Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. 2 Częstochowa-Londyn, styczeń 2012 SOCIAL MEDIA moda czy użyteczne narzędzie? DOROTA MONIKA IWANKIEWICZ wykładowca: Loughborough University, Wielka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. 2 Częstochowa-Londyn, styczeń 2012 SOCIAL MEDIA moda czy użyteczne narzędzie? DOROTA MONIKA IWANKIEWICZ wykładowca: Loughborough University, Wielka."— Zapis prezentacji:

1 1

2 2 Częstochowa-Londyn, styczeń 2012 SOCIAL MEDIA moda czy użyteczne narzędzie? DOROTA MONIKA IWANKIEWICZ wykładowca: Loughborough University, Wielka Brytania Uniwersytet Warszawski, Akademia Humanistyczna im. A. Gieysztora, Polska autorka akademickich programów Warsztat copywriterski, Język w biznesie (e-learning UW), Komunikacja medialna oraz Public Relations creative director agencji marketingowej DM2 RAFAŁ STACEWICZ wykładowca: Loughborough University, Wielka Brytania organizator i koordynator londyńskiego oddziału Pultusk Academy of Humanities oraz współpracy z Greenwich University współzałożyciel International Mind Development Institute executive director agencji marketingowej DM2 z siedzibą w Londynie

3 3 In Maslows Hierarcy of Needs Study, he indicates that after the basic needs of survival and security, human greatest need is to feel accepted. Being social animals by nature, we were highly receptive when social media came along. (Qualman)

4 Kanały social mediowe w Polsce warte uwagi Facebook, Nasza Klasa, Golden Line, YouTube, warto również zwrócić uwagę na spryciarze.pl, wikipedia, Google + >Diagnoza społeczna największe badanie społeczne realizowane w Polsce (reprezentatywna grupa ponad 26 tysięcy Polaków): w kwietniu 2011 ponad 17mln osób na NK.pl i na Facebooku. Użytkownicy Facebooka wykazują większą aktywność. 4 Co? Jak? Gdzie? NK.pl >>>osoby z wykształceniem podstawowym i zawodowym oraz z gospodarstw domowych o niższych dochodach; Facebook>>> osoby bez konta na NK.pl można najczęściej znaleźć, wśród osób z wykształceniem wyższym, pre-studentów, studentów, prywatnych przedsiębiorców i osób z wyższymi dochodami. Struktura użytkowników Facebooka

5 >badanie KNOW: Konsument w mediach społecznościowych przeprowadzone przez IMAS International Sp. z o.o. we Wrocławiu na zlecenie Euro RSCG Sensors, wiemy, że: Z badania przeprowadzonego na próbie ponad 500 respondentów wynika, że dla użytkowników mediów społecznościowych ta forma komunikacji jest codziennością, a nie chwilową modą. Co piąty ankietowany deklaruje, że informacje z mediów społecznościowych są dla niego ważniejsze od przekazywanych przez media tradycyjne. Z każdym rokiem wydłuża się czas, jaki konsumenci poświęcają na aktywność w mediach społecznościowych. W porównaniu do ostatniego roku wzrost w tym zakresie deklaruje aż 49% ankietowanych. 5 Co? Jak? Gdzie? RANKING NAJPOPULARNIEJSZYCH STRON wg Alexa Global Traffic Rank i PL. Traffic Rank – maj 2011 Google.pl Facebook Onet.pl Google.com Allegro.pl YouTube Wp.pl NaszaKlasa.pl Gazeta.pl Wikipedia.org

6 6 Co? Jak? Gdzie? Struktura użytkowników Facebooka, dane historyczne

7 Liczba znajomych na Facebooku jest ściśle powiązana z centralną strukturą mózgu zaangażowaną w poznanie społeczne! – zbadali naukowcy z University College London Here, we show a biological basis for such variability by demonstrating that quantitative variation in the number of friends an individual declares on a web-based social networking service reliably predicted grey matter density in the right superior temporal sulcus, left middle temporal gyrus and entorhinal cortex. Such regions have been previously implicated in social perception and associative memory, respectively. We further show that variability in the size of such online friendship networks was significantly correlated with the size of more intimate real-world social groups. However, the brain regions we identified were specifically associated with online social network size, whereas the grey matter density of the amygdala was correlated both with online and real-world social network sizes. Taken together, our findings demonstrate that the size of an individual's online social network is closely linked to focal brain structure implicated in social cognition. (Kanai R, Bahrami B, Roylance R, Rees G., Online social network size is reflected in human brain structure, UCL Institute of Cognitive Neuroscience) 7 Czy wiesz, że…

8 Społecznościowe: aspiracyjne, podglądactwo Polityczne Charytatywne Zawodowe Marketingowe 8 Cele

9 64% versus 17% 64% osób ufa opiniom wyrażanym w MS na temat pracodawców w opozycji do 17% zawierzenia informacjom zamieszczanym na stronie www firm (LightspeedResearch) 50% Twojego wizerunku Blisko 50% kierowników rekrutuje poprzez MS i jednocześnie potwierdza, że profil wspiera wizerunek kandydata (48%) oraz kandydat potwierdza umiejętności komunikacyjne: 43% (wgCareerBuilder) 9 Cel: Wizerunek zawodowy trend europejski

10 10 Cel: Studia on-line trend europejski These technologies are changing the jobs people do. We need to use these technologies because they transform the nature of teaching and learning, and because the world people are going into – the jobs, the economy that education is supposed to be servicing and supporting – is being changed by these technologies. Professor John Traxler, Professor of Mobile Learning and Director, Learning Lab, University of Wolverhampton

11 CEL: INFLUENCE SOCIAL MARKETING czyli humanista w świecie cyfrowym Business dont have the choice on whether or not they do social media, the choice is on HOW WELL THEY DO IT. 11

12 Perswazja = Inwazja PYTAJ O OPINIĘ – zakładając nowe posty dziel się swoim zdaniem ale przede wszystkim pytaj ludzi o ich opinię, o ich zdanie – ludzie przede wszystkim chcą komentować (!). Dlatego możesz cytować czyjąś opinię ale koniecznie trzeba zachęcać do wyrażania swoich opinii Nigdy nie zachwalaj wprost, nie pisz łopatologicznie – zawsze kontekstowo i z komentarzem, że to jest tylko Twoje zdanie. …PONIEWAŻ / 12 Bądź social

13 Dominos Pizza has completely revamped its brand image through advertising campaigns, and a heavy focus on interactive social networks. As they were coming to the realization that their pizza previously tasted similar to cardboard, they started a tab on their Facebook page where fans could voice all of their complaints with the popular chain. Regardless of any opinion on whether their new pizza has actually improved, their use of Facebook to listen fans opinions was a great way to begin to improve a deteriorating image that was initially attached to their brand. Dominos continues to be extremely interactive on the page offering responses and updates for fans. 13 Dominos Pizza case study

14 Ilustruj posty zdjęciem – tematy ubarwiane zdjęciem cieszą się większym powodzeniem niż czyste wpisy. Pamiętaj o przestrzeganiu praw autorskich, czyli nie możesz brać zdjęcia z banku zdjęć! Jeśli na zdjęciu jest podpis autora lub nazwa strony www skąd jest to zdjęcie to nie usuwaj tego. 14 Bądź social

15 Promowanie firmy/produktu/usługi/wydarzenie zawsze musi być kontekstowe, np. poprzez prowokację, poprzez żart – generalnie poprzez emocje Dynamika – temat żyje chwilę dlatego bądź też moderatorem w trakcie wypowiadania się znajomych; dopytuj się o szczegóły; TO ONI SĄ NAJWAŻNIEJSI, więc trzeba im poświęcić uwagę – tylko w taki sposób się zaangażują Używaj fraz kluczowych dla SEO (lingwista w świecie cyfrowym!) Dołącz do liczebnych grup tematycznych, gdzie komentując posty będziesz mógł odwoływać do tego co jest związane z tym kogo lub co promujesz 15 Bądź social 1 POST NA MINUTĘ!

16 16 Bądź social Kontekstu szukasz naturalnie… ponieważ życie pisze najlepsze scenariusze Na portalach, które lubisz, czytasz interesujące wiadomości i tworzysz do nich pomysł na dyskusję. Nawiązujesz do tematów, o którym mówią wszyscy. Korzystasz z ciekawostek z życia.

17 17 Diabeł tkwi w szczegółach… technicznych Pamiętaj o kolejności umieszczania postów: 1.Najpierw umieszczasz post na stronie WSL (wraz ze zdjęciem czy linkiem do artykułu czy do filmiku) 2.Następnie udostępniasz to na swoim profilu oraz na profilu zaprzyjaźnionych Ci osób (kilka osób) 3.Zawsze taka kolejność! Strona WSL >>> drugi krok to udostępnienie na Twoim profilu 4. Bardzo ważne przy (krok drugi) udostępnianiu linków ze strony WSL jest napisanie komentarza z call to action, że dyskusja toczy się na stronie WSL (link do strony głównje FB WSL)

18 18 Na poważnie i na wesoło TEMATY MERYTORYCZNE, np. Studia on-line czy są uznawane przez pracodawców? 7 grzechów głównych przy nauczaniu języka obcego E-learning jako metoda podnoszenia wykształcenia dla ambitnych, ale zaabsorbowanych mam – kobiety 2 razy są bardziej zaangażowane w czas spędzany w internecie Ambicje młodych Polaków TEMATY LEKKIE, np. Językowe lapsusy (ang. Hiszpański, niemiecki) – na wesoło Książka, film Feministyczne tematy – ponad połowa użytkowników Facebooka to kobiety! Dowcip w nauczaniu Śmieszne wpadki dziennikarskie

19 19 Pamiętaj o… TWÓJ PROFIL TO TWOJA WIZYTÓWKA – BEZ GŁUPKOWATYCH ZDJĘĆ I WULGARYZMÓW – PAMIETAJ KIEDYŚ MOŻESZ BYĆ PREZYDENTEM, KRÓLOWĄ, OSOBĄ PUBLICZNĄ – DZIŚ ZADBAJ O TO, ABYŚ JUTRO NIE MUSIAŁ SIĘ WSTYDZIĆ Bądź prawdziwy Bądź transparentny – czyli bez ściemy Niech to będzie proste Wiecej słuchaj mniej naciskaj Odpowiadaj i reaguj szybko Linkuj do strony WSL Stwarzaj oczekiwanie i ciekawość Dziel się dobrymi, radosnymi wiadomościami W pierwszej kolejności nawiązuj relacje w drugiej sprzedawaj Pozwalaj na konstruktywną krytykę Usuwaj głupkowate podejrzane wpisy Oczekuj aktywności konkurencji w sposób oficjalny lub ukryty

20 20 … a poza tym Parafrazując Oscara Wilde: wartość rozmowy wyznacza to, co tysiące ludzi ma sobie do powiedzenia… i dlatego proszę brać udział w dyskusjach prowadzonych przez przyjaciół WSL, na rzecz WSL

21 DOROTA IWANKIEWICZ RAFAL STACEWICZ


Pobierz ppt "1. 2 Częstochowa-Londyn, styczeń 2012 SOCIAL MEDIA moda czy użyteczne narzędzie? DOROTA MONIKA IWANKIEWICZ wykładowca: Loughborough University, Wielka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google