu do szkoły. Niestety drogi, którymi uczniowie zmierzają do Collegium Salesianum są nieoświetlone, a czasem nawet nie mają chodnika. Chcielibyśmy to zmienić. Również zwróciliśmy się do rodziców z prośbą o zapewnienie nam bezpiecznego dojazdu na zajęcia.

19

20 Bezpieczny dojazd do miejsc rekreacji Stajnia jaru ż yn

21 1. Jakim środkiem transportu dojeżdżasz do Stajni Jarużyn na ul. Wyzwolenia 139 w Bydgoszczy?

22 2. Czy czujesz się bezpiecznie na drodze od Posterunku Policji w Fordonie do Stajni Jarużyn idąc lub jadąc rowerem?

23 3. Czy uważasz, że zrobienie pobocza polepszyłoby bezpieczeństwo osób chodzących tamtą drogą?

24 4. Czy twoim zdaniem powinna tą drogą jeździć komunikacja miejska (bus)?

25 5. Czy sądzisz, że oświetlenie zwiększyłoby bezpieczeństwo osób poruszających się pieszo, bądź rowerem na tej drodze?

26 6. Jakie są twoje pomysły na polepszenie bezpieczeństwa dla poruszających się na tej drodze?

27 7. Czy twoim zdaniem postawienie znaku ograniczającego prędkość lub znaku ostrzegawczego może wpłynąć na bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów?

28 8. Czy uważasz, że zrobienie ścieżki rowerowej i pieszej w lasku obok byłoby dobrym pomysłem?

29 Wnioski Na podstawie ankiety możemy stwierdzić, iż osoby poruszające się drogą od Posterunku Policji w Fordonie do Stajni Jarużyn nie czują się bezpiecznie. Wiele osób dojeżdża tam samochodem lub rowerem, lecz zdecydowana większość chodzi pieszo. Większość ankietowanych stwierdziło, że oświetlenie i zrobienie pobocza byłoby dobrym pomysłem. Jednak na pytanie dotyczące postawienia znaku ostrzegawczego, odpowiedzi były zróżnicowane. Z ankiety wynikło również, że w lasku obok przydałaby się ścieżka, ale pod warunkiem, że byłaby oświetlona. Wszyscy ankietowani stwierdzili, iż tą drogą powinna jeździć komunikacja miejska. Rozwiązałoby to wszystkie problemy z bezpiecznym dojazdem do stajni. W czasie przeprowadzania ankiety padło wiele propozycji dotyczących dalszej trasy busa, np. dojazd do Strzelc Dolnych i Strzelc Górnych, gdyż wiele osób chodzi pieszo również z tamtych miejscowości.

30 Grupa 2 Zabawa w czasie wolnym.

31

32

33

34

35

36

37 WNIOSKI Wyniki ankiety pokazały, że większość osób chce, by w Fordonie było więcej miejsc do zabawy. Dzieci oraz młodzież nie mają gdzie spędzać wolnego czasu. Mieszkańcy chcą, aby w naszej dzielnicy było więcej placów zabaw. Każdy z nich ma inną wizję tego miejsca. Jednak większość chce, aby znajdował się na nim piasek lub trawa i było wiele atrakcji, a między innymi huśtawki, figloraj, ściana wspinaczkowa i piaskownice. Ma to być również idealne miejsce do odpoczynku, więc niezbędne są ławki. Dla bezpieczeństwa plac można ogrodzić płotem. Takie miejsce do zabawy umożliwiłoby młodzieży spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu. Plac zabaw ma się znajdować w pobliżu Orlika. Dzięki temu, gdy starsze rodzeństwo spędza tam czas, to małe dzieci mogą się bawić bez żadnego zagrożenia. Z tego miejsca jest również bardzo blisko do szkół, w których uczą się mieszkańcy Fordonu.

38

39 Chcemy, aby w naszej dzielnicy powstało więcej ścieżek rowerowych. Oto projekt ich rozmieszczenia w okolicy naszej szkoły. Projektowana ścieżka rowerowa 1 – Collegium Salesianum 2 – Sz. Podst. Tow. Salezjańskiego 3 – Orlik 4 – Projektowany plac zabaw

40 Film dostępny pod adresem: qx53Kp4&feature=channel_video_title qx53Kp4&feature=channel_video_title

41 Droga do Stajni Jarużyn

42 Posterunek Policji Collegium Salesianum Stajnia Jarużyn Pętla (przystanek autobusowy i busów) Przystanek autobusowy linii 65

43 BUS OŚWIETLONA DROGA CHODNIK (POBOCZE) A TAK CHCIELIBYŚMY ŻEBY BYŁO

44 Grupa II: Nasz wymarzony plac zabaw

45 Wizualizacje możesz zobaczyć w 3D, pobierając program do jej otworzenia, klikając tutaj i pobierz po przejściu na stronę. Wizualizację możesz pobrać tutaj.tutajtutaj

46 LEGENDA W I kwadracie: Miejsce wszpinaczki dla dzieci Duża plansza szachowa Figloraj z mostkami, zjeżdżalniami, przejściami, huśtawkami Małe stoliki szachowe Ławka z parasolem Stoły do tenisa stołowego W II kwadracie: Schodki z siatkami dla dzieci Mostek dla małych dzieci Skatepark cz. 1 Ciuchcia 2 karuzele Bujawka Ławki z parasolami Zwykła ławka obok chodnika W III kwadracie: Ławki z parasolami Fontanna 3 Piaskownice Figloraje z mostkami, zjeżdżalniami, przejściami, huśtawkami W IV kwadracie: Skatepark cz. 2 Figloraje z mostkami, zjeżdżalniami, przejściami, huśtawkami Figloraj - zamek

47 Prezentacja na zebraniu rodziców

48 Prezentacja przed władzami lokalnymi Spotkanie z przedstawicielem Rady Osiedla

49 Prezentacja przed przedstawicielem straży miejskiej Spotkanie z przedstawicielem Straży Miejskiej

50 Mamy nadzieję, że nasz projekt pomógł w bliższym zapoznaniu się z pragnieniami mieszkańców i uczniów Fordonu. Zwracamy się także z uprzejmą prośbą o poczynienie stosownych kroków w celu poprawy życia w obrębie naszej dzielnicy. Uczestnicy projektu


Pobierz ppt "Grupa II: Zabawa w czasie wolnym: Piotr Zajdziński - lider Jakub Pilarczyk Kamil Drzycimski Karolina Kempińska Wiktoria Senska Magdalena Pawlikowska Remigiusz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google